Vilken film såg du senast?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jutvify:

Catwoman säger "white privilege". Korrupta senatorn var vit och ville ha färre poliser medan svarta senatorn ville ha fler. Woke är ju typiskt för Hollywood.

Var ju dock inte direkt out of character att just hon sa det, så det var ändå inget som filmen som helhet nödvändigtvis stog för. Att den korrupta senatorn o typ alla andra av bad guysen i filmen var vita är väl inte heller så konstigt alls med tanke på settingen.
O dessutom, lite woke gör väl inget? Det är när det ballar ur likt WoT eller det man fått med sig från Amazons LotR-serie som woke blir ett faktiskt problem.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av downup:

Har en känsla av att har man betalat kanske 200 kr för att se den [the batman] på bio tvingar man sig själv att gilla den mer.

Njah, 99kr genom benify eller ecster. Värt se en gång men inte fler. Lite eskapism från vardagslivet.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

The Batman

Meh 2 / 10

Black Widow..

meh 2,5 / 10

Permalänk
Inaktiv

Spiderman: No way home
Förvånansvärt bra, med massor av "påskägg":s-faktor. Får nog ge den 0,000044 av 0,000050 fyrar! Sevärd (om man gillar Marvel)

Permalänk
Skrivet av anon257891:

Spiderman: No way home
Förvånansvärt bra, med massor av "påskägg":s-faktor. Får nog ge den 0,000044 av 0,000050 fyrar! Sevärd (om man gillar Marvel)

Jag såg också den. Jag tyckte det var en typisk film att se tillsammans. Med det menar jag uppdragen och man kan prata under filmens gång och det kan bli trevligt.

Permalänk
Medlem

Dumbledore's Secrets. 4/10, framförallt storyn dras med problem. Skådisarna är helt OK och visuellt är det lika trevligt som alltid, men storyn irrar runt och lider av uppenbara glapp. Rowling är en skaplig författare men rätt halvdan manusförfattare.

Permalänk
Medlem

The Batman 11/10

--------------------------

Moonfall sista akten var bra, men resten var riktigt dåligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sheytan:

The Batman 11/10

Moonfall sista akten var bra, men resten var riktigt dåligt.

Så 11 poäng av 10 möjliga för nåt du tycker var dåligt?

The batman - En lite annorlunda take på batman mot tidigare, väldigt gritty och gothic. Personligen tycker jag att det var lite mycket hoppande hit och dit och själva huvudbovens sista attack kändes lite vek mot tidigare filmer, jag menar, de har väl flera våningar i sina hus? Men absolut inte en dålig film, bara inte lika bra som Bales. 7/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Så 11 poäng av 10 möjliga för nåt du tycker var dåligt?

Det gäller alltså två olika filmer, lite otydligt formaterat.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

The Batman, ger den 6.5/10 betyget dras pga en scen där dom angrepp alla män i västvärlden som svin!

Kan dock inte jämföras med Nolans Batman som är ljusår bättre.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

The Batman.
Att Robert Pattinson skulle göra Batman så här bra fanns inte i min vildaste fantasi.
Suverän film som jag tycker är den bästa i serien hittills.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

The Batman

Så tröttsamt dålig att grabben väckte mig flera gånger…
Vi var båda rörande överens om att inte se klart sista timmen.

Permalänk
Medlem

The Batman

OTROLIGT seg och långsam, vet inte hur många gånger handen vandrade mot telefonen under dessa 3 (!) <censur> timmar.
Det enda jag fann förnöjsamt var början med den tydliga "tributen" till Heath Ledgers Joker.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

The Batman.

7.5/10

En känslomässigt betydligt mer intressant Batman än jag sett tidigare, med komplexitet och karaktärsnyanser man inte brukar se i DC-världen. Man får en långt mer vuxen och realistisk inblick i mannen inuti kostymen, vilket gör denna Batman till mer indie än action. Jag gissar att de flesta Batman-fans hade föredragit det motsatta. Pattinson gör ett kanonjobb och förtjänar 9/10 för sina insatser.

Storyn däremot haltar, den rör sig ryckigt framåt och svävar lite väl mycket mellan ologisk och ointressant. Hade storyn varit lika bra som Pattinson hade filmen lätt varit en klassiker. Nu tvingar man storyn att anpassa sig till karaktärsutforskandet med lite väl många ointressanta kollisioner som resultat.

Permalänk
Medlem

The Batman.

3/5
Störde mig på att de plagierat Imperial march, (de har plockat bort ett par noter) trodde seriöst att det var John Williams som stod som kompositör till filmen, men ICKE!
Riktigt dåligt gjort måste jag säga...

Annars var väl filmen okey, men på tok för lång.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

The batman, 8/10. Klart bättre än Nolans.

Permalänk

Kolla nyss The Batman! Mörk och tung film.. men seg i början! Kunde ha varit bättre. Så jag ger den 3.5 av 5

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D - Processor: Intel Core i7 8700K 3.7 GHz - Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS Ultra Gaming - Kylning: Corsair H150I RGB PRO - Raminne:Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB - Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC - Nätagg: EVGA Supernova G2 750 - 2 TB Western digital - M2 Corsair Force MP510 960GB - SSD 1 TB Samsung EVO 860

Skärmar: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q G-Sync+Asus TUF Gaming VG27BQ 27 G-Sync

Permalänk
Medlem

The Batman som många andra. Kunde lätt klippts ner rejält, ändå ganska hygglig. Känns som jag missade en del pga att jag inte är helt insatt i batman lore. Hur som helst, underhållande men med outnyttjad potential.

7/10

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Avstängd

Shang-Chi. Kanske lite annorlunda Marvel film där de faktiskt kan kampsporter men inte direkt Jackie Chans toppfilmer intressant. 5.5/10

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Avstängd

Wheels On Meals, bra kung fu action med mycket humor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sheytan:

The Batman 11/10

--------------------------

Moonfall sista akten var bra, men resten var riktigt dåligt.

Really?
Tyckte den var helt ok. men störde mig på att han hela tiden försökte se ut som en förvuxen EMO kid. WTF, klipp luggen och ryck upp dig grabben. Du e MULTIMIJADÄR!!!!!, och du sitter och tycker att din stad är kass... Ehh, solution!!! BIG PLOTHOLE!!!

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

You wont be alone (2022) 9/10.

Har sett mest dåliga filmer på senare månader/år och den här filmen var en trevlig överraskning. Stark regidebut av Goran Stolevski. Filmen har långsamt tempo men den skapar tidigt en förväntan och ett intresse som den följer upp och fyller på allt eftersom vilket gör det till en väldigt trevlig upplevelse. När filmen var slut var jag riktigt nöjd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

The Batman.

3/5
Störde mig på att de plagierat Imperial march, (de har plockat bort ett par noter) trodde seriöst att det var John Williams som stod som kompositör till filmen, men ICKE!
Riktigt dåligt gjort måste jag säga...

Jag och frugan tyckte exakt samma, alldeles för likt.

Det är förståeligt att de ville göra en version av Batman som inte redan gjorts och ja det lyckades väl... men filmen som helhet var rätt ointressant och som sagt tidigare alldeles för lång. Att den är mörk och skitig gillade jag, men för mig kändes den nästan som en kriminalare där Batman går omkring och analyserar brottsplatser.

Det får bli 6/10 och jag kan konstatera att det fortfarande inte finns någon som är bättre än Nolan på att göra Batman-filmer (eller superhjältefilmer öht för den delen).

Permalänk
Medlem

The Contractor 5/10 (Amazon Prime Original) - Meh, inget särskilt. Pine var väl helt ok men filmen var inte direkt fängslande.

Scouts Guide to the Zombie Apocalypse 6/10 - Underhållande zombie rulle med kul inslag.

Permalänk
Medlem

Batman 2/5

Gillade att filmen var mörk och smutsig, pattison gjorde en okej roll som batman. men var gör han på brottsplatser? Och storyn var lite väl spretig till och från. Så nej ingen höjdar film.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av crash:

men var gör han på brottsplatser?

Hjälper polisen, han är ju ändå "Worlds greatest detective".

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Uncharted. Aldrig spelat spelen men filmen var underhållande men ack så löjlig.

Visa signatur

"NO! I dont wanna die. There are still too many things I don't own..."
I7 13700K | Asus Prime z690-a | 32GB DDR5 | Asus 3080ti | Samsung 970 m.2 250 + 2000 + några 1tb 870s | 3 x Asus 27´ 1440p 165hz
NAS Synology DiskStation DS920+ 4x12TB WDred / Ender 3 PRO / Ender 3 S1

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

The Batman.

3/5
Störde mig på att de plagierat Imperial march, (de har plockat bort ett par noter) trodde seriöst att det var John Williams som stod som kompositör till filmen, men ICKE!
Riktigt dåligt gjort måste jag säga...

Annars var väl filmen okey, men på tok för lång.

https://www.youtube.com/watch?v=IcIlsP1Y7Ko

Om man verkligen försöker så går det kanske att höra att det är lite samma melodi, men eftersom det inte ens är riktigt samma instrumentering eller samma melodi så hörde iaf inte jag det där alls. Att dom sen funkar i en mashup säger väl inte så mycket när låtar som Sagosunden o Blur - Song 2 tillomed funkar som mashup

Själv tycker jag OSTen var riktigt trevlig o filmen likaså.

Permalänk
Medlem

Uncharted
6.5/10

En blandning av Indiana Jones, Tomb Raider och National Treasure MEN tillräckligt mycket eget för att lyckas stå på egna ben. Fartfylld och underhållande men det "komiska receptet" som introducerades med Deadpool har en tendens att bli lite tradigt när det upprepas i varje film som kommer. Att varje konversation måste vara "munhuggande/komiska kommentarer" istället för att sprida ut dem lite och... vara lite mer sparsam.

Sedan har jag svårt för Tom Holland, tycker han är ganska svag som skådis... men djävulskt duktig på det fysiska, det går inte att förneka. Och det tycks som han legat i hårdträning, mkt ögongodis för dem som är lagda åt det hållet samt "boyish looks".

Skulle dock utan tvekan se Uncharted 2 om det dyker upp en sådan lite längre fram, den har ju definitivt potential att lyckas underhålla i 1 eller 2 filmer till - en mini-franchise

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk

Coneheads (1993) 8/10