Permalänk
Medlem

Lärde känna @Irlut runt 2002 som introducerade mig för forumet. Sedan dess har jag nog läst swec några gånger per vecka, eller dag om man inte har bättre för sig

edit : Om jag inte minns fel hade vi en jättehäftig AMD K6-2 på hela 450MHz på den tiden, vilken hastighet trots sin ålder

Permalänk
Medlem

Mitt account är officiellt P12. Även om jag lirkade i bakgrunden och läste mycket inför mitt första bygge med ATI 5770 (vilket senare blev CrossFire(!)) och AMD Phenom II 945 vilket torde sig ha varit 2009. Även nu när jag tänker tillbaka känns det som att det var rätt hyggliga grejer märkligt nog.

Visa signatur

Burk 10700K@5.1GHz 7900 XTX
Ljud KRK RP8 G3 samt Audio Technica ATH-M50
Bild Samsung C27HG70

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gagoff:

Lärde känna @Irlut runt 2002 som introducerade mig för forumet. Sedan dess har jag nog läst swec några gånger per vecka, eller dag om man inte har bättre för sig

edit : Om jag inte minns fel hade vi en jättehäftig AMD K6-2 på hela 450MHz på den tiden, vilken hastighet trots sin ålder

Exakt samma propp som jag hade på den tiden. TNT2 tror jag grafikkortet var.

Permalänk
Medlem

2002-01 Reggade man sig. Time flies when your having fun!!

Visa signatur

Pröva först TÄNK sen!!!

Permalänk
Medlem

Reggade mig några år efter jag flyttade till Sverige. Var en bra övning att omställa från norska till svenska.
Sen blev hardware.no uppköpt och allt ändrades till en mer kommersiell look, och swec förlorade den enda konkurrenten i mitt värld.
En har gjort många goda fynd på marknaden, hela min dator är byggd av delar från swec marknad.

Dont change, SWEC

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem
Skrivet av rabiesekorre:

Mitt account är officiellt P12. Även om jag lirkade i bakgrunden och läste mycket inför mitt första bygge med ATI 5770 (vilket senare blev CrossFire(!)) och AMD Phenom II 945 vilket torde sig ha varit 2009. Även nu när jag tänker tillbaka känns det som att det var rätt hyggliga grejer märkligt nog.

Jag gjorde samma resa, lyckades dock fåtag på en Phenom X6 1090T vilket var helt sjukt då. Började med ett 5770 som sedan växte till två samtidigt som jag körde med 1x 24 tums BenQ á la 1100kr + 2 gamla 16:10 monitorer på var sin sida i ATI Eyefinity. Vilken satans setup det var då

Om jag inte missminner mig tror jag 5770t låg på omkring 1700kr ungefär, och det gav en helt okej upplevelse i upp till FHD.
Bror min köpte ett 5870 vilket var sanslöst fort på den tiden..

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Hängde här redan på den blåa SC-tiden, måste ha varit 2001 typ, men konto blev det först senare.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem

17år om några månader

Visa signatur

Gaming: Playstation 5 | Server: FreeBSD | Core i5-3570k | Fractal Design Define C | Corsair 16GB RAM | HTPC: RPi5 | LibreElec | Chromecast | Laptop: MacBook Air M1 2020 | Phone: iPhone 13 Mini | AP: Ubiquity Unifi | Router: Vanilla FreeBSD + Packet Filter FW

Permalänk

Registrerad 2012-02-08 så firade 10år i år. Vilket betyder att jag spelat QuakeLive lika länge.

Och datorn jag byggde i samma veva lever fortfarande.

Permalänk
Medlem

Test, glömt bort vad det står för ålder på kontot.

Visa signatur

c:\spel

Permalänk
Medlem

Glömt bort min ålder på kontot men drar en chansning här.....tidigt 2004. Rätt länge sen nu men inte riktigt en OG som vissa här är.

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk

Det var bättre förr...

Visa signatur

"My side, your side! My side, your side! My side, your side! My side, your side! My side, your side! My side, your side!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_khyron:

Det var bättre förr...

Helt klart

Permalänk
Medlem

Några år har det ju blivit..

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem

Hej!

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

Började intressera mig för datorer i vuxen ålder faktiskt. Det var när mina barn började få upp intresset för att spela som jag började kika på hårdvara. Dök in här under 2009 som 42-åring
Saxat från mitt första inlägg;

"Håller på att snickra ihop en burk till min son som ser ut så här,
Asus P5N-D moderkort
HD4850 grafikkort
Corsair Dominator pc2-8500 c5 4x1gb minnen
Intel e7400 processor
Ace RawDeal Plus 620w nätagg"

Ace nätagg... det var tider det

Visa signatur

Så blir det!

Permalänk
Medlem

Lurkar bara. Förut skrev jag när jag hade strul med teknik och fick alltid bra hjälp.

Permalänk
Medlem

Känner igen en del användarnamn från förr i denna tråd

Visa signatur

Spel: Intel i5 9600K@4,8GHz | Hydro H100i Pro | 32GB Vengeance RGB Pro 3000MHz | Z390 Gaming X | HX750 | GTX1060 6GB | MSI Optix G273QF | Corsair Obsidian 500D RGB | EVO 970 Pro 500GB + EVO 980 1TB
Barnens: Intel i7 920 | 16GB Corsair | GA-X58A-UD7 | HX520 | GTX460 SLI | P182 | EVO 840 256GB

Permalänk
Medlem

Hej alla veteraner!

Det är kul att forumet lever kvar.
Själv reggade man sig här när man köpte sitt DFI Lanparty och var runt 19 år, hade då mest bara läst här innan.

Efter man gjorde sig av med datorn och livet rullade på med jobb/familj och annat så köpte jag en stationär gamingdator till min son på 10 år nu, det var förra året.
Vips så har vi nu 3 stationära gaming riggar hemma haha.

Och självklart fick pappa en också. Dottern på 8år behövde ju en med, så slapp jag ha dottern vid min .
Man insåg ganska snabbt att det e ju kul att spela, och så gillar jag att meka och överklocka också.

Man faller snabbt in i gamla vanor, även om det var mer än 15 år sen jag gjorde mig av med min förra stationära dator.
Har däremellan bara haft bärbar dator för jobb typ.

Nu glider man in här dagligen och läser nyheterna och kollar runt lite. (sitter vid datorn på jobbet hela dagarna, så det blir nära hit hehe)

Kul var det när jag såg att min signatur fortfarande hade min gamla rigg inskriven dessutom, när jag loggade på efter 15 år

Allt gott!

Visa signatur

Acer Predator Orion 3000 | Intel i7 10700 | 2x8GB RAM | M.2 1TB | RTX 3060 Ti
Intel i5 8600k @ 4.5ghz 1.255 Vcore | Corsair Vengence 2666mhz CL16 2x8GB RAM @ 3200mhz 1,35V | Kingston A2000 M.2 1TB | ASUS ROG Strix GeForce® GTX 1070 Ti | 750W PSU

Permalänk

Kom med 2004, tänk att man varit medlem och kollat denna sida dagligen eller i alla fall flera gånger i veckan mer än halva mitt liv

Permalänk
Medlem

Jag har säkert skrivit i de här tråden tidigare.
Men jag har varit med mer eller mindre sen the beginning.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

WHAT YEAR IS THIS !?!?!

Tittar in ibland. Inte varje dag som det var förr, men helt har man inte lämnat swec
Loggar dock sällan in på mitt konto. Var förvånad att jag fortfarande kunde lösenordet!

Visa signatur

The most ULF of them all.

Permalänk
Medlem

Varit med sedan start, skapade kontot ganska mycket senare och har väldigt lite aktivitet, men inne och läser så gott som dagligen fortfarande

Permalänk
Medlem

Jag inser att det nuvarande kontot snart får gå på systemet, bara 4 veckor kvar, fan va tiden går. Undrar om det innebär att man själv blir äldre samtidigt som intresset består, det bara blir mer mångfacetterat och justerat efter händelserna i livet. Inser nu att det här faktiskt inte är det första kontot jag skapade, men ett bortglömt lösenord senare så blev det visst ett nytt under 2002.

Visa signatur

"The GauntMan knows he will win"

Permalänk
Entusiast

Har varit inne och läst nonstop sedan jag reggade mig. Det hat nog blivit några år nu.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Molotov:

Jag har säkert skrivit i de här tråden tidigare.
Men jag har varit med mer eller mindre sen the beginning.

Och samma BF1942-avatar har du alltid haft. Bilderna blir en del av användarnas identitet efter ett tag.

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Ja, man har väl varit medlem i några år nu xD

Permalänk
Medlem

Inte så aktiv i forumet men det har blivit några år man följt Sweclockers nu

Visa signatur

Mess with the best and die like the rest.
MSI Mortar Max B450, AMD 3700x, PowerColor 5700 XT

Permalänk
Medlem

Är inte speciellt aktiv i forumet, men har alltid läst Sweclockers under alla dessa år

Visa signatur

Gigabyte Ds4 Intel E8200 @ 4ghz ,500mhz FSB
Geforce 8800gts @720/1100mhz
2xRaptor @Raid 0

Permalänk
Medlem

Regga mig 2009. Hängde på Nordicharware innan det i massa år. Ehmmm gillade inte SweC på den tiden. Rival grej. XD

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros