Köpt presentkort hos Webhallen som inaktiverats efter ett avbrutet köp. Fast mellan två kundtjänster!
Hej,
Skulle vilja ha hjälp och input i ett ärende jag haft med Webhallen senaste dagarna. ska försöka göra en lång historia kort.
Jag beställde med presentkort från Gifted på webhallen ett RX6700xt för någon dag sedan "dum som jag va så köpte jag med presentkort för att spara 300 kr på 6300 kr kommer aldrig göra om det misstaget.
Det som sker är att när jag ska betala sista summan via swisch på ordern så låser det sig. Det står då att mina presentkort är förbrukade fast kundkorgen är tom ska tillägas att jag inte kunde genomföra ett köp kontant heller pga att "luft order" då systemet blockat mig från att lägga en till order. kortet tar slut i lager. Ringer och pratat med webhallen om de kan lösa problemet, säger att jag kan ta vilket annat 6700xt kort som helst men det går inte då kortet var på kampanj, Frågar då om jag kan få återbetalning men blankt nej det är gifted som står för presentkortet. här tycker jag att webhallen kan visa lite service känsla då deras system har strulat eller i alla fall hjälpa mig att lösa ärendet med gifted men icke.
Jag kontaktar då Gifted, de informerar att jag inte kan få en återbetalning då korten är använda och att jag får vända mig till webhallen.
mejlar deras support och beskriver ärendet. Får NOLL tillbaka. Frågar då om ärendet kan vidarebefordras till en chef vilket görs. Deras kundservice chef besvarar endast ärendet via agenten med att han får vänta sig till gifted detta trots att jag informerar Webhallen att de måste ha någon på plats som kan hjälpa mig med ärendet hos gifted då webhallen trots allt säljer korten via Gifted.
slutar med att jag skriver att då förutsätter att korten får tillbaka summan som deras system tagit vid ordertillfället här svarar man att Gifted registrerat köpet trots att det inte gjort men det stämmer ju inte då Webhallen registrerat köpet samt presentkortskoderna och tidigare blockat mig från att lägga order.
Vad tycker ni andra? jag har nu 6300 kr på presentkort som är förbrukade och Webhallen vägrar ta ansvar eller hjälpa till. Gifted hänvisar till webhallen. Har dragit ärendet en vända till till Gifted för att se om det kan sätta in pengar på korten igen.
Lägger även till att jag skrev om ni tagit mina pengar men inte vill hjälpa till med ärendet så kommer jag att behöva ta ärendet via ARN. Får svar "du är fullt välkommen att ta det vidare".
Är det jag som är dum i huvudet? ska det vara såhär när man kontaktar en kundservice för att få hjälp när deras system strular till det?
tycker ni att webhallen har noll ansvar i ärendet?
Hur ska jag göra för att få mina pengar tillbaka på presentkortet anser ni att det endast är Gifted som har ansvaret?
MVH
Frustrerad