Rykte: AMD Radeon RX 7000 möter RX 6900 XT med energieffektiv mellanklass

Permalänk
Melding Plague

Rykte: AMD Radeon RX 7000 möter RX 6900 XT med energieffektiv mellanklass

Med nästa generations grafikkort uppges AMD nå flaggskeppsprestanda i 1440p-spelande, samtidigt som effektuttaget inte kliver upp på rekordnivåer.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Det här är första generationen på väldigt länge där AMD faktiskt ser ut att slå Nvidia på fingrarna. Och ja, det blir att uppgradera mitt Radeon VII till ett high-end 7xxx.

Permalänk
Medlem

Om jag får killgissa lite så tror jag faktiskt att grafikkort som är strömsnålare kommer sälja bra om det är rätt pris/prestanda.
Det blir mer aktuellt över lag att spara in på elförbrukning över hela brädet i hemmen.

För den som spelar sporadiskt lär det inte spela så stor roll.
Men används och belastas produkten ofta så ja.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Om AMD'S toppkort 7800XT och7900XT vinner Raytracing prestandan mot Nvidia's Ada Lovelace, blir det ett garanterat köp.

Visa signatur

Dator 1: AMD Ryzen 9 7950X3D, 64 GB Kingston Fury DDR5 5600 MHz CL36 , Asus Radeon 7900XTX TUF OC, Be Quiet Dark Base Pro 900 rev.2 Black Case, Asus ROG Crosshair X670E Hero Mobo , Be Quiet 1500W PSU, Win10 Pro 64-bit, Creative Soundblaster AE7

Dator 2: Intel Core i7 9700k, 32GB DDR4 Corsair 3000 MHz, Asus TUF Z390 Mobo, Asus Radeon 6800 XT TUF, Be Quiet 850 PSU, Win10 Pro 64-bit, Asus TUF GT502 Case

Permalänk
Medlem

Jag har tittat på värmeutveckling sedan jag valde HD 3870 framför GeForce 8500. Att få bra prestanda till låg effekt har varit viktigt långt innan denna vinters skräckupplevelser till elräkningar. Inte pga elkostnad men för jag vill inte vill känna mig som i en bastu så fort datorn är på.

Permalänk
Medlem

Jag får en obehaglig känsla av att AMD vill låsa in konsumenter till att köpa samma generation grafikkort som processor.
6500XT på PCIE 4.0 x4 och nu N33 på PCIE 5.0 x8. Bakåt blir det såklart säkert kompatibelt, men prestandan blir ju strypt direkt.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem

4K 60fps känns som kärn fusion

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenrisulvfan:

Jag får en obehaglig känsla av att AMD vill låsa in konsumenter till att köpa samma generation grafikkort som processor.
6500XT på PCIE 4.0 x4 och nu N33 på PCIE 5.0 x8. Bakåt blir det såklart säkert kompatibelt, men prestandan blir ju strypt direkt.

Du har en helt obefogat känsla.... PCIe5-kort funkar på PCIe 4 och 3... Klart att prestandan blir sämre på en långsammare buss..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenrisulvfan:

Jag får en obehaglig känsla av att AMD vill låsa in konsumenter till att köpa samma generation grafikkort som processor.
6500XT på PCIE 4.0 x4 och nu N33 på PCIE 5.0 x8. Bakåt blir det såklart säkert kompatibelt, men prestandan blir ju strypt direkt.

Betyder detta att man måste ha ett PCIE 5.0 moderkort ?

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Betyder detta att man måste ha ett PCIE 5.0 moderkort ?

Nej

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Du har en helt obefogat känsla.... PCIe5-kort funkar på PCIe 4 och 3... Klart att prestandan blir sämre på en långsammare buss..

Funkar, javisst, men huruvida dem funkar bra är en annan fråga, 6500XT med PCIE 4.0 x4 är ju uselt på PCIE 3.0.

Skrivet av Felixark:

Betyder detta att man måste ha ett PCIE 5.0 moderkort ?

Nej, men det är inte omöjligt att du tappar prestanda om ditt moderkort bara har PCIE 4.0.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Men kommer man tappa en massa prestanda om jag inte har PCIE gen 5 moderkort har just nu PCIE gen 3 moderkort och en Ryzen 5 5600x prossecorn lär ju klara att köra de flesta grafikorteten i 1440p utan någon större bottelneck i flera år framöver men kan moderkortet bli ett problem vid framtida uppgraderingar om typ 2-3 år ?

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Felixark:

Men kommer man tappa en massa prestanda om jag inte har PCIE gen 5 moderkort har just nu PCIE gen 3 moderkort och en Ryzen 5 5600x prossecorn lär ju klara att köra de flesta grafikorteten i 1440p utan någon större bottelneck i flera år framöver men kan moderkortet bli ett problem vid framtida uppgraderingar om typ 2-3 år ?

Knappast. gen 4 bör räcka väldigt länge

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Knappast. gen 4 bör räcka väldigt länge

Blev lite fel har tydligen pcie gen 3 på mitt b450 moderkort jäklar vad utvecklingen går fort just nu. Så betyder detta att jag kommer behöva byta moderkort innan jag byter processor för att få vettig prestanda i framtida grafikkort ?

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Men kommer man tappa en massa prestanda om jag inte har PCIE gen 5 moderkort har just nu PCIE gen 3 moderkort och en Ryzen 5 5600x prossecorn lär ju klara att köra de flesta grafikorteten i 1440p utan någon större bottelneck i flera år framöver men kan moderkortet bli ett problem vid framtida uppgraderingar om typ 2-3 år ?

Skrivet av Kaleid:

Knappast. gen 4 bör räcka väldigt länge

"640K 4th gen ought to be enough for anybody."

Visa signatur

Laptop: Dell Latitude E7270 | 12,5" FHD IPS | i5-6300U | 16GB RAM | 500GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"
NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Det här är första generationen på väldigt länge där AMD faktiskt ser ut att slå Nvidia på fingrarna. Och ja, det blir att uppgradera mitt Radeon VII till ett high-end 7xxx.

Tror Nvidia kommer vinna i maximal prestanda, de har helt enkelt mer kisel-resurser och kan släppa toppkort för 5000$ från sina beräkningskort om det behövs

Dock tror jag det kommer likna 4870 vs 280, där AMD kan slå i både ekonomi och energieffektitet, tror detta blir första generationen på länge som kanske kanske blir något att ha (ja 3000 är fantastisk, men finns knappt att köpa och drar för mycket ström)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av PeCe:

"640K 4th gen ought to be enough for anybody."

Mjo, alltså till slut så kommer vi ju behöva 5an och högre. Men prestanda skillnaden från 3an till 4an var inte direkt enorma.
Hur länge dröjer det tills folk ens börjar närma sig 3090 i prestanda?

Benchmarks:
https://www.techspot.com/review/2104-pcie4-vs-pcie3-gpu-perfo...

Det är lite samma sak igen att många har bråttom till DDR5 när det inte ger speciellt mycket i desktop sammanhang. Mer tänkbart att det kan fungera om man har grafikkort inbakat i CPU där bandbredden kan komma till bättre nytta.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Du har en helt obefogat känsla.... PCIe5-kort funkar på PCIe 4 och 3... Klart att prestandan blir sämre på en långsammare buss..

Jag tror Fenrisulvfan syftar till att 6500XT fick PCIE 4.0 x4 gränssnitt,
Som innebär att det bara blir 4X även på äldre standarder.
Kör du ett 6500XT på PCIE 3.0 så blir det istället PCIE 3.0 4X.

Exempel

Det där skulle inte jag kalla en försumbar skillnad.

Med PCIE 3.0 blir det gränsfall till spelbart.
Kanske okej-ish om man har låga krav.

Med PCIE 4.0 så blir det fortfarande inte så imponerande resultat,
Men med 99:percentilen (1% low) över 30 FPS och genomsnitts FPS över 40 så blir det ändå mer spelbart än med PCIE 3.0 prestandan.
Sen ser man att testet är utfört i Ultra. Tror de flesta hade föredragit att sänka några inställningar för att få ut mer prestanda.

