Efter ARM-köp skrotats – Nvidia köper BEN

Permalänk
Melding Plague

Efter ARM-köp skrotats – Nvidia köper BEN

Nvidia rapporterar att företaget vill köpa finansbolaget Franklin Resources, förkortat BEN på New York-börsen.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Tack för ett gott skratt

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 3700X / 48GB RAM / RX 6600 XT / 2TB SSD / Arch Linux
Server: Intel(R) i5-7400T / 32GB RAM / 21TB HDD / Proxmox

Permalänk
Medlem

Skönt att det finns sidor som värnar sanningen även 1 april, att även SweClockers gör sitt för...

BamseClockers

Visa signatur

RTX 4080 Super | Ryzen 5800X3D | B550 | 32GB 3600 MHz | 1000W | W.11

Permalänk
Medlem

BamseClockers kommer med fakta även dagar som dessar.

Permalänk
Medlem

Snart startas tråden "Vad har du för klocka på din BEN?"

Oh wait...

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem

Om den affären går i stöpet kan de alltid köpa TÅR

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av Marquzz:

Om den affären går i stöpet kan de alltid köpa TÅR

Dubbla användningsområden till och med!

Permalänk
Medlem

HAHA, komiskt. På Engelska så finns det ett uttryck som passar bra här "It cost and arm and a leg" vilket innebär något som kostar grymt mycket pengar.

Men vi vet ju alla vilken dag det är idag, höhö

Permalänk
Medlem

Åh nej! De kommer att vinna med Exodia the Forbidden One!

Permalänk
Medlem

Så roligt för dem. Att ge gamers vad de vill ha till ett pris de kan acceptera har ju verkligen inte varit Nvidias starka sida på typ två år, så det känns logiskt och bra att de fokuserar på ett område där de kan lyckas, och för att få köpa bolag behöver man ju i princip bara massvis av pengar och folk som kan spotta ur sig buzzwords, och där är ju Nvidia väldigt starka så det går nog bra det här.

Jag hoppas bara de har vett att bestycka den färdiga kroppen med rikligt med RGB, annars tänker jag absolut inte köpa den (om det ens blir en färdig produkt då vill säga).

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Av osökt anledning kommer jag att tänka på Hummer.

Nya Hummer EV 2022 har ett Watts To Freedom läge som man kan aktivera när man vill ha maximal acceleration.

När jag läste rubriken och såg artikelbilden var Watts To Freedom min första reaktion.

För hur snabbt Nvidia kommer att accelerera utvecklingen nu när de har BEN.

Permalänk
Medlem

Kostnad: en njure.

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Kostnad: en njure.

En? Åh nej, många många fler!

(Läses naturligtvis som Marian i tecknade Robin Hood)

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

Huvud, axlar, buk och fot, buk och fot

Permalänk
Medlem

Tog faktiskt en sekund innan jag såg bilden. Funderade på vilket företag BEN var, aldrig hört talas om...

Permalänk
Medlem

Hur långt jag läste innan jag insåg att det var något skumt - det håller jag för mig själv.

Permalänk
Medlem

Kissemissekissekatt!

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Medlem

"The president of Nvidia was arrested today on solicitation charges following numerous requests to buy head. More on this at eleven."

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddyK:

Kissemissekissekatt!

Permalänk
Sötast

Had me in the first part for sure.
Riktigt bra artikel faktiskt!

Permalänk
Medlem

Johannes Brost är ju död sedan länge

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Jag skrattar orimligt mycket för mig själv! Jag skyller på att det är fredag.

Permalänk
Medlem

Ashole hittas på hemmaplan

Å alla köp sker vart 1'a April

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Jag skrattar orimligt mycket för mig själv! Jag skyller på att det är fredag.

Jag skyller på att jag blivit pappa, det ändrar saker

Säkert främst att man är trött hela tiden, men jag vet inte...

Permalänk
Medlem

Hmm kanske är lite för väl neddsyltad i aktieträsket när jag tar det på att aktieförkortningarna är till fel företag.

Visa signatur

R&D Elektronikingenjör

Permalänk
Medlem

Köper men eller säljer en katt blir det misshandel.
Att stjäla en katt är enbart ett misstag.
En katt har alltid misstankar i sitt huvud.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenrisulvfan:

Köper men eller säljer en katt blir det misshandel.
Att stjäla en katt är enbart ett misstag.
En katt har alltid misstankar i sitt huvud.

Miau är vad missa

Visa signatur

Louqe Ghost S1 MK3 | Asus ROG Strix B660-I Gaming WiFi | Intel Core i7 12700K | nVidia RTX 2070 Super FE | Corsair 64GB (2x32GB) DDR5 5600MHz CL40 Vengeance | Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | Noctua NH-L12 Ghost S1 edition | Kablar från pslate customs | 2 stk Dell Ultrasharp 3014 | Logitech MX Keys | Logitech MX Anywhere

Permalänk
Geeks Gaming

Är ju klart en bra start att köpa ben, tycker dock de bör följa upp det med Big ben i London och döpa om det till Ben Ti. Eller varför inte Super Ben ti.

Permalänk
Medlem

Nästa 1a April köper de upp England.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheMadPanda:

Är ju klart en bra start att köpa ben, tycker dock de bör följa upp det med Big ben i London och döpa om det till Ben Ti. Eller varför inte Super Ben ti.

Lite varning på detta. Om man säger så.
Då kan de ju även passa på att köpa Long John och byta namn på den till Super Long John Ti Edition.
Den kommer ha RGB och Super Ben Ti kommer ha SUPER AMOLED tavla med Blåtand.

Alt i stilfullt white paper format så klart.

Edit:
Någon som vet om Fyrar har skivor i dagsläget för att visa mer info om stormar och liknande eller sänder morse kåder. Har inte tänkt på det på åratal då jag inte är sjöman.
Vart uppe i en fyr på Gottland men det var över 20år sedan samma sak med de jag var uppe i ett vattentorn i Södertälje.
Trevlig utsikt och TRAPPOR.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.