Bilder på ditt senaste inköp (2022) [inga produktbilder]

Permalänk
Medlem

Blev en kattunge. Maine Coon.
Den ljusa är syskonet som en vän köpte

Visa signatur

Aka Specialized på irc

Permalänk
Medlem

bilderna funkar dessvärre inte

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

En Sonos beam gen 2.

Sålde min gamla soundbar från Sony med baslåda. Mycket nöjd med Sonosen.

Permalänk
Musikälskare

Grejer till lägenheten

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dezpite:

https://i.imgur.com/UnhHomB.jpeg

En Sonos beam gen 2.

Sålde min gamla soundbar från Sony med baslåda. Mycket nöjd med Sonosen.

Är det någon baslåda till Sonosen?

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem

Den nya till höger den gamla till vänster om nu någon inte skulle förstå det!

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bael:

Den nya till höger den gamla till vänster om nu någon inte skulle förstå det!

https://i.imgur.com/mW9Ykdv.jpg

Kopplar du dator/konsol till förstärkaren? I så fall, fungerar 120hz nu? Vet att det varit massa strul med nya förstärkare och 4k 120hz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drasteroid:

Är det någon baslåda till Sonosen?

Nej, Det följer inte med någon baslåda. Kan köpas till för 8000kr men det hade jag inte tänkt att göra

Permalänk
Medlem
Skrivet av zaap:

Kopplar du dator/konsol till förstärkaren? I så fall, fungerar 120hz nu? Vet att det varit massa strul med nya förstärkare och 4k 120hz.

Har bara en enkel HTPC kopplad till förstärkaren så det kan jag inte svara på.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dezpite:

Nej, Det följer inte med någon baslåda. Kan köpas till för 8000kr men det hade jag inte tänkt att göra

Då har jag en till följdfråga på det. Upplever du en avsaknad av bas jämfört med din förra eller är ljudet så pass mycket bättre från Sonosen ändå?

Visa signatur

NZXT H1 | Sapphire RX 5600XT PULSE | AMD Ryzen 5 3600 | ASUS Strix X470-I | 16gb Crucial Ballistix RGB @3600MHz | Kingston A2000 500gb | Samsung 860 Evo 500gb| Samsung 840 Evo 250gb | Philips E-line 27" 1440p @75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoL_:

Då har jag en till följdfråga på det. Upplever du en avsaknad av bas jämfört med din förra eller är ljudet så pass mycket bättre från Sonosen ändå?

Jag upplever ljudet mycket bättre med sonosen. Tydligare dialoger, tillräcklig bas för vanligt TV-tittande och någon film ibland. Med gamla systemet blev det mest brötigt. Med sonosen blir det mer minimalistiskt och finns ingen ful baslåda som man ska försöka gömma i vardagsrummet. Min tanke är att köpa två lampor från ikea symfonisk och ställa i fönstren bakom soffan för att få surround via sonosen.

Hade jag haft en mancave för att titta på film så hade jag nog köpt ett annat ljudsystem med baslåda.

Permalänk
Medlem

Lyckades knipa ett set på releasedagen i fredags, tog inte många timmar sedan var de slut.

Visa signatur

MoBo: Asus Maximus XI Hero
CPU: Intel Core i9 9900K @ 5.1GHz + Asus Ryujin 360
RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB @ 3600MHz
GPU: PowerColor RX 7800 XT Red Devil Ltd Edition | Monitor: Acer X38S
Chassi: Phanteks Evolv X + 3st Noctua NF-A14 iPPC | PSU: Corsair AX1200i

Permalänk
Snusfri

Nya brallisar och ett par pjucks hämtade man ut idag.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Nya brallisar och ett par pjucks hämtade man ut idag.

https://i.imgur.com/MQSPNvk.jpg

https://i.imgur.com/KXceIgp.jpg

Brallisar? Jag är kanske för gammal men det betyder något helt annat för mig.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Snusfri
Skrivet av Alphahanne:

Brallisar? Jag är kanske för gammal men det betyder något helt annat för mig.

Jo, ett ord kan ha många betydelser.
Vi använde det för att säga att en tösabit var fager i min ungdom.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Alphahanne:

Brallisar? Jag är kanske för gammal men det betyder något helt annat för mig.

Jo men visst, och byxorna är ju dessutom både lagade och fulla med fläckar, jag hade reklamerat dem
Å nu lurade du mig att behöva ta en bild på ett fynd från secondhanden för att motivera att jag postar i den här tråden .
Jag hittade ett M-audio Audiophile usbljudkort som kanske kan vara roligt, får prova om det funkar på RPin och det var nästan gratis så det var synd att det skulle ligga i butiken och se hemlöst ut.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av THB:

Nya brallisar och ett par pjucks hämtade man ut idag.

https://i.imgur.com/MQSPNvk.jpg

https://i.imgur.com/KXceIgp.jpg

Trist att någon spillt målarfärg på dom när de är nya och allt Man kan inte lita på målare nu för tiden

Permalänk
Medlem

Kebabpizza

Visa signatur

| Lian-Li O11 Dynamic XL | AMD Ryzen 9 5900X | EVGA GeForce RTX 3080 Ti 12GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Crosshair VIII DARK HERO | 32GB G.Skill TridentZ Neo 3600MHz CL16-16-16-36 | be quiet! Dark Power Pro 12 1200W | 32" Acer Predator XB323UGX QHD IPS 270 Hz | 27" Acer Predator XB271HU IPS 165 Hz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av zaap:

Kopplar du dator/konsol till förstärkaren? I så fall, fungerar 120hz nu? Vet att det varit massa strul med nya förstärkare och 4k 120hz.

