Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Bildexpert
Skrivet av Gustav-P:

@Nissling Det låter kanske oförstående och väldigt pragmatiskt. Men fortsätt leta efter någon i sjukvården som ser dig och kan ge dig hjälp. Bor inte själv i Stockholm men sök hjälp i grannlänen och i den privata sektorn.

Nej, det är inte så det funkar. Är du självmordsbenägen kan du inte välja och vraka vård bäst du vill, inte ens om du är miljardär och kan bekosta ett helt sjukhus. Det enda du kan göra är att gå till psykakuten och hoppas att guds tärning slår rätt, för det enda de kan göra är att antingen lägga in dig eller remittera till någon mottagning de tänker skulle fungera. Gör du en egenanmälan kommer de återigen be dig kontakta en akutmottagning. Man hamnar i limbo och det blir snabbt en återvändsgränd.

Jag har fått stånga mig blodig att ens komma i närheten av att få någon hjälp eller vård och har i slutändan fått prova i princip hela utbudet av mediciner, gjort fler utredningar än det finns diagnoser för och fått träffa några av Sveriges absolut främsta forskare inom suicidprevention. Men inget, verkligen inget hjälper. Då ska vi inte gå in på alla de möten jag har haft med ignoranta överläkare som totalvägrar lyssna på vad man har att säga och konstant tror sig veta exakt hur allt ligger till utan att ens ställa de frågor som är nödvändiga.

Sverige har ingen psykiatri värd namnet enligt mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nissling:

Nej, det är inte så det funkar. Är du självmordsbenägen kan du inte välja och vraka vård bäst du vill, inte ens om du är miljardär och kan bekosta ett helt sjukhus.

Jag blir ledsen av att höra att det är så dåligt med vård(en) som du beskriver.

Som medmänniska så vill jag hjälpa men vet inte hur eller om jag mäktar med det.
Riktigt trist att det återigen visare sig att man "måste vara frisk för att orka vara sjuk" här i landet.

Visa signatur

Dator: MSI X570 Tomahawk, AMD 5600x, 64 GB RAM, 2xNVMe, 2xSATA SSD, 10 GBit NIC, Grafik Nvidia 3060 12 GB RAM
Skärm: Dell U3821DW 38" ultrawide Bärbar dator: MBA M1
Synology DS1821+ (10Gbit) - Dockers, VM, Surveillance Station 9 kameror
DS3612xs (10Gbit) - Backup sparas till denna från ovan
Skrev jag något vettig? "Tumme up":a så vet jag att det fanns nytta i min post.

Permalänk
Medlem

Sitter och jobbar i en vad som känns som den bastu, Kall vatten till vår AC är avstängt och förklarningen vi fått är att vattenbolaget klagar över att vi skickar tillbaka för kallt vatten och de är rädda för sin anläggning eller något i den stilen..
Men det var också innan vintern så lite förstår väl till viss del. Nu är det dock inte vinter längre och vi har fortfarande inge kall vatten till AC'n

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Usch vad jobbigt det är att vara närstående till någon med psykisk ohälsa. Man gör allt man kan för att den ska må bra och känna sig värdefull men de sista stegen vet jag om att man inte kan göra något annat än att hoppas det ska gå bra.

Permalänk

Finns f-n inga vettiga laptops att köpa idag. Jag är i behov av en ny väldigt enkel. 15,6", 16GB ram, 500GB ssd. En dator som inte ett dugg hade imponerat för 10år sedan. Men sedan kollar jag idag och de kostar ju vad jag räknade som en ändå rätt så dyr dator för 10år sedan. Och vad får man, jo fastlött ramminne ej uppgraderingsbart, inga platser för extra ssd osv och ett pris runt 10 000kr. Inte ovanligtvis en väldigt spelinriktad laptop med utmarkerade speltangenter. På min gamla 15,6" laptop så har jag 4st ramminnessplatser och 2st m.2 platser plus en sata. Men dagens i samma storlek är som jag beskrev ovanför.
Det måste vara inflation plus kretsbristen som har skjutit upp priserna. Nå det blir släpa runt med en desktop ändå.

Sedan kan man köpa en dyrare laptop, men det ska mer planeras. Coolt i framtiden med en bättre macbook, men nu fungerar ej Apple till detta behov.
*edit*
Aftonbladet Varför är allt så dyrt?
https://www.aftonbladet.se/podcasts/episode/342097
Jag gör helt fel i tänket. 10 000kr är nästan inte värt ett skit idag och man ska ej förvänta sig så bra laptop för pengarna.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Turbojan:

Usch vad jobbigt det är att vara närstående till någon med psykisk ohälsa. Man gör allt man kan för att den ska må bra och känna sig värdefull men de sista stegen vet jag om att man inte kan göra något annat än att hoppas det ska gå bra.

Så är det, sjukt jobbigt även för anhöriga på ett sätt som inte alla förstår. Risken finns att man börjar må dåligt själv och en del börjar känna skuld eller skam för att inget man gör får det att bli bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

Så är det, sjukt jobbigt även för anhöriga på ett sätt som inte alla förstår. Risken finns att man börjar må dåligt själv och en del börjar känna skuld eller skam för att inget man gör får det att bli bättre.

Javisst, otroligt viktigt att lära sig ta hand om sig själv i processen.

Permalänk
Medlem

Sitter och väntar på doktor hos vårdcentralen då jag har en öroninflamation.. trodde att man skulle slippa den skiten sedan man gick och blev vuxen, men tji fick jag

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem

Lyckades få COVID utan att mig veterligen ha exponerats. Har exponerats säkert 104930943gånger innan, spenderat tid med positiva utan att bli smittad osv. Men nu plötsligt passar det att få skiten.

Inte nog med det, lyckades också dra på mig nått riktit otroligt konstigt, dök upp en blå fläck i synfältet häromdagen, när den inte försvann tog jag kontakt med hälsovården, och har nu sprungit häcken av mig hos olika läkare. Tydligen lider jag av akut neurologisk något något bla bla bla, och kommer att få leva med denna blåa fläck hela livet. Trevligt!

Kunde ju dock vara värre, så man får väl vara tacksam ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheFlyingFin:

Lyckades få COVID utan att mig veterligen ha exponerats. Har exponerats säkert 104930943gånger innan, spenderat tid med positiva utan att bli smittad osv. Men nu plötsligt passar det att få skiten.

Inte nog med det, lyckades också dra på mig nått riktit otroligt konstigt, dök upp en blå fläck i synfältet häromdagen, när den inte försvann tog jag kontakt med hälsovården, och har nu sprungit häcken av mig hos olika läkare. Tydligen lider jag av akut neurologisk något något bla bla bla, och kommer att få leva med denna blåa fläck hela livet. Trevligt!

Kunde ju dock vara värre, så man får väl vara tacksam ändå.

Ledsen att höra det. Det värsta jag fick av Covid var att mina ben inte kunde bära mig, smockade in i en möbel och har ett permanent ärr på min panna.
TheFlyingFin här är man glad och det är delvis tack vare din attityd.
Hade problem med bankkontot sedans torsdagskvällen, fick tillbaka mitt saldo på morgonen idag. suger med hyran och liknande som skulle dragit den dagen. men det är som du säger, kunde varit värre. så man får väl vara tacksam ändå.

Permalänk
Hedersmedlem

Går till gymmet sent på kvällen, kommer tillbaks till skåpet och någon har bänt sönder skåpsdörren tillräckligt för att få in en hand och sno mobilen som låg i jackfickan. Låset var fortfarande låst och satt fast i dörren. Med mobilen försvinner bankkort och körkort som låg i fodralet. Har spenderat 1,5h med att spärra allt jag kan komma på och skicka in polisanmälan.

Jävla IQ-befriade människor det finns.

Hade i alla fall tur att de lämnade nycklar och jobb-ID.

Permalänk
Medlem

Suck, inte ens att ta över en bostadsrätt tycks gå numera.
Det skulle ta 1-2 veckor för bolaget att skicka överlåtelsepapper då dessa nödvändigtvis skulle skickas med snigelpost, såhär 4 veckor senare så har man inte fått något, räntorna skenar och banken jag har lånelöftet hos börjar ringa och undra vad som är fel.
Själv vet man inte, får inga svar...är som att leva i en Kafka-roman.

Så himla less på denna skit nu, hela cirkusen med alla förseningar har pågått i månader och ibland så undrar jag om någon högre (lägre?) makt bara är ute efter att djävlas. Varenda sak i processen som *borde* gått fort och *borde* skötas snabbt och rutinmässigt tar veckor om inte månader, såfort en grej är klar kommer nästa hinder istället.
Börjar tro allt är ett skämt, att man aldrig ska kunna få tryggheten i att tillslut äga den bostad man redan betalat för, ha lånet klart och kunna känna ett uns av trygghet.
Fy tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreaz1:

Går till gymmet sent på kvällen, kommer tillbaks till skåpet och någon har bänt sönder skåpsdörren tillräckligt för att få in en hand och sno mobilen som låg i jackfickan. Låset var fortfarande låst och satt fast i dörren. Med mobilen försvinner bankkort och körkort som låg i fodralet. Har spenderat 1,5h med att spärra allt jag kan komma på och skicka in polisanmälan.

Jävla IQ-befriade människor det finns.

Hade i alla fall tur att de lämnade nycklar och jobb-ID.

Helt sjukt! Finns det inte kameror på gymmet?

Visa signatur

Why would a dragon hoard gold? Because the dragon represents everything that you’re afraid of. What’s embedded in everything you’re afraid of? Absolutely everything that you need to find. Run from what you’re afraid of, run from exactly what you need to find. Dragons hoard gold because the thing you most need is always to be found where you least want to look. What happens if you go after the dragon? - Jordan Peterson

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av s3ns3n:

Helt sjukt! Finns det inte kameror på gymmet?

Knappast i omklädningsrummet men finns en på vägen ut, får väl se om det leder till något.

Det var en P20 Pro som var över tre år gammal så det är ingen vidare ekonomisk förlust men jag var fortfarande nöjd med den så det är mer störigt än något annat. Hade inget intresse av att lägga pengar på ny mobil just nu. Vet inte hur lång tid som gick innan jag märkte något men de lyckades inte använda bankkortet till något och mobilen går inte att nå enligt Googles "hitta min enhet". Antingen är den fortfarande låst och i flygplansläge eller så kastade de den i vattnet när de inte lyckades ta sig in i den på första försöket. Bara så grymt jävla onödigt alltihop.

Permalänk
Skrivet av Andreaz1:

Går till gymmet sent på kvällen, kommer tillbaks till skåpet och någon har bänt sönder skåpsdörren tillräckligt för att få in en hand och sno mobilen som låg i jackfickan. Låset var fortfarande låst och satt fast i dörren. Med mobilen försvinner bankkort och körkort som låg i fodralet. Har spenderat 1,5h med att spärra allt jag kan komma på och skicka in polisanmälan.

Jävla IQ-befriade människor det finns.

Hade i alla fall tur att de lämnade nycklar och jobb-ID.

Fy fan, vilka as det finns…

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Andreaz1:

Går till gymmet sent på kvällen, kommer tillbaks till skåpet och någon har bänt sönder skåpsdörren tillräckligt för att få in en hand och sno mobilen som låg i jackfickan. Låset var fortfarande låst och satt fast i dörren. Med mobilen försvinner bankkort och körkort som låg i fodralet. Har spenderat 1,5h med att spärra allt jag kan komma på och skicka in polisanmälan.

Jävla IQ-befriade människor det finns.

Hade i alla fall tur att de lämnade nycklar och jobb-ID.

Kan ju göra en uppdatering på detta, även om bara för att skriva av mig lite.

- Nytt bankkort beställdes samtidigt som det gamla spärrades. Har fortfarande inte kommit. Är "skickat".
- Nytt SIM-kort från gamla operatören beställdes samtidigt som det gamla spärrades. Har fortfarande inte kommit, har inte hört ett knyst. Är tydligen "på väg".
- Ny mobil och abonnemang beställdes i tisdags morse. Har fortfarande inte kommit. Var tvungen att ringa in beställningen på jobbet och sa då specifikt att jag hoppades den skulle hinna komma innan helgen. "Ja det borde inte vara några problem, det är ju långt kvar". Enligt deras hemsida är den beställningen inte ens packad än.

... alltså...

Även om mobilen jag har lånat under tiden stödjer någon sorts kontaktlös betalning så kan jag inte aktivera och använda det nya betalkortet i den innan jag har fått det fysiska kortet och koderna som står på det.

Har ju tur att jag har folk omkring mig som jag kan få hjälp av men att det ska ta sån tid känns riktigt drygt. Om jag visste det hade jag skaffat någon sorts kontantkort från början så jag åtminstone kunde ha någon sorts uppkoppling hemifrån eller utan wifi.

Permalänk
Medlem

Trodde jag hade åkt på matförgiftning men det slutade med att jag åkte in akut till SÖS, det visade sig att jag hade inte bara en inflammerad, men även sprucken blindtarm (förklarade den höga smärtan). Blev opererad inatt och behöver vara kvar på sjukhuset några dagar för att få antibiotika intravenöst. Så glad att jag åkte in och kollade upp det och att smärtan är över förutom att man mår lite konstigt efter att dom har skurit och klippt samt ”dammsugit” bland tarmarna haha. Otroligt uttråkad nu dock, så tips på underhållning mottages gärna!

Visa signatur

Fractal Design Define C (Noctua 2x 140 1x120)| MSI X370 Krait Gaming | Ryzen 3700X | Noctua DH15-S | G. Skill Flare X (3200Mhz XMP) | ASUS TUF RTX 3070 OC | Kingston A2000 1Tb NVMe & 2x Samsung 850 Evo 500Gb | EVGA Supernova G2 650W |

Permalänk

Hamburgarna tar över samhället!

Jag som de flesta gillar hamburgare och det går att diskutera hur den optimala hamburgaren ska tillagas och se ut.

Nå om man går några år tillbaka så fanns det flera korvkiosker som i princip hade samma hamburgare typ Sibillas och sedan Macdonalds plus att många vanliga restauranger hade dessa, beroende på vad i landet man bodde så kom andra stora hamburgerkedjor och jag blev så glad av att vi fick Max, burgerking osv.

Men nu har det enligt mitt tycke fullkomligt spårat ur. jag vet inte hur många hamburgerkedjor det finns i stan, men skitmånga. Och det som händer är ofta att en restaurang går lite dåligt ett ny restaurang öppnas och vad är det, jo en hamburgerkedja.
På ett köpcenter jag besöker ibland finns nu Macdonalds, Max, Bastard Burgers, Jureskog plus att de andra restaurangerna som oftast har hamburgare. Åker man in i stan så finns minst 4 andra hamburgarkedjor. (burgerking, etc)

Jag funderar lite på hur det ha blivit såhär?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Hamburgarna tar över samhället!

Jag som de flesta gillar hamburgare och det går att diskutera hur den optimala hamburgaren ska tillagas och se ut.

Nå om man går några år tillbaka så fanns det flera korvkiosker som i princip hade samma hamburgare typ Sibillas och sedan Macdonalds plus att många vanliga restauranger hade dessa, beroende på vad i landet man bodde så kom andra stora hamburgerkedjor och jag blev så glad av att vi fick Max, burgerking osv.

Men nu har det enligt mitt tycke fullkomligt spårat ur. jag vet inte hur många hamburgerkedjor det finns i stan, men skitmånga. Och det som händer är ofta att en restaurang går lite dåligt ett ny restaurang öppnas och vad är det, jo en hamburgerkedja.
På ett köpcenter jag besöker ibland finns nu Macdonalds, Max, Bastard Burgers, Jureskog plus att de andra restaurangerna som oftast har hamburgare. Åker man in i stan så finns minst 4 andra hamburgarkedjor. (burgerking, etc)

Jag funderar lite på hur det ha blivit såhär?

Visste inte ens att jureskog hade en egen kedja? Vet bara att han samarbetade med McDonalds och några burgare för några år sen.
Här i stan är Bastard burgers tätt följt av Din'e det som gäller.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av RVX:

Visste inte ens att jureskog hade en egen kedja? Vet bara att han samarbetade med McDonalds och några burgare för några år sen.
Här i stan är Bastard burgers tätt följt av Din'e det som gäller.

https://www.jureskogs.se/hitta-hit Han finns lite överallt..
Sjyssta burgare imo men det var bra tag sen man åt där

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

https://www.jureskogs.se/hitta-hit Han finns lite överallt..
Sjyssta burgare imo men det var bra tag sen man åt där

Hmmm, får kanske ta ett besök 🍔

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Jureskog kan vara en av Sveriges mest osympatiska personer. Nu är Aftonbladet-artikeln låst men sammanfattas bra här:
https://aktuelltfokus.se/mangmiljonaren-jureskog-kallar-arbet...

Permalänk
Medlem

Har söndagsångest utav guds nåde; en depressionskänsla som jag inte känt på många år.

I början av året fick jag en ny tjänst som senior nätverkstekniker, men den tjänsten drogs med mycket kort varsel in så det sket sig. Det tog två veckor, sen hade jag skrivit på för en tjänst på ett annat bolag (så kan ju inte klaga på så sätt). "Problemet" är att det nya jobbet är på en MSP medan jag i alla år jobbat på ISPer - så det är extremt annorlunda. Och det har fått mig att totalt börja tvivla på vem jag är och vad jag kan - jag skulle officiellt bli senior men nu känner jag mig knappt som junior ens.

Seriöst inte haft den här sortens impostor syndrome på typ 15 år.

Permalänk
Skrivet av edson:

Jureskog kan vara en av Sveriges mest osympatiska personer. Nu är Aftonbladet-artikeln låst men sammanfattas bra här:
https://aktuelltfokus.se/mangmiljonaren-jureskog-kallar-arbet...

visst, hans uttalanden kanske han inte satte på spiken. men 130kr i timmen ger en lön på 22500 i månaden. det är väl ändå ok för en 19-20 åring som precis tagit studenten från estet eller någon student som vill extraknäcka? finns ju många andra lågavlönade yrken som pizzabagare, städare, jobba på gym osv. jag förstår inte riktigt hysterin

inom industrin tjänar man oftast runt 150kr i timmen som 20 åring med truck och krankort och examen från industriteknik med cnc. det är ju ingen jättestor skillnad, tycker 130kr i timmen för att flippa burgare utan utb är OK. det är ju inte så att mcdonalds betalar väldigt mycket bättre precis

Visa signatur

är alla stockholmare inkompetenta?

Permalänk
Skrivet av HickeHiskelig:

visst, hans uttalanden kanske han inte satte på spiken. men 130kr i timmen ger en lön på 22500 i månaden. det är väl ändå ok för en 19-20 åring som precis tagit studenten från estet eller någon student som vill extraknäcka? finns ju många andra lågavlönade yrken som pizzabagare, städare, jobba på gym osv. jag förstår inte riktigt hysterin

inom industrin tjänar man oftast runt 150kr i timmen som 20 åring med truck och krankort och examen från industriteknik med cnc. det är ju ingen jättestor skillnad, tycker 130kr i timmen för att flippa burgare utan utb är OK. det är ju inte så att mcdonalds betalar väldigt mycket bättre precis

Om man är en företagsledare så ska man passa sig för att säga ej politiska saker. I Ryssland burar de in en, i sverige kommer gammalmedia skapa ett drev. T.ex. Leif Östling fick ju avgå för frågan: "Vad fan får man för pengarna?"

Nå Jureskog har problem nu. jag tänker främst inte på hans artikel utan att jag tycker hans hamburgerkedja inte levererar goda hamburgare och ser man ekonomisk så går det ej bra. Hur han trodde att denna artikel skulle vända på saken är en bra fråga? Varför inte istället försöka skriva en artikel om att hans hamburgerkedja är bättre för att... (lägre löner till anställda kanske?)

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Om man är en företagsledare så ska man passa sig för att säga ej politiska saker. I Ryssland burar de in en, i sverige kommer gammalmedia skapa ett drev. T.ex. Leif Östling fick ju avgå för frågan: "Vad fan får man för pengarna?"

Nå Jureskog har problem nu. jag tänker främst inte på hans artikel utan att jag tycker hans hamburgerkedja inte levererar goda hamburgare och ser man ekonomisk så går det ej bra. Hur han trodde att denna artikel skulle vända på saken är en bra fråga? Varför inte istället försöka skriva en artikel om att hans hamburgerkedja är bättre för att... (lägre löner till anställda kanske?)

Fick maila fram och tillbaka flera gånger för att få ett presentkort på ynka 100 SEK efter att jag inte fått de grejerna jag har beställt och hade klagat.

Hade dåliga vibbar från honom redan tidigare och det uttalandet gjorde det inte direkt bättre.

Permalänk
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Om man är en företagsledare så ska man passa sig för att säga ej politiska saker. I Ryssland burar de in en, i sverige kommer gammalmedia skapa ett drev. T.ex. Leif Östling fick ju avgå för frågan: "Vad fan får man för pengarna?"

Nå Jureskog har problem nu. jag tänker främst inte på hans artikel utan att jag tycker hans hamburgerkedja inte levererar goda hamburgare och ser man ekonomisk så går det ej bra. Hur han trodde att denna artikel skulle vända på saken är en bra fråga? Varför inte istället försöka skriva en artikel om att hans hamburgerkedja är bättre för att... (lägre löner till anställda kanske?)

jag nu la jag min vikt i att lönerna är OK, inte hans uttalanden som var rätt dumma. men hamburgarna tycker jag är bra. ett lyxigare alternativ till max och donken är ju det man får se det som. självklart blir det då inte lika prisvärt, det gäller ju alla "lyxvaror". 130kr för en meny, max kostar vadå? 90? 100? jureskogs pommes kostar en tjuga, det är väl acceptabelt. visst, konceptet är nog dömt att misslyckas när man är uppe och nosar på riktiga restaurangpriser. bastard burger tar typ 170 för meny. jureskog får man väl se som ett mellanting mellan bastard och donken typ. är jag ute och åker bil stannar jag ändå hellre till på jureskogs än donken, mycket bara för att variera lite.

min enda poäng med inlägget var egentligen att 130kr i timmen är ok för att flippa burgare.
nåja

sett till boksluten har det inte gått skitbra, svag förlust, nästan +-0. men det är nystartat så jag skulle inte säga att det är en katastrof.

Visa signatur

är alla stockholmare inkompetenta?

Permalänk

Imorgon kommer skatteåterbäringen, bra början på semestern, woho!

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Imorgon kommer skatteåterbäringen, bra början på semestern, woho!

Mycket restskatt? Annars är det väl inget att vara sur, ledsen eller galen över?

Visa signatur

Hörlurssetup: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Setup jobbet: Hegel HD11 + Argon HA1 + AKG K701
Sambons ljud: O2+ODAC + AKG K712
Övrigt grejs: Little Dot MKIII, JDS cMoyBB, Q701, K319, K240
Vadå AKG fanboy? Har ett faktiskt ett par DT770 också!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreaz1:

Går till gymmet sent på kvällen, kommer tillbaks till skåpet och någon har bänt sönder skåpsdörren tillräckligt för att få in en hand och sno mobilen som låg i jackfickan. Låset var fortfarande låst och satt fast i dörren. Med mobilen försvinner bankkort och körkort som låg i fodralet. Har spenderat 1,5h med att spärra allt jag kan komma på och skicka in polisanmälan.

Jävla IQ-befriade människor det finns.

Hade i alla fall tur att de lämnade nycklar och jobb-ID.

Jobbigt! Var bor du? Jag har aldrig blivit av med något på gymmet och då låser jag aldrig mitt skåp ens. Bott i Umeå, samt längre norrut.