Razer offrar RGB med ultralätta Viper V2 Pro

Permalänk
Melding Plague

Razer offrar RGB med ultralätta Viper V2 Pro

Med Razers senaste satsning på lätta trådlösa möss får signaturbelysningen Chroma RGB stryka på foten för en vikt om endast 58 gram.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

1700:- för en musjävel? Har de rökt crack?

Visa signatur

Asus B550E-Gaming / Ryzen 5900X stock / Corsair Vengeance 32GB 3600 MHz CL18 /
ASUS TUF 4080 Gaming OC / Samsung 980 PRO 2TB PCI-Ev4 + 2TB WD Black NVME PCI-Ev3 / Corsair RM850x v2 / Acer Predator XB273UGX 1440p 270 Hz G-Sync / Phantek P500A / Arctic Cooling LF II 240mm / Evo 4 / Sennheiser IE 300 / Rode NT1-A
Synology 1621+ 6*16 / 1513+ 5*8 / LG CX 65" / XBox Series X
Ownit > Bahnhof

Permalänk
Medlem
Skrivet av KroesusSork:

1700:- för en musjävel? Har de rökt crack?

Och dessutom utan RGB ?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av KroesusSork:

1700:- för en musjävel? Har de rökt crack?

Vill minnas att den tidigare Razer Viper Ultimate är den snabbaste trådlösa musen i test. Typ 2ms snabbare än alla andra möss.

Skapligt bortkastade pengar Jag tycker Razer har absolut katastrofalt dålig quality check och funderar i all oändlighet hur deras produkter kan vara så extremt dyra.

Skrivet av RVX:

Och dessutom utan RGB ?

Ända anledningen att man köper Razer?

Visa signatur

MSI Leopard GP66 liquid metal | 11800H @4.5GHz all-c | 3070m @1470MHz/0.7v | 32GB DDR4 3200MHz cl19
Bild: LG C2 42"
Ljud: Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Medlem

Lite väl saftig prislapp för en mus kan jag tycka. Men den är trådlös iofs, och trådlösa möss brukar ju kosta en del mer än trådade diton. Och jag har inte direkt koll på marknaden heller så priset är kanske inte helt onormalt högt.

Jag hade iaf aldrig betalat så mycket för en mus, trådlös eller ej.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Och dessutom utan RGB ?

Japp, idag betalar man bonus för att slippa skiten...:D

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

Lite väl saftig prislapp för en mus kan jag tycka. Men den är trådlös iofs, och trådlösa möss brukar ju kosta en del mer än trådade diton. Och jag har inte direkt koll på marknaden heller så priset är kanske inte helt onormalt högt.

Roccat Kone Pro Air kostar 1200:- och redan där tyckte jag det var lite vääl att ta i. 1700:- för Razer-leksaker känns då allt från orimligt till tragiskt.

Visa signatur

Asus B550E-Gaming / Ryzen 5900X stock / Corsair Vengeance 32GB 3600 MHz CL18 /
ASUS TUF 4080 Gaming OC / Samsung 980 PRO 2TB PCI-Ev4 + 2TB WD Black NVME PCI-Ev3 / Corsair RM850x v2 / Acer Predator XB273UGX 1440p 270 Hz G-Sync / Phantek P500A / Arctic Cooling LF II 240mm / Evo 4 / Sennheiser IE 300 / Rode NT1-A
Synology 1621+ 6*16 / 1513+ 5*8 / LG CX 65" / XBox Series X
Ownit > Bahnhof

Permalänk
Medlem

Jag är inget fan av lätta möss. Jag föredrar tyngd i dem.

Men med tanke på att till och med Razer överger RGB nu, kan man då säga att...färgen börjar rinna av?

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KroesusSork:

1700:- för en musjävel? Har de rökt crack?

Inte så mycket för något man ska använda i tusentals timmar. Så om detta är exakt vad du väntat på är det ju värt det (säger inte att så är fallet för mig).

Permalänk
Medlem

Synd att den saknar stöd för Bluetooth, vilket gör den oanvändbar till en nedlåst jobbdator.

Just nu kör jag med en trådad Viper Mini för 177:- och har en Anywhere MX 2S som backup.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KroesusSork:

1700:- för en musjävel? Har de rökt crack?

Speciellt när vi nyligen fick lära oss i en quiz att det finns flera möss som bara väger 24 gram, det är långt under halva vikten för denna

Totalt galna människor som betalar dessa pengar för lite plast och sensorer

Permalänk
Medlem

Förlåt, men vad i hela dunderullan är det som händer med priserna på möss!?

Jag vill minnas att jag gav nästan 600kr för en Logitech G5 som då var the shit, och det var en kapitalinvestering sett till kringutrustning, numera ligger de på standard över tusenlappen?

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Musikälskare

Intressant, sitter på OG modellen och är väldigt nöjd, den nya är dyr men är den prisvärd?

Hoppas den kommer in på test hos redaktionen!

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Inaktiv

Bra marginal på den där kan man tänka sig förutom att de inte kommer sälja så många

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av SuperSverker:

Förlåt, men vad i hela dunderullan är det som händer med priserna på möss!?

Jag vill minnas att jag gav nästan 600kr för en Logitech G5 som då var the shit, och det var en kapitalinvestering sett till kringutrustning, numera ligger de på standard över tusenlappen?

Haha jag grät blod när jag la typ 600 på min G400s för en miljard år sedan vid det här laget, tyckte det var sketadyrt. Sen var jag däremot väldigt nöjd när jag fick min nuvarande G603 för typ 300

Till Razers försvar ligger rätt många möss med snarlika egenskaper runt 1500-kronorsstrecket. Logitech tar samma pris för Pro X Superlight på sin webbsida, däremot är den nästan en tusenlapp billigare hos de flesta ÅF. Med det sagt, inget jag själv skulle betala

Permalänk
Medlem
Skrivet av KroesusSork:

1700:- för en musjävel? Har de rökt crack?

Finns någon galen kolfiber mus som är värre:

Zaunkoenig M2K

Worlds lightest gaming mouse (24 grams). Aerograde carbon fiber unibody (Holes? No, thank you). Ceramic coated mouse wheel. Driverless 8,000 hertz. Made in Germany.

299 €, free world-wide shipping

Permalänk
Medlem
Skrivet av lonewolfshade:

Finns någon galen kolfiber mus som är värre:

Zaunkoenig M2K

Worlds lightest gaming mouse (24 grams). Aerograde carbon fiber unibody (Holes? No, thank you). Ceramic coated mouse wheel. Driverless 8,000 hertz. Made in Germany.

299 €, free world-wide shipping

Såg ju allt annat än skön ut.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av landmarks:

Haha jag grät blod när jag la typ 600 på min G400s för en miljard år sedan vid det här laget, tyckte det var sketadyrt. Sen var jag däremot väldigt nöjd när jag fick min nuvarande G603 för typ 300

Till Razers försvar ligger rätt många möss med snarlika egenskaper runt 1500-kronorsstrecket. Logitech tar samma pris för Pro X Superlight på sin webbsida, däremot är den nästan en tusenlapp billigare hos de flesta ÅF. Med det sagt, inget jag själv skulle betala

Jag förstår det inte, men jag kanske var lite snabb, det finns ju faktiskt riktigt bra möss under tusenlappen fortfarande.
Denna jakt på lätthet är inget som tilltalar mig iofs, en av de bättre mössen jag haft var en G5 med lite för många vikter i sig...
Visst, jag la väl nästan 3.000kr på mitt tangentbord men å andra sidan konfigurerades det enbart efter hur jag ville ha det.

Har hittills inte sett samma konfigurerbarhet hos möss, och det är väl kanske något jag saknar.
Ett kit så man kan gjuta sin egen hand kanske?

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av lonewolfshade:

Finns någon galen kolfiber mus som är värre:

Zaunkoenig M2K

Worlds lightest gaming mouse (24 grams). Aerograde carbon fiber unibody (Holes? No, thank you). Ceramic coated mouse wheel. Driverless 8,000 hertz. Made in Germany.

299 €, free world-wide shipping

Gillar hur dom skryter med 8000 Hz...men antar den är ansluten via USB och då får en begränsning på 1000 Hz?

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Medlem

Razer DeathAdder V2 Pro går få tag på precis under 1000 kronor.
Tror jag skulle betala max 1300 kr för en mus men då ska den ju vara bra också.

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO 12G PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer DeathAdder v3 Pro Wireless
Mousepad:
InfinityMice Speed V2 Keyboard: Wooting Two HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem

Hade hoppats dom släppte deras äldre modeller igen. Älskade denna musen:
Razer Diamondback Magma
https://www.komplett.se/product/304901

Jag vet att dom sålde en nyare modell som jag testade men inte alls tyckte om.
Synd dom inte släpper en Classic Collection eller nåt sånt.

En trådlös Razer Diamondback Magma i exakt samma utförande hade varit kul att äga.

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Såg ju allt annat än skön ut.

Handlar inte om det. Sportbilar är inte sköna att åka i många gånger om man jämför med vanliga bilar. Har ju olika syften.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segafreakone:

Hade hoppats dom släppte deras äldre modeller igen. Älskade denna musen:
Razer Diamondback Magma
https://www.komplett.se/product/304901

Jag vet att dom sålde en nyare modell som jag testade men inte alls tyckte om.
Synd dom inte släpper en Classic Collection eller nåt sånt.

En trådlös Razer Diamondback Magma i exakt samma utförande hade varit kul att äga.

Sidoknapparna på den var ju riktigt osköna. Var ju en liten pin på varje knapp som störde.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FX9:

Gillar hur dom skryter med 8000 Hz...men antar den är ansluten via USB och då får en begränsning på 1000 Hz?

Är trådbunden tror jag. Förövrigt tror jag inte de finns någon trådlös med 8k.

Dock så har någon lyckats göra de med en g305 på overclocked forum.

Permalänk
Medlem

Synd att de tog bort laddstationen, ändå en riktigt bra feature imo. Precis som G Pro Superlight är målet dock rå prestanda så jag antar att det är en fair avvägning de har gjort ändå.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x – 6700 XT

Permalänk
Medlem

Ingen docka och ingen rgb samt betala mer för cirka 10 mindre g.

Permalänk
Medlem
Skrivet av landmarks:

Haha jag grät blod när jag la typ 600 på min G400s för en miljard år sedan vid det här laget, tyckte det var sketadyrt. Sen var jag däremot väldigt nöjd när jag fick min nuvarande G603 för typ 300

Till Razers försvar ligger rätt många möss med snarlika egenskaper runt 1500-kronorsstrecket. Logitech tar samma pris för Pro X Superlight på sin webbsida, däremot är den nästan en tusenlapp billigare hos de flesta ÅF. Med det sagt, inget jag själv skulle betala

Lustiga är att Razer i princip tar mer betalt* för plocka bort lite lull-lull och göra mindre revideringar. Logitech behöll i varje fall priset mellan G Pro Wireless och Superlight. Visst, Razer bjuder på en ny sensor också, men det är i princip bara marknadsföring vid det här laget.

Jag har precis bytt till en Superlight och trots att jag "endast" betalade 1300Kr är det bara Razer jag sett som varit dyrare bland "vanliga" möss.

* Priset är samma som för Viper Ultimate, men då följde även en laddningsdocka med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Speciellt när vi nyligen fick lära oss i en quiz att det finns flera möss som bara väger 24 gram, det är långt under halva vikten för denna

Totalt galna människor som betalar dessa pengar för lite plast och sensorer

Som nämnts i tråden tidigare, kostar halva vikten också dubbla priset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Finkelzvin:

Som nämnts i tråden tidigare, kostar halva vikten också dubbla priset.

Mustillverkarna måste älska den nya trenden med ultralätta möss. Ta bort allt extra och skala av så mycket material som möjligt, så kan man öka marginalerna ordentligt.

Med det sagt är det förvisso trevligt med lätta möss. Synd bara att alla spelar så jäkla safe med formen på mössen.

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av SuperSverker:

Jag förstår det inte, men jag kanske var lite snabb, det finns ju faktiskt riktigt bra möss under tusenlappen fortfarande.
Denna jakt på lätthet är inget som tilltalar mig iofs, en av de bättre mössen jag haft var en G5 med lite för många vikter i sig...
Visst, jag la väl nästan 3.000kr på mitt tangentbord men å andra sidan konfigurerades det enbart efter hur jag ville ha det.

Har hittills inte sett samma konfigurerbarhet hos möss, och det är väl kanske något jag saknar.
Ett kit så man kan gjuta sin egen hand kanske?

Haha lustigt nog är jag likadan, helt klart villig att betala runt 2 papp för ett tangentbord, men en mus? Nja, oklart. Men det är väl kanske just för att det fortfarande finns gott om bra alternativ under tusenlappen fortfarande.

Personligen drar jag nog väldigt mycket åt mitt-emellan-hållet när det kommer till vikten. En för lätt mus känns liksom plastig och som att den ska fladdra iväg, men blir det för tungt brukar jag känna av det i handled och armbåge rätt snabbt. Lagom ska det vara

Skrivet av DasIch:

Lustiga är att Razer i princip tar mer betalt* för plocka bort lite lull-lull och göra mindre revideringar. Logitech behöll i varje fall priset mellan G Pro Wireless och Superlight. Visst, Razer bjuder på en ny sensor också, men det är i princip bara marknadsföring vid det här laget.

Jag har precis bytt till en Superlight och trots att jag "endast" betalade 1300Kr är det bara Razer jag sett som varit dyrare bland "vanliga" möss.

* Priset är samma som för Viper Ultimate, men då följde även en laddningsdocka med.

Ja nej Superlight var inte en perfekt jämförelse från min sida, särskilt inte när det typ bara är Logitechs webbutik som tar det högre priset, hos återförsäljare verkar den landa så lågt som 900 emellanåt.

Spännade, hade faktiskt missat att Ultimate hade en docka! Det hade ju varit schysst att inkludera även med denna mtp på priset. Jag tror detta är den första modellen med den nya sensorn, så huruvida det rättfärdigar priset återstår väl att se, även om jag är benägen att hålla med dig i att det sannolikt inte är någon enorm skillnad mot föregångaren.