Överbliven Filserver

Permalänk
Medlem

Överbliven Filserver

Tjo!
Har efter lite omprioriteringar fått över en helt okej Xenon x2 Server 19" med 30tb över. Förslag på användniingsområde?
Vet egentligen inte vad jag ska ha den till numera. Agerade FTP & Archive server 1080/2160p tidigare.

Ha en fortsatt trevlig helg

Permalänk
Avstängd

Bygga om till en bilstrålkastare?

Permalänk
Hedersmedlem

Alltid bra att ha en backup över diverse saker - bilder från mobilen och liknande. Finns en mängd bra appar för att synka dina enheter med en server, exempelvis Nextcloud.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3070 :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Fractal Design R5
WiFi: 2x Alta Labs S24-POE :: 2x Alta Labs S8-POE :: 3x AP6 Pro

Permalänk
Medlem

Fin-fin som offline backup target.
Troligen för bullrig och strömhungrig för att köra 24/7

Permalänk
Medlem

Dual xeon för storage?

Känns ju rätt overkill, ger mest massa extra strömförbrukning..

Finns säkert nån som vill ha.

Själv har jag helt slutat befatta mig med gammal serverhårdvara. Högljutt och energislukande gör det dyrt och opraktiskt att köra 24/7 hemma.

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karaff:

Dual xeon för storage?

Känns ju rätt overkill, ger mest massa extra strömförbrukning..

Finns säkert nån som vill ha.

Själv har jag helt slutat befatta mig med gammal serverhårdvara. Högljutt och energislukande gör det dyrt och opraktiskt att köra 24/7 hemma.

Jo men precis. Denna agerade en större FTPserver tidigare. Mmen är ju en dyr apparat att ha stå igång Men den gjort sitt jobb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kr^PacMan:

Alltid bra att ha en backup över diverse saker - bilder från mobilen och liknande. Finns en mängd bra appar för att synka dina enheter med en server, exempelvis Nextcloud.

Har en annan server som jag har backup för just mmobiler. Kör enkelt, Foldersync bara.