Intervju: Benjamin skulpterar datorkonst

Permalänk
Melding Plague

Intervju: Benjamin skulpterar datorkonst

Med bakgrund i datormoddande, programmering och industridesign, fattade @BneT tycke för keramik. Uttrycksfulla figurer med stänk av teknik tar nu plats i hans utställning.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Trevligt inslag! Gillar verkligen att se mer om gänget här!

Permalänk
DingDongerMcDongface

Grips av ett omedelbart sug efter att ha en liten "Computer Guy" i minatyr på skrivbordet. Så fin!

Permalänk
Konsolgrävare

@bneT är riktigt duktig! Varit på några av hans vernissage i Stockholm, mycket fin konst!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Mycket värmande att se att nörderi uttrycker sig på andra sätt än "dator-meckande"!

Permalänk
Medlem
Skrivet av landmarks:

Grips av ett omedelbart sug efter att ha en liten "Computer Guy" i minatyr på skrivbordet. Så fin!

Kan bara instämma. Fantastisk!

Permalänk
Inaktiv

Vilket program använder du?

Permalänk
Medlem

Vilka intressanta verk. Så uttrycksfulla trots sitt avskalade och nakna yttre!

Permalänk
Medlem

Oj, vilken fräck nyhet! Kan även verkligen relatera till att känna ett behov till något mer kreativt utlopp, för mig får det synas i hemmarenoveringen, men börjar flyttas mer och mer till trädgård. Ganska svensson, men det är något med att titta på något man rent fysiskt skapat och känna 'tusan, det där blev bra'.

Jag kommer förbi om du har utställning i Göteborg nån gång!

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

@bneT är riktigt duktig! Varit på några av hans vernissage i Stockholm, mycket fin konst!

Tack! Du är varmt välkommen på kommande utställningar

Skrivet av anon242437:

Vilket program använder du?

Om du menar mjukvaran för att visa verken i digitala utställningen så har jag skrivit det från grunden i javascriptramverket Vue. Så det är en frontend-app. (Verken är gjorda för hand i keramik)

Skrivet av MoNkeY-05:

Oj, vilken fräck nyhet! Kan även verkligen relatera till att känna ett behov till något mer kreativt utlopp, för mig får det synas i hemmarenoveringen, men börjar flyttas mer och mer till trädgård. Ganska svensson, men det är något med att titta på något man rent fysiskt skapat och känna 'tusan, det där blev bra'.

Jag kommer förbi om du har utställning i Göteborg nån gång!

Tack! Och visst är det så! Kreativitet kan flöda på många olika sätt. Du är varmt välkommen den dagen det blir i Göteborg. Malmö ligger närmast i höst. För kommande utställningar är det nog lättast att hålla koll på kontot på Instagram där jag postar löpande.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av BneT:

Tack! Du är varmt välkommen på kommande utställningar

Om du menar mjukvaran för att visa verken i digitala utställningen så har jag skrivit det från grunden i javascriptramverket Vue. Så det är en frontend-app. (Verken är gjorda för hand i keramik)

Tack! Och visst är det så! Kreativitet kan flöda på många olika sätt. Du är varmt välkommen den dagen det blir i Göteborg. Malmö ligger närmast i höst. För kommande utställningar är det nog lättast att hålla koll på kontot på Instagram där jag postar löpande.

Va kul, visste inte att du va SweCare Benjamin!

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rich:

Va kul, visste inte att du va SweCare Benjamin!

Jo men så är det! Kul att se dig här också Rich!

Permalänk
Medlem

Coolt! Men, jag hade väntat mig en - Ja, min pappa heter/heter inte Magnus.

Visa signatur

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| Threadripper 1950X| Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 8x16GB 3200 C16| be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W| ASUS RTX 3080 10GB Strix| LG OLED 4k 42" C2| Debian Sid| KDE 5.x|

Permalänk
Medlem
Skrivet av sAAb:

Coolt! Men, jag hade väntat mig en - Ja, min pappa heter/heter inte Magnus.

Den har man hört! Har sprungit på honom några gånger på gatan men vi känner inte varandra. Avlägset släkt hur som helst och han är inte min far

Permalänk
Medlem

Mycket fina!