Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Unclefred:

Vad brukar ske vid den typen av felskrivningar? Det är ju nästan så man slänger iväg en beställning om det vore så att man kan få det för priset

Har lagt best redan.
Priset stämmer även på computersalg hemsida.

Fått en order bekräftelse av computersalg där innehållet stämmer.

Men betyder ju ingenting tills paketet har skickats iväg.

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG - ASUS TUF X670E Plus - Ryzen 7600X / H150i Elite LCD - Corsair 32GB DDR5 @6000 - 7900XT OC TUF - Gigabyte nVme 500GB OS-PRG - Kingston NV2 2TB - 4TB HDD x 2 - SteelS Apex 7 + Razer Viper Ultimate - SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S - AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Har lagt best redan.
Priset stämmer även på computersalg hemsida.

Fått en order bekräftelse av computersalg där innehållet stämmer.

Men betyder ju ingenting tills paketet har skickats iväg.

Helt sjukt om det skulle gå igenom...
bara en 11900k går på 4500kr och moderkortet på en bit över 3000kr?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av rewoX:

Helt sjukt om det skulle gå igenom...
bara en 11900k går på 4500kr och moderkortet på en bit över 3000kr?

Tack för din beställning genom CDON.
Vi ser till att beställningen blir hanterad och skickad.
Betalningen sker via CDON och betalning ska därför inte göras direkt till ComputerSalg.

Haha 😂😂😂

Gått igenom!

Lång tid .
Beställningen förväntas levererad tisdag 10-05.

För antar det är datum och inte tiden

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG - ASUS TUF X670E Plus - Ryzen 7600X / H150i Elite LCD - Corsair 32GB DDR5 @6000 - 7900XT OC TUF - Gigabyte nVme 500GB OS-PRG - Kingston NV2 2TB - 4TB HDD x 2 - SteelS Apex 7 + Razer Viper Ultimate - SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S - AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Tack för din beställning genom CDON.
Vi ser till att beställningen blir hanterad och skickad.
Betalningen sker via CDON och betalning ska därför inte göras direkt till ComputerSalg.

Haha 😂😂😂

Gått igenom!

Lång tid .
Beställningen förväntas levererad tisdag 10-05.

För antar det är datum och inte tiden

So far so good, snart kontaktar Computersalg CDON och påpekar felskrivet, men erbjuder dig ändå deras lösning på i5-11600k + z590

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av rewoX:

So far so good, snart kontaktar Computersalg CDON och påpekar felskrivet, men erbjuder dig ändå deras lösning på i5-11600k + z590

Nu har dem uppdaterad.
Nu finns inte 11900K kvar

Utan med i5 istället
https://www.computersalg.se/i/7630849/biostar-z590gta-i5-1160...

Se vad som skickas.. på order bekräftelse från CDON och computersalg står det

Denna beställning innehåller följande varulinjer:
1x Biostar Z590 VALKYRIE + i9 11900K Bundle - GOEI60 + HB9I1C - Socket 1200

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG - ASUS TUF X670E Plus - Ryzen 7600X / H150i Elite LCD - Corsair 32GB DDR5 @6000 - 7900XT OC TUF - Gigabyte nVme 500GB OS-PRG - Kingston NV2 2TB - 4TB HDD x 2 - SteelS Apex 7 + Razer Viper Ultimate - SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S - AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blade@LCD:

Har beställt, dock tveksamt att min Sony STR-DH550 räcker, eller ens fungerar.
Får se hur dyrt det blir i slutändan med kablar och allt.

Har du fått dem? Något initialt omdöme än?

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem

Någon som fått sin LG C2 42" levererad/skickad?

Visa signatur

i5 4670K, 16GB ram, 1070GTX

Permalänk
Medlem

Hur är utbudet på Cmore nu för tiden? Funderar på att chansa och prova en månad eller två.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyPitch:

Någon som fått sin LG C2 42" levererad/skickad?

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1657826-samlingstrad-l...

Tråden för dig!

Permalänk
Medlem

För alla som håller på med foton eller digitalt skapande kan jag tipsa om Playbook, just nu kan man "ansöka" om gratis 4TB lagring livet ut (deras Artist & Designer plan) för media, inklusive stora .psd-filer osv. De beskriver sig själva som:

"World's first creative cloud storage!
For teams, Playbook makes it easy to share, and collaborate on visual projects. For freelancers, Playbook makes it easy to collaborate with clients and share their work with the world.

Join 50,000 businesses and teams that use Playbook!"

_________________________

"I'm a photographer. Am I qualified for Artist + Designer Plan?
Yes! — Photographers, videographers, marketers, anyone who creates beautiful things are invited."

https://www.playbook.com/p/invite/

För att få det måste man skapa en "playbook" via länken ovan (motsvarande ett projekt, portfolio etc), lägga in minst 20st egna foton/digitalt skapade mästerverk och be att få deras Artist & Designer plan gratis. Jag la in 25-30 foton och ansökte och blev accepterad någon timme senare. Det är inte jobbigt att ansöka, det är bara att trycka på en knapp.

Jag har inte hunnit använda det så mycket mer än att kolla runt lite snabbt och det verkar användbart, speciellt om man frilansar och vill arbeta med sina klienter smidigt. Mycket smidigare än DropBox, OneDrive, Google Drive etc.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naki:

Hur är utbudet på Cmore nu för tiden? Funderar på att chansa och prova en månad eller två.

Ställer samma fråga, inget jag spontant kommer på som lockar, vore grymt om man kunde applicera samma rabatt på sportpaketet men det misstänker jag starkt ej går.

Visa signatur

|| Ryzen 5900X || Asus Rog B550-f Strix || MSI 6800 XT || Ripjaws V 3600mhz-CL16 (b-die) || NOCTUA NH-U12A || NZXT C850W || WD Black SN750 1tb ||WD Black SN850 1tb || Crucial MX300 525gb || Seagate 3tb 7200rpm || Acer XB271HU || LG 27GL850 ||

Permalänk
Medlem

Finns en del erbjudanden via benify på c more.

Permalänk
Skrivet av Naki:

Hur är utbudet på Cmore nu för tiden? Funderar på att chansa och prova en månad eller två.

Skrivet av ErikDah:

Ställer samma fråga, inget jag spontant kommer på som lockar, vore grymt om man kunde applicera samma rabatt på sportpaketet men det misstänker jag starkt ej går.

Med risk att koden inte gäller så posta jag en kod på ett annat forum häromdagen

CMore Plus

Ditt pris: 0.00 kr/mån till 2022-07-19

Därefter: 299.00 kr/mån

MEKO31PL5FN8

För nya kunder

Permalänk
Medlem

Inte en fråga om ett specifikt fynd - men vad tror ni om Elgiganten i Gallerians öppningserbjudande... är det något där som ni känner är "anmärkningsvärt"?

Öppningserbjudande

Spontant tycker jag det var lite..... meh! Möjligtvis ett par Sonos One till TVn, och kanske ett par Artic Pro-hörlurar, men annars vet jag inte om det var så mycket att bli upphetsad över...

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Medlem
Skrivet av Llhweiir:

Inte en fråga om ett specifikt fynd - men vad tror ni om Elgiganten i Gallerians öppningserbjudande... är det något där som ni känner är "anmärkningsvärt"?

Öppningserbjudande

Spontant tycker jag det var lite..... meh! Möjligtvis ett par Sonos One till TVn, och kanske ett par Artic Pro-hörlurar, men annars vet jag inte om det var så mycket att bli upphetsad över...

Riktigt bra pris på LG och Asus-skärmarna måste jag säga. Lockar lite men vette fan om man vill trängas där, kommer garanterat vara kaos och ta slut direkt vid öppning. Folk lär väl köa innan öppning också gissar jag!

Permalänk
Skrivet av Llhweiir:

Inte en fråga om ett specifikt fynd - men vad tror ni om Elgiganten i Gallerians öppningserbjudande... är det något där som ni känner är "anmärkningsvärt"?

Öppningserbjudande

Spontant tycker jag det var lite..... meh! Möjligtvis ett par Sonos One till TVn, och kanske ett par Artic Pro-hörlurar, men annars vet jag inte om det var så mycket att bli upphetsad över...

11T Pro och Xiaomi 12.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Riktigt bra pris på LG och Asus-skärmarna måste jag säga. Lockar lite men vette fan om man vill trängas där, kommer garanterat vara kaos och ta slut direkt vid öppning. Folk lär väl köa innan öppning också gissar jag!

Skrivet av Merciless:

11T Pro och Xiaomi 12.

Ja, det har ni nog rätt i - bra priser på de produkterna, men spontant inget som jag är beredd att trängas för...

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Medlem

Xtrfy K4 för 699 är ju inte helt dumt. Frågan är väl om man orkar stångas runt där inne för det

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem

LG 65" C1 för 15490 kan nog vara all-time low också?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

LG 65" C1 för 15490 kan nog vara all-time low också?

Ja men inte med mycket, cirka 500kr.

Permalänk
Medlem

Om det är någon som har vägarna förbi Elgiganten Gallerian /Kungsgatan idag får ni gärna rapportera lite status, kanske åker förbi en sväng efter jobbet om det finns något kvar. Är primärt sugen på en skärm!

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Om det är någon som har vägarna förbi Elgiganten Gallerian /Kungsgatan idag får ni gärna rapportera lite status, kanske åker förbi en sväng efter jobbet om det finns något kvar. Är primärt sugen på en skärm!

Var på Kungsgatan vid öppning. Kanske 20-30 personer i kö. Köpte mig ett Mesh kit. Men verkade vara extremt begränsat antal av det mesta på Kungsgatan. Blev lite tjafs om airfryers i kassan 😂 De sa att det mesta var i gallerian.

Visa signatur

Fractal Define Node 304 | Intel 2500k + Noctua U9B | MSI Z77IA-S01 | Corsair 8GB VENGEANCE | ASUS GTX770 DCUII | FSP 650W 80+ Gold | Intel 320 SSD 120 GB | WD 2TB Green x2

Permalänk
Medlem

Finns rabatter för cmore på https://www.mecenatalumni.com/se också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av burgarn:

Elgiganten Gallerian Stockholm har grymma öppningserbjudanden!
Slog till på följande:

1x LG C1 55" för 9990:- (aldrig sett lägre pris)
https://www.prisjakt.nu/product.php?p=5732268

1x XBOX kyl för 499:- (ordinarie 1299:-)
https://www.prisjakt.nu/product.php?p=6150150

1x Samsung A-560 soundbar 990:- med voucher jag fick i butiken (ordinarie 2990:-)
https://www.prisjakt.nu/product.php?p=5781015

Under 11,5k för rubbet! 😻👌

Är det någon som känner för att köpa en XBOX kyl till mig, så går det jättebra

Visa signatur

"När jag inte har pengar, då kan jag inte dricka sockerdricka, och när jag har pengar, då får jag inte dricka sockerdricka, när i hundan ska jag då dricka sockerdricka?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Ja men inte med mycket, cirka 500kr.

Jupp, ingen jättevinst direkt, men nog billigast so far
Men om man inte vill stressa och köa så är Dustin bra nära i pris nu över helgen:
LG 65 C1 för 15790kr
https://www.dustinhome.se/product/5011250974/oled65c15la-65-4...

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Återkopplar på mig själv då. Var förbi Gallerian precis och mycket folk som väntat. Inget kaos dock!

LG 27” var slut i butiken men gick att lägga en beställning ändå för utskick via deras centrallager, lät som det inte var så många kvar dock så nice 😎

Asus 32” fanns många kvar, bra deal även det!
Mängder av LG OLEDs kvar samt en del grafikkort som synes!

Permalänk
Skrivet av SpetsnaZ97:

Med risk att koden inte gäller så posta jag en kod på ett annat forum häromdagen

CMore Plus

Ditt pris: 0.00 kr/mån till 2022-07-19

Därefter: 299.00 kr/mån

MEKO31PL5FN8

För nya kunder

Den funkade utmärkt även för mig som inte är ny kund (hade dock ingen aktiv prenumeration). Stort tack!

Permalänk
Skrivet av Rutger Janåker:

Den funkade utmärkt även för mig som inte är ny kund (hade dock ingen aktiv prenumeration). Stort tack!

Kan man avsluta prenumerationen direkt?

Visa signatur

31337

Permalänk
Skrivet av freddan83:

Kan man avsluta prenumerationen direkt?

Ja, men då får du bara en månad istället för tre. Så för att utnyttja alla tre gratismånader så måste du vänta tills dess den sista månaden påbörjats för att säga upp det.

Så skriv ner en påminnelse i mobilen några dagar innan det förnyas den sista månaden.

Permalänk
Expertgissare

Tack för tipset, jag hade en värdekod på 100kr som jag inte visste vad jag skulle göra med innan den gick ut, blev 20m CAT6 kabel för 18kr

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB