AMD fortsätter att slå rekord första kvartalet 2022

Permalänk
Melding Plague

AMD fortsätter att slå rekord första kvartalet 2022

Efter rekordåret 2021 har AMD fortsatt vind i seglen och inleder årets första kvartal med ännu ett omsättnings- och vinstrekord.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kan någon säga det till aktien som är -35% i år..
https://www.avanza.se/aktier/om-aktien.html/529720/advanced-m...

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Kan någon säga det till aktien som är -35% i år..
https://www.avanza.se/aktier/om-aktien.html/529720/advanced-m...

-4% sedan öppning när jag kallade för en stund sedan. Marknaden är rätt så sjuk ibland.

Permalänk

Köpte för 8 dollar och gick ur vid 87.

Permalänk
Medlem
Skrivet av firefreak:

Köpte för 8 dollar och gick ur vid 87.

Om du köpte för 8000 dollar skulle du väl va miljonär:p

Permalänk
Inaktiv

Aktieägare = Fanboy

Permalänk
Medlem

med en omsättning på nästan 5,9 miljoner USD

5.9 Miljarder USD ska det väll vara

Visa signatur

#1 I7 7700K@5Ghz | 32gb DDR4 | 7900XTX |
#2 I5 6600K@4600Mhz | 8gb DDR4 | GTX1070 |
#3 AMD X2 4200+ | ASUS A8N32-SLI-Deluxe | Zalman CNPS9700LED | 2048mb pc3200 | x1950Pro 512Mb | 6x250gb sata | SB Audigy 2 ZS

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av CyberZzZ:

med en omsättning på nästan 5,9 miljoner USD

5.9 Miljarder USD ska det väll vara

Mitt fel. Jag slarvade med korren. Men bjuder på den bra bilden i gengäld (som ingen prisat mig för, skandal)

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Swedman18:

Om du köpte för 8000 dollar skulle du väl va miljonär:p

Det kanske hen är också

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Kan någon säga det till aktien som är -35% i år..
https://www.avanza.se/aktier/om-aktien.html/529720/advanced-m...

De mesta går ner. Dessa resultat gör bara att aktien inte dippar ännu mer.

Permalänk
Medlem

Sålde mina när dom var på max förra året, känns som en bra del.
Väntar på en riktigt dipp att köpa in mig igen.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

Marknaden hade tydligen förväntat sig mer än rekordvinst med tanke på hur aktien står efter beskedet. Jag är inte ett dugg ledsen att jag håller mig ifrån spekulationsekonomi för det är fasen inte lätt att begripa sig på.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ozzed:

Marknaden hade tydligen förväntat sig mer än rekordvinst med tanke på hur aktien står efter beskedet. Jag är inte ett dugg ledsen att jag håller mig ifrån spekulationsekonomi för det är fasen inte lätt att begripa sig på.

Snarare så att man inte förväntar sig fler rekord framöver.

Permalänk
Medlem

trots att dollarn är dyr kan det va läge att tanka amd

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av UndaC:

Mitt fel. Jag slarvade med korren. Men bjuder på den bra bilden i gengäld (som ingen prisat mig för, skandal)

Jag fattar faktiskt inte vad bilden föreställer. Är det en krabba som försöker fånga en T-shirt som faller?

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

Snarare så att man inte förväntar sig fler rekord framöver.

Däri det knepiga. Om det mot förmodan blir rekord igen nästa kvartal så kan kursen rusa för att AMD överträffat marknadens förväntningar (som då tydligen är att det inte blir fler rekord), eller så dyker kursen igen för att marknaden tycker att "Jamen nu blir det i alla fall inga fler rekord", så... Det blir liksom... obegripligt.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Däri det knepiga. Om det mot förmodan blir rekord igen nästa kvartal så kan kursen rusa för att AMD överträffat marknadens förväntningar (som då tydligen är att det inte blir fler rekord), eller så dyker kursen igen för att marknaden tycker att "Jamen nu blir det i alla fall inga fler rekord", så... Det blir liksom... obegripligt.

marknaden vänta in fed om räntebesked. amd upp nu 10%

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrS1monsson:

marknaden vänta in fed om räntebesked. amd upp nu 10%

Tyvärr ligger det en stor mur vid $100 som det kommer att ta tid att bryta igenom. Generellt tycker jag dock att AMD-aktien är en av de mest underskattade med tanke på styrkan i deras datacenterprodukter. Det finns liksom ingen konkurrens på den sidan som det är just nu. Sapphire rapids kommer att ta igen en del på prestanda men hela plattformen kommer att bli snordyr och AMD har Genoa i bakfickan också.

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Medlem

Komponentsbrist Arne fortsätter göra ett ypperligt jobb.
Rekord efter rekord och höga priser medan företagen gråter över att det är komponentsbrist. Det är så synd om oss 😂

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk
Medlem
Skrivet av firefreak:

Köpte för 8 dollar och gick ur vid 87.

Man skulle definitivt köpt runt 2017. Idag är det iofs bättre läge att köpa (~100 dollar) än i slutet på förra året (~150 dollar).

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Ganska imponerande ändå med Xilinx, som ökat inf percent. Det blir svårslaget!

Permalänk
Medlem

Jag använder mig av Intels CPU och äger aktier i AMD.
På samma sätt kör jag Volkswagen och äger aktier i Volvo cars.

Bara för att man är aktieägare och investerar betyder inte det att man är en fan boy

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"