Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem

Fasen hade hoppats på en fråga med denna stygging till mus som jag själv hade innan den optiska intellimouse dök upp.
Den gav nästan skavsår i näven. 😆

Visa signatur

Första PC'n: Compaq Presario CDS 520 - 1994

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Näe, lätta möss har jag ingen koll på. Orimligt!

Permalänk
Medlem

Mitt bästa quiz hittills 😁

Permalänk
Medlem

Gamling utan koll på lätta möss. Kör mest med trackball nu för tiden.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Expertgissare

Lätta möss var inte lätt, plus ett slarvfel

"Trots namnet var kulmöss inte så kul att använda i längden"

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mental:

Och husmusen i Bamse!

Och musen i Nalle har ett stort blått hus
Stuart Little
… jag missade säkert ännu fler men kan inte komma på någon mer på rak arm.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Såg bilden och kollade svaren, man kan tydligen sina möss.
Kom på att jag inte läste frågorna mer än på den där gamla grålila eller transformers musen.

20år på Swec

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Chassi: CM NR200P Kylare: Scythe Fuma 2
CPU
:
R5 5600x@4,6Ghz GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC V2
Moderkort
:
ASUS X570-I Gaming Minne: 32GB 3600Mhz
Lagring
:
2xSamsung 970 EVO 500GB
Nätaggregat: Corsair SF750W

Permalänk
Medlem
Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

MX500 var min första optiska mus. Och kör med nyare versionen av MX518 idag. Det må vara gammal design men den är lika skön att använda idag. Kör både hemma och på jobbet med den.

Hade 8/10. Bättre än jag trodde med tanke på att jag hade en G5 i 15 års tid så har haft 3-4 möss totalt på över 20 år och nästan alla Logitech.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

En sann musmästare... xD
Fick sjuk nostalgi av Bikers mössen från Mars, tack för de!

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || Macbook Pro 16" M1 Max 1TB 32GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE

Permalänk
Medlem
Visa signatur

The more people i meet, the better i like rattlesnakes

Permalänk
Medlem

Asch, visste inte att det var lätt att få tag i Zaunkoenig nu för tiden...

Visa signatur

torzelan.com | instagram.com/torzelan | youtube.com/torzelan | En fragmovie från 2021, jisses!
AMD 5900X, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, G.Skill 32 GB 3600 MHz CL14 Ripjaws, 1 & 2 TB WD Black SN850 Gen 4, Samsung Odyssey NEO G9 49" 240Hz, Pwnage Stormbreaker Magnesium Wireless, Endgame Gear KB65HE, SteelSeries Arctis Nova Pro Wireless (m.fl.), etc.

Permalänk
Medlem

Ajajaj felklickade på logitech musen med musmatta.. en kompis hade den och jag kommer ihåg att jag fick testa den på något LAN.
Kommer även ihåg den där transformers-musen! Jäklar vad man var sugen på den, men var extremt osäker på komforten så det blev aldrig något köp.

Permalänk
Medlem

Borde satt 10/10 med tanke på att jag jobbat med att sälja gamingmöss ☺️

Permalänk
Medlem

Jag brukar ge upp tidigt i Quiz för att jag presterar sämre än schimpanserna. Men detta rullade ändå på fint med nostalgi tills slutet.

När det kommer frågor om Magic Mouse Mac på SweC blir jag ställd. Är det någon mix mellan Magic Mike och Big Mac?

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Besvikelsen när man inser att quizet inte alls handlar om mössen från Mars 😔

Visa signatur

"När jag inte har pengar, då kan jag inte dricka sockerdricka, och när jag har pengar, då får jag inte dricka sockerdricka, när i hundan ska jag då dricka sockerdricka?"

Permalänk
Visa signatur

Ryzen 5 3600X. 32GB Ram. Gtx 1070.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mpat:

Du vet att de säljer en lös trackpad, va? Använder den ibland, mest för att jag kan köra en trackpad med vänstern men har svårt att köra musen med vänstern. Bra när högerarmen behöver vila lite för att inte få musarm, eller om jag gör något när högern ligger konstant på det numeriska tangentbordet.

