Testpilot: Komplett i26 Core Gaming PC – enkel och balanserad till lockande pris

Permalänk
Melding Plague

Testpilot: Komplett i26 Core Gaming PC – enkel och balanserad till lockande pris

Testpiloten Daniel "Dinoman" Ördén sänker prestandaförväntningarna och tar sig en titt på vad Kompletts billigaste egenbyggda har att erbjuda för pengarna

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Bra recension men RX 6600 presterar ca 73 % bättre än RX 6500 XT i 1080p så går att få mycket bättre prestanda under 10 000 om man bygger själv. Dessutom dubbelt så stor SSD, bättre moderkort och mycket bättre PSU.

Visa signatur

🏬: B550M DS3H 🔲: Ryzen 5 5600X ❄️: Freezer 34 eSports 🏴: RTX 3060 Ti Ventus 2X OC
🗄️: Stronghold 🔌: RM650 (2019) 🎞️: 32 GB DDR4 3200 MHz CL16 💾: CS3030 1 TB
⌨️: E9270P/MK730 (MX Red)/G80-3000N (MX Silent Red) 🖱️: Xlite V2 Mini/G603/MX Vertical
🎧: Edition XS/Astro A50/GSP 370/ATH-SR30BT/TAT2206 📶: Archer C6 📱: Pixel 6a
🖥️: OLED55BX/276E8VJSB

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Scarabeo:

Bra recension men RX 6600 presterar ca 73 % bättre än RX 6500 XT i 1080p så går att få mycket bättre prestanda under 10 000 om man bygger själv. Dessutom dubbelt så stor SSD, bättre moderkort och mycket bättre PSU.

https://komponentkoll.se/bild/dmXoZ.png

Fast utan operativsystem, billigare (och troligen sämre) chassi, utan CPU-kylaren och att den inte är färdigbyggd.

Men ja, det brukar ofta bli billigare om man bygger själv men inte alla som kan eller orkar och tar istället en färdigbyggd som fortfarande är vettig.

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Scarabeo:

Bra recension men RX 6600 presterar ca 73 % bättre än RX 6500 XT i 1080p så går att få mycket bättre prestanda under 10 000 om man bygger själv. Dessutom dubbelt så stor SSD, bättre moderkort och mycket bättre PSU.

https://komponentkoll.se/bild/dmXoZ.png

Du missade Windows Med det är man uppe på 11k.
Men i gengäld får man bygga själv och garantin blir för enskilda komponenter snarare än en komplett fungerande dator etc.

Förespråkar inte det ena eller andra här egentligen, bara tänker att man bör jämföra äpplen mot äpplen.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk

Man får inte glömma heller att köper man en dator komplett så finns också möjligheten att lämna in den komplett vid RMA ärende istället för att behöva felsöka själv och sedan bara skicka in den delen det är fel på. Alla kanske inte har ett flertal moderkort, minnen, nätagg och gpuer extra liggandes hemma som ofta behövs för att kunna isolera fel till specefik komponent.

Permalänk
Musikälskare

Spontant känns det väldigt obekvämt att ha usb-portarna osv på sidan av chassit

Jättefin recension!

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Skrivet av UndaC:

Du missade Windows Med det är man uppe på 11k.
Men i gengäld får man bygga själv och garantin blir för enskilda komponenter snarare än en komplett fungerande dator etc.

Förespråkar inte det ena eller andra här egentligen, bara tänker att man bör jämföra äpplen mot äpplen.

En Windowsnyckel får man för cirka 50kr, inget man tar upp i en beräkning ens när man köper en dator för 10K.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem

Jag plockade ihop ett paket på komplett i samma prisklass som jag hellre skulle rekommendera. Stora skillnaderna är Ryzen 5700G istället för ett dåligt grafikkort och att montering och OS installation/införskaffning kan göras på egen hand.

https://www.komplett.se/wishlist/shared/dd6a5869-1fca-4b62-a1...

Kan köpa ett separat grafikkort om några år (maxlängd 31? cm)

Kan komma ner ännu mer i pris om man gör som scarabeo med att hämta från olika nätbutiker. Jag föredrar lösningen med 5700G och framtida grafikkortsuppgradering över att köpa RX 6500 eller 6600 idag.

Permalänk
Medlem

Chassit ser typ ut som en microvågsugn.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Jag hade lagt på en tusenlapp och tagit ett 3050, men visst har man en budget så har man.

https://www.komplett.se/product/1205646/datorutrustning/dator...

Permalänk
Medlem

Men Komplett själva säljer ju en HP med ett 3060ti för 12k... Skulle säga att denna är svår att motivera.

Förresten kan du påpeka för komplett att de har skrivit "wifi" i titeln till datorn du recenserat.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knotvillage:

En Windowsnyckel får man för cirka 50kr, inget man tar upp i en beräkning ens när man köper en dator för 10K.

Du kan inte köpa en legit nyckel från en "riktig" butik för en femtiolapp, det är en juridisk gråzon med oanvända oem-nycklar.

Permalänk
Skrivet av Krippa75:

Du kan inte köpa en legit nyckel från en "riktig" butik för en femtiolapp, det är en juridisk gråzon med oanvända oem-nycklar.

Det är ingen skillnad mellan nycklarna. Då får precis samma sak men sparar typ 1000kr.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Knotvillage:

Det är ingen skillnad mellan nycklarna. Då får precis samma sak men sparar typ 1000kr.

Nja, köper du en nyckel från random säljare på nätet vet du ju inte varifrån den kommer. Kan exempelvis vara stulen/läckt, köpt med stulet kreditkort eller höra till en volym/företagslicens som inte får säljas vidare. I praktiken inte mycket bättre än att piratkopiera.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Skrivet av Dimestam:

Nja, köper du en nyckel från random säljare på nätet vet du ju inte varifrån den kommer. Kan vara exempelvis vara stulen från någon, vara köpt med stulet kreditkort eller höra till en volym/företagslicens som egentligen inte får säljas vidare. I praktiken inte mycket bättre än att piratkopiera.

Jag har mycket svårt tar tro att JayTwoCents, LTT, Greg Salazar, David do tech stuff, RandomGamingHD ger folk råd att köpa stulna nycklar. Dom har ofta reklam att nycklar går att köpa för under 10us. Köper du en nyckel i butiken har förmodligen den firman inte betalt mycket mer än 10us, du bara göder dom. Ungefär som när du köper kaffe på 7/11 för 50kr. Dom betalar inte mer för kaffet än om du köper det hos ÖB men dom har bara högre påslag.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Knotvillage:

Jag har mycket svårt tar tro att JayTwoCents, LTT, Greg Salazar, David do tech stuff, RandomGamingHD ger folk råd att köpa stulna nycklar. Dom har ofta reklam att nycklar går att köpa för under 10us. Köper du en nyckel i butiken har förmodligen den firman inte betalt mycket mer än 10us, du bara göder dom. Ungefär som när du köper kaffe på 7/11 för 50kr. Dom betalar inte mer för kaffet än om du köper det hos ÖB men dom har bara högre påslag.

Marginalen på Windows ligger på ca 5-25% om den köpa från legit källor. Om du tänker på vad en svensk återförsäljare tjänar.

Galet billiga licenser är för det mesta lugnt att använda, men det händer absolut att de blir revoked då och då.
OEM och Retail licenser har ju i regel olika avtalsvillkor också vad det gäller att flytta licensen till annan hårdvara (som dock ofta går att komma runt) etc. Och support erbjuds i regel inte direkt från MS för OEM installationer.

Givetvis kan man argumentera att risken är väldigt liten att ens licens blir revoked och därmed värd att ta och att skillnader mellan OEM och retail inte spelar roll för just dig.

Men det går inte att säga att det är samma sak är väl mest det jag ville få fram i alla fall.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Knotvillage:

Jag har mycket svårt tar tro att JayTwoCents, LTT, Greg Salazar, David do tech stuff, RandomGamingHD ger folk råd att köpa stulna nycklar. Dom har ofta reklam att nycklar går att köpa för under 10us. Köper du en nyckel i butiken har förmodligen den firman inte betalt mycket mer än 10us, du bara göder dom. Ungefär som när du köper kaffe på 7/11 för 50kr. Dom betalar inte mer för kaffet än om du köper det hos ÖB men dom har bara högre påslag.

Själva nyckeln betyder inget i sig och försäljning av mjukvara är inte samma sak som handel med fysiska produkter. Vad du egentligen behöver är licens från Microsoft (läs: giltigt tillstånd) till att använda Windows och det blir ju högst oklart om du faktiskt får det när du köper från random säljare på nätet, oavsett vad folk på Youtube säger.

Samma problematik med spelnycklar som säljs på G2A, Kinguin och liknande ställen. Köper du "begagnade" nycklar är risken påtaglig att du inte får en giltig licens utan enbart göder kriminella.

https://arstechnica.com/gaming/2020/05/g2a-confirms-stolen-ga...

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Moderator
Testpilot

Först av allt, tack för de fina orden. Det är alltid svårt att recensera en produkt som denna då priser förändras snabbt och utbudet och varianterna som går att bygga är näst intill oändliga.

Jag vill bara klargöra att det givetvis alltid är billigare att bygga ihop den dator själv än att betala för den tjänsten. Vidare, som jag tog upp i artikeln, så innefattar det ett visst ansvar om man bygger ihop den dator själv. Alltså att du själva får stå för montering, installation, felsökning, verifiering och om du har otur felsökning. Detta är vad som du effektivt, betalar för att slippa.

Skulle du då dessutom sätta ihop och installera en dator åt någon vän, barn, släkting eller liknande så kan du iskallt räkna med att det är du som för överskådlig framtid också är IT-support.

@Scarabeo jag kan också tycka att RX 6600 är mer kompetent och kan vara en vettig uppgradering men faktum är att, trots sina tillkortakommanden så är RX 6500 XT helt ok för 1080p, oftast så klarar den av medium till high mestadels av tiden. Sen, som påpekats så ingår inte operativsystem, montering eller installation i din sammanställning.

@galenmyra detta är en väldigt bra poäng. Får man problem så kan man bara skicka in till Komplett så får de fixa problemet och du själv behöver inte ägna timmar på att lista ut vad som är fel. För att inte tala om att de flesta inte har kunskapen att reda ut detta.

@flashen Tack. En notering till din kommentar är att du kan lägga chassit ner så att portarna hamnar på ovansidan. Motstående sida mot fönstersidan har fötter.

@knotvillage så kallade "grånycklar" finns att få tag på här och där, lagligheten i dessa nycklar kan ifrågasättas. Du har rätt per se men det går inte att jämföra med en svensk återförsäljare, dessutom är det inget som jag hade rekommenderat till tredje part att göra då funktionsgarantin ganska snabbt flyger ut genom dörren. Vill man själv ta chansen så visst.

@Password Den datorn som du plockat ihop kommer vara extremt mycket slöare än den jag testat och det blir väldigt mycket ett hypotetiskt scenario. Visst kan man göra så men prestandan i spel kommer bli rätt oimponerande.

@Hulle detta är vad som gör ett sådant här test väldigt svårt. Priser rör på sig hela tiden och vid tillfället som artiklen kommer ut så kan det finns något erbjudande nånstans som är ett bättre alternativ. Jag har gjort bedömningen utifrån en generell prisbild.

Tack för era kommentarer, som testpilot är det alltid uppskattat!

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk

Det står ju Wi-Fi i rubriken till datorn…? Som Hulle nämnde.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Knotvillage:

Det står ju Wi-Fi i rubriken till datorn…? Som Hulle nämnde.

Ser ut som att Komplett uppdaterat datorn och lagt till ett Wifi-kort.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk

Hänger dom på Swec tro…?

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Komplett.se

@Hulle & @Knotvillage korrekt, datorn kommer nu med WiFi, se nedan

@Dinoman
Tack för ett bra och grundligt test! Vi är glada att vår vision om en balanserad budgetdator för den aspirerande gamern nådde fram. Vårt mål var få ihop en komplett dator, på en modern plattform för under 10.000kr. Samtidigt som det inte är specialkomponenter, som det oftast är i liknande datorer från HP eller Acer. Komplett-PC är alltid byggda med standardkomponenter och på så vis även uppgraderingsbara med standardkomponenter -så att datorn får en lång livslängd.
Vi har försökt väga varje komponentval på “ guldvåg” för att göra avkall på rätt parametrar, för att kunna hyvla av några hundralappar här och där -utan att göra avkall på prestanda per krona.
Vi vet att det är något snålt med diskutrymme men ska man nå under 10K så fick det bli en helt ok 500GB-disk.

Vi håller helt med om att det borde vara WiFi inkluderat med en dator i denna prisklass och mot den tänkta målgruppen. Såklart kan du anpassa datorn med mer disk, annat grafikkort eller WiFi, men då blir priset ett annat.
Vi har uppdaterat modellen och den kommer från och med nu (i går) att ha WiFi som standard. Tills att vi har fått in det önskade moderkortet med WiFi inkluderat, så bundlar vi med ett separat kort från ASUS.

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Knotvillage:

Jag har mycket svårt tar tro att JayTwoCents, LTT, Greg Salazar, David do tech stuff, RandomGamingHD ger folk råd att köpa stulna nycklar. Dom har ofta reklam att nycklar går att köpa för under 10us. Köper du en nyckel i butiken har förmodligen den firman inte betalt mycket mer än 10us, du bara göder dom. Ungefär som när du köper kaffe på 7/11 för 50kr. Dom betalar inte mer för kaffet än om du köper det hos ÖB men dom har bara högre påslag.

Det är för att det är restaurangen/butiken som måste köpa in ska;
betala frakt
betala personal
betala hyra, försäkring, vatten, el, inredning, profilmaterial
köpa in maskiner med serviceavtal

..och så mycket mer.
ÖoB gör såklart likadant men i helt annan skala med andra rabatter

Nycklarna är definitivt gråzon och kan blockeras närsom.

Permalänk
Medlem

Själv ser jag inte alls hypen med wifi. Det är i stort alltid sämre. Tex spela online eller strömma något.
Det kan vara smidigt såklart att slippa kabel.. Men det är också allt.
För att wifi ska vara dugligt kräver det en dyr router. Hur många köper en budgetdator och lägger pengarna på en router istället? 🤔

Utgår helt från mig själv här. Så ge mig era tankar.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Själv ser jag inte alls hypen med wifi. Det är i stort alltid sämre. Tex spela online eller strömma något.
Det kan vara smidigt såklart att slippa kabel.. Men det är också allt.
För att wifi ska vara dugligt kräver det en dyr router. Hur många köper en budgetdator och lägger pengarna på en router istället? 🤔

Utgår helt från mig själv här. Så ge mig era tankar.

Baserat på mina barn och deras vänner så är det ett evigt kånkande på datorer när det ska lanas, och då är det wifi som gäller. Väldigt få föräldrar idag som har switch och kablar redo, men alla har wifi.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Komplett:

@Hulle & @Knotvillage korrekt, datorn kommer nu med WiFi, se nedan

@Dinoman
Tack för ett bra och grundligt test! Vi är glada att vår vision om en balanserad budgetdator för den aspirerande gamern nådde fram. Vårt mål var få ihop en komplett dator, på en modern plattform för under 10.000kr. Samtidigt som det inte är specialkomponenter, som det oftast är i liknande datorer från HP eller Acer. Komplett-PC är alltid byggda med standardkomponenter och på så vis även uppgraderingsbara med standardkomponenter -så att datorn får en lång livslängd.
Vi har försökt väga varje komponentval på “ guldvåg” för att göra avkall på rätt parametrar, för att kunna hyvla av några hundralappar här och där -utan att göra avkall på prestanda per krona.
Vi vet att det är något snålt med diskutrymme men ska man nå under 10K så fick det bli en helt ok 500GB-disk.

Vi håller helt med om att det borde vara WiFi inkluderat med en dator i denna prisklass och mot den tänkta målgruppen. Såklart kan du anpassa datorn med mer disk, annat grafikkort eller WiFi, men då blir priset ett annat.
Vi har uppdaterat modellen och den kommer från och med nu (i går) att ha WiFi som standard. Tills att vi har fått in det önskade moderkortet med WiFi inkluderat, så bundlar vi med ett separat kort från ASUS.

//Erik

Tack Erik. Det är inte helt enkelt att göra en välbalanserad budgetdator men jag tycker ni lyckades väldigt bra sånär på fadäsen med Wifi men jag har varit inne och verifierat att ni faktiskt erbjuder Wifi-kort med modellen. Mycket bra agerat här och nu är datorn väl värd pengarna som begärs. Det är enbart lagringsutrymmet som är det enda utropstecknet, men det går inte att trolla med knäna och jag kan köpa resonemanget. Hatten av.

Skrivet av SCORPIUS:

Själv ser jag inte alls hypen med wifi. Det är i stort alltid sämre. Tex spela online eller strömma något.
Det kan vara smidigt såklart att slippa kabel.. Men det är också allt.
För att wifi ska vara dugligt kräver det en dyr router. Hur många köper en budgetdator och lägger pengarna på en router istället? 🤔

Utgår helt från mig själv här. Så ge mig era tankar.

Vi är en utdöende generation när det kommer till att envisas med att ha trådat nätverk. Jag kan sympatisera med ditt synsätt då jag personligen också föredrar trådat före trådlöst, främst på grund av stabiliteten i uppkopplingen som är omatchad med trådat.

Däremot så gäller det att analysera vilken demografi denna datorn kommer landa hos och min gissning är att det är en och annan förälder som kan komma att köpa denna dator till sina barn och som jag skrev i artiklen så är risken hög att det blir förvirring för de stackarna som inte har så bra koll på att det inte är självklart med Wifi på moderkort, särskilt inte de billigare modellerna.

Nu är det åtgärdat och kan läggas till handlingarna och det glädjer mig.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Nu frontar Sweclockers en stationär färdigbyggd billigpc. Vart är erat DNA nuförtiden? PC för alla i digital form?

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av marcusOCZ:

Nu frontar Sweclockers en stationär färdigbyggd billigpc. Vart är erat DNA nuförtiden? PC för alla i digital form?

Ja, den är inte ens överklockad med flytande kväve. Vad hände med sweCLOCKERS? Förresten hänger väl alla riktiga nördar på IRC ändå ...

Skämt åsido, inget fel med lite variation. Finns inte minst många här som hjälper släkt och vänner med att köpa dator, och då är ju färdigbyggd ett bra alternativ för att slippa bli IT-support på livstid. Själv gjorde jag det senast igår.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk

Riktigt fina bilder på PCn! Trevligt med lite natur i bakgrunden.

Visa signatur

9900k @4.7GHz VCore: 1.185v. Rtx 2080 gaming X trio. Corsair vengeance pro white 2x8gb @3200mhz. Gigabyte Aorus z390 Master. Corsair Obsidian 500D. NZXT kraken x72.

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av RoxonMicke:

Riktigt fina bilder på PCn! Trevligt med lite natur i bakgrunden.

Tack hörru!

Mer natur i rutan.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt