Permalänk
Medlem

När man går till jobbet med långkalsonger och tjocktröja + vinterjacka och behöver packa ner allt i väskan på vägen hem

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

När man börjar psykla i skog och mark så ofta som man bara kan istället för att sluska vid datorn, då är det vår.

Med den där stavningen misstänker jag att du är en sådan där cyklopat? 😛

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

När hararna och rådjuren håller på att äta upp grannarnas + mina rabatter och dom lägger sig och glassar i solen när folk håller på att grilla på altanerna

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem
Skrivet av nick-li:

Mopeder kör ju året om
men motorcycklar brukar va en ganska säker indikation att sommarn e snart här.

I min by är det endast Kiruna Mail som kör året runt. Med fötter mot marken. (min upplevelse)
A-traktorer, finns det många av.

Permalänk
Medlem
  • Sopade cykelvägar så man kan damma av rullskrillorna och huttrande ge sig ut i +7 grader trots att det är åt helvete för kallt och blåsigt.

  • Sommardäck

  • Avlägsna ljudet av motorcyklar som rensar ur vinterns stillastående på ringleden.

  • Måsjävlarna som drar igång sitt eviga skränande igen

  • Knoppar på träden/tussilago/snödroppar och andra tecken på att växtligheten börjar vakna till liv igen.

  • Värmande sol och vind som inte ger förfrysningsskador.

Det är väl några klassiker

Visa signatur

Ryzen 3600 | ASUS X470-F | 16GB B-die | GTX 1070

Permalänk

Säkert vårtecken är när man har en whisky brevid sig och små flugor dyker ner i den och drunknar....... suicidal bitches...

Permalänk
Medlem

Kom på en till sak, när bonden är ute gödslar på åkern det luktar dynga i hela byggden!

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk

Och när snön smälter bort och luften fylls av doften av hundskit....

Permalänk
Medlem

När solen är varm och vinden kall så man svettas och fryser på samma gång

Nä, men det är väl som alla säger. Fåglar som väcker en mitt i natten, soljävel som skiner i ögonen trots att alla gardiner är fördragna. Ansiktsfläkt vid datorn.
Myggbett (hade en inne redan i början av Mars). Lukt av ruttna växter som tinat. Frisk doft av rökare osv. Grannjävlar som står och snackar i timmar utanför ens fönster. Föreningens timavlönade parkarbetare som verkar klippa asfalt och plåt i timtal utanför mitt fönster varannan vecka.

Men visst är det trevligt när man kan byta till sommarskor efter gruset sopats bort och uteserveringarna öppnar.
Småfåglar, harpaltar, ekorrungar, scillor, krokusar, vitsippor, björkarna börjar få löv och grillen dras fram. Sen känner man sig ju oerhört cool när solglasen åker på eller nåt. Gå en promenad bara för att det är skönt. Sitta ute på tomten och ta en G&T på helgen. Fina tider.

Permalänk
Skrivet av Saketume:

När solen är varm och vinden kall så man svettas och fryser på samma gång

Nä, men det är väl som alla säger. Fåglar som väcker en mitt i natten, soljävel som skiner i ögonen trots att alla gardiner är fördragna. Ansiktsfläkt vid datorn.
Myggbett (hade en inne redan i början av Mars). Lukt av ruttna växter som tinat. Frisk doft av rökare osv. Grannjävlar som står och snackar i timmar utanför ens fönster. Föreningens timavlönade parkarbetare som verkar klippa asfalt och plåt i timtal utanför mitt fönster varannan vecka.

Men visst är det trevligt när man kan byta till sommarskor efter gruset sopats bort och uteserveringarna öppnar.
Småfåglar, harpaltar, ekorrungar, scillor, krokusar, vitsippor, björkarna börjar få löv och grillen dras fram. Sen känner man sig ju oerhört cool när solglasen åker på eller nåt. Gå en promenad bara för att det är skönt. Sitta ute på tomten och ta en G&T på helgen. Fina tider.

I feel your pain...... samma här... när man försöker somna, och klockan är typ 3 på natten, då börjar de där jävla fåglarna........ och sen 8 på morgonen börjar kärringarna utanför kackla......

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseedsvik:

Säkert vårtecken är när man har en whisky brevid sig och små flugor dyker ner i den och drunknar....... suicidal bitches...

Kanske bara så dom väljer att avsluta sina liv, klandrar du dom?

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Medlem

När man måste börja fundera på hur man skall klara att kyla sina miners och man cave igen efter vinterns kyliga välsignelse.
Annars som någon sa när man tvingas ut i trägården igen...

Visa signatur

LianLi O11XL 3900x RTX3090 TUF OC under ekwb + (under service)
[Phantek P600s 5800x3D EKWB 4090]
[Tower900 5600x 2x3090 Aorus xtreme allt med EKWB] obyggd

Permalänk

Eftersom man bor i norra norrland så blir man väl lite mindre bitter om snön är borta till midsommar, eventuellt nån plusgrad gör en glad också

Visa signatur

CM NR200P | AMD Ryzen5 3600 | 5700 XT | 64GB DDR4 | 1080p@165HZ

Permalänk
Medlem

Träskpunkaren Onkel, aka Bajsmannen (ja, originalet) , i jeanskortbyxor och jeansväst och med en kasse öl i handen på Hjalmar Brantingsplatsen i Göteborg.

Visa signatur

Citera -> större chans till svar.

Permalänk
Medlem

När 500 gråsparvar börja kvittra i vår ligusterhäck kl 04.00 varje morgon

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Skäggig legend

När man hinner hem och kan ta sig en kall jäkla knegar öl i solen. <3

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem
Skrivet av reflux:

Träskpunkaren Onkel, aka Bajsmannen (ja, originalet) , i jeanskortbyxor och jeansväst och med en kasse öl i handen på Hjalmar Brantingsplatsen i Göteborg.

Blev tvungen att googla lite:
https://www.reddit.com/r/Gothenburg/comments/6ru02b/bajsmanne...

Vafan...

Permalänk
Medlem

För att inte nämna allt för uppenbara saker.

* När dina kompisar börjar klaga på pollen

* Uteserveringar

* När man bränner läppen på en korv i bröd och termoskaffe utomhus

* fryser som ett as på morgonen och svettas som en gris på eftermiddagen.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Brukar spana efter diverse årstidstecken när jag är ute på löprundan. Första brukar vara att tussilago börjar synas lite här och var i slutet av Mars, andra brukar bli doften av nysågad gran när bönderna hämtar vinterns nedblåsta träd ute i skogen och tredje blir när man mer permanent kan skippa mössa och vantar när man går ut.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Snor, kliande ögon och folk som säger att nu kan man äntligen sola. (fast de kan det på vintern också)

Det är nog mer fåglarna som jag tänker på. De stör en kl 4 på morgonene.
Såg en liten blåmes igår kväll. Kan inte vart längre än mitt pekfinger. Har förhoppningsvis ätit upp sig om någon månad.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tom76:

Jag har lärt mig att samexistera med dem, mer kärlek än så blir det inte Tror att jag bor i den perfekta miljön för måsar. Kaj/hamnmiljö med nära till vatten, mycket nybyggnation och restauranger och kafeer som poppat upp. Massvis med härliga tak där måsarna i lugn och kan lägga sina ägg och massvis med tillfällen att stjäla en sushibit från tallriken från den som tappar fokus i två sekunder.

Kaptenen, måsen som vaktar ungarna från en lyktstolpe precis utanför en av portarna i huset, är inte att leka med. Till dess att de lär sig flyga går det bara att använda den andra porten om man har någon som helst självbevarelsedrift

Ja, beskyddande måsar = skit överallt. Jag cyklar förbi en sjö där de brukar häcka, på vägen till jobbet , och promenadstigen nere vid vattnet rekommenderas inte att gå/cykla på på våren

Permalänk
Medlem
Skrivet av livsnjutaren:

Som min mamma sa "När A-lagarna kommer fram är våren kommen".

Detta och pensionärerna med rullatorn börjar ses i klungor.

Permalänk

När jag går i shorts då är det vår❤️😁

Visa signatur

The Breath of True

Permalänk
Medlem

Den årliga deklarationsångesten är ett säkert vårtecken. Varför börjar jag alltid så sent?

Visa signatur

AMD Ryzen 7800x3d | Asus Strix X670E-F | G.Skill DDR5 2x32GB @6000MT/s CL30 | RTX 4090 TUF | Sound Blaster AE-7 | WD SN850x 4TB | Corsair HX1500i | NZXT H7 Flow | Logitech G915 TKL | G502 X Lightspeed | LG 42" C2 OLED | Logitech Z-5500 | Epos H6Pro | Windows 11 Pro

Permalänk
Hedersmedlem

När dottern vägrar gå och lägga sig med motiveringen att det inte kan vara kväll då det fortfarande är "dag ute".

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

När allt hundbajs som inte plockats upp under vintern börjar stinka när det värms upp. Kanske inte det roligaste vårtecknet men definitivt det säkraste.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Entusiast

När trafikens råttor ökar i antal och man dagligen är nära att få en på motorhuven för att dessa tror de är odödliga och att inga trafikregler gäller dem. Snälla cyklist, du har väjningsplikt vid övergångsställen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Überklass:

När dottern vägrar gå och lägga sig med motiveringen att det inte kan vara kväll då det fortfarande är "dag ute".

Klassiker

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Helt klart när robotgräsklipparna återvänder till sina täppor

Då kan man ta ut hojen

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Überklass:

När dottern vägrar gå och lägga sig med motiveringen att det inte kan vara kväll då det fortfarande är "dag ute".

Så man är inte ensam, härligt

Mina grabbar försökte med det en sommar.

Så jag satte mig och förklarade/visade att dygnet var kortare på vintern.
Sen sa jag till dom att: Okey, det blir lägg-dax när det mörknar, men det gäller året om.

Det var på en fredag och jag såg verkligen till att dom kom upp när det blev ljust på morgonen och var vakna till det började att mörkna.

På söndagen så kom dom: Pappa vi vill inte längre vara uppe tills det blir mörkt.

Än idag så har jag inte talat om för dom att jag själv var helt slut på söndagen

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!