Permalänk
Medlem
Skrivet av Casimir2323:

Tror att film på bio kommer att stanna. Det är helt enkelt en helt annan upplevelse att se en film på bio än att se den hemma. Bortsett från att duken är större osv så är det även en social upplevelse; ska du bjuda över daten hem för att kolla på Netflix? Streaming är verkligen en game changer och det påverkar intäkterna för biograferna men alla vill inte sitta hemma och häcka hela tiden. Det är mycket indiefilm också som inte når ut till streamingtjänsterna, som visas på mindre biografer och filmfestivaler.

Netflix and chill är ju ett koncept av en anledning, hade projektor , duk och rejält surround system i många år som singel och date hemma i lägenheten var oftast en väldigt trevlig upplevelse

Permalänk
Medlem

finns fortfarande en viss biomagi kvar hos vissa, speciellt vi som inte går så ofta. kan tänka mig att dem som går flera gånger om året kanske drar ned kraftigt, medans vi som inte ens går så ofta har ännu inte stört oss så väldigt mycket över andra i salongen. så vi kommer nog forsätta gå som vanligt. med andra ord inte så ofta, men fortfarande göra det.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem

Jag ser inte att bio skulle dö ut någon gång snart.

Jag var väldigt tidig på att gå över till "streaming" (när det fortfarande var grå-zon legalt) och skippa hyr-filmer. Men bio går jag på mer än någonsin idag! Typ 1 gång per vecka i snitt. Är en helt annan upplevelse, och dessutom billig underhållning. Värt varje krona, även om filmen skulle visa sig vara dålig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Så har vi det med typ, en tv kan inte matcha projektor när det kommer till film 🎥
Har med duk som kommer ner framför oleden 👍

Nackdelen mellan projekten och skärm är sommarljuset förstås. Man kan mörklägga men

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av darrenj:

Nackdelen mellan projekten och skärm är sommarljuset förstås. Man kan mörklägga men

Japp.. och vi har högkontrastduk, gör mirakel i ett ljust vardagsrum… skulle vilja ha större än våran 100” dock

Köpte en beggad sån här 100" för 8 papp... men skulle vilja ha 110-117 tum

https://www.hembiobutiken.se/produkter/dukar/eldriven-16-9/31...
Men på sommaren blir det ju per automatik mindre film/serie tittande... man är iväg mer...

Permalänk
Inaktiv

Ingen framtid. Hemma har jag bättre bild, filmer, ljud, snacks och inga störande folk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Japp.. och vi har högkontrastduk, gör mirakel i ett ljust vardagsrum… skulle vilja ha större än våran 100” dock

Köpte en beggad sån här 100" för 8 papp... men skulle vilja ha 110-117 tum

https://www.hembiobutiken.se/produkter/dukar/eldriven-16-9/31...
Men på sommaren blir det ju per automatik mindre film/serie tittande... man är iväg mer...

VA!?
Högkontrastduk? SKIT vi haft samma duk från Komplett för mer än tio år. Från när vi köpt först biopacket; 1080 projektorn och duk. Vi har uppgraderad allt utom duken! Tack för tipsen

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

Som 30+ åring så finns det något nostalgiskt att se film på bio så det kommer jag fortsätta med.
Man fick en så annorlunda upplevelse jämfört med hemma.
Med teknik nu och framöver så kanske behovet minskar för framtida generationer.

Visa signatur

pro

Permalänk
Skrivet av bromi:

Som 30+ åring så finns det något nostalgiskt att se film på bio så det kommer jag fortsätta med.
Man fick en så annorlunda upplevelse jämfört med hemma.
Med teknik nu och framöver så kanske behovet minskar för framtida generationer.

Du är nästan lite ung för att uppleva det riktiga nostalgiska. Man kan ha olika definioner på det, men jag syftade på innan folk laddade hem/kopierade fulfilmer. Så att se en ny film på bio innebar att man verkligen såg filmen många månader innan andra, när man t.ex gick i skolan kunde man prata om filmen och enda sättet att se den var bio.
Detta förändrades typ runt år 2002 +-2 år.

En skillnad var dessutom förr att man ofta såg nya storfilmer. Idag är en storfilm ofta likamed Batman nr 56, det blir inte riktigt samma sak att ha sett den först.

Permalänk
Medlem
Skrivet av darrenj:

VA!?
Högkontrastduk? SKIT vi haft samma duk från Komplett för mer än tio år. Från när vi köpt först biopacket; 1080 projektorn och duk. Vi har uppgraderad allt utom duken! Tack för tipsen

Gör rätt stor skillnad.
Exempel: https://www.minhembio.com/stef86/355707/
Tänk sen när man drar för gardinerna lite.
Rätt dyra dock, men värt...
Så inte konstigt man hellre ser bio hemma, även om man inte har en biogrotta

Permalänk
Medlem

Bioupplevelse för några år sedan var en magisk upplevelse, men nuförtiden känns det bara som ett irritationsmoment för mig personligen. Man kan längta till en stor filmpremiär för att sedan sätta sig ned och se filmen medan folk pratar hörbart och mobiler lyses upp av Snapchat-notifikationer. Denna negativa uppfattning beror ju i och för sig inte på biograferna utan på en respektlöshet som blivit allt vanligare.

Permalänk
Medlem

Ja @Cybrus Helt och hållit korrekt. Föredrar själv mindre biosalonger mitt is stan, som visa eklektiska film med mer krävande publik

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cybrus:

Bioupplevelse för några år sedan var en magisk upplevelse, men nuförtiden känns det bara som ett irritationsmoment för mig personligen. Man kan längta till en stor filmpremiär för att sedan sätta sig ned och se filmen medan folk pratar hörbart och mobiler lyses upp av Snapchat-notifikationer. Denna negativa uppfattning beror ju i och för sig inte på biograferna utan på en respektlöshet som blivit allt vanligare.

Jag går på bio mitt på dagen på en vardag (jobbar eftermiddagar mest) och då är det typ 4-5 personer i salongen. Perfekt!

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av darrenj:

VA!?
Högkontrastduk? SKIT vi haft samma duk från Komplett för mer än tio år. Från när vi köpt först biopacket; 1080 projektorn och duk. Vi har uppgraderad allt utom duken! Tack för tipsen

Skrivet av Swennis:

Gör rätt stor skillnad.
Exempel: https://www.minhembio.com/stef86/355707/
Tänk sen när man drar för gardinerna lite.
Rätt dyra dock, men värt...
Så inte konstigt man hellre ser bio hemma, även om man inte har en biogrotta

Sådan duk sänker dock ljusstyrkan en del, bara så man är medveten om kompromissen, det krävs en lite starkare projektor för att orka med som jag förstått det

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Jag går på bio mitt på dagen på en vardag (jobbar eftermiddagar mest) och då är det typ 4-5 personer i salongen. Perfekt!

Har också gjort det ett fåtal tillfällen men det är ju betydligt svårare att passa in när man har sysselsättning 8-17. Då är det ju antingen kvällar eller helger som gäller. Man kan tycka att ju senare man ser en film desto mer vuxna, och att det skulle leda till en bättre bioupplevelse men så är inte fallet tyvärr.

Permalänk
Medlem

Film är bäst på bio, och bio är bäst hemma.

Var mycket på biografen förr, men med eget biorum i källaren som enligt mig presterar riktigt bra, utsätter jag mig aldrig mer frivilligt för alla kioskmongon och irritationsmoment i publika salonger igen.

Permalänk
Medlem

Har byggt en biograf i källaren med sluttning för riktiga biostolar.
Sen kanske man inte riktigt kommer åt biofärska filmer - de ser jag väl på bio om det finns något av intresse.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

En video för tråden kände jag:

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Vad tror ni om biografers framtid?

Jag ser det lite som att hyra film på dvd/vhs för i tiden. Man skulle ta sig till ett hyrställe, kolla in vilka filmer de hade, hyra filmen, komma ihåg att man dagen efter måste lämna tillbaka filmen inom en viss tid annars böter.
Och i dagens stressade samhälle så blir detta en liten onödig arbetsbörda man gärna vill slippa.

När det gäller se filmer på biograf. Så om man vill ha en bra sittplats för en ny film så bör man boka i flera dagar i förväg. Man ska sedan ta sig till biografen så man har god marginal före filmen startar och ofta är det en massa reklam i början som man får se. Ett problem är att de platser jag anser är bäst för att se på filmen, inte är samma plats för om man enkelt vill kunna göra toalettbesök under filmen. Och det är väldigt svårt att övertyga resten i biografen att pausa filmen under ens toalettbesök.
Sedan har man en massa personer som ibland stör. Jag tycker heller inte biografers bild eller ljudkvaliten är så imponerande, då projektorbilden är suddig. Det handlar mer om att bilden är stor. De filmer jag ville se började även sent på kvällen (barnfilm brukar gå tidigare), vilket innebar att jag skulle gå ensam hem sent på kvällen.

När man kollar på bioaktuella filmer hemma på datorn så får full kontroll över allt, vill man spola tillbaka och se om något, så inga problem. Man kan bestämma när som helst att man vill se en film. Säg att man har ett stort arbete som vill få klart, där man kan ha som belöning att efter detta så ser man filmen.
Jag själv trots ganska dålig tv med ljud tycker det ändå ger denna bättre känsla än på en biograf med en massa folk som stör.

Så min gissning är biografers räddning handlar om att de som producerar nya filmer väljer att släppa dem först på biografer och vänta väldigt länge innan de släpper dem som hyrfilm. En nackdel med bioaktuella hyrfilmer hemma är prissättningen.
När det gäller biograf så kostar en biljett en viss summa per person, kanske någon familjerabatt.
Medans bioaktuella hyrfilm hemma, så har de ibland varit svindyra som 200kr. Och det är för att flera personer kan se filmen, men det blir ju väldigt dyrt för oss som ser denna själva.

Så min fråga är vad tycker ni om bio vs se hemma? Tror ni att biografer mer kommer dö ut? Med dö ut så menar jag inte helt, men kraftigt reduceras. Jag själv gick tidigare ofta till bio, men inte för att uppleva biografen utan för att kunna se intressanta filmer flera månader innan de gick att hyra.

Just nu finns bioaktuella Spider-Man: No Way Home som jag vill se. Men inte se nu på bio för coronan. Men om vi bortser från coronan. Så samma pris för att hyra filmen se hemma eller alla omständigheter som ett biobesök ger, så hade jag lugnt valt hyra filmen hemma om det gick.

*edit*
Kan rädslan för piratkopiering vara biografers räddning? Om de släpper bioaktuella filmer samtidigt som hyrfilm, så lär dessa piratkopieras snabbt med bra kvalite, tillskillnad från Telesync. Och för många filmer så är det biointäkterna i början som generar mycket pengar. (har för mig jag har hört det mesta)

Som andra varit inne på så är bio mer av en social grej än att man bara vill "se filmen". Piratkopiering vetefan om folk är så rädda för. Det är ju rätt enkelt och riskfritt om man vill utan de som inte gör det låter nog bli av moralisk övertygelse snarare än rädsla.

Men det hjälper definitivt inte om de ska krångla med att man inte får ta med egen mat och dryck. Det känns bara fittigt rent ut sagt, Man går ju inte på bio för att deras snacks är en superb upplevelse direkt. Även innan förbudet så var det ju ändå långa köer till popcornmaskinerna så jag fattar inte varför de ska hålla på och krångla med det. Men men.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Men det hjälper definitivt inte om de ska krångla med att man inte får ta med egen mat och dryck. Det känns bara fittigt rent ut sagt, Man går ju inte på bio för att deras snacks är en superb upplevelse direkt. Även innan förbudet så var det ju ändå långa köer till popcornmaskinerna så jag fattar inte varför de ska hålla på och krångla med det. Men men.

Just det agerandet blir ännu en spik i kistan för biograferna.

Behandla kunderna väl och ge dem en upplevelse, då kommer de tillbaka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ehsnils:

Just det agerandet blir ännu en spik i kistan för biograferna.

Behandla kunderna väl och ge dem en upplevelse, då kommer de tillbaka.

Ja. Oavsett vilken branch det gäller så bör man ju undvika impopulär tilltag om man vill växa. Det hela uppfattas bara som småaktigt. Hade varit rimligare att höga priserna på biljetter istället, eftersom de flesta betalar för hela upplevelsen med allt som hör till.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon39592:

Ingen framtid. Hemma har jag bättre bild, filmer, ljud, snacks och inga störande folk.

Låter som du inte varit på nån nyare biograf på senaste.

Helsingborg har tex totalt uppgraderat för något år sedan till senaste ISense Biograf. Enligt många har HBG även det bästa ljudsystemet.

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ehsnils:

Just det agerandet blir ännu en spik i kistan för biograferna.

Behandla kunderna väl och ge dem en upplevelse, då kommer de tillbaka.

Antar att du tar med dig egen mat till restauranger eller egen sprit till pubben?

Du får ju dessutom poäng som medlem, så allt du köper leder tillslut till gratis biljetter.

Men jag kan delvis hålla med om att det är ganska dyrt med snacks.

PS. Kom precis hem från biografen. Vi såg The Northman.

Många i tråden har inte heller vart på bio på väldigt länge märker man. Har varit på bio säkert 1 gång i månaden de senaste åren. Har aldrig stött på att folk sitter med telefoner & har högt skärmljus som skulle störa andra, eller folk som sitter och pratar under filmen(så det stör. att man sitter och viskar för någon händelse i filmen, såklart kan man göra det). Men skulle man stöta på detta, så finns det för tusan personal att kalla på, var inte så jäkla feg.

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurkburk92:

Antar att du tar med dig egen mat till restauranger eller egen sprit till pubben?

Du får ju dessutom poäng som medlem, så allt du köper leder tillslut till gratis biljetter.

Men jag kan delvis hålla med om att det är ganska dyrt med snacks.

PS. Kom precis hem från biografen. Vi såg The Northman.

Många i tråden har inte heller vart på bio på väldigt länge märker man. Har varit på bio säkert 1 gång i månaden de senaste åren. Har aldrig stött på att folk sitter med telefoner & har högt skärmljus som skulle störa andra, eller folk som sitter och pratar under filmen(så det stör. att man sitter och viskar för någon händelse i filmen, såklart kan man göra det). Men skulle man stöta på detta, så finns det för tusan personal att kalla på, var inte så jäkla feg.

Problemet med den rätt tröttsamma liknelsen är att den är väldigt dålig. När man går på restaurang så är mat och dryck det som man går dit för, och det de livnär sig på. Tilltugg till bion är liksom inte därför man går dit, vad jag vet. Utan besöker man en biograf så går man dit för att man har/ska betala för en biljett och se en film.

En bättre liknelse (om vi för enkelhetens skull föreställer oss att man fortfarande fick röka på krogen) är att det hade varit förbjudet att ta med och röka egen cigg, utan ville man röka så hade man varit hänvisad till deras cigaretter som kostade dubbelt mot vad de tar i tobakshandeln runt hörnet.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Problemet med den rätt tröttsamma liknelsen är att den är väldigt dålig. När man går på restaurang så är mat och dryck det som man går dit för, och det de livnär sig på. Tilltugg till bion är liksom inte därför man går dit, vad jag vet. Utan besöker man en biograf så går man dit för att man har/ska betala för en biljett och se en film.

En bättre liknelse (om vi för enkelhetens skull föreställer oss att man fortfarande fick röka på krogen) är att det hade varit förbjudet att ta med och röka egen cigg, utan ville man röka så hade man varit hänvisad till deras cigaretter som kostade dubbelt mot vad de tar i tobakshandeln runt hörnet.

Snacks och dricka tillhör biografbesök lika mycket som att köpa öl/sprit på puben.

Det är väl också mindre vinst på själva biovisningen(om någon?) för Filmstaden jämfört med köpen av snacks och dricka.

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Inaktiv

Så länge filmer släpps först på bio så kommer de nog gå runt, i alla fall i större städer. I alla fall för mig så har jag väntat på en film länge så kommer jag garanterat att åka iväg och se den på bio istället för att vänta månader och se den hemma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurkburk92:

Snacks och dricka tillhör biografbesök lika mycket som att köpa öl/sprit på puben.

Det är väl också mindre vinst på själva biovisningen(om någon?) för Filmstaden jämfört med köpen av snacks och dricka.

Om man går på bio och ser en film utan att köpa tilltugg, har man då inte fått hela upplevelsen menar du? De får fortfarande pengar från biljettköpet.