Blev nyfiken, så jag asade ut datorn i vardagsrummet & nix förstärkaren fixade inte 120Hz dock gjorde TV´n det när jag kopplade datorn direkt till den istället.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Nya brallisar och ett par pjucks hämtade man ut idag.

https://i.imgur.com/MQSPNvk.jpg

https://i.imgur.com/KXceIgp.jpg

Hehehe "Plats: Inglewood" så stilen på byxor tycker jag passar bra in där.
Är mer en Wranlger boot cut myself men måste ändå medge att de, trots målarfärgen, är stiliga på ett rebelliskt vis

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk
Skrivet av UniMatrixZ:

Lyckades knipa ett set på releasedagen i fredags, tog inte många timmar sedan var de slut.
https://i.imgur.com/E1DZtOm.jpg

Fan vad schysst! Jag är riktigt sugen på det settet 😍

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bael:

Blev nyfiken, så jag asade ut datorn i vardagsrummet & nix förstärkaren fixade inte 120Hz dock gjorde TV´n det när jag kopplade datorn direkt till den istället.

Ok, där ser man! Verkar inte vara helt löst än då. Tack för att du tog dig tiden

Permalänk
Medlem

Bästa köpet någonsin ser det ut som.

Visa signatur

Här sitter jag och känner in rummet och spelar dataspel.

Permalänk
Medlem

Iofs en present av päronen men jag var med när de beställdes Även syrran fick en. Är en vevradio som även kan laddas med sol. Sitter en solcellspanel på ovansidan. Kan användas som radio, ficklampa samt batteribank. Har ett 1000 mah batteri. Kan kanske vara bra om helvetet bryter lös.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Perrablerra:

Iofs en present av päronen men jag var med när de beställdes Även syrran fick en. Är en vevradio som även kan laddas med sol. Sitter en solcellspanel på ovansidan. Kan användas som radio, ficklampa samt batteribank. Har ett 1000 mah batteri. Kan kanske vara bra om helvetet bryter lös.

http://minabilder.online/albums/userpics/10001/3/PXL_20220406_180459572_NIGHT.jpg

Har en likadan, tyvärr väldigt pilligt att ställa in rätt frekvens. Så passa på nu att snurra fram SR P4 innan du sitter där i mörkret utan internet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perrablerra:

Iofs en present av päronen men jag var med när de beställdes Även syrran fick en. Är en vevradio som även kan laddas med sol. Sitter en solcellspanel på ovansidan. Kan användas som radio, ficklampa samt batteribank. Har ett 1000 mah batteri. Kan kanske vara bra om helvetet bryter lös.

Du tänker helt rätt.

När alla digitala kommunikationer slås ut p.g.a. nätverk och internet p.g.a. krig, så blir radion din bästa vän.
Är själv licensierat radioamatör (dvs. kan bygga egna) och även tillstånd att kommunicera med egna byggda sändare och mottagare, man vet aldrig när det smäller till, och då är vi de ända du kan lita på att kommunicera med världen.

Alla bör ha åtminstone två (gärna små) kapabla radios i hemmet, tag ut batterierna och lägg dem bredvid eller köp en sån som OP har. PS: till den nya generationen - Internet radio och DAB räknas inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoOngle:

Du tänker helt rätt.

När alla digitala kommunikationer slås ut p.g.a. nätverk och internet p.g.a. krig, så blir radion din bästa vän.
Är själv licensierat radioamatör (dvs. kan bygga egna) och även tillstånd att kommunicera med egna byggda sändare och mottagare, man vet aldrig när det smäller till, och då är vi de ända du kan lita på att kommunicera med världen.

Alla bör ha åtminstone två (gärna små) kapabla radios i hemmet, tag ut batterierna och lägg dem bredvid eller köp en sån som OP har. PS: till den nya generationen - Internet radio och DAB räknas inte.

Själv har jag en mobiltelefon som har stöd för FM-radio så länge man har hörlurar inkopplade

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Själv har jag en mobiltelefon som har stöd för FM-radio så länge man har hörlurar inkopplade

Och hur gör du med den när du inte kan ladda den längre?

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk

en uppsättning fina element med mundorf kondensatorer. nu blir det hemmabygda hifi högtalare

Visa signatur

är alla stockholmare inkompetenta?

Permalänk
Skrivet av JoOngle:

Du tänker helt rätt.

När alla digitala kommunikationer slås ut p.g.a. nätverk och internet p.g.a. krig, så blir radion din bästa vän.
Är själv licensierat radioamatör (dvs. kan bygga egna) och även tillstånd att kommunicera med egna byggda sändare och mottagare, man vet aldrig när det smäller till, och då är vi de ända du kan lita på att kommunicera med världen.

Alla bör ha åtminstone två (gärna små) kapabla radios i hemmet, tag ut batterierna och lägg dem bredvid eller köp en sån som OP har. PS: till den nya generationen - Internet radio och DAB räknas inte.

bilradio lär väl funka? har 510ah batterier i bilen så det räcker nog ett tag iaf. ett litet bensinaggregat skadar nog inte heller att ha

Visa signatur

är alla stockholmare inkompetenta?