Årets upplaga av spelmässan E3 ställs in

Permalänk
Melding Plague

Årets upplaga av spelmässan E3 ställs in

Den stora spelmässan E3 ställs in helt för år 2022 och får varken fysisk eller digital upplaga.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

April april!

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av sterling:

April april!

Inte ett aprilskämt faktiskt En viss nyhetsredaktör (nämner inga namn) kanske är en tönt som gillar att publicera saker 13:37 ibland och fnittra lite i sitt hörn.

Permalänk
Medlem

Eh, varför? Pandemin är över, alla är vaccinerade och nu är Covid som en vanlig influensa. Tramsigt att fortsätta med dessa begränsningar.

Visa signatur

Zenith Extreme Alpha | Threadripper 2950X | 3080 Ti TUF OC | 64GB DDR4 3200MHz | 970 EVO Plus 1TB | 3x Red Pro 10 TB @ raid0 | OLED42C2 + 2x U3014

Permalänk
Medlem
Skrivet av landmarks:

Inte ett aprilskämt faktiskt En viss nyhetsredaktör (nämner inga namn) kanske är en tönt som gillar att publicera saker 13:37 ibland och fnittra lite i sitt hörn.

Jag tänkte att nu är det något lurt med en nyhet 13:37 på 1 April!
Synd. Hoppas det blir ett bra E3 nästa år!

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Jag tänkte att nu är det något lurt med en nyhet 13:37 på 1 April!
Synd. Hoppas det blir ett bra E3 nästa år!

Tänkte samma gällande 13:37. Men när jag funderade vidare så hade nyheten varit för nedrig som ett aprilskämt.

Permalänk
Medlem

Ingen större förlust. Jag tycker det är rätt töntigt när de visar saker. Slutresultatet brukar ändå bli urvattnat fjoms och E3 verkar mest vara intern snoppmätning mellan aktörerna, så överhypat och töntigt liksom. Det känns som spelvärldens Almedalsveckan. Fullständigt överhypat internt ryggdunk circle jerk liksom. Så för mig får de gärna lägga ner.

Men klart det är synd för de som gillar och kommer sakna det.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sterling:

April april!

Med tanke på att IGN publicerade det igår så är det inte ett aprilskämt https://nordic.ign.com/news/55087/e3-2022-digital-and-physica...

Kan dock tycka att det är märkligt att ställa in det helt i år också.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av Aje:

Eh, varför? Pandemin är över, alla är vaccinerade och nu är Covid som en vanlig influensa. Tramsigt att fortsätta med dessa begränsningar.

Handlar väl kanske mer om intresset för E3 än corona. Om de skjuter på festen till nästa år så har de möjligt att göra nånting som faktiskt är värt för spelvärlden.

Permalänk
Medlem

Hahaha, jag trodde att samma person hade haft en konversation med sig själv när jag såg alla profilbilder..

Ont. Synd. Brukar va kul att sitta och kika på det med polarna.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600x | Asus Strix x570-f gaming | Gigabyte 3070 Eagle OC | Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3600mhz | WD Black SN850 1TB Gen 4

Permalänk
Medlem

Det är väl säkert delvis en konsekvens av att väldigt många jobbat hemifrån och att produktiviteten kanske inte varit på topp bland spelutvecklare heller…

Annars sätter ju E3 lite tryck på utvecklarna att faktiskt visa upp något, men kanske krävs mer förberedelser än man kan tro vilket gjorde det ohållbart att försöka raska ihop ett dylikt evenemang med bibehållen kvalitet.

Permalänk
Medlem

men varför inte digitalt ens då ? märkligt

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av Sveklockarn:

Det är väl säkert delvis en konsekvens av att väldigt många jobbat hemifrån och att produktiviteten kanske inte varit på topp bland spelutvecklare heller…

Annars sätter ju E3 lite tryck på utvecklarna att faktiskt visa upp något, men kanske krävs mer förberedelser än man kan tro vilket gjorde det ohållbart att försöka raska ihop ett dylikt evenemang med bibehållen kvalitet.

Jag tänker att det kanske inte heller finns så mycket relevant att visa upp för de som ligger i tidigt utvecklingsskede för säg en stor titel med väntad utvecklingstid på flera år, även om man ligger bra till arbetsmässigt.

Skrivet av HazZarD:

men varför inte digitalt ens då ? märkligt

Förra året var ju ärligt talat en flopp. Om jag får spekulera helt fritt kanske det inte är tillräckligt många stora aktörer som anmält sig, och att man därmed skjuter på det och skippar digitalt. Jag tycker ju många evenemang blivit roligare sedan de digitaliserats helt, i.e Apples, Intels, Microsofts och många fler. Produktionsnivån blir högre och det är lättare för mig personligen att fokusera när det byter scener och miljöer och varvas med annat, inte bara någon som står på en scen med en torr Powerpoint-presentation typ, så personligen ser jag ju hellre att de fortsätter köra sitt eget race om det ändå ska vara digitalt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av landmarks:

Inte ett aprilskämt faktiskt En viss nyhetsredaktör (nämner inga namn) kanske är en tönt som gillar att publicera saker 13:37 ibland och fnittra lite i sitt hörn.

Fantastiskt, jag aprillurade mig själv. 🤣 Haha, trevlig helg!

Permalänk
Medlem

Gissar att en del av drakarna kör något digitalt då många är mottagliga för dylikt i juni månad, Bethesda borde väl köra sin B3 och visa upp lite gameplay från Starfield.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem

SweC kunde ha som FZ sagt i en sluttext att detta seriöst ej är ett aprilskämt.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Bra. Då slipper förhoppningsvis många utvecklare slösa massa tid på demos och trailers och kan fokusera på själva utvecklingen av spelen.

Visa signatur

“The dollar is our currency, but it's your problem.” -John Connally, President Nixon's Treasury Secretary to a group of European finance minsters
"Keep the Russians out, the Americans in, and the Germans down" -NATO Secretary General, Lord Ismay

Permalänk
Medlem

Inte så lönsamt att hålla ett event gratis som de gjorde förra året, med tanke på att det ska för en developer kosta ungefär $10,000 för ett utrymme, och för besökarna $200 för inträde, det är föga förvånande att de inte tyckte de tjänade tillräckligt på ett gratis event, trots de då tjänat många miljoner dollar ifrån developer fees..

Visa signatur

John