Vilken film såg du senast?

Permalänk
Medlem

Uncharted: Förvånansvärt bra. Ännu roligare om man spelat spelen.
Batman: grymt bra, ska bli kul att se nästa del.
The Eternals: Väldig oengagerad film... Kändes inte samma kaliber som avengers filmerna tyvärr..

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk

Dansar med vargar, ett kärt återseende.
Den är ju bra lång, men detta är en film där jag tycker längden är befogad.
Jag ger den 7 stabila tipis av 10.

Ser den igen med anledning av att den tagit sig in på Imdb top 250 igen, och jag har föresatt mig att se dem alla.
Har nu endast 8 ”omöjliga” kvar (dagsnotering, det varierar ju lite…)

Permalänk
Medlem

Dr Strange, Multiverse of madness

5/10 Tyckte den var seg.

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁

Permalänk
Medlem

"The Batman".
Riktigt bra, gillade den mörka tonen, skådisarna, dialogen och actionscenerna. 8/10.

Visa signatur

i7 6700K @4,2GHz|Be-Quiet Pure Rock|Palit GTX 1070 |Vengeance 2x8GB @2666MHz|SSD 850 EVO 250GB|WD Red 2TB|Asus Z170 Pro Gaming|Fractal Design R5 (vit)|Fractal Design Intergra@650w| Logitech G15|Logitech Mx518||Logitech G25|

Permalänk
Medlem

The Northman
6/10

Kanske hade jag för höga förväntningar på denna då man hade hört att de hade haft historiker som hjälpt till för att få allt rätt. Istället tycker jag det fokuserar på alldeles för mycket "mysticism" och över lag en ganska fattig story. Överdrivna "one-liners" och "damn jag är tuff!" som utan tvekan gav "detta är vad jänkare tror vikingar var" vibbar.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

Uncharted 5/10
Gillade skattjakten men hatade all urlöjlig action och produktplacering. En riktigt rutten film

Permalänk
Medlem

The northman - Helt ok. Lite mycket strupsång bara men annars var det ju trevlig stämning och så. 7/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd rensad*

Ja vad säger man. Mer film, mindre ”önska livet av skådespelare”. Kan ju inte vara så svårt, eller? 🤷‍♂️

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Demolition Man. Har alltid vetat om den i alla år men alltid trott det var en random sketen action film. Meen fick ändå lust igår att kolla på den o jag hade ju inte helt fel, men verkligen inte helt rätt heller. Nu var jag ju "lite" mer stenad än vad jag planerat att jag skulle vara när jag såg den så det påverkade nog en del, men FAN vad jag älskade den här filmen! När dom filmade den här så visste dom att dom gjorde helt galet överdriven action, men dom gjorde det ju så jävla välgjort överdrivet! Tycker storyn var klockren också på sitt finurliga men märkliga sätt, invävt med lite snygg samhällskritik o lite sånt. Stallone gjorde sin roll bra o Sandra Bullock var klockren i sin roll, men den riktiga stjärnan var ju Westley Snipes. Fan va 90-tals-cool han var! Snygga moves hade han också, en perfekt bad guy. Hade sina likheter med en av mina favoritfilmer Femte Elementet, fast den var lite mer amerikansk då men fortfarande lika seriöst oseriös. Love it!
10/10 explosioner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurrrra:

Demolition Man. Har alltid vetat om den i alla år men alltid trott det var en random sketen action film. Meen fick ändå lust igår att kolla på den o jag hade ju inte helt fel, men verkligen inte helt rätt heller. Nu var jag ju "lite" mer stenad än vad jag planerat att jag skulle vara när jag såg den så det påverkade nog en del, men FAN vad jag älskade den här filmen! När dom filmade den här så visste dom att dom gjorde helt galet överdriven action, men dom gjorde det ju så jävla välgjort överdrivet! Tycker storyn var klockren också på sitt finurliga men märkliga sätt, invävt med lite snygg samhällskritik o lite sånt. Stallone gjorde sin roll bra o Sandra Bullock var klockren i sin roll, men den riktiga stjärnan var ju Westley Snipes. Fan va 90-tals-cool han var! Snygga moves hade han också, en perfekt bad guy. Hade sina likheter med en av mina favoritfilmer Femte Elementet, fast den var lite mer amerikansk då men fortfarande lika seriöst oseriös. Love it!
10/10 explosioner

Vill bara meddela att denna recension var en av de roligaste jag läst här på SweC.
Garvar fortfarande….

Tack!

Permalänk
Medlem

Hollywood visste hur man gjorde action ett tag.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av elp:

Vill bara meddela att denna recension var en av de roligaste jag läst här på SweC.
Garvar fortfarande….

Tack!

Haha, jamen trevligt att jag blev så road att jag kunde roa vidare då ^^

Skrivet av oqvist:

Hollywood visste hur man gjorde action ett tag.

Ja Die Hard, Terminator 2, Aliens osv är ju ganska klockrena actionfilmer med tajt story utan alltför mycket plot holes till skillnad ifrån dagens grejer. Enda actionen på senare år som jag gillat är Mad Max Fury Road, annars föredrar jag lugnare rullar. Men kan såklart också bero på att man blivit äldre också då.

Permalänk
Medlem

Nobody

9/10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurrrra:

Haha, jamen trevligt att jag blev så road att jag kunde roa vidare då ^^

Ja Die Hard, Terminator 2, Aliens osv är ju ganska klockrena actionfilmer med tajt story utan alltför mycket plot holes till skillnad ifrån dagens grejer. Enda actionen på senare år som jag gillat är Mad Max Fury Road, annars föredrar jag lugnare rullar. Men kan såklart också bero på att man blivit äldre också då.

Ah ok fast jag tänkte tvärtom ändå. De oroade sig inte så mycket över ev plot holes då utan de såg till att underhålla och hålla ett bra tempo medan mycket idag ska va för "smart" och är rädd för att underhålla för mycket.

Fast mycket av felet är ju att superhjälterullarna har dränkt allt vettigt annars hade vi haft lite mer vettig action även på 2000-talet.
Förutom då hur nostalgin arbetar och man glömmer allt kasst naturligtvis därav alltid "bättre förr"

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Avstängd

The Lost City of Z
Lite mer seriös än filmer som Uncharted. Värt att se en gång 7/10

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Morbius 2022
7.5/10

Väldigt överraskad och på ett positivt sätt! Kan vara något av det bättre från Marvel på ett ganska bra tag där filmen dessutom klockar in på "blygsamma" 1h 43min. Klassisk "origin story" av en anti-hjälte med en klassisk antagonist med trevliga och bra effekter och som inte försöker slänga in "twist and turns" bara för att.

Att de dessutom frångått "allt måste vara roligt med punchlines hela tiden" känns fräscht för en gångs skull, samt det faktum att "woke & inclusive" har fått exakt noll fokus och allt inriktas på att detta är en action-film i marvel-anda bidrar det till det. Aldrig varit ett fan av Jared Leto, men han gör sin roll med bravur, över lag är det riktigt stabila skådespelarinsatser.

En action-film med snygga effekter/scener som inte försöker vara något annat, givetvis öppnar det för ytterligare filmer

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

John wick - Tänkte jag skulle kolla på första filmen i denna serien då den ju var så bra men jag blev faktiskt lite besviken. jag förstår att man tyckte att det var en "wow" film när den kom men idag tyckte jag mest att det var rätt mycket dumt i den. Bra meningslös action dock. 7/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Skrivet av killawife:

John wick - Tänkte jag skulle kolla på första filmen i denna serien då den ju var så bra men jag blev faktiskt lite besviken. jag förstår att man tyckte att det var en "wow" film när den kom men idag tyckte jag mest att det var rätt mycket dumt i den. Bra meningslös action dock. 7/10

Jag tror det klassiska att du hade för stora förväntningar.
Om man har för prata om att något är så himla bra, så bygger man upp en förväntan som produkten får svårt att överträffa.
Detta ska jämföras med många av oss som såg John wick när den kom och vi hade låga förväntningar och vi blev lite paff då den kom med nya saker.

Permalänk
Medlem

Drog alla Nakna Pistolen samt Spy Hard i helgen. Det är filmer som man måste se om ungefär var 3:e år.
Samtidigt blir man lite ledsen för den humortypen som finns i dessa filmerna verkar inte existera längre. Det senaste jag såg som ens var i närheten var serien Angie Tribeca.

Andra exempel på den humortypen är Mel Brooks filmer och Jim Abrahams andra filmer (t.ex Hot shots 1&2, Top Secret)
Har ni tips på andra liknande filmer eller serier så tar jag gärna emot det. Jag har dock sett alla Mel Brooks och Jim Abrahams filmer

Visa signatur

[EpoX8k5a2+]-[Xp1600@1815]-[Extreme DDR2700] - [Gainward ti4200]

Permalänk
Medlem
Skrivet av rwxr:

Drog alla Nakna Pistolen samt Spy Hard i helgen.
Samtidigt blir man lite ledsen för den humortypen som finns i dessa filmerna verkar inte existera längre.
Har ni tips på andra liknande filmer eller serier så tar jag gärna emot det.

A Touch of Cloth: https://www.youtube.com/watch?v=f_vEPRZu6eE

Permalänk
Medlem

Shark Bait (2022)
3.5/10

Har en förkärlek till filmer där hajar/krokodiler/ormar äter korkade människor. Denna började helt okey där den följde det klassiska receptet till punkt och pricka och uppvisade potential gällande effekter. Tyvärr blev både manus och effekter påtagligt sämre ju längre filmen gick, till den grad att mot slutet var det nästan outhärdligt dåligt. Brist på fantasi och hushållande med budget fick den att störtdyka från något som hade hamnat mitt-i-mellan till ett bottennapp.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem
Skrivet av Necrophor:

Shark Bait (2022)
3.5/10

Har en förkärlek till filmer där hajar/krokodiler/ormar äter korkade människor. Denna började helt okey där den följde det klassiska receptet till punkt och pricka och uppvisade potential gällande effekter. Tyvärr blev både manus och effekter påtagligt sämre ju längre filmen gick, till den grad att mot slutet var det nästan outhärdligt dåligt. Brist på fantasi och hushållande med budget fick den att störtdyka från något som hade hamnat mitt-i-mellan till ett bottennapp.

Det är väl ungefär 3.5/10 som alla dom där djur-äter-korkade-människor-filmerna tenderar att hålla, så du kan väl inte ha varit överraskad att även denna gjorde det?

Permalänk
Medlem

A Fistful of Lead - 2 / 10.

Filmen börjar med ett bankrån i vilda västern, sen blir rånarna jagade. Filmen ska innehålla action, dramatik och svek men allt, precis allt, faller platt.

Herregud vilket bottennapp. Se den inte.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurrrra:

Det är väl ungefär 3.5/10 som alla dom där djur-äter-korkade-människor-filmerna tenderar att hålla, så du kan väl inte ha varit överraskad att även denna gjorde det?

Njae, som jag nämnde har jag en förkärlek till dessa där det finns ett par som kravlar sig mycket högre upp De är inte många och drunknar ofta i den mängd rent skräp som görs, speciellt när kreti och pleti försöker sig på att göra dem med en mobilkamera.

Inte överraskad kanske men en aning besviken då den faktiskt började rätt "lovande", för denna genre dvs.
Primeval är ett exempel på en jag håller högt och definitiv ger ett mycket högre betyg Sen gillade jag även Lake Placid, Rouge och Black Water Abyss. The Shallows var helt okey, men saknade tyvärr "body-count" ^^ Oh, The Reef, Open Waters... ja, det finns helt klart ett par som höjer sig över det "rena skräpet"

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem
Skrivet av Necrophor:

Njae, som jag nämnde har jag en förkärlek till dessa där det finns ett par som kravlar sig mycket högre upp De är inte många och drunknar ofta i den mängd rent skräp som görs, speciellt när kreti och pleti försöker sig på att göra dem med en mobilkamera.

Inte överraskad kanske men en aning besviken då den faktiskt började rätt "lovande", för denna genre dvs.
Primeval är ett exempel på en jag håller högt och definitiv ger ett mycket högre betyg Sen gillade jag även Lake Placid, Rouge och Black Water Abyss. The Shallows var helt okey, men saknade tyvärr "body-count" ^^ Oh, The Reef, Open Waters... ja, det finns helt klart ett par som höjer sig över det "rena skräpet"

Ja själv har jag inte ens hört talas om nån av dom där, men whatever eats your boat ^^

Permalänk
Medlem

Everything, everywhere, all at once - Bra och rolig halv-asiatisk film. Jag tyckte personligen inte att det var en sån "WOW" upplevelse som man läst om men väldigt speciell och effektfull. 7/10

Commando - En riktiger 80-tals action med Arnold. Muskler, one-liners, massor med vapen och fighter. Lite tunn handling men helt okej. 6/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

The Northman

Vet inte vad jag ska säga riktigt. Skulle jag summera filmen med ett ord så blir det nog "konstig".
Vissa sekvenser var bra men överlag satt jag mest och undrade "va fan är det jag tittar på egentligen / vad är det som händer?"
Förstår inte riktigt hur denna kan ha 7,5 på IMDB.

2/5 - Ingen film jag kommer se om.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

The Northman

Vet inte vad jag ska säga riktigt. Skulle jag summera filmen med ett ord så blir det nog "konstig".
Vissa sekvenser var bra men överlag satt jag mest och undrade "va fan är det jag tittar på egentligen / vad är det som händer?"
Förstår inte riktigt hur denna kan ha 7,5 på IMDB.

2/5 - Ingen film jag kommer se om.

Är den på något sätt lik terence mallicks alster?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Everything, everywhere, all at once - Bra och rolig halv-asiatisk film. Jag tyckte personligen inte att det var en sån "WOW" upplevelse som man läst om men väldigt speciell och effektfull. 7/10

Commando - En riktiger 80-tals action med Arnold. Muskler, one-liners, massor med vapen och fighter. Lite tunn handling men helt okej. 6/10

6/10 på Commando?! Är du galen människa?
Den har ju allt! Mata rådjur ur händerna, hoppa ut från flygplan och bara traska iväg, nätbrynjor, sjyst musik! Bara "load up" scenen är ju episk.

Att man sen översatte den på ett helt underbart sätt när dem gick på tv gör det bara bättre. "Not bad" som ena polisen säger till den andra (när de har Arnold bak i bilen) översattes i text till "Inget dåligt luder". Hahahaha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Är den på något sätt lik terence mallicks alster?

Nja riktigt så flummig är den inte, är väl snarare mer likt Robert Eggers tidigare grejer, eller kanske The Green Knight. Jag gillade iaf dom delarna som @MinscS2 antagligen inte förstog vad som hände i, dock funkade dom mindre bra när resten var lite mera verklighet, dom funkade inte riktigt ihop utan blev en krock av två olika berättarsätt imo. Men snygg o cool var den iaf!