Men säg om kortet hade haft ett 16X gränssnitt så hade man troligtvis inte ens märkt av en prestandaskillnad mellan PCIE 4.0 och PCIE 3.0.
Troligtvis hade även 8X räckt bra för det kortet.
Men när de går ner till 4X så blir det för begränsat för system med PCIE 3.0.

Så kortet blir "beroende" av PCIE 4.0, För PCIE 3.0 blir för begränsande*
* Beroende på vad du kör, upplösning, inställningar, etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Men kommer man tappa en massa prestanda om jag inte har PCIE gen 5 moderkort har just nu PCIE gen 3 moderkort och en Ryzen 5 5600x prossecorn lär ju klara att köra de flesta grafikorteten i 1440p utan någon större bottelneck i flera år framöver men kan moderkortet bli ett problem vid framtida uppgraderingar om typ 2-3 år ?

Gen3 räcker nog inte längre eftersom den kör 8 lanes. Gen4 eller 5 vill du ha. Det här är gissning nu, så vi får se när de faktiskt släpps.

Permalänk
Medlem
Citat:

Till skillnad från de strömtörstiga "Ada Lovelace"-ryktena påstås den RDNA 3-baserade mellanklassen stanna kvar i samma härad som Radeon RX 6000-serien. Detta innebär effektuttag runt 200 watt, men med prestanda som för spel i 1080p och 1440p motsvarar Radeon RX 6900 XT.

Det låter ju bra.
Sen återstår det att se hur pris och tillgänglighet blir också...

Men jag tror många skulle vilja ha ett kort som presterar bra i 1080p och 1440p, drar under 300W och kostar under 8000kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Tror Nvidia kommer vinna i maximal prestanda, de har helt enkelt mer kisel-resurser och kan släppa toppkort för 5000$ från sina beräkningskort om det behövs

Dock tror jag det kommer likna 4870 vs 280, där AMD kan slå i både ekonomi och energieffektitet, tror detta blir första generationen på länge som kanske kanske blir något att ha (ja 3000 är fantastisk, men finns knappt att köpa och drar för mycket ström)

Om vi tittar på de ryktena som finns tillgängliga idag:

  • Nvidias uppföljare till 3090 kommer ha 100% ökad prestanda med en strömbudget på 600W+

  • AMDs uppföljare till 6900XT kommer ha 150% ökad prestanda med en strömbudget kring 450W

Vi får se om dessa rykten stämmer. Amds ökning ryktas ha tagit Nvidia på sängen, nvidias plan var tidigare 80% ökad prestanda på 450W, men nu pressar de så mycket det bara kan ur Lovelace för att inte halka för långt efter.

Permalänk
Medlem

Vill inte vara den men han har juuh tjatat om detta i flera månader nu?

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Citat:

RX 6900 XT rasterization performance - better in 1080p, similar in 1440p, weaker in 4K
Ray tracing increase is expected to be much larger than the rasterization increase

Citat:

Prestandan i ray tracing-sammanhang och högupplösta 4K UHD ska dock fortfarande vara bättre hos det nu aktuella flaggskeppet.

Rykten såklart, och en tolkningsfråga, fast jag kommer snarare till slutsatsen att ovanstående betyder att raytracingprestandan ska vara bättre på det nya kortet än hos det nu aktuella flaggskeppet 6900 XT. Eller?

Undrar om minnesmängden på 8 GB kulle kunna dra ner prestandan, eftersom ray tracing kräver mer minne. Tänker mig scenariot a la framtida Far Cry-spel med HD Texture Pack kombinerat med tyngre och mer ray tracing än i dag, så att det ev påverkar i 1440p, ev även i 1080p, precis som det drar ner prestandan för Nvidiakorten med 8 GB i 4K idag. Enbart Cinematicläget i Cyberpunk drog ju tydligen mer än 9 GB i ouppskalat 1080p i Sweclockers test förra året.

Fast jag förstår att någonstans måste man begränsa det här kortet för att motivera köp av dyrare kort för högre upplösningar. Om det rätt av vore ett 6900 XT med bättre raytracingprestanda skulle det ju slå undan benen för dyrare kort. Samtidigt hoppas jag att ny smartare minnesteknik som Resizable Bar och DirectStorage gör att inte lika mycket behöver lagras lokalt i grafikminnet. Vill helst få vettiga framerates i originalupplösning utan att vara beroende av uppskalare...

Permalänk
Medlem

Och så börjar vi igen. Det är klart att AMDs nästa kort ska vara billigare, snabbare och mer energieffektivt än nVidias nästa kort och dessutom ska toppmodellen slå nVidias dito. Vi har sett samma resonemang sedan Polaris släpptes. Har ingen lärt sig detta än?

För övrigt: Swec vattenmärkning på bilderna gör att det ser ut som att det är Swec som är avsändare av förklaringen i boxen nere till höger.

Permalänk
Medlem

Om dem kort från båda AMD och Nvidia kommer att bli så bra på prestanda (runt det dubbla mot förra generationen), kommer det plötslig bli lönsamt att crypto majna igen. Och då har vi samma problem på marknaden, usel tillgänglighet och skyhöga priser. Det ända som kan skrämma bort majnarna är dem höga elpriser. Så att man vet inte om medicinen är värre än sjukdomen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Betyder detta att man måste ha ett PCIE 5.0 moderkort ?

Nej. PCI-E produkter har alltid varit bakåtkompatibla.. Så den enda skillnaden är att bandbredden stryps något.

Skrivet av Felixark:

Men kommer man tappa en massa prestanda om jag inte har PCIE gen 5 moderkort har just nu PCIE gen 3 moderkort och en Ryzen 5 5600x prossecorn lär ju klara att köra de flesta grafikorteten i 1440p utan någon större bottelneck i flera år framöver men kan moderkortet bli ett problem vid framtida uppgraderingar om typ 2-3 år ?

Ställ dig frågan. Behöver du gen 5? Dagens grafikkort klarar sig fint på Gen 4 och ibland på gen 3. Så där har ju standarden snarare sprungit ifrån behovet för de flesta.

Skillnaden är som sagt minimal mellan PCI-E 3.0 och PCI-E 5.0.

https://www.techspot.com/review/2104-pcie4-vs-pcie3-gpu-perfo...

Skrivet av Gruarn:

Och så börjar vi igen. Det är klart att AMDs nästa kort ska vara billigare, snabbare och mer energieffektivt än nVidias nästa kort och dessutom ska toppmodellen slå nVidias dito. Vi har sett samma resonemang sedan Polaris släpptes. Har ingen lärt sig detta än?

För övrigt: Swec vattenmärkning på bilderna gör att det ser ut som att det är Swec som är avsändare av förklaringen i boxen nere till höger.

Ganska stor skillnad dock mellan utgångspositionerna. AMD presterar inte överdrivet mycket sämre med sina grafikkort idag gentemot Nvidia medan vid Polaris så var de långt bakom. Så det är inte allt för otänkbart att AMD skulle kunna ta sig förbi Nvidia.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem

Det ska bli intressant att se hur väl alla rykten stämmer med slutprodukten.
Bättre kort i mellan segmentet är alltid välkommet den beryktade prestandan bör det vara i den prisklassen då mellansegmentet blivit dyrare på senare år.
Det återstår att se hur väl kortet fungerar med 8x PCIE med en 3.0 moderkort, om Infinity Fabric och RDNA3 arkitekturen klarar att leverera en prestanda som även är prisvärd med PCIE 3.0

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Om vi tittar på de ryktena som finns tillgängliga idag:

  • Nvidias uppföljare till 3090 kommer ha 100% ökad prestanda med en strömbudget på 600W+

  • AMDs uppföljare till 6900XT kommer ha 150% ökad prestanda med en strömbudget kring 450W

Vi får se om dessa rykten stämmer. Amds ökning ryktas ha tagit Nvidia på sängen, nvidias plan var tidigare 80% ökad prestanda på 450W, men nu pressar de så mycket det bara kan ur Lovelace för att inte halka för långt efter.

Jag säger inte att det är omöjligt, men de flesta minns väl ’poor volta’ och liknande

AMD får gärna prestera bättre än allt annat, men känns tveksamt med tanke på senaste årtiondet

Jag hoppas framförallt på vettig prestanda och lite lägre priser. Konkurrens kan hjälpa oavsett vem som vinner

Permalänk
Medlem

Jämförelsevis med lovelace leak fråm samma person någon månad innan:

. Med lanseringen av Lovelace kommer Nvidia ligga på 3:e gen med RT och amd på 2:a gen. Och ja, rykten återigen.

AMD största akilleshäl skulle jag säga är drivrutinerna, de måste få ordning på dessa till nästa generation. Säger inte att nvidia inte har haft sina problem också men har alltid upplevt amd som mindre stabila (i alla fall på gpu-sidan).

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Medlem
Skrivet av magma86:

Jämförelsevis med lovelace leak fråm samma person någon månad innan: https://www.youtube.com/watch?v=c--1_0HqB3w&t=651s
. Med lanseringen av Lovelace kommer Nvidia ligga på 3:e gen med RT och amd på 2:a gen. Och ja, rykten återigen.

AMD största akilleshäl skulle jag säga är drivrutinerna, de måste få ordning på dessa till nästa generation. Säger inte att nvidia inte har haft sina problem också men har alltid upplevt amd som mindre stabila (i alla fall på gpu-sidan).

När körde du AMD senast och i vilken utsträckning? Jag håller inte alls med om stabilitet och funktionalitet i drivrutiner om man jämför Nvidia och AMD.

Sedan 2011 har jag kört följande kort från respektive:
HD6850 (AMD)
HD7850 (AMD)
Radeon 290 & 290X (AMD)
R9 Fury (AMD)
R9 Fury X (AMD)
RX 480 (AMD)
295X2 (AMD)
Vega 64 (AMD)
Radeon Pro Duo (AMD)
5700XT (AMD)
6700XT (AMD)
RX 6800
RX 6800XT
RX 6900XT
GTX 760 (Nvidia)
980 Ti (Nvidia)
GTX 1060 (Nvidia)
GTX 1070 (Nvidia)
GTX 1080 & 1080 Ti (Nvidia)
RTX 2080 (Nvidia)
RTX 2080 Ti (Nvidia)

Med ovanstående lista vill jag påstå att jag har erfarenhet nog att kunna jämföra dem på ett hyfsat sätt

Nvidia har bra funktionalitet men gränssnittet lämnar mer att önska, de var tidiga med Shadowplay och låg länge före AMD när det kom till en funktion för att kunna spela in gameplay eller streama utan att det tog för mycket prestanda. Stabilitetsmässigt har de också haft problem till och från, så det är inget de har varit förskonade ifrån. Jag upplever att Nvidias främsta styrka har varit deras innovationsförmåga när det gäller mjukvara och till viss del hårdvara, främst inom Ray Tracing och DLSS.

När det kommer till AMD så har de tidigare haft bristande drivrutiner, särskilt mellan 2014-2018. Nuförtiden anser jag att deras gränssnitt och funktionalitet överstiger Nvidias, deras kontrollpanel är modernare och mer användarvänlig. De satsade rejält fel när de gick på HBM som skulle vara ett dragplåster, men som visade sig vara en ekonomisk börda som gjorde korten dyrare än vad de hade behövt vara. De har också experimenterat för mycket med olika lösningar på kylare osv. Det smartaste draget de gjorde som fick dem på banan igen var när Raja siktade in sig på mellanklassen runt 2015-2016 och AMD släppte toppsegmentet.

Detta är givetvis bara min åsikt och mina erfarenheter och jag hoppas att AMD faktiskt slår Nvidia vid nästa släpp så att vi kan få konkurrens på riktigt och därmed god tillgång och lägre priser.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED