Bethesda inleder flytt till Steam och bjuder på spelklassiker

Permalänk
Melding Plague

Bethesda inleder flytt till Steam och bjuder på spelklassiker

Spel inhandlade via Bethesdas klient kan nu flyttas till Steam och klassiker som The Elder Scrolls II: Daggerfall och Wolfenstein: Enemy Territory blir gratis.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Daggerfall, det är grejer det! 🤩

Eller ja, förutom att det typ är ospelbart nu då…

Permalänk
Medlem

Wow, RTCW:ET var ju ett riktigt pangspel, lirade jag mycket när det begav sig. Man kan ju hoppas på lite revival nu när det blir gratis. Dock som nämnts ovan, givet att det bestått tidens tand ...

Visa signatur

Diplomacy is the art of saying 'Nice doggie!'... till you can find a rock.

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av Sveklockarn:

Daggerfall, det är grejer det! 🤩

Eller ja, förutom att det typ är ospelbart nu då…

Det har inte riiiiktigt åldrat med den värdighet man hade önskat Finns dock en del rätt häftiga remakes entusiaster petat ihop i diverse mer moderna spelmotorer.

Permalänk
Skrivet av landmarks:

Det har inte riiiiktigt åldrat med den värdighet man hade önskat Finns dock en del rätt häftiga remakes entusiaster petat ihop i diverse mer moderna spelmotorer.

Daggerfall Unity jag säger inget mer.

Permalänk
Medlem

Wolfenstein: Enemy Territory 😍
Så många salta tårar jag har slickat från folk jag bombat skiten ur med mortar online. 💖

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Nu jäklar ska här liras Wolfenstein igen!

Permalänk
Medlem

Dolktrill yäj:D

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem

Daggerfall, så många timmar jag spenderat i det. Ganska brutet spelsystem, men kul om man kör RP

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

Kul! Hör väl nästan till allmänbildningen att ha kört Daggerfall någon gång i sitt liv

Visa signatur

RTX 4080 Super | Ryzen 5800X3D | B550 | 32GB 3600 MHz | 1000W | W.11

Permalänk
Medlem

Måste säga att jag är lite nyfiken på Daggerfall, som ju har en enormt mycket större spelvärld än något senare Bethesda-spel. Dock är frågan om man orkar spela igenom ett så pass "föråldrat" spel med den grafik och gameplay det innebär.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem

Dessa spel har väl funnits gratis via Bethesdas hemsida rätt länge?
I alla fall så ett litet PSA är att den version av Daggerfall som lagts till på Steam INTE är kompatibel med Daggerfall Unity av vad jag har hört. Steam-versionen är version 1.0 om jag inte minns fel. En relativt buggig version av spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pepsin:

Måste säga att jag är lite nyfiken på Daggerfall, som ju har en enormt mycket större spelvärld än något senare Bethesda-spel. Dock är frågan om man orkar spela igenom ett så pass "föråldrat" spel med den grafik och gameplay det innebär.

Större, men slumpgenererat och ganska tomt för det mesta. Tror det är svårt om man inte gör det av nostalgi. Grafiken går att få hyfsat bra med Daggerfall Unity i alla fall:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pepsin:

Måste säga att jag är lite nyfiken på Daggerfall, som ju har en enormt mycket större spelvärld än något senare Bethesda-spel. Dock är frågan om man orkar spela igenom ett så pass "föråldrat" spel med den grafik och gameplay det innebär.

Du får t.ex. lära dig skillz som ”void-walking” när man ramlar igenom världsgeometrin, och befinner sig på världens undersida. Det fina i kråksången är att man kan ta sig ur the void också, på ställen du annars skulle ha svårt att komma åt.

Spelet erbjuder definitivt features (*host!*) som Dagens Ungdom gått miste om. 😀

Permalänk
Medlem

Enemy territory har väl alltid varit gratis?

Var väl MP-delen från en misslyckad expansion som de släppte av good will typ.

Visa signatur

I think I'll have myself a beer...

Permalänk
Medlem
Skrivet av EntropyQ3:

Spelet erbjuder definitivt features (*host!*) som Dagens Ungdom gått miste om. 😀

It just works! 😁

Permalänk
Medlem

Jag gick vilse i en grotta i Daggerfall och lyckades aldrig ta mig ut...så då la jag det på hyllan

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Medlem

Enemy Territory kanske man provar av nostalgi 😃

Permalänk
Medlem

Det var minsann smärtfritt att göra transfer. Synd att Saves inte hängde med men det är som det är.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Kul att alla trattas in i Steam med svansen mellan benen.

Permalänk
Medlem

Öhhh, har Bethesda en egen klient/store ?

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av skogsvilden:

Öhhh, har Bethesda en egen klient/store ?

Ja, eller snarare nej, då de lägger ner den nu ju

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig