Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johnnymann:

Köpte denna, men måsta man uppdatera den i en PC först?
Om så, finns det någon adapter eller liknande för oss som inte har en M2 i burken?

Vad menar du med "måste" uppdatera? Personligen ska jag ha min att uppgradera lagringen i ps5an och då är det bara "stoppa i och köra" men ja, ska du uppdatera firmware så behöver den in i en dator.
Ingen koll på om det finns adapter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av qnorsten:

någon som testat dessa lurar? Är de något att ha. Letar nya prisvärda lurar med vettig brusreducering.

Undrar samma. Har Jabra Elite Active 65T som jag inte är helt nöjd med och undrar om dessa är bättre.
Skaver ibland lite i öronen samt att man inte kan använda vänster hörlur enskilt utan den högra. Dvs måste ha i bägge hörlurarna eller högra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av qnorsten:

någon som testat dessa lurar? Är de något att ha. Letar nya prisvärda lurar med vettig brusreducering.

Skrivet av Benedict:

Undrar samma. Har Jabra Elite Active 65T som jag inte är helt nöjd med och undrar om dessa är bättre.
Skaver ibland lite i öronen samt att man inte kan använda vänster hörlur enskilt utan den högra. Dvs måste ha i bägge hörlurarna eller högra.

Är inte någon större ljudfantast men dessa fungerar att lyssna på musik när man pendlar eller tränar. Dock så är ANC inget att tala om. Jag märker knappt skillnaden mellan på/av. Jag har inte heller lyckats lista ut om man kan få hörlurarna att komma ihåg att alltid starta med ANC utan du måste varje gång byta först till hearthrough sedan till ANC.

Permalänk
Medlem

Tror man måste konfa ANC via appen så att den anpassas till "din" hörsel? Jag har provat lite men tycker inte det blir nåt vidare. Jag trivs iofs inte med ANC på några lurar, tycker det känns som att man har lock för öronen. Jag kör bara på normalläget o aldrig ANC/hearthrough.

Jag har haft dem i två år o är helnöjd. Passar bra i mina öron o tycker ljudet är bra. Används till löpning året om. Kan tycka att knapparnas funktioner var mer logiska på 65T som jag hade förut trots att jag haft dessa några år.

Visa signatur

GigaByte B550M DS3H | AMD Ryzen 5 5600 | PowerColor Radeon RX 6600 8GB Fighter | Kingston Fury Renegade M.2 1TB SSD | G.Skill Aegis DDR4 32GB | Corsair RM750x 750W | Zalman i3 Neo | Samsung Odyssey G3 32 tum

Permalänk
Medlem
Skrivet av nao132:

Är inte någon större ljudfantast men dessa fungerar att lyssna på musik när man pendlar eller tränar. Dock så är ANC inget att tala om. Jag märker knappt skillnaden mellan på/av. Jag har inte heller lyckats lista ut om man kan få hörlurarna att komma ihåg att alltid starta med ANC utan du måste varje gång byta först till hearthrough sedan till ANC.

Tack för info. Då går de bort för mig.
Mina nuvarande addidas hörlurar som inte är true wireless fungerar helt ok för mig, även om ljudkvaliteten inte är fantastisk.
Saknar däremot just ANC from mina Technics hörlurar, där jag tappade bort laddettuiet.

Visa signatur

CPU : Intel Core i7-12700K GPU: MSI GeForce RTX 3070 Ti GAMING X TRIO 8G MB: MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 RAM: Kingston FURY Beast DDR4 3200MHz 32GB; Kingston FURY Beast DDR4 3600MHz 32GB SSD: SSD: Samsung SSD 980 1TB; Samsung SSD 980 PRO 2TB; KINGSTON SNV2S2000G 2TB; Samsung SSD 980 1TB Chassi: Fractal Design Define 7 TG Compact PSU: Seasonic Focus GX 850W CPU kylare: Noctua NH-U12A Skärmar: 2x Asus VG27AQ 27"TUF

Permalänk

Tycker ANC är bättre på dem än mina Airpods pro, men man måste uppdatera firmware. När jag borrar/slipar och sånt ute på landet tar jag hellre de än mina Airpods Pro då de sluter väldigt tätt.

I jämförelse med 65T är de mindre och vattentäta-ish. De här överlevde en marathon i ösregn, det gjorde inte mina 65T Active.

Permalänk
Medlem

Samsung har en deal på sina galaxyklockor, någon typ av inbytesgrej. Man får i vart fall minst 1000kr + inbytesvärde.

Tror man måste handla från Samsungs åf, typ inet och webhallen har dealen såg jag.
https://www.inet.se/kampanj/7607/samsung-watches-trade-in
https://www.webhallen.com/se/campaign/9361-Samsung-Trade-in-W...
https://www.samsung.com/se/offer/watch4-tradein/

"Byt in din använda klocka (analog, digital eller smart) mellan den 02.05.2022 – 29.05.2022 genom Samsung Watch trade-in program och få pengar tillbaka när du lämnar in din klocka och köper en Samsung Watch4 eller Samsung Watch4 Classic smartklocka."
Verkar ju vara rätt liberalt med vad man kan skicka tillbaka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimafor:

Vad menar du med "måste" uppdatera? Personligen ska jag ha min att uppgradera lagringen i ps5an och då är det bara "stoppa i och köra" men ja, ska du uppdatera firmware så behöver den in i en dator.
Ingen koll på om det finns adapter.

Det står i omdömen att man måste uppdatera kortet(själva M2) för att annars får man inte ut den angivna hastigheten, men det omdömet var ett par månader gammalt så jag vet inte om det behövs på de diskar som levereras nu, det var frågan.

Och så klart hur man gör det utan att ha M2 bussning i burken.

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Medlem
Skrivet av qnorsten:

Någon som vet hur dessa lurar är?
Lyckades tappa bort laddetuiet till mina technics eah-az70w som jag köpte på rea förra året. Har använt några helt ok hörlurar än så länge, men är på jakt efter något med brusreducering.

Hej!

Nu har jag fått mina FP9W och hunnit klämma och känna litegrand. Byggkvalitén känns väldigt bra med undantaget för locket på "dosan" som känns lite flimsy. Själva lurarna har bra tyngd, känns bra i öronen och jag gillar att magnetism drar dem till både till varandra och till dosan. Min sambo påpekade att det faktum att de är "kortare" än hennes Airpods är ett plus.

För musik tycker jag både elektroniskt och metal låter helt OK. Är ju högst subjektivt och svårt att sätta ord på men jag tycker jag hör betydligt mer nyanser än med mina tidigare sladdburna lurar i 500-kronors klassen. Skulle inte säga att jag blir direkt jätteimponerad av basen, men helt acceptabelt för ett par in-ear lurar.

Har inte testat i videomöte/telefonsamtal än, men känner mig ganska trygg med att det skall vara lugnt.

Jag hör "skillnad" på när ANC är av/på men har ärligt talat svårt att avgöra vilket som är vilket, i synnerhet vid lite högre volym på musiken. Men det var inte heller en avgörande punkt för mig och jag har inget att jämföra med. Edit: Har testat lite till med hjälp av mobilappen och tycker det fungerar hyffsat, ändå.

Lätt värt 900:- och blir absolut inte en retur. De är fortfarande nedsatta hos Komplett.

Edit: Förresten, jag verkar ha lite svårt att komma överens med touch-grejen om huruvida musiken ska höjas/sänkas eller pausas. Och det verkar ta en smärre evighet att justera volymen mer än ett steg. Men räknar med att acceptera/lära mig hantera det. Vill dessutom att passa på att uttrycka en viss entusiasm för "3.5mm-till-trådlös"-funktionen! Sjukt smidigt att kunna koppla in prylar som inte har BT, eller om man helt enkelt inte orkar para.

Permalänk
Medlem
Skrivet av felplacrd:

Hej!

Nu har jag fått mina FP9W och hunnit klämma och känna litegrand. Byggkvalitén känns väldigt bra med undantaget för locket på "dosan" som känns lite flimsy. Själva lurarna har bra tyngd, känns bra i öronen och jag gillar att magnetism drar dem till både till varandra och till dosan. Min sambo påpekade att det faktum att de är "kortare" än hennes Airpods är ett plus.

För musik tycker jag både elektroniskt och metal låter helt OK. Är ju högst subjektivt och svårt att sätta ord på men jag tycker jag hör betydligt mer nyanser än med mina tidigare sladdburna lurar i 500-kronors klassen. Skulle inte säga att jag blir direkt jätteimponerad av basen, men helt acceptabelt för ett par in-ear lurar.

Har inte testat i videomöte/telefonsamtal än, men känner mig ganska trygg med att det skall vara lugnt.

Jag hör "skillnad" på när ANC är av/på men har ärligt talat svårt att avgöra vilket som är vilket, i synnerhet vid lite högre volym på musiken. Men det var inte heller en avgörande punkt för mig och jag har inget att jämföra med. Edit: Har testat lite till med hjälp av mobilappen och tycker det fungerar hyffsat, ändå.

Lätt värt 900:- och blir absolut inte en retur. De är fortfarande nedsatta hos Komplett.

Edit: Förresten, jag verkar ha lite svårt att komma överens med touch-grejen om huruvida musiken ska höjas/sänkas eller pausas. Och det verkar ta en smärre evighet att justera volymen mer än ett steg. Men räknar med att acceptera/lära mig hantera det. Vill dessutom att passa på att uttrycka en viss entusiasm för "3.5mm-till-trådlös"-funktionen! Sjukt smidigt att kunna koppla in prylar som inte har BT, eller om man helt enkelt inte orkar para.

Kul läsning! Ska hämta ut dem idag så fort ombudet öppnar vid 9.00 och testköra!
Har du märkt av om ena luren stänger av sig själv om du skulle lämna den utanför "caset" under en "längre tid" (säg 5-10 min)?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frantz3n:

Grymt kort.
Har 6700XT som jag kör OC. Är fan knäpptyst i alla lägen.
Så otroligt nöjd med kortet speciellt hur det presterar i 3440x1440.
Så 6900XT lär inte vara sämre, mycket prestanda får man

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG - ASUS TUF X670E Plus - Ryzen 7600X / H150i Elite LCD - Corsair 32GB DDR5 @6000 - 7900XT OC TUF - Gigabyte nVme 500GB OS-PRG - Kingston NV2 2TB - 4TB HDD x 2 - SteelS Apex 7 + Razer Viper Ultimate - SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S - AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Produkt: Apple MacBook Pro (2020) - M1 8GB+256GB 13"
Länk: https://www.komplett.se/product/1178280/dator-surfplatta/dato...
Kategori: Datorer
Prisjakt: https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=5644115
Pris: 12390kr

Hur är denna för webutveckling? Mycket som lockar med senaste 14-tum men det här känns väldigt prisvärt! Jag kör 100% stationärt just nu men vore nice att va lite mer mobil, sitta på något cafe eller så ibland.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-O11 Dynamic - Motherboard: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI - CPU: AMD Ryzen 5 3600 - GPU: Gainward GeForce RTX 3080 Phantom 10G - RAM: G.Skill 32GB DDR4 3600MHz CL18 Trident Z Neo - PSU: Corsair RM750X - SSD: Kingston A2000 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Kul läsning! Ska hämta ut dem idag så fort ombudet öppnar vid 9.00 och testköra!
Har du märkt av om ena luren stänger av sig själv om du skulle lämna den utanför "caset" under en "längre tid" (säg 5-10 min)?

Jag har inte riktigt greppat när de är "avstängda" eller i "viloläge" (eller om det ens finns någon skillnad). Däremot finns det en inställning i mobilappen där man kan justera om om uppspelning av media ska pausas när du tar ut dem ur öronen. Jag antar att lurarna helt enkelt skickar en "paus-signal" som om du gjorde ett enkeltryck på touchknappen. Jag tyckte personligen det var lite störande och stängde av den funktionen. Därefter har jag INTE märkt att de slutar spela eller stängs av om de t ex ligger på bordet.

Permalänk
Medlem

Finns det någon som vet vad för roliga deals det var idag på SWEC-BONANZA tillsammans med Komplett? Allting var slut men hade varit roligt att se vad man gick miste om (ifall det ens var något av värde).

Mvh
jensen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jensen.:

Finns det någon som vet vad för roliga deals det var idag på SWEC-BONANZA tillsammans med Komplett? Allting var slut men hade varit roligt att se vad man gick miste om (ifall det ens var något av värde).

Mvh
jensen.

Se nedan.

Skrivet av Komplett:

Först av allt! Ett STORT tack till alla som har varit med här i tråden och kommenterat, önskat, kritiserat och varit delaktiga på något sätt. Så skoj att se engagemanget och att vi träffade bättre med våra deals denna bonanza

Vi är glada att så många fick chans att göra ett klipp och vi hoppas att ni är nöjda med era köp.
Nästa bonanza är redan i planerna och glöm inte att kolla in vår tävling för att få exklusiv förtur till nästa bonanza. There can be only one.

För er som hade oturen att missa bonanzan så hoppas vi att ni håller koll i forumet och slår av adblockers så ni är med nästa gång

Ännu en gång, stort tack från oss på Komplett.se.

Är du nyfiken på vad vi erbjöd och till vilka priset har vi samlat listan nedan.

