Varför är alla skärmar så fula särskilt baksidan och plastiga förutom Apples?

Permalänk
Medlem

Varför är alla skärmar så fula särskilt baksidan och plastiga förutom Apples?

Jag undrar varför så få skärmtillverkare bryr sig om utseendet på sina monitorer och gör de i plast Då tänker jag särskilt baksidan. Apple är den som i alla fall håller en extrem mycket högre och stilrenare nivån än någon annan.
Visst de är dyrare och går att hitta andra med bättre specifikationer men det går inte att hitta några andra (kanske något undantag) som är snygga och särskilt baksidan. Många tycker Alienware OLED är snygg alla har olika smak men jag tycker inte den ser direkt snygg och stilren ut, känns lite design som var inne för 15 år sedan inget man skulle sätta upp på en designbyrå om man vil imponera på kunder att man har bra smak. Även om den är bättre än många andra skärmar. Men rent genrellt så verkar inte skärmtillverkare bryr sig om design eller material som apple gör. Hur kan det komma sig?

Apple

Övriga

Permalänk
Medlem
Skrivet av jan-banan:

Jag undrar varför så få skärmtillverkare bryr sig om utseendet på sina monitorer och gör de i plast Då tänker jag särskilt baksidan. Apple är den som i alla fall håller en extrem mycket högre och stilrenare nivån än någon annan.
Visst de är dyrare och går att hitta andra med bättre specifikationer men det går inte att hitta några andra (kanske något undantag) som är snygga och särskilt baksidan. Många tycker Alienware OLED är snygg alla har olika smak men jag tycker inte den ser direkt snygg och stilren ut, känns lite design som var inne för 15 år sedan inget man skulle sätta upp på en designbyrå om man vil imponera på kunder att man har bra smak. Även om den är bättre än många andra skärmar. Men rent genrellt så verkar inte skärmtillverkare bryr sig om design eller material som apple gör. Hur kan det komma sig?

Apple

https://i-connect.ie/pub/media/catalog/product/cache/c8ab83a28ecb690abbacb3ceb53e048b/2/2/22-ico-005_march_npi_studio_display2_1.jpg

Övriga
https://www.onmsft.com/wp-content/uploads/2022/03/Dell-27-4K-USB-C-Monitor-P2723QE-Rear-768x576.jpg
https://cdn.eizo.de/typo3temp/fl_realurl_image/cg319x-039.png
https://www.powerplanetonline.com/cdnassets/asus_pa247cv_09_ad_l.jpg
https://vd-prd-dsg-web.s3.ap-northeast-1.amazonaws.com/upload/010503/1474943156520_b_UE590(28)_002_Back_Black.jpg
https://www.parkablogs.com/sites/default/files/asus-pa32ucg-ports-01.jpg
https://images.samsung.com/is/image/samsung/p6pim/se/lc34j791wtrxen/gallery/se-curved-c34j79-258062-lc34j791wtrxen-430387043?$720_576_PNG$

Förmodan: därför att de inte tror att de skulle förbättra lönsamheten.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Det är en stor svart fläck på baksidan på Appleskärmen. Rätt dålig kvalitetskontroll.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Medlem

Det slår kanske inte Apple, men tycker Dellskärmen ser lagom sober ut, om man nu lägger mer än 2 sekunder på kabeldragningen.

Permalänk

Jag tycker också det ser fult ut men skulle knappast kalla Apple för ett föredöme.
Bra lösning. Man kopplar laptoppen i en docka med en enda kabel. Från denna docka går det en kabel till varje skärm och ofta är det 3st skärmar. På dockan sitter trådbundet ethernet såklart och även usbmoduler för diverse trådlösa saker. Strömkablar från skärmar bör gå så diskret som möjligt.
Skärmar ska såklart sitta på en monitorarm av något slag, så man kan höja sänka och vrida dem hur man vill. Typ en sådan här: https://www.kjell.com/se/produkter/dator/skarmfaste/bordsfast...

När skärmarna blir lättare kan man kanske ha en monitorarm för flera skärmar, jag själv kör med 3st separata monitorarmar på jobbet.

Hos Apple så handlar det snarare om att One Size fits all. Där jag brukar säga att tankesättet kanske fungerar bra för skor och tshirts men inte datorprodukter.
Jag har sett flera köpa svindyra Appleskärmar och sedan lägga böcker under för att de ej kan höja så mycket de vill.

*edit*
En fråga jag ofta ställer mig är att folk som köper riktigt svindyra produkter ofta har så extremt låga krav på deras utrustning. Jag själv skulle aldrig frivilligt sitta med ett vanligt stativ till skärm idag. Ofta förlorar man då lite plats framför skärmen för dokument och annat. Såklart inte monitorarm är helt perfekt de heller, men dessa svävande noll gravitationsskärmar dröjer några år innan de kommer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jan-banan:

Jag undrar varför så få skärmtillverkare bryr sig om utseendet på sina monitorer och gör de i plast Då tänker jag särskilt baksidan. Apple är den som i alla fall håller en extrem mycket högre och stilrenare nivån än någon annan.
Visst de är dyrare och går att hitta andra med bättre specifikationer men det går inte att hitta några andra (kanske något undantag) som är snygga och särskilt baksidan. Många tycker Alienware OLED är snygg alla har olika smak men jag tycker inte den ser direkt snygg och stilren ut, känns lite design som var inne för 15 år sedan inget man skulle sätta upp på en designbyrå om man vil imponera på kunder att man har bra smak. Även om den är bättre än många andra skärmar. Men rent genrellt så verkar inte skärmtillverkare bryr sig om design eller material som apple gör. Hur kan det komma sig?

Rent spontant tänker jag att skärmtillverkare resonerar ungefär som bildesigners när de ritar undersidan på sin nya stadsjeep. Du köper väl inte en skärm för att stilstudera baksidan på den? Det är ju bokstavligt talat bakvänt.

Jag tror väl att frågan är lite felställd egentligen. Med tanke på alla fetade tryckord, så tilltalas ju du (och många med dig) av Apples formspråk. Andra skulle nog säga att en schyst drake, nåt snajdigt tribalmönster eller världens blaffigaste RGB-list på baksidan gör en riktigt snygg skärmbaksida. Jag är nog mer benägen att hålla med dig i just det här fallet, men jag tvivlar på att någons beslut att köpa en skärm i huvudsak avgörs av hur den ser ut på baksidan. Så tillverkare bryr sig nog. Bara inte på samma sätt som du och jag.

Visa signatur

RTX 4080 Super | Ryzen 5800X3D | B550 | 32GB 3600 MHz | 1000W | W.11

Permalänk
Medlem
Skrivet av jan-banan:

Hur kan det komma sig?

De gånger jag ser baksidan på min skärm är när jag fick skärmen eller när jag ska koppla in en kabel eller liknande. 99% av tiden är baksidan "osynlig" för mig.

Om man sitter på en designfirma? Sure, men tycker då samsung skärmar håller en riktig hög kvalité för normalt pris.

Permalänk
Medlem

Smaken är som baken. Aldrig något jag brytt mig om, framsidan är betydligt viktigare för mig. Jag har misslyckats katastrofalt om mina kunder känner att baksidan av min skärm är dit dom ska rikta sig

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Vanligtvis är nog baksidan av skärmen mot en vägg. Inget jag personligen bryr mig om oavsett.

Permalänk
Medlem

skulle inte lägga extra pengar på en skärm för att få en snygg baksida

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Jag är osäker på om du vet hur man använder en bildskärm.

Bilden på appleskärmen är fejkad eller så är skärmen trasig. Strömkabeln går inte att tabort utan våld.

Rättning:
Det går att ta bort strömsladden från appleskärmen……..
Om du har specialverktyget som inte går att få tag på utanför en appleverkstad.

Stavning
Visa signatur

Du behöver inte vaccinera dina barn, bara dom du vill behålla.

Permalänk
Medlem

Att han kontakterna utstickande rakt bakåt tycker inte jag är särskilt snyggt, men de kanske jag är ensam om?

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem

Uppenbart att det finns folk som betalar hutlösa överpriser för skräp bara det marknadsförs på rätt sätt.

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk
Medlem
Skrivet av jan-banan:

Jag undrar varför så få skärmtillverkare bryr sig om utseendet på sina monitorer och gör de i plast Då tänker jag särskilt baksidan. Apple är den som i alla fall håller en extrem mycket högre och stilrenare nivån än någon annan.
Visst de är dyrare och går att hitta andra med bättre specifikationer men det går inte att hitta några andra (kanske något undantag) som är snygga och särskilt baksidan. Många tycker Alienware OLED är snygg alla har olika smak men jag tycker inte den ser direkt snygg och stilren ut, känns lite design som var inne för 15 år sedan inget man skulle sätta upp på en designbyrå om man vil imponera på kunder att man har bra smak. Även om den är bättre än många andra skärmar. Men rent genrellt så verkar inte skärmtillverkare bryr sig om design eller material som apple gör. Hur kan det komma sig?

För det första så är Apples skärmar rätt fula från baksidan de också.
För det andra så spelar baksidans utseende ingen roll eftersom skärmar normalt placeras så att man inte ser baksidan.

Permalänk
Medlem

Baksidan står ändå oftast mot en vägg. Vet inte hur andra gör, men jag brukar oftast titta på framsidan av skärmen

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Avstängd

Smaken är som baken. Jag tycker Apples hela vurm för borstad aluminium känns väldigt passé nu och har känts så i rätt många år. Inte för att svart plast av dålig kvalitet är så mycket bättre förstås, men tanken är väl att vara diskret snarare än att stå ut. Jämför typ en Macbook med en Thinkpad, jag föredrar Thinkpad i alla lägen även om den gärna får vara tunn som en Macbook förstås (om det inte innebär för stora kompromisser). Mattsvart och diskret, en tidlös och funktionell design helt enkelt, medan Macbooks är ganska generiska bortsett från aluminium-ytan liksom. Allt detta är förstås bättre än gaming-estetiken som verkar vara så poppis nu. Nej tack, jag vill inte ha röda accenter på min skärm eller utblås i storleken Ferrari på min laptop.

Permalänk
Medlem

?

Jag kan välja bort ett fult chassi eller skärm, men utseende är inte utgångspunkten när jag köper elektronikprodukter.

Permalänk
Bildexpert 📺

Det jag möter hos mer traditonella kontor är ständiga rader av rätt fula skärmbaksidor. Det är ju inte för inte som det finns en uppsjö av produkter som används för att skärma av skrivborden så man slipper se eländet.

De få gånger jag ser skärmar som är placerade med baksidan mot väggar är en del studiolösningar där man vill ha en neutral fond med konsekvent ljus för att kunna arbeta med exakt ljus och färg i foto och video utan att öga/hjärna distraheras av omgivningen.

Samt hemma hos folk då där de sätter skrivbordet mot väggen. Kanske gammal vana från skrivbordet man hade i pojkrummet som inte gick att placera på annat sätt?

Skärm och skrivbord mot en vägg är en utomordentlig dålig placering i mina bildliga och bokstavliga ögon. Stirrar man inte i skärmen så stirrar man in i väggen och har hela rummet alldeles öppet bakom ryggen. Går emot alla instinkter. Tänk själv – i vilken annan situation skulle du vara bekväm att i timmar sitta med ansiktet mot en vägg och hela världen bakom dig?

Flytta skrivbordet ut i rummet så att du istället kan placera ryggen mot väggen och öppna upp synfältet bortom och förbi skärmen. Ja, det tar "mer plats" men nu kan ögonen fritt vandra från skärm till att fästa blicken någon annanstans än på just väggen de gånger hjärnan behöver en nödvändig mikropaus. Ögonen kommer tacka dig när du med stigande ålder slipper bli temporärt närsynt av att ögat inte kan fokusera längre bort än vad armen sträcker sig.

Fast när man gör detta kommer du att se dina fula skärmbaksidor varenda gång – och därmed kanske förstår TS frågeställning utan den där hånfulla tonen jag läser i svaren.

Tyvärr är det också så att snygga baksidor drabbas av problemet med alla fula och nödvändiga sladdar. Där kommer återigen den där skrivbordsavskärmningen in, exempelvis IKEA Eilif. Du (och andra i din omgivning) slipper se eländet. Vilket också gör att skärmars fula baksidor kan fortsätta vara lika fula. Full cirkel. ¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Medlem

Ser inte riktigt att macen är snyggare. Stor grå klump med sladdar ut ur, potatoe, potatoe . Tycker de som kör mac/imac på jobbet ser värre ut för det inte finns något bra sätt för kabeldragning.
De skärmarna med plast på och Vesa fäste har kablarna genom kanaler i Vesa fäster så ser ju mycket bättre ut än mac skärmarna när det inte hänger kablar överallt

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem

Frågan borde vara "är det värt drygt 10000 kr extra för en "snygg" baksida?"

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Frågan borde vara "är det värt drygt 10000 kr extra för en "snygg" baksida?"

Nej 9999kr är för att få ett skärmstativ.
Baksidan av hela skärmen torde då vara ännu mer!

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Det jag möter hos mer traditonella kontor är ständiga rader av rätt fula skärmbaksidor. Det är ju inte för inte som det finns en uppsjö av produkter som används för att skärma av skrivborden så man slipper se eländet.

De få gånger jag ser skärmar som är placerade med baksidan mot väggar är en del studiolösningar där man vill ha en neutral fond med konsekvent ljus för att kunna arbeta med exakt ljus och färg i foto och video utan att öga/hjärna distraheras av omgivningen.

Samt hemma hos folk då där de sätter skrivbordet mot väggen. Kanske gammal vana från skrivbordet man hade i pojkrummet som inte gick att placera på annat sätt?

Skärm och skrivbord mot en vägg är en utomordentlig dålig placering i mina bildliga och bokstavliga ögon. Stirrar man inte i skärmen så stirrar man in i väggen och har hela rummet alldeles öppet bakom ryggen. Går emot alla instinkter. Tänk själv – i vilken annan situation skulle du vara bekväm att i timmar sitta med ansiktet mot en vägg och hela världen bakom dig?

Flytta skrivbordet ut i rummet så att du istället kan placera ryggen mot väggen och öppna upp synfältet bortom och förbi skärmen. Ja, det tar "mer plats" men nu kan ögonen fritt vandra från skärm till att fästa blicken någon annanstans än på just väggen de gånger hjärnan behöver en nödvändig mikropaus. Ögonen kommer tacka dig när du med stigande ålder slipper bli temporärt närsynt av att ögat inte kan fokusera längre bort än vad armen sträcker sig.

Fast när man gör detta kommer du att se dina fula skärmbaksidor varenda gång – och därmed kanske förstår TS frågeställning utan den där hånfulla tonen jag läser i svaren.

Tyvärr är det också så att snygga baksidor drabbas av problemet med alla fula och nödvändiga sladdar. Där kommer återigen den där skrivbordsavskärmningen in, exempelvis IKEA Eilif. Du (och andra i din omgivning) slipper se eländet. Vilket också gör att skärmars fula baksidor kan fortsätta vara lika fula. Full cirkel. ¯\_(ツ)_/¯

Så ställ inte skärmen mot väggen utan bygg en vägg bakom skärmen? Visst kan du titta över EILIF eller en liknande skärm, men det är just en avskärmning som gör att du inte ser rummet.

Mest tror jag man hade vunnit på att göra ordentliga lösningar för snygg kabeldragning, och kablar som går rakt bakåt från skärmen är ju inte helt optimala där. Många kontorsskrivbord ser ut som ett ormbo trots att där bara står två datorskärmar, en mus och ett tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jan-banan:

Jag undrar varför så få skärmtillverkare bryr sig om utseendet på sina monitorer och gör de i plast Då tänker jag särskilt baksidan. Apple är den som i alla fall håller en extrem mycket högre och stilrenare nivån än någon annan.
Visst de är dyrare och går att hitta andra med bättre specifikationer men det går inte att hitta några andra (kanske något undantag) som är snygga och särskilt baksidan. Många tycker Alienware OLED är snygg alla har olika smak men jag tycker inte den ser direkt snygg och stilren ut, känns lite design som var inne för 15 år sedan inget man skulle sätta upp på en designbyrå om man vil imponera på kunder att man har bra smak. Även om den är bättre än många andra skärmar. Men rent genrellt så verkar inte skärmtillverkare bryr sig om design eller material som apple gör. Hur kan det komma sig?

Apple

https://i-connect.ie/pub/media/catalog/product/cache/c8ab83a28ecb690abbacb3ceb53e048b/2/2/22-ico-005_march_npi_studio_display2_1.jpg

Övriga
https://www.onmsft.com/wp-content/uploads/2022/03/Dell-27-4K-USB-C-Monitor-P2723QE-Rear-768x576.jpg
https://cdn.eizo.de/typo3temp/fl_realurl_image/cg319x-039.png
https://www.powerplanetonline.com/cdnassets/asus_pa247cv_09_ad_l.jpg
https://vd-prd-dsg-web.s3.ap-northeast-1.amazonaws.com/upload/010503/1474943156520_b_UE590(28)_002_Back_Black.jpg
https://www.parkablogs.com/sites/default/files/asus-pa32ucg-ports-01.jpg
https://images.samsung.com/is/image/samsung/p6pim/se/lc34j791wtrxen/gallery/se-curved-c34j79-258062-lc34j791wtrxen-430387043?$720_576_PNG$

Du tittar på fel sida, bilden är på andra sidan!

Skämt åsido, det är ju förklaringen. Design kostar pengar som inte genererar något för användaren mer än just utseende. För vissa är det viktigt då får man betala premium.
Själv skiter jag totalt hur min skärm ser ut på baksidan så länge det inte är nåra discolampor eller nått därbak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FarbrorBarbr0:

Rent spontant tänker jag att skärmtillverkare resonerar ungefär som bildesigners när de ritar undersidan på sin nya stadsjeep. Du köper väl inte en skärm för att stilstudera baksidan på den? Det är ju bokstavligt talat bakvänt.

Enligt Apple så är datorer där man ser baksidan av skärmen, som exempelvis för en reception, en viktig marknad för iMacen och en del av varför de designar den som de gör. De bryr sig nog mindre för lösa skärmar med tanke på vad de kostar, men en iMac i säg en hotellreception ser helt klart snyggare ut än det mesta annat. Lite udda att absolut ingen annan bryr sig om att ens försöka med den marknaden.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem

Baksidan ser man ungefär en gång om året, o dom få gångerna så har jag aldrig nånsin stört mig på att en skärm skulle varit ful. Ingen av exemplerna i trådstarten är direkt fula, men såklart inte snygga heller, o det gäller Apple-skärmen också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikgus:

Jag är osäker på om du vet hur man använder en bildskärm.

Bilden på appleskärmen är fejkad eller så är skärmen trasig. Strömkabeln går inte att tabort utan våld.

Rättning:
Det går att ta bort strömsladden från appleskärmen……..
Om du har specialverktyget som inte går att få tag på utanför en appleverkstad.

Jag trodde att detta var en missuppfattning eller en sammanblandning med Homepod, men de har verkligen ett verktyg till det:

https://twitter.com/StellaFudge/status/1505354696034299913/ph...

Skall dock sägas att det GÅR att dra ut den med handkraft, om man tar i lite.

Har haft många Apple-prylar i mitt liv, men en skärm med fruktlogga på har jag inte haft sen 90-talet, och det var för att den följde med den datorn. Förstår mig inte riktigt på vurmandet för dem. Det är oftast bra grejer, men det är inte fantastiska, och de brukar vara dyra.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem

Finns bara 2 scenarion där jag har sett baksidan på mina skärmar:

- När de köptes och installerades
- När de byttes ut mot ny

Tror inte jag är ett undatag.

Tar hellre bra kabelhantering före utseende på en baksida jag aldrig ser.

Permalänk
Medlem

Jag har sett baksidan på min skärm kanske 6 gånger max. Vet inte varför man skulle betala extra för att ha en "snygg" baksida på sin skärm!

Visa signatur

🏬: Gigabyte Aorus X570 Master 🔲: AMD Ryzen R5 5600X ❄️: Cooler Master Hyper212 BE 🏴: ASUS RX 6700 XT DUAL
🗄️: Fractal Define 7 Compact 🔌: EVGA B5 850W 🎞️: 32GB HyperX Beast 3600Mhz 💾: Crucial 512 GB
🖥️: ROG STRIX XG27WQ 🖱️: Corsair Scimitar RGB Elite ⌨️: K70 RGB TKL CHAMPION SERIES 🎧: Corsair H55 📶: Archer C80

Permalänk
Medlem
Skrivet av mpat:

Enligt Apple så är datorer där man ser baksidan av skärmen, som exempelvis för en reception, en viktig marknad för iMacen och en del av varför de designar den som de gör. De bryr sig nog mindre för lösa skärmar med tanke på vad de kostar, men en iMac i säg en hotellreception ser helt klart snyggare ut än det mesta annat. Lite udda att absolut ingen annan bryr sig om att ens försöka med den marknaden.

Snarare så att många potentiella kunder på den marknaden inte är beredda att betala extra för Apple-prylar.
Företag som Dell och HP har en ganska stor del av den marknaden, både för skärmar och tillhörande datorer.

Permalänk
Medlem

Intressant tråd och ämne då jag själv har funderat en del på om man på något sätt kan få in en skärm som står på ett skrivbord mitt i rummet med full exponering av baksidan. Snygg och smidig hårdvara snarare än maximal prestanda känner jag ett betydligt större behov av numera då ca 50% av din(eller i varje fall min) arbetstid har förflyttats från kontoret till hemmet. Nu vill jag har flertalet olika arbetsplatser här hemma utan att för den delen förfula mitt hem till något sorts kontor.

Så jag ser helt klart ett behov av snyggare baksidor av skärmar!