Rx 580 8gb, hjälp med värdering

Permalänk

Rx 580 8gb, hjälp med värdering

Hej!

Har ett Rx580 8gb som bara ligger.
Hade tänkt använda det i ett arkadspel, men det blev lite overkill, så den har bara legat, dvs knappt använt.
Vad skulle ni säga är ett pris jag kan få för det om jag lägger upp det här på Swe, eller blocket.
Tack!

Haha, jag får inte till bilderna, men klickar man på länkarna funkar det.

Permalänk
Inaktiv

Kanske en 1000:-? personligen hade jag gett 500:- för det (har köpt ett likadant för 500:- för ett år sen).

Permalänk
Skrivet av anon334363:

Kanske en 1000:-? personligen hade jag gett 500:- för det (har köpt ett likadant för 500:- för ett år sen).

Haha, "okej".
Då får jag nog ha det kvar.
Men jag tror du skojar, finns på blocket för 2500 och upp.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MatteKholm:

Haha, "okej".
Då får jag nog ha det kvar.
Men jag tror du skojar, finns på blocket för 2500 och upp.

Ja det finns många som fortfarande lever i den drömbubblan, tyvärr. Kanske lyckas du hitta en köpare för såna sjuka priser, men jag tror dom flesta har 1000:- som smärtgräns för det grafikkortet. Personligen är min smärtgräns 500:-, för det är det jag känner att det grafikkortet är värt för mig, och det finns säljare som har vett till det om man bara har tålamod.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon334363:

Kanske en 1000:-? personligen hade jag gett 500:- för det (har köpt ett likadant för 500:- för ett år sen).

För ett år sedan sålde jag min för 2500kr på blocket. Så den som sålde en till dig för en femhundring gick på en nit. Grattis!

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Zargoz:

För ett år sedan sålde jag min för 2500kr på blocket. Så den som sålde en till dig för en femhundring gick på en nit. Grattis!

Nja, han som köpte din för 2500 gick på en nit

Permalänk

Jag lade ut ett sapphire rx 580 på marketplace för ca 2 månader sedan för 2000kr och fick 10+ meddelanden på en dag.

Bestämde avhämtning med en rätt så fort, varpå en annan erbjöd 2500kr.

Gjorde affär med den första ändå då vi bestämt tid, men det jag vill komma till är att du lätt lär kunna få 2000kr

Visa signatur

Lian Li 011 Air Mini | Ryzen 7800X3D | EK-Nucleus AIO CR240 Lux | | G.Skill Trident Z5 NEO DDR5 6400mhz | Radeon 7900 XTX Hellhound | Asus ROG Strix B650-A Gaming | DeepCool PX1200G | Western Digital SN850X 2TB | Crucial P3 4TB | +Femtioelva rgb-fläktar^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon334363:

Nja, han som köpte din för 2500 gick på en nit

Jag tror inte du vet vilka priser det var på andrahandsmarknaden för ett år sedan. Jag sålde 560ti för 700kr i samma veva.
Jag köpte kortet för 400kr typ 4-5 år tidigare.

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk

Jag har inte ens bestämt att sälja, var bara nyfiken. Men tack för fler svar, vi får se hur jag gör. Ps, köp grafikkort av herkkä, måste vara billigt.

Permalänk
Medlem

Ett RX 580 ligger väll mellan en 1060 6gb och en 1070 i prestanda (närmare 1060 än 1070) Vad kostar dessa på begmarknaden? Jag skulle säga cirkus 1500:- är ett rimligt pris för det om man ser till dagens priser. Vad kort ligger ute för på blocket säger ju egentligen ingenting då 100% av annonserna där är överpris på exakt allt, att annonserna ligger kvar i veckor och månader tyder ju också på att de inte blir sålda för priserna de vill ha.

Men ja jag skulle säga runt 1500:- är det rimligtvis värt just nu. Trots att jag köpte ett till grabben för 2 år sen för 800kr

Permalänk
Skrivet av Lothair:

Ett RX 580 ligger väll mellan en 1060 6gb och en 1070 i prestanda (närmare 1060 än 1070) Vad kostar dessa på begmarknaden? Jag skulle säga cirkus 1500:- är ett rimligt pris för det om man ser till dagens priser. Vad kort ligger ute för på blocket säger ju egentligen ingenting då 100% av annonserna där är överpris på exakt allt, att annonserna ligger kvar i veckor och månader tyder ju också på att de inte blir sålda för priserna de vill ha.

Men ja jag skulle säga runt 1500:- är det rimligtvis värt just nu. Trots att jag köpte ett till grabben för 2 år sen för 800kr

Tack för ett vettigt svar! 800 för 2 år sedan måste varit ett klipp!

Permalänk

Jag behåller det nog. Antingen bygger jag ett arkad till, eller så har jag det i reserv ifall grabbens eller mitt kort skulle dö.

Senaste bygget, ryzen 2200G räckte till att spela fx3, trodde det krävde mer.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

TS vill veta vad marknadsvärdet är, inte vad enstaka personer vill/inte vill betala. Går även alldeles utmärkt att låta bli tangentbordet ifall man inte kan hålla en trevlig ton.

@MatteKholm Fixade bildlänkarna samt förtydligade rubriken åt dig.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Skrivet av Kent:

*Tråd rensad*

TS vill veta vad marknadsvärdet är, inte vad enstaka personer vill/inte vill betala. Går även alldeles utmärkt att låta bli tangentbordet ifall man inte kan hålla en trevlig ton.

@MatteKholm Fixade bildlänkarna samt förtydligade rubriken åt dig.

Tack. Jag kanske med gick över gränsen vad gäller trevlig ton. Ska tänka på det. <3