Permalänk
Medlem

Tips på skrivbord och stol för 11-åring

Nu är tiden kommen för sonen att få sin egna lilla hörna i sitt rum då jag tröttnat på tjatet som pågått i vågor under något år.😅

Söker tips på ett schysst gamingskrivbord och stol till min son på 11 år. Speciellt en bra stol som inte brakar det första den gör. Behöver inte vara det dyraste, men lägger hellre lite extra på någonting mer kvalitativt än att köpa det billigaste och få byta ut efter bara några månader. Länka gärna det ni tycker skulle vara bra köp. Han är drygt 155 lång och ca. 35kg (tunnis) om det kan vara till någon hjälp!

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z790-F Gaming | Intel Core i5-13600K | Corsair Dominator Platinum RGB | ASUS ROG STRIX RTX 3080 OC | Samsung 980 PRO | Corsair H115i Elite Capellix | Corsair AX1600i | Corsair 500D RGB SE | ASUS ROG PG279Q

Permalänk
Medlem

Kinnarps kontorsstolar 6000/8000 eller Plus6/Plus8 brukar finnas begagnade för runt tusenlappen.
De är robusta, med många inställningar och kan hålla i 20 år så länge klädseln är fräsch.

Vi har två som vi köpte nya på Fabriksoutleten i Kinnarp och en begagnad som jag fick av jobbet hemma och de krånglar aldrig.

Sen kör vi IKEAs Galant som skrivbord, med separata Alex-hurtsar under, men jag vet inte vad som finns i utbudet nu. De har iaf hållt för många skärmar och tunga chassin genom åren.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk

Ingen expert eller så, men när jag letade efter min egna stol så gick jag till bl.a. MediaMarkt och hittade denna som har nu fungerat utomordentligt bra i ca 2 års tid genom både kontorsarbete och långa gaming-sessions. Tyckte det var bra att man kunde provsitta i dem för att känna lite hur det känns. Rent viktmässigt så bör vilken stol som helst klara någon med 35kg i vikt

https://www.mediamarkt.se/sv/product/_arozzi-mezzo-v2-fabric-...

Dock när jag köpte den var den på extrapris för ca 2000:-, så ett bättre köp då, men Arozzi tycker jag allmänt verkar rätt schyssta.

Såg att de har lite billigare modeller på extrapris nu också:
https://www.mediamarkt.se/sv/product/_arozzi-enzo-woven-fabri...
Gillar personligen känslan av tyg mer än PU, men det kanske är en smaksak.

Lycka till!

Permalänk
Medlem

Denna stol är ganska prisvärd just nu från Komplett:
https://www.komplett.se/product/1161525/gaming/spelutrustning...

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem

Kolla på IKEA's "gamer" prylar.
Hyffsad kvalitet för oss normalväxta och håller säkert en livstid för tunnisar

Permalänk
Outtröttlig köprådgivare

Testa en IKEA VOLMAR! Kostade typ 3000 kronor nya och utmanande ännu dyrare kontorsstolar, men de finns nu begagnade på många IKEA varhus för bara en femhundring medan många begagnade Kinnarps kan kosta minst en tusenlapp och vara betydligt mer slitna om man inte orkar leta runt allt för mycket.

Visa signatur

|i5 6600K|Be-Quiet Dark Rock TF|Vengeance 2x8GB @2133MHz|2x850 EVO 500GB|Asus Z170I Pro Gaming|Lian Li PC-Q10|
Acer CB290Cbmidpr 29" 2560x1080 @76Hz|Infinity ErgoDox w/ Gateron Clear|Corsair K65 RGB w/ Cherry MX Red|Logitech M570|Steam Controller|Wii Remote Plus|Sennheiser HD 558|Antlion ModMic 4.0|

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar. Har sedan hemresan legat sjuk så har inte orkat gå in förrän nu.
Ska in och kika lite på era tips. Återkommer när jag bestämt mig för något.
Som sagt kanske alla stolar pallar en liten 35-40kg pilt

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z790-F Gaming | Intel Core i5-13600K | Corsair Dominator Platinum RGB | ASUS ROG STRIX RTX 3080 OC | Samsung 980 PRO | Corsair H115i Elite Capellix | Corsair AX1600i | Corsair 500D RGB SE | ASUS ROG PG279Q