Nvidia mörkade koppling mellan mining och fler sålda grafikkort

Permalänk
Medlem
Skrivet av BMac:

Några små skillnader här. En moppe som helhet är konstruerad och dimensionerad för att gå i max 45km/h. Kör den utanför specifikation och folk kan dö ihjäl. Det är dessutom olagligt.
Du dör inte om någon annan gräver krypto på ett grafikkort som inte ens tillhör dig. Det är inte ens olagligt bortsett från i diverse stater med lite extrema styren.

Hur menar du nu? Jag dör väl inte om någon annan köper en moppe, trimmar den och kör ihjäl sig heller? Så utveckla gärna liknelsen.

Visst är det olagligt att trimma. Poängen var mest att det går utmärkt att köpa en produkt och göra vad man vill med den, oavsett vad den är tänkt för eller om det man själv tänkt är avsedd användning eller inte. Men att spärrarna finns där är ju av en anledning.

Skrivet av DasIch:

Visst, då kan ju Nvidia ta bort all form av GPGPU-kapacitet från GeForce serien. Hårdvaru encoding/decoding är inte heller nödvändigt för spel - köp ett Quadro-kort om du behöver sånt.

Att ta bort all form av GPGPU för att det finns bråkstakar känns lite väl drastiskt. Det räcker gott och väl att kraftigt punktmarkera mot use cases som på ett drastiskt sätt påverkar pris och tillgänglighet för den tänkta målgruppen.

Jag skulle heller inte ha något emot att man la in "Gaming-spärrar" på CMP-korten, eftersom gamers inte är den avsedda målgruppen. Det finns ju redan i viss mån i form av avsaknad av boldutgångar men var ser du gamers klaga på det?

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Fast nej, nvidia skickade rtx 3000 serien till miners innan konsumenter och det finns klarlagt.
Kistan är öppen som den bara kan bli.

Även linus tog upp detta

https://wccftech.com/nvidia-allegedly-sold-175-million-worth-...

Det de fått bassning för nu är väl just att de säger en sak men gör en annan. Jag tycker ju personligen att eftersom Nvidia säger både till investerare och allmänheten att Geforce är för gaming och CMP är för mining, så är det hög tid att de börjar hålla vad de lovar och tar i från tårna för att stå vid sitt ord.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Networker:

Det är inte ofta jag står på techjättarnas sida men här gör jag nog det:
Hur 17 ska nvidia veta vad kunderna gör med sina kort när korten väl är sålda och lämnat nvidias händer?
Förutom FE tillverkar nvidia heller inga kort, det gör Asus, Gigabyte etc. Chippen är bättre att säga. Hur ska nvidia veta vad slutkund sysslar med ute i stugorna? Eller levererar nvidia grafikkort direkt till miners?

Det här påminner lite som om Arla skulle få företagsbot för att det inte står i årsredovisningen hur mycket mjölk som dricks, hur mycket som hälls i kaffe, hur mycket som används till bakning, hur mycket som spills på köksgolven etc.

Vad är nästa sak som nvidia ska pressas att redovisa i årsredovisningen?
Hur många kort som sålts för att folk ska spela Cyberpunk?

Tycker allt att det här är knepigt, mycket knepigt.
Nvidia är offret här. Ingen annan.

Edit: Kom på en grej nu: Nvidia kanske har spyware i drivrutinen som berättar till nvidia vad folk gör med korten, därav företagsboten för nvidia inte redovisat i årsredovisningen?

Varför då gå ut offentligt och påstå något som man inte har någon aning om?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smurfn:

Varför då gå ut offentligt och påstå något som man inte har någon aning om?

Ja, just det!

Permalänk
Medlem

Mining ÄR ett spel. Så de har inte lurat någon?

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Fast nej, nvidia skickade rtx 3000 serien till miners innan konsumenter och det finns klarlagt.
Kistan är öppen som den bara kan bli.

Även linus tog upp detta

https://wccftech.com/nvidia-allegedly-sold-175-million-worth-...

Måste vara FE-korten i så fall? För nvidia har väl inga andra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Fast nej, nvidia skickade rtx 3000 serien till miners innan konsumenter och det finns klarlagt.
Kistan är öppen som den bara kan bli.

Även linus tog upp detta

https://wccftech.com/nvidia-allegedly-sold-175-million-worth-...

Källan till den siffran är dock en uppskattning av en marknadsanalytiker, jag kan inte hitta någon som helst information om var den siffran faktiskt kommer ifrån eller varför denna Mitch Steves skulle ha någon särskild insikt i sånt.

Han säger för övrigt bara att försäljning till miners uppskattas ha genererat 175 miljoner dollar, utan att specificera vad de sålt (så det skulle t.ex. kunna handla om CMP-kort). Sen verkar detta ha blivit förvrängt av nyhetssidornas visklek till att de sålt Ampere-grafikkort direkt till miners. Det kan förstås ändå vara sant, men lite bättre journalistik hade verkligen inte skadat.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ozzed:

Hur menar du nu? Jag dör väl inte om någon annan köper en moppe, trimmar den och kör ihjäl sig heller? Så utveckla gärna liknelsen.

Tänk aningens längre.

Bromsarna är dimensionerade för en viss vikt i kombination med en viss maxhastighet och när rörelseenergin, som ju inte ens är linjär med hastigheten, överskrids så gör även bromssträckan det.

Står du då ivägen kan det bli "tråkigt". Tråkigt kan det också bli om en buss gör en undanmanöver och landar på andra oskyldiga.

Grundläggande konsekvenstänkande i trafiken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Att ta bort all form av GPGPU för att det finns bråkstakar känns lite väl drastiskt. Det räcker gott och väl att kraftigt punktmarkera mot use cases som på ett drastiskt sätt påverkar pris och tillgänglighet för den tänkta målgruppen.

Jag skulle heller inte ha något emot att man la in "Gaming-spärrar" på CMP-korten, eftersom gamers inte är den avsedda målgruppen. Det finns ju redan i viss mån i form av avsaknad av boldutgångar men var ser du gamers klaga på det?

Varför är det lite väl drastiskt? Är det måhända för att det påverkar just dig negativt?

Skrivet av BMac:

Tänk aningens längre.

Bromsarna är dimensionerade för en viss vikt i kombination med en viss maxhastighet och när rörelseenergin, som ju inte ens är linjär med hastigheten, överskrids så gör även bromssträckan det.

Står du då ivägen kan det bli "tråkigt". Tråkigt kan det också bli om en buss gör en undanmanöver och landar på andra oskyldiga.

Grundläggande konsekvenstänkande i trafiken.

Lite OT men vän av ordning vill påpeka att bromsarnas storlek inte påverkar bromssträckan. Högre hastighet gör däremot det.

Permalänk
Skrivet av talonmas:

Mining ÄR ett spel. Så de har inte lurat någon?

Ja det är faktiskt rätt kul o se när man hittar shares, eller solominar nåt litet coin o hittar ett helt block ✌️

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Varför är det lite väl drastiskt? Är det måhända för att det påverkar just dig negativt?

Nej, Jag använder inte de funktionerna så det skulle inte påverka mig negativt. Men det finns ju andra som gör som inte alls har samma påverkan på tillgång och pris som miners. Grundprincipen av att kunna göra mer med ett grafikkort än att spela har jag som sagt inget emot, men det har ju blivit så att en kundgrupp som aldrig spelar är helt dominerande, och då måste någon ryta ifrån, slå näven i bordet och sätta ner foten och säga att nu räcker det. Miners har dessutom fått en skräddarsydd serie i CMP så det borde inte behöva vara en diskussion. At det är dyrare är heller inget konstigt. Det brukar vara så att verktyg som hjälper en att tjäna pengar kostar pengar men det är ju i så fall en investering man får igen.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Nvidia har ju tillverkat kort utan bildutgång, så att det sålts kort direkt riktade till miners från Nvidia är rätt uppenbart.

https://www.youtube.com/watch?v=EcGkF9SBuSo

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tempel:

Nvidia har ju tillverkat kort utan bildutgång, så att det sålts kort direkt riktade till miners från Nvidia är rätt uppenbart.

https://www.youtube.com/watch?v=EcGkF9SBuSo

De fanns inte 2017

Permalänk
Medlem

Blir lite illa till mods när jag läser hur nära folk har till totalitära/fascistiska/kommunistiska lagar när deras lyxintresse spel på PC blir dyrare. Personligen tycker jag att en fri marknad är en fri marknad. Kryptovaluta däremot undergräver demokratins principer genom att för vissa möjliggöra och förenkla brottslighet, de borde vi kunna förbjuda.

Permalänk
Skrivet av perost:

Det som artikeln handlar om är väl en bra anledning till varför Nvidia hellre säljer till spelare än miners. Försäljningen ökade kraftigt under två kvartal p.g.a. miners, sen slutade de köpa kort och översvämmade marknaden med begagnade kort när mining inte längre var lika lönsamt. Spelare är en mycket stabilare marknad.

Jajamän, stämmer bra! Mycket bättre långsiktigt. Företag är kortsiktiga och opportunistiska och vill helst inte visa det för investerare.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Politiskt sidospår raderat, vänligen håll er till topic!

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Se där ja. Nvidia själva erkänner att deras GeForce-kort är till för gamers. Då så. Då borde den diskussionen fått sin sista spik i kistan.

Man får även hoppas att de för framtida kort tar krafttag för att göra GeForce-korten så oattraktiva som möjligt för andra kundgrupper än just gamers. Jag säger återigen inte att mining inte får finnas. Det är bara företeelsen att de konkurrerar med gamers om samma produkter som jag önskar en ond bråd död åt.

Segmentering är en klassisk marknadsföringsåtgärd. Sådant görs inte för att de gynnar konsumenter, utan är ett sätt att kunna sälja sina segmenterade produkter/tjänster för maximalt möjliga pris till respektive kundgrupper. Jag tror därför man som konsument ska vara mycket försiktig med att önska sig mer av "konstgjord segmentering".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Conqvistadoren:

Segmentering är en klassisk marknadsföringsåtgärd. Sådant görs inte för att de gynnar konsumenter, utan är ett sätt att kunna sälja sina segmenterade produkter/tjänster för maximalt möjliga pris till respektive kundgrupper. Jag tror därför man som konsument ska vara mycket försiktig med att önska sig mer av "konstgjord segmentering".

Sålänge de nöjer sig med att punktmarkera mot miners så har de min välsignelse. Dessutom så består ju CMP-korten av kisel som nvidia inte tyckte höll måttet för Gaming men duger fint till mining. Så då är det ju bättre att sälja till miners än att man ska behöva slänga det. Börjar det bli så att de tar kisel som skulle kunnat bli GeForce-kort av så är det ett helt annat läge.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Conqvistadoren:

Segmentering är en klassisk marknadsföringsåtgärd. Sådant görs inte för att de gynnar konsumenter, utan är ett sätt att kunna sälja sina segmenterade produkter/tjänster för maximalt möjliga pris till respektive kundgrupper. Jag tror därför man som konsument ska vara mycket försiktig med att önska sig mer av "konstgjord segmentering".

Du får komma ihåg att Ozzed är övertygad om att GeForce kort betyder att gamers har någon slags absolut företrädesrätt till grafikkort. För honom spelar det ingen som helst roll att grafikkort går att använda till andra ändamål med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pine-orange:

Du får komma ihåg att Ozzed är övertygad om att GeForce kort betyder att gamers har någon slags absolut företrädesrätt till grafikkort. För honom spelar det ingen som helst roll att grafikkort går att använda till andra ändamål med.

Mja, det jag sagt är att jag tycker att Gamers har företräde till de grafikkort som marknadsförs mot dem, alltså GeForce-kort I Nvidias fall. Särskilt sedan CMP-korten gjort sitt inträde och tagit bort all legitimitet för miners att kannibalisera tillgången på GeForce-kort för gamers. Men att grafikkort i allmänhet bara skulle vara till för gamers har jag aldrig sagt. Rätt ska vara rätt och var sak har sin plats. Det är min åsikt. Sen kommer såklart miners ändå fortsätta köpa grafikkort som inte är ämnade för dem. Men jag föreslår inte att det ska vara olagligt eller något sådant, utan begär bara ödmjukt att Nvidia med sin tekniska expertis och sina ekonomiska muskler ska göra vad de kan för att kunderna på ett mycket effektivt sätt skall hållas till rätt segment. Sedan kanske det inte blir så men de har ju redan Öppnat maskburken med LHR och CMP och vad jag önskar är väl ungefär det fast på steroider.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Men jag föreslår inte att det ska vara olagligt eller något sådant, utan begär bara ödmjukt att Nvidia med sin tekniska expertis och sina ekonomiska muskler ska göra vad de kan för att kunderna på ett mycket effektivt sätt skall hållas till rätt segment.

Nvidia vill ju tjäna pengar så det du önskar är inte något som Nvidia önskar.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Nvidia vill ju tjäna pengar så det du önskar är inte något som Nvidia önskar.

Miners kommer och går men gamers består. Så vill de tjäna pengar kortsiktigt på bekostnad av långsiktigt skadat förtroende så är det helt klart rätt väg att låta miners härja fritt.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Nej, Jag använder inte de funktionerna så det skulle inte påverka mig negativt. Men det finns ju andra som gör som inte alls har samma påverkan på tillgång och pris som miners. Grundprincipen av att kunna göra mer med ett grafikkort än att spela har jag som sagt inget emot, men det har ju blivit så att en kundgrupp som aldrig spelar är helt dominerande, och då måste någon ryta ifrån, slå näven i bordet och sätta ner foten och säga att nu räcker det. Miners har dessutom fått en skräddarsydd serie i CMP så det borde inte behöva vara en diskussion. At det är dyrare är heller inget konstigt. Det brukar vara så att verktyg som hjälper en att tjäna pengar kostar pengar men det är ju i så fall en investering man får igen.

Du tog också upp att proffsanvändare har Quadro-serien. Rätt många som använder GeForce-kort till sånt, men då är det alltså inte halal enligt Ozzed?
För övrigt är det jäkligt många som bryter krypto med gaming-riggen. Det har varit ett rätt bra sätt att få tillbaka pengarna man lagt på kortet. Därför finns det liksom folk som gör båda sakerna med korten, precis som man använda saker som GPGPU och annat som inte är strikt för gaming.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Du tog också upp att proffsanvändare har Quadro-serien. Rätt många som använder GeForce-kort till sånt, men då är det alltså inte halal enligt Ozzed?
För övrigt är det jäkligt många som bryter krypto med gaming-riggen. Det har varit ett rätt bra sätt att få tillbaka pengarna man lagt på kortet. Därför finns det liksom folk som gör båda sakerna med korten, precis som man använda saker som GPGPU och annat som inte är strikt för gaming.

Och ett rätt bra sätt att dra ner andrahandsvärdet på kortet då. Är många på Sweclockers marknad, blocket, tradera, Facebook marketplace etc som är noga med att påpeka att kortet aldrig använts till Mining, och det finns ju en mycket god anledning till varför det är så?

Vem har pratat om hat? Men nej, vore det nu så att jag "hatade" folk som bidrar till att kraftigt påverka tillgång och pris för gamers utan att spela så är inte direkt allehanda kreatörer och annat GPGPU-"småbruk" i skottgluggen, utan den enskilt största gruppen är ju just miners. Jag vågar lova att om det var omöjligt att mina med Geforce-kort så skulle ingen uppleva något annat enskilt use case som påverkade pris och efterfrågan på det sätt vi ser idag.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Och ett rätt bra sätt att dra ner andrahandsvärdet på kortet då. Är många på Sweclockers marknad, blocket, tradera, Facebook marketplace etc som är noga med att påpeka att kortet aldrig använts till Mining, och det finns ju en mycket god anledning till varför det är så?

Den största anledningen till att folk säger (och ibland ljuger om) att korten aldrig har använts till mining är för att väldigt många är felinformerade och tror att mining påfrestar ett grafikkort så enormt att det blir sämre direkt.

Miners kör självfallet grafikkorten dygnet runt, men oftast underklockade och undervoltade, vilket i praktiken kan göra att ett grafikkort som har använts dygnet runt för mining har mindre påverkan än ett grafikkort som har suttit i ett varmt chassi med halvbra ventilation efter några år.

Vi som sitter på SweC har kanske lite extra bra ventilation i våra chassin, men jag kan garantera dig att ett 1080 Ti som jag använde för mining 2017 var bra mycket bättre omhändertaget än grafikkortet från någon Petter-Niklas på Facebook.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Den största anledningen till att folk säger (och ibland ljuger om) att korten aldrig har använts till mining är för att väldigt många är felinformerade och tror att mining påfrestar ett grafikkort så enormt att det blir sämre direkt.

Miners kör självfallet grafikkorten dygnet runt, men oftast underklockade och undervoltade, vilket i praktiken kan göra att ett grafikkort som har använts dygnet runt för mining har mindre påverkan än ett grafikkort som har suttit i ett varmt chassi med halvbra ventilation efter några år.

Vi som sitter på SweC har kanske lite extra bra ventilation i våra chassin, men jag kan garantera dig att ett 1080 Ti som jag använde för mining 2017 var bra mycket bättre omhändertaget än grafikkortet från någon Petter-Niklas på Facebook.

Om vi säger såhär. Vilker grafikkort tror du fläktarna slits mest på? Och följdfråga: Har den genomsnittlige användaren kunskap/ork att byta ut fläktarna själva?

Spolar och kondensatorer och andra icke-rörliga delar slits nog inte så hårt av en miner som vet vad hen gör, nej. Men jag tvivlar starkt på att även den mest optimerade mining-riggen inte har fläktarna snurrandes under hela driften, vilket blir rätt många timmar på ett år.

De flesta kort idag har ju semipassiv fläktkurva, så vid gaming så snurrar fläktarna bara när man spelar = lägre slitage på dem och oftast ingen anledning att en begagnatköpare behöver byta dem det första hen gör.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Om vi säger såhär. Vilker grafikkort tror du fläktarna slits mest på? Och följdfråga: Har den genomsnittlige användaren kunskap/ork att byta ut fläktarna själva?

Mycket riktigt, fläktarna är det som faktiskt slits märkbart.

Jag kan förstås inte tala för alla, men generellt sett så är det nog ingen "större" miner som skulle ljuga om att korten har använts till mining, utan det är nog mest Ulf på Blocket med chassit fullt av cigarettaska och hundhår som ljuger om att hans grafikkort inte har använts till annat än spel och photoshop.

När jag sålde grafikkorten så ersattes defekta fläktar innan försäljning och alla var tydligt märkta i annonsen som kort som enbart har använts till mining.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Mycket riktigt, fläktarna är det som faktiskt slits märkbart.

Jag kan förstås inte tala för alla, men generellt sett så är det nog ingen "större" miner som skulle ljuga om att korten har använts till mining, utan det är nog mest Ulf på Blocket med chassit fullt av cigarettaska och hundhår som ljuger om att hans grafikkort inte har använts till annat än spel och photoshop.

När jag sålde grafikkorten så ersattes defekta fläktar innan försäljning och alla var tydligt märkta i annonsen som kort som enbart har använts till mining.

Är man ärlig och dessutom har bytt fläktarna så ser jag inget problem med det. Utan då kan det ju vara ett mervärde med nya fläktar som man kanske inte kan/orkar byta själv. Problemet blir väl då de som kör mining, inte byter fläktar och sedan säljer och inte nämner att de minat med kortet.

Sen är det också knepigt med kondensatorer, eftersom livslängden generellt fördubblas för varje 10c svalare de går.

Om exempelvis en kondensator har en livslängd på 5 000h vid 105c, så blir livslängden 10 000h vid 95c, 20 000 vid 85c och så vidare, och då jag inte håller på med mining själv har jag ingen koll på hur mycket svalare de går vid en genomsnittlig undervolt jämfört med gaming, men tiden de spenderar över rumstemperatur blir ju minst 3 gånger högre om man jämför med ett kort som spelas på 8h om dagen, vilket iofs är rätt högt även för en inbiten gamer.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Haha när jag berättade om det sen dag ett då blev jag ständigt attackerad och utpekad. Nu är det svart på vitt ATT JAG HADE RÄTT!!!!!

Visa signatur

* 🖥️ 7800X3D | B650 | 32GB | 7900XTX | 27" 16:9
* ⌨️ G915 | 🖱️ G Pro X Superlight | 🎧 Logitech Pro X | 🖥️ Predator XB273UGX

Permalänk
Medlem
Skrivet av CreativeX:

Haha när jag berättade om det sen dag ett då blev jag ständigt attackerad och utpekad. Nu är det svart på vitt ATT JAG HADE RÄTT!!!!!

Du har inga inlägg som rör det här ämnet 2017-2018, så du måste prata om något annat än vad artikeln handlar om?