Sonos uppges ha billigare soundbar på ingång

Permalänk
Melding Plague

Sonos uppges ha billigare soundbar på ingång

Ny information pekar på att Sonos har en ljudlimpa på ingång som väntas kosta motsvarande 250 dollar vid release.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Moderator
Testpilot

Jag har en Sonos PLAYBAR, föregångaren till alla tre.

Jag tror det är en bra idé av Sonos att släppa något enklare för en lägre prislapp.

Jag hade varit väldigt intresserad av en sådan till min PC. Har funderat länge på att köra en Sonoslimpa till datorn.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk

Håller med att det vore kul med lite mer prisvariation från SONOS då deras ljud är bra enligt mig.

Så bra ljud och bra pris uppskattas alltid! Är väldigt nöjd med min BEAM som jag lyckades kirra för 4200kr på REA för 1,5år sedan.
Funkar prima under TV:n och känner inget behov i dagsläget att utöka med deras baslåda eller övriga extra högtalare.

Visa signatur

Apple Macbook Pro 13" Retina
iPhone 13
Retro PC: Compaq Presario 7000s, Intel P3 800Mhz, 256MB RAM, 18GB IDE HDD, Sound Blaster Audigy, ATI Radeon 9200 PRO 128MB,SONY 15" CRT, WIN98SE.

Permalänk
Medlem

Jag tittar på dessa och är fundersam.
Hur bra är dom för priset man betalar?

Om det finns plats för en stärkare och högtalare så kommer man undan bra mycket billigare och kan få fett ljud.
Stereo är trotts allt det vanligaste i hemmen.

Jag ser verkligen nyttan med en liten under en skärm till pc.

Hur som är hörlurar svårslaget

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av SCORPIUS:

Jag tittar på dessa och är fundersam.
Hur bra är dom för priset man betalar?

Om det finns plats för en stärkare och högtalare så kommer man undan bra mycket billigare och kan få fett ljud.
Stereo är trotts allt det vanligaste i hemmen.

Jag ser verkligen nyttan med en liten under en skärm till pc.

Hur som är hörlurar svårslaget

poängen med just Sonos är ju att det är nätverkshögtalare. Så det funkar både till TV-ljud men kan också länkas in att bidra till hela ljudsystemet om det önskas. Eller att du kör TV-ljudet i resterande högtalare. Själv har jag ungefär tio olika högtalare i hemmet plus min PLAYBAR.

Jag håller med om att hörlurar är överlägset men eftersom jag är småbarnsförälder så ogillar jag att bli helt isolerad från övrigt ljud, av anledning. Plus att ibland är det skönt att bara ha på musik när jag arbetar framför datorn, då slipper jag gärna hörlurarna men visst är de oftast bäst när det kommer till ljud för pengarna.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

poängen med just Sonos är ju att det är nätverkshögtalare. Så det funkar både till TV-ljud men kan också länkas in att bidra till hela ljudsystemet om det önskas. Eller att du kör TV-ljudet i resterande högtalare. Själv har jag ungefär tio olika högtalare i hemmet plus min PLAYBAR.

Jag håller med om att hörlurar är överlägset men eftersom jag är småbarnsförälder så ogillar jag att bli helt isolerad från övrigt ljud, av anledning. Plus att ibland är det skönt att bara ha på musik när jag arbetar framför datorn, då slipper jag gärna hörlurarna men visst är de oftast bäst när det kommer till ljud för pengarna.

Tack för svar.

Är dom här lätta att få att fungera med befintlig utrustning?
Som konsol, tv, dator osv?
Vet inte hur många gånger jag har hört och läst om folk som köper en limpa och dom sliter sitt hår i sina försök att få det rätt.

Jag har medvetet gjort det lätt för mig.
Dator till tv genom HDMI. Bild och ljud. Ljud från tv till stärkare via optical. Klart.
Ljudkällan bytes från datorhögtalare till tv automatiskt genom potplayer.
Har det likadant till speldator som HTPC i vardagsrummet.

Jag har ok stärkare och stora högtalare som kan få grannarna på ovanvåningen att ofrivilligt dansa av ljudvågorna.
Just dom stora högtalarna gör enormt mycket för ljudbilden. Den är "mycket" även vid låg volym.

Kan en limpa idag ersätta enkelheten samt ljudbilden så förstår jag verkligen intresset för dom.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Tack för svar.

Är dom här lätta att få att fungera med befintlig utrustning?
Som konsol, tv, dator osv?
Vet inte hur många gånger jag har hört och läst om folk som köper en limpa och dom sliter sitt hår i sina försök att få det rätt.

Jag har medvetet gjort det lätt för mig.
Dator till tv genom HDMI. Bild och ljud. Ljud från tv till stärkare via optical. Klart.
Ljudkällan bytes från datorhögtalare till tv automatiskt genom potplayer.
Har det likadant till speldator som HTPC i vardagsrummet.

Jag har ok stärkare och stora högtalare som kan få grannarna på ovanvåningen att ofrivilligt dansa av ljudvågorna.
Just dom stora högtalarna gör enormt mycket för ljudbilden. Den är "mycket" även vid låg volym.

Kan en limpa idag ersätta enkelheten samt ljudbilden så förstår jag verkligen intresset för dom.

Enkelheten kan de definitivt ersätta i dagens läge med Earc och man kan få riktigt kompetent ljud med t ex Samsung Q960A, men det är nästan dubbla prisklassen mot vart denna landar - när den är på rea

Kan den ersätta ett kalibrerat hemmabiosystem? Enkla svaret är: Nej.
Men slår de ett system som är inte kalibrerat och/eller inte är uppsatt optimalt? Där skulle jag svara ja.
Kan dessa "enklare" limpor komma i närheten av ljudbilden? Inte riktigt, men för de högtalare och receiver man får för samma peng kan de nog tävla med samt mindre kablar och högtalare som tar upp plats

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av SCORPIUS:

Kan en limpa idag ersätta enkelheten samt ljudbilden så förstår jag verkligen intresset för dom.

Är man van vid dynamiken och ljudbilden från ett par ordentliga golvhögtalare kommer man troligtvis bli besviken om man växlar till en soundbar. Gjorde själv bytet från ett par B&W-golvare till en Sony HT-A7000-limpa under förra året och jag skulle ljuga om jag inte ibland saknar ljudet från de förstnämnda.

Nu gjordes bytet av möbleringsskäl (samt vältrisken med barn) och ur den aspekten är en soundbar fantastisk. Ska ändå säga att jag är nöjd med ljudet, och då speciellt vid film/serietittande. Vid musiklyssnande är det inte fullt lika upphetsande, men dock fullt godkänt.

Permalänk
Medlem

Sonos är lite som Apple. Inte bäst men användarupplevelsen och enkelheten samt att vara good enough gör att man når den stora massan.

Sonos har inte bra ljud jämfört med vad man kan få i prisklassen, om man orkar lägga ned tid.

Du får en enkel, trådlös konfiguration med en smidig app, 98% av oss klarar oss galant med en ljudlimpa av ok kvalité.

Permalänk
Medlem

Om informationen som Verge kommit över stämmer blir Fury högst intressant att köra som satelliter till Arc, eller kanske som högtalare till datorn.

Visa signatur

Mostly Harmless

Permalänk
Medlem

N

Skrivet av Dreas89:

Sonos är lite som Apple. Inte bäst men användarupplevelsen och enkelheten samt att vara good enough gör att man når den stora massan.

Sonos har inte bra ljud jämfört med vad man kan få i prisklassen, om man orkar lägga ned tid.

Du får en enkel, trådlös konfiguration med en smidig app, 98% av oss klarar oss galant med en ljudlimpa av ok kvalité.

Ett stort minus är att de inte stöder google/chromecast, så jag har pausat vidare inköp tills de löser detta (kanske aldrig). Helt sjukt att man ex inte kan få ut ljudet ifrån youtube eller en offlinespelare på mobilen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jolu:

Ett stort minus är att de inte stöder google/chromecast, så jag har pausat vidare inköp tills de löser detta (kanske aldrig). Helt sjukt att man ex inte kan få ut ljudet ifrån youtube eller en offlinespelare på mobilen.

De håller väl mest på och stämmer varandra har jag förstått det som heh...

Permalänk
Medlem

Helt tappat förtroendet för Sonos. Hade 3 Sonos SL som skulle anslutas till en och samma grupp. Samtliga högtalare gick att spela på individuellt, men så fort gruppen gick från 2 till 3 högtalare slutade två av högtalarna spela.

Fler som haft samma problem om man läser på Sonos forum och finns ingen lösning från Sonos. Känns som att gruppering av högtalare torde vara det mest grundläggande i en "multi-room"-anläggning och när inte ens detta fungerar lär man knappast köpa Sonos igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreas89:

Sonos är lite som Apple. Inte bäst men användarupplevelsen och enkelheten samt att vara good enough gör att man når den stora massan.

Sonos har inte bra ljud jämfört med vad man kan få i prisklassen, om man orkar lägga ned tid.

Du får en enkel, trådlös konfiguration med en smidig app, 98% av oss klarar oss galant med en ljudlimpa av ok kvalité.

Spot on analys!

Har själv en beam med sub till vardagsrummet. Så enkelt, grymt ljud. Ansluter till allt jag provat hitintills. Tv, konsoller, plockar spellistor mm från mitt deezer konto. Radio via SR osv. Inte så billigt, men jag räknar med att slippa byta på minst 10 år

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 2600 Mobo: Asus Prime X470 PRO Ram: Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz PSU: Cooler Master 700 W GPU: XFX Radeon RX 5700 XT 8 GB SSD: Samsung EVO 850 500 GB SATA 2.5" HDD: Massa diskar Chassi: Fractal Design Define R3

Permalänk

Jag har Arc , sub och 2 st Sonos one högtalare och är extremt nöjd hoppas den nya går att ha som mitt högtalare bak sen