Om jag nu skall vara petig med termerna (mest mot quizet, inte mot dig) så är det Magic Mouse 2 som laddas underifrån. Den som bara heter Magic Mouse har utbytbara AA-batterier. Personligen tycker jag att den där lilla trackpadden är bra i vissa lägen, och musen är faktiskt riktigt bra som resemus eftersom den är så pass platt att den går ner bra i en laptopväska. Logitech har bättre grejer (MX Master och MX Anywhere FTW) men Magic Mouse 2 är helt OK om man betänker att Apple säljer c:a 85-90% laptops och designar prylarna med detta i åtanke. Puckmusen är däremot en katastrof. Det enda roliga med den var om man moddade den själv och lödde fast en lysdiod på ett snyggt sätt - kunde bli riktigt snyggt, eftersom den var semitransparent.

Apple har gjort en del tveksamma val runt möss genom åren måste jag säga. Att de höll fast så länge vid bara en musknapp exempelvis, min Atari från 86 hade två musknappar liksom. Vilket är lite konstigt då de ju var de som liksom fick musen att bli framgångsrik från början. Men de har ju en tendens att förenkla saker rätt långt, kanske väl långt ibland.

Personligen är jag inte jätteförtjust i Logitechs möss, i alla fall inte de bättre/dyrare då scrollhjulet inte passar mig, alltså det som kan växla mellan "frihjul" och klick. Nu har jag en ändå och i övrigt är den ju trevlig, kan växla mellan olika enheter, BT och dongel och så, och kvaliteten känns ju rätt bra, men hjulet sänker den för mig. Tidigare körde jag mycket på MS möss, men på senare tid så har jag kört på gaming-möss som brukar vara bra. Klickande hjul, distinkta knappar och så.

Permalänk
Medlem

Hmm inte stor mus expertis här

hö hö

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem

Lite koll hade jag iallafall 😅

Permalänk

Quizet får 10/10 för thumbnailen samt frågorna

Visa signatur

9900k @4.7GHz VCore: 1.185v. Rtx 2080 gaming X trio. Corsair vengeance pro white 2x8gb @3200mhz. Gigabyte Aorus z390 Master. Corsair Obsidian 500D. NZXT kraken x72.

Permalänk
Medlem

Första 10an ever. Möss är min grej!

Visa signatur

NCASE M1
CPU 5800X w/ NH-U9S MB ROG STRIX B550-I GAMING
GPU RTX 3070 VENTUS 3X OC M.2 2TB Samsung 970 EVO Plus
RAM Corsair 32GB 3200MHz PSU Corsair SF750 750W 80+ Platinum
LJUD ATH-AD1000X w/ Pro-Ject Head Box S BILD Acer XB271HU @ 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Apple har gjort en del tveksamma val runt möss genom åren måste jag säga. Att de höll fast så länge vid bara en musknapp exempelvis, min Atari från 86 hade två musknappar liksom. Vilket är lite konstigt då de ju var de som liksom fick musen att bli framgångsrik från början. Men de har ju en tendens att förenkla saker rätt långt, kanske väl långt ibland.

Att Macen har en mus med en knapp berodde på att Apples första möss till Apple II och III hade tre knappar, och detta var ett tydligt problem för användarna. Att förenkla till en knapp blev ett uppenbart val när man gjorde en dator som krävde att man använde musen. När IBM (som Apple alltid sneglade mycket på - Atari och Amig verkar de inte veta att de fanns) gjorde en tvåknapparsmus som den här, så tyckte Apple att de hade gjort rätt trots allt:

IBMs usla mus skapade ett hönan-och-ägget problem, där folk inte gjorde gränssnitt som använde två knappar på ett bra sätt, så då brydde sig ingen om att göra bättre möss. De som till slut bröt ur detta var Microsoft, först med en tvåknapparsmus som faktiskt var riktigt bra:

och därefter med ett OS som faktiskt använde den ordentligt. I det läget är vi framme vid -95 (-93 för musen, men OSet som använde den ordentligt var Windows 95), och i det läget var Apple inte kompetenta att utveckla någonting. Varför de inte gjorde någon tvåknapparsmus i slutet av 90-talet, när Jobs var tillbaka, vet jag inte. De hade prototyper för det som har läckt, men av någon anledning blev det inget förrän 2006.

Visa signatur

5900X | 6700XT