Sweclockers Vinterdator 2021 - 7999kr
Intel LGA1700 Core i9-12900KS - 5999kr
ZOTAC GeForce RTX3070Ti Trinity OC - 6499kr
Kingston NV1 NVMe M.2 SSD 1TB - 690kr
Fractal D Meshify C BLK/MID/ATX/TG/ - 699kr
Svive 7.1 Externt Ljudkort - 9kr
Philips 27" 27M1N3200VS/00 - 1735kr
Kingston DDR5 4800MHz 16GB - 899kr
Patriot Viper RGB DDR4 3200MHz 16GB - 499kr
Corsair CX550M PSU 550W/SMOD/B - 299kr
Samsung 50" 4K Crystal UHD TVUE50TU6905 - 3490kr
ROCCAT Kone Pro Air White - 499kr
ROCCAT Kone Pro Air Svart - 499kr
Svive Triton Mini 60 blue switch (vit) - 399kr
Roccat ELO 7.1 AIR trådlös gaming headset - 499kr
iiglo Mantis Monitor Arm med USB - 449kr
WD Ultrastar 12TB - 2077kr
ASUS ROG Strix B550-I GAMING - 1699kr
ASUS TUF-AX5400 Router - 999kr
Philips 27" gamingskärm Momentum 27M1N3500LS/00 - 2395kr
Svive 7.1 Externt Ljudkort 10stk-paket - 90kr
NESCAFÉ® Dolce Gusto® Genio 2 auto - 699kr
Sharper Image Realtouch nacke- och ryggmassage - 899kr

^^ @draanexle @Ragnvlad

//Erik, Emil och resten av gänget på komplett.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av cameron:

Samsung har en deal på sina galaxyklockor, någon typ av inbytesgrej. Man får i vart fall minst 1000kr + inbytesvärde.

Tror man måste handla från Samsungs åf, typ inet och webhallen har dealen såg jag.
https://www.inet.se/kampanj/7607/samsung-watches-trade-in
https://www.webhallen.com/se/campaign/9361-Samsung-Trade-in-W...
https://www.samsung.com/se/offer/watch4-tradein/

"Byt in din använda klocka (analog, digital eller smart) mellan den 02.05.2022 – 29.05.2022 genom Samsung Watch trade-in program och få pengar tillbaka när du lämnar in din klocka och köper en Samsung Watch4 eller Samsung Watch4 Classic smartklocka."
Verkar ju vara rätt liberalt med vad man kan skicka tillbaka.

Tack, man blir ju sugen på att uppgradera från sin Galaxy watch som börjar bli lite sliten 🙂

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murvar:

Hur är denna för webutveckling? Mycket som lockar med senaste 14-tum men det här känns väldigt prisvärt! Jag kör 100% stationärt just nu men vore nice att va lite mer mobil, sitta på något cafe eller så ibland.

M1 är ju en dröm, generellt tror jag dock att jag inte skulle vilja utveckla på något under 16gb ram. (Då antar jag att du kör npm och annat lokalt).

Hur ni som kör små Macbooks klarar koda på dem fattar jag dock aldrig...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

someone educate me please, at this price range why not a 48C1, OLED 4K, better response time, much much better contrast and HDR. the only draw back is brightness. a pro/con depend on who you ask is much bigger size

Permalänk
Medlem
Skrivet av delta76:

someone educate me please, at this price range why not a 48C1, OLED 4K, better response time, much much better contrast and HDR. the only draw back is brightness. a pro/con depend on who you ask is much bigger size

9/10 times its due to size limitations. If you want a big monitor (42-48) then go LG OLED.
Its also due to burn in since its not really any warranty on it when used as a pc monitor.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Produkt: RAPOO VPRO V500S TKL Nordisk Backlit Spillsäkert
Länk: https://gamingbutiken.com/tangentbord/vpro-keyboard-gaming-v5...
Kategori: Tangentbord
Prisjakt: https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=4625634
Pris: 199 kr

Mekaniskt TKL TGB för 249kr med frakt är väl ok.
Kailh/Kaihua Blue switchar, Cherry MX kompabibla stammar.

Reas hos Proshop också för 239kr + frakt
https://www.proshop.se/Tangentbord/RAPOO-VPRO-V500S-Gaming-Ke...

Någon som vet om det låter mycket?
Fick frågan om det va ett tyst tangentbord och har ju inget själv så har ingen aning😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av SlemRune:

För den nyfikne kan jag uppdatera er gällande ärendet och berätta att jag fick ett presentkort på 1000 kr genom att mejla dem. Kanske hade kunnat få pengarna tillbaka också men jag nöjde mig så.

Hmm konstigt med "bara" presentkort. Jag köpte min LG OLED C1 65" veckan före kampanjen startade. Sen när jag såg jag att 32" tvn ingick då ringde jag till kundtjänst som mailade varuhuset jag köpte den på som ringde upp mig dagen efter och beställde tvn åt mig som nu ingick kostnadsfritt. Ytterligare en vecka gick och priset gick ner från 16 490 kr till 14 990 kr så jag kontaktade kundtjänst igen som gjorde en återbetalning på mellanskillnaden om 1500 kr till mitt kort

Permalänk
Medlem
Skrivet av shugge:

Tack, man blir ju sugen på att uppgradera från sin Galaxy watch som börjar bli lite sliten 🙂

Tänk på att alla armbandsur "gäller". Dvs. lämna in din sämsta klocka, kan vara mekanisk/vanlig quartz.
Webbhallen har galaxy4 LTE nedsänkt till 2690-. Borde bli 1690 med den där tusenlappen. Väldigt billigt!
Köpte min i julas för 2990.

Permalänk
Medlem

PNY CS900 480GB Internal SSD Series 2.5 SATA III, BLACK för 385 kr. Skapligt?

https://www.amazon.se/dp/B01KIUER9Q/ref=mp_s_a_1_1?crid=1QB2K...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quenya:

Finns för 7 640 kr hos Samsung själva via Benify.

Finns den kvar för det priset? Hittar inte nämligen

Permalänk
Medlem
Skrivet av milan979:

Finns den kvar för det priset? Hittar inte nämligen

Den kostar nu 8490 kr.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X (Arctic Liquid Freezer II 280) | MSI RTX 4090 Gaming Trio | 32 GB G.Skill Trident Z5 RGB DDR5-6400 C32 | ASRock B650E PG-ITX WiFi | Asus Loki 850 W | Cooler Master NR200P (Galleri)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quenya:

Den kostar nu 8490 kr.

Surt, tror du den sänks igen?
Det är väl för övrigt den bäst rekommenderade soundbar:en?

Permalänk
Medlem
Skrivet av milan979:

Surt, tror du den sänks igen?
Det är väl för övrigt den bäst rekommenderade soundbar:en?

Vad jag har läst så är LG SN11RG inte heller dålig!
Pris just nu på Netonnet är 6990:-
Finns även en RA (7990) modell, tror skillnaden var Apple Play/Air minns inte riktigt.
Har du Netonnet i närheten kan du alltid köpa på öppet köp för ta hem och lyssna.

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG - ASUS TUF X670E Plus - Ryzen 7600X / H150i Elite LCD - Corsair 32GB DDR5 @6000 - 7900XT OC TUF - Gigabyte nVme 500GB OS-PRG - Kingston NV2 2TB - 4TB HDD x 2 - SteelS Apex 7 + Razer Viper Ultimate - SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S - AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Vad jag har läst så är LG SN11RG inte heller dålig!
Pris just nu på Netonnet är 6990:-
Finns även en RA (7990) modell, tror skillnaden var Apple Play/Air minns inte riktigt.
Har du Netonnet i närheten kan du alltid köpa på öppet köp för ta hem och lyssna.

Intressant skriver upp den som alternativ. Kommer att behöva från juni månad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av felplacrd:

Jag har inte riktigt greppat när de är "avstängda" eller i "viloläge" (eller om det ens finns någon skillnad). Däremot finns det en inställning i mobilappen där man kan justera om om uppspelning av media ska pausas när du tar ut dem ur öronen. Jag antar att lurarna helt enkelt skickar en "paus-signal" som om du gjorde ett enkeltryck på touchknappen. Jag tyckte personligen det var lite störande och stängde av den funktionen. Därefter har jag INTE märkt att de slutar spela eller stängs av om de t ex ligger på bordet.

Halloj!

Jag har testat lurarna lite nu och märker av att de:

1. Inte stänger av sig, även under en hel natt och de är pausade. Lite synd.
2. Brusreduceringen är i princip obefintlig. Hörlurarna släpper igenom massvis av ljud från omgivningen och jag jämför då med mina träningslurar Jabra Elite 75t vars brusreducering fungerar ljusår bättre (med LG Tone (och utan musik) hör jag personer prata i bakgrunden och vad de säger, det är i princip omöjligt med Jabra Elite 75t lurarna).

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mumu55:

Gissar att den saknar all form av 120Hz trots att Netonnet skriver "upp till 120Hz".

Den stöder 120Hz i upp till 4K.