Är ni nöjd med Windows 11?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skohyllan:

Hur gick det med det här?

I Windows 7 och Windows 10 kunde man välja om man ville låsa Aktivitetsfältet, men jag hittar det inte i Windows 11. Är det borttaget?

Om jag öppnar 10 sidor i Microsoft Edge, vill jag ha dem sida vid sida längst ner och inte ihopbuntade i en ikon.

Det verkar som att det inte kommer tillbaka, i de nya uppdateringarna. Jag kör "startallback". Men det är ingen lösning i längden. Vill ju inte behöva betala för något som funnits där förrut egentligen.

Permalänk
Medlem

Vad har hänt med inställningen för skärm-positioner? Den ser ut att ha försvunnit. Jag kan inte ens föra muspekaren till min andra skärm nu.
Nu: https://prnt.sc/SjeoTwW_5GOB
Tidigare: https://www.windowscentral.com/sites/wpcentral.com/files/styl...

EDIT: Det löste sig när jag starade om min dockningsstation. Inställningen doldes eftersom datorn inte hittade de anslutna skärmarna

Permalänk
Medlem

jag har alltid varit nöjd med W11 men upptäckte att snabba FPS spel inte upplevdes på samma sätt som innan.. (i stort sett inte spelat PC sedan PS5). Så jag började mäta Frametime för att se om det något med det då FPS verkat vara samma.. och japp.. istället för 8 - 30 MS så spikade den upp till 2 - 300 emellanåt. Gjorde allt för att försöka få ner den så det skulle kännas smooth igen men fick aldrig till det..

Landade i att jag tyvärr installerade win10 igen och allt fungerar som det ska igen.. märkligt, men då jag egentligen bara spelar så bryr jag mig inte om vilka andra funktioner som OSet har, hade lika gärna kunna ha Linux om anti cheat hade fungerat som det ska.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrWhizeguy:

jag har alltid varit nöjd med W11 men upptäckte att snabba FPS spel inte upplevdes på samma sätt som innan.. (i stort sett inte spelat PC sedan PS5). Så jag började mäta Frametime för att se om det något med det då FPS verkat vara samma.. och japp.. istället för 8 - 30 MS så spikade den upp till 2 - 300 emellanåt. Gjorde allt för att försöka få ner den så det skulle kännas smooth igen men fick aldrig till det..

Landade i att jag tyvärr installerade win10 igen och allt fungerar som det ska igen.. märkligt, men då jag egentligen bara spelar så bryr jag mig inte om vilka andra funktioner som OSet har, hade lika gärna kunna ha Linux om anti cheat hade fungerat som det ska.

Det är inte AMD-buggen som spökar? Att det fryser till då och då, men det ska fixas med AGESA 1.2.0.7 som kommer nu i maj.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem
Skrivet av Steffe:

Det är inte AMD-buggen som spökar? Att det fryser till då och då, men det ska fixas med AGESA 1.2.0.7 som kommer nu i maj.

Skulle kunna vara det som påverkar frametime också.

Permalänk
AKA AudioBamse

Det första intrycket jag fick när jag installerade Windows 11 var extremt dåligt då kravet för att ens kunna installera är att du ska ha internetuppkoppling, skapa konto online hos microsoft och skriva in en PIN-kod. Så det första jag fick göra efter installationen när Windows 11 var uppstartat var att gå in i inställningar och logga ur det där förbaskade påtvingade microsoft-kontot och byta till ett lokalt konto och sedan också ta bort den där nedrans PIN-koden.

Att Microsoft tar sig rätten att bestämma över användaren vilken funktionalitet han eller hon vill ha i sitt eget OS för att ens kunna installera är ett mycket dåligt första tecken.

Förutom den dåliga starten så måste jag säga att själva OS:et i sig är mycket trevligt. Det ser väldigt snyggt ut, har noterat att man lite smått börjat gå ifrån det senaste modet "flat-stilen" då ikonerna nu är färggladare, det gillar jag. Gillar också att ikonerna i aktivitetsfältet är centrerade och startmenyns nya design är mycket trevlig. Lite snygga animationer också när man minimerar / förstorar fönster, etc. I det stora hela, ett mycket snyggt och trevligt OS.

Flyter också på bra, inte stött på några buggar eller andra problem, Win 11 verkar bara göra sitt jobb.

Att man "älskar det" är att ta i, men jag gillar det, faktiskt mer än Win 10 så här långt.

Permalänk
Medlem

Hittade en lösning på problemet att sökindexeringen blir långsam i Windows 11 över tid. Det händer framförallt om man gör en in-place upgrade från Win10, men även efter flera månaders användande av en ren installation av Win11.

Problemet är att Windows Search börjar använda mycket CPU (upp till en hel kärna) och indexeringen går extremt långsamt (1-10 filer varje 1-10 sekunder istället för flera hundra+ i sekunden). Men om man stoppar tjänsten och tar bort HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows Search\PluginResourceData och startar om så funkar det igen.

Det verkar bli extremt mycket data där, .reg filen jag exporterade innan jag tog bort det var över 90 MB. Känns som man kommer behöva gå in där och rensa ca. en gång i månaden eftersom den återskapas av sig själv.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pepsin:

Problemet är att Windows Search börjar använda mycket CPU (upp till en hel kärna) och indexeringen går extremt långsamt (1-10 filer varje 1-10 sekunder istället för flera hundra+ i sekunden).

Behövs verkligen sökindexeringen numera? Har alltid Windows Search avstängt och tycker att sökfuntionen i Windows varit undermålig sedan Windows 8.

Söker alltid med DOpus eller Total Commander här. Jobbdatorn med sökindex påslaget och utan möjlighet till att använda programmen ovan gör mig gråtfärdig.

Permalänk
Medlem

Jag har Win11 på laptoppen som jag egentligen bara använder som skärm o tangentbord till Parsec för min stationära, o nu precis fick jag upp en popup som sa "Critical Error – Your start menu isn't working. We'll try to fix it the next time you sign in" o enda knappen som fanns att trycka på var "Sign out". Tryckte på win-knappen för att få upp startmenyn som poppade upp precis som vanligt. Så vad snackar den där error-rutan om egentligen? Dock så hade den rensat bort alla mina egna pinnade program o fyllt den med grejer som TikTok, Prime Video, Disney+, Facebook, Adobe Express osv, alltså saker som jag själv aldrig har installerat. Även nå "Clipchamp" o nånting som bara står "______" med väldigt små konstiga ikoner. Ingenting händer när jag trycker på dom.
Så ja nä, utöver allt det jag tidigare klagat på med Win11 så var det här ytterligare en skitgrej i högen som kallas Windows 11. Herrejisses vilket uselt operativsystem.

Permalänk
Skrivet av xSean145:

Jag vet fortfarande inte hur man öppnar Aktivitetshanteraren. Det står bara "Inställningar för aktivitetsfält" när man högerklickar. Det känns inte lika snabbt som Windows 10 heller.

Högerklicka på WINDOWSikonen i aktivitetsfältet, där har du massa kul att klicka på, bla aktivitetshanteraren

Visa signatur

iNTEL i9-9900K@5,1GHz - RTX 3070 - 32Gb 3Ghz DDR4

Permalänk
Medlem

Jag är inte ens nöjd med Windows 10. Har haft den i cirka 4 månader och hela hjälpen är borta. Numera går varenda F1 kommando ut mot nätet och dessvärre så är Windows blockerat för att få lov att prata med något utanför det lokala nätverket.

Har hjälpen kommit tillbaks(eller i alla fall som alternativ) i offline form i Windows 11?

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.

Permalänk
Medlem

Windows 11 har varit väldigt stabilt o bra för mig. Kört det sedan det leakade förra sommaren eller när det var, kör samma installation än (som i sin tur var uppgraderad från en Windows 10 installation från 2019 nångång)

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Veni:

Jag är inte ens nöjd med Windows 10. Har haft den i cirka 4 månader och hela hjälpen är borta. Numera går varenda F1 kommando ut mot nätet och dessvärre så är Windows blockerat för att få lov att prata med något utanför det lokala nätverket.

Har hjälpen kommit tillbaks(eller i alla fall som alternativ) i offline form i Windows 11?

Vad är det för fel på ditt Win10 utöver hjälpen? Iofs tror jag väl att all hjälp har funnits på nätet sen ganska många år tillbaka, kan väl dock inte säga med säkerhet då jag så gott som aldrig nånsin använt mig av den funktionen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurrrra:

Vad är det för fel på ditt Win10 utöver hjälpen? Iofs tror jag väl att all hjälp har funnits på nätet sen ganska många år tillbaka, kan väl dock inte säga med säkerhet då jag så gott som aldrig nånsin använt mig av den funktionen.

Windows 7 hade sin hjälp inbyggd.

Jag gick ifrån W7 till W10 i februari månad p.g.a. BankID spärrade sitt program på W7, alltså den enda anledningen.

För att komma åt hjälpen idag så kan man t.ex. inte vara på en plats där det saknas Internet(ja det finns sådana platser och jag har själv varit där). Internet