Helgsnack: Bra mat och snacks framför datorn

Permalänk
Medlem

Jag använder sked och skål till allt som är snacks och chips framför datorn. Dock minskat ned på chips och snacks mycket.

Nu för tiden är det mycket mer frukt och bär och sallader, hackade i bitar, ner i skålen och fram med skeden. (Nu säger jag inte att jag har tagit bort chipsen helt).

Permalänk
Medlem

Kaffe, mer kaffe + godis som inte kladdar typ sega bilar.

Visa signatur

Fractal Design Define R6 Svart, Corsair HX 850, Gigabyte X570 Aorus Elite, Ryzen 9 5950x, Fractal Design Celsius S36, NVIDIA GeForce GTX 1080Ti, G.Skill 32 GB DDR4 3600MHz CL19 Sniper X Urban Camo, Seagate Archive 8TB, Toshiba 12 TB N300, SSD Samsung 500 GB, SSD 1TB WD Black, Asus BluRay extern, Edifier högtalare, Samsung 27¨1440p skärm, Fnatic Gear Read silent, Logitech pro x mus.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Überklass:

Dra åt.. det där var riktigt vidrigt. <insert kräksmiley>

Det är alldeles för jobbigt att ta bort tangenterna och damma, dessutom blir det ju dammigt på några veckor igen så det är ett evighetsarbete som inte tillför någon mervärde.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Är väl bättre ha i mugg och sedan "dricka" nötterna.

Jepp, jag kör samma om jag har nötter vid datorn. Liten mugg/kopp/glas och "dricka" från den funkar någorlunda smidigt och man slipper hålla reda på bestick osv.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bennyfax:

Ett tricks när man äter chips vid datorn eller fest om inte servetter finns tillgängligt snabbt är att torka av på övre delen av strumpan Någon annan?
Strumpor byter man ändå varje dag och det märks inte om man torkar av lite flott. Detta gör man även med snusiga fingrar.

jag kör chips och, handy servetter och det som är kvar kör jag på byxor (det är träningsbyxor/slapp byxor).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Är väl bättre ha i mugg och sedan "dricka" nötterna.

Låter farligt när man varit vaken och spelat 30h i sträck.

Skulle fungera lite sämre för mig, skulle ta mer tid att hälla bra mängd nötter plus att jag kör flera olika nötter i samma skål så svårare att få den man råkar vara sugen på.

Men får kanske ha sambon till att ladda muggar så varje innehåller en mun med nötter sen sveper man som shots bara

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Ja men lite öl och whiskey kan slinka ner framför datorn. Och perfekt snacks till detta blir ju tryffelsalami/salamisticks/honungsrostade nötmix eller varför inte en god cheddar.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaegrlicious:

Brukar koka spaghetti, hälla av de sen tillbaka i kastrullen, sen findus italienska köttfärsås och häva i. Blir mindre disk så

Samtidigt är det bökigare att diska ur en kastrull med ingrodda såsrester än en som bara haft kokande vatten + pasta i sig. 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av SlemRune:

Samtidigt är det bökigare att diska ur en kastrull med ingrodda såsrester än en som bara haft kokande vatten + pasta i sig. 😁

När man slabbat färdigt så ställer man ner kastrullen till hunn som gör den skapligt ren inför nästa gång Haha ne inte så illa kanske, utan hon får lirka ur de värsta sen får man ju skölja av

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D, Intel Core I9 9900k@5ghz/1.270v, Asus Maximus XI Hero, ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC, G.Skill Trident Z 4x8GB 3600mhz, Corsair RM650i

Permalänk
Medlem
Skrivet av SlemRune:

Samtidigt är det bökigare att diska ur en kastrull med ingrodda såsrester än en som bara haft kokande vatten + pasta i sig. 😁

Fast såsen måste ju annars ner i någon annan behållare som måste diskas?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Det är alldeles för jobbigt att ta bort tangenterna och damma, dessutom blir det ju dammigt på några veckor igen så det är ett evighetsarbete som inte tillför någon mervärde.

Jag kan rekommendera detta kit från Amazon! Har ett själv och det är fantastiskt.

https://www.amazon.se/-/en/dp/B09SHMYKXK/ref=sr_1_1?crid=19C8...

Finns olika varianter, men det är effektivt och enkelt.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pincett:

Eftersom jag inte behärskar tekniken med ätpinnar så kör jag med stektång framför datorn. perfekt för alla sorters snacks.

Helt rätt, äta med pinnar tillhör det förflutna

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Har inte testat dom själv efter som jag aldrig äter snacks.

Såg dessa på en sponsrad video från Nerd on a budget - https://snactiv.com/

Visa signatur

Kan vara lite slö att svara på PMs, försöker kolla dagligen dock.

OS: Win 10 x64 CPU: Intel i5 11400F MINNE: Corsair Vengeance 3000mhz 32gb RGB MODERKORT: MSI MAG B560 TOMAHAWK GPU: Sapphire RX 6700 XT HDDs: Corsair MP600 Core PSU: Cooler Master MWE 750W CHASSI: Phanteks 500A (Svart)

Permalänk
Medlem

Jag skulle nog säga att ser en detta i ett längre perspektiv tror jag snarare downtime ökar ju mer man inte ens orkar röra sig till tex köket för att äta mat utan skall spendera så mycket av sin tid som en kan vid datorn.

Permalänk

Cheese Ballz med tandpetare. Där har ni lifehack om något

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Asus Z690 Hero | | Intel i7 12700K | NZXT Kraken X53 | 1TB Samsung 980 PRO | 32GB Corsair Vengance DDR5 @ 5200mhz | GTX 780 (ja, på riktigt)

Permalänk
Medlem

Brukar käka snacks eller annat som inte klibbar, t.ex. bilpåse.

Sitter jag bara däremot och slöläser och mushanden kan sköta all input som behövs så är det istället andra handen som får agera face-stuffer och kan problemfritt bli kletig av chips eller annat gegg.

Ätpinnar är som sagt en bra idé som jag sett förut men glömt bort, så tack för påminnelsen igen, borde ha ett par liggandes på datorbodet så jag inte glömmer bort det.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av augustplym:

Cheese Ballz med tandpetare. Där har ni lifehack om något

Ja, det är ju åtminstone en mycket bättre idé än ätpinnar. Jag brukar inte bara käka en i taget dock, så ett decilitermått vore kanske bättre för mig.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Knäckebröd med julskinka och ägg funkar helt ok.

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av Pantburk:

Knäckebröd med julskinka och ägg funkar helt ok.

<Uppladdad bildlänk>

Julskinka i oktober? Är det lagligt?

Permalänk
Medlem

Om jag äter framför datorn så skjuter jag undan tangentbord o mus en bit medan jag äter då jag oftast kollar på en tv-serie när jag äter framför datorn.

Visa signatur

Cpu: AMD Ryzen 5 2600 Mk: ASUS PRIME B450M-A Gpu: MSI Radeon RX 580 ARMOR 8G Ram: G.Skill Trident Z RGB Series 16GB 3200MHzChassi: NZXT H7 Elite Nätagg: FD Power Supply Integra M 650WHd: Kingston SSDNOW A1000 240GB M.2, Samsung 850 EVO SSD 250GB, Samsung SSD 860 PRO SSD 512GB x 2 Skärm: Acer KG241