Går man däremot på krogen utan att äta eller dricka något, så skulle jag nog säga att man missat själva poängen helt och hållet.

Sen, visst, många tar inträde så man får betala bara för att komma in, men slår man ut det på det man spenderar i övrigt så blir det en rätt liten summa i jämförelse.

Sen när det ju inte heller så att det är en "nyhet" att de säljer tilltugg, och inte heller så att ingen köper för alla tar med eget, utan det är många som av någon outgrundlig anledning ändå köper sitt tilltugg direkt av biografen, så vad är problemet?

De vill försöka få in mer pengar genom att förbjuda medhavda tilltugg, men resultatet blir ju istället att folk som kanske annars hade köpt låter bli i protest eftersom de nu "måste", alternativt att folk tar med eget i ren protest.

Dessutom så blir det ju om jag förstått det rätt inga som helst konsekvenser om man bajsar på förbudet, så det enda det resulterar i är en auktoritär stämning som får kunden att känna sig som någon som företaget vill skinna på så mycket pengar som möjligt och ge så lite som möjligt tillbaka.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurkburk92:

Antar att du tar med dig egen mat till restauranger eller egen sprit till pubben?

Dålig liknelse. Skulle jag ta med egen film till bion så är det rätt liknelse. Snacks är inte något som är nödvändigt för att se filmen.

Permalänk
Bildexpert

Vad många verkar missa är att försäljningen av popcorn (tillsammans med annat tilltugg och dryck) är i princip vad som har finansierat så gott som alla biografkedjor de senaste 90 åren. Utan det hade vi sett mycket dyrare biobiljetter, alternativt många fler stängda biografer. Visst kan jag förstå att det blir en het potatis att det sätts upp regelverk (som må hända saknar udd) där medhavt snacks och läsk undanbedes, men om det är en så stor grej kan man lika gärna strunta i att gå på bio tycker jag. Själv har jag aldrig haft med mig något för förtäring de ca 4-500 biobesöken jag har gjort sedan 2010 (där iofs förhållandevis få har varit hos SF/Filmstaden). Även om de så går back på mig så är jag fri att göra mina egna avvägningar precis som alla andra betalande besökare.

Heller kommer ju ingen att bli visiterad vad jag har förstått det som och någon med medhavd godis kommer inte kunna bli portad heller särskilt lätt. Om ens egna moral säger att det är okej att ta med sig eget godis (något jag själv inte lägger en värdering i) så är det bara fritt fram att smuggla in det på biografen. Krävs inte mer än en tygpåse.

En klart sevärd video om ämnet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nissling:

Vad många verkar missa är att försäljningen av popcorn (tillsammans med annat tilltugg och dryck) är i princip vad som har finansierat så gott som alla biografkedjor de senaste 90 åren. Utan det hade vi sett mycket dyrare biobiljetter, alternativt många fler stängda biografer. Visst kan jag förstå att det blir en het potatis att det sätts upp regelverk (som må hända saknar udd) där medhavt snacks och läsk undanbedes, men om det är en så stor grej kan man lika gärna strunta i att gå på bio tycker jag. Själv har jag aldrig haft med mig något för förtäring de ca 4-500 biobesöken jag har gjort sedan 2010 (där iofs förhållandevis få har varit hos SF/Filmstaden). Även om de så går back på mig så är jag fri att göra mina egna avvägningar precis som alla andra betalande besökare.

Heller kommer ju ingen att bli visiterad vad jag har förstått det som och någon med medhavd godis kommer inte kunna bli portad heller särskilt lätt. Om ens egna moral säger att det är okej att ta med sig eget godis (något jag själv inte lägger en värdering i) så är det bara fritt fram att smuggla in det på biografen. Krävs inte mer än en tygpåse.

En klart sevärd video om ämnet.

https://www.youtube.com/watch?v=qA1XfVDXoMc

Men då återstår ju frågan, varför hår de back på sina biljettpriser? Bara höj biljettpriset 10% och gör snacksen billigare. Det blir samma pris för de som köper snacks men de tjänar pengar på alla kunder istället

Inte så att det finns konkurrens på bio i Sverige (längre i alla fall, sandrew metronom gick ju i graven).

Känns bara så dumt att göra som de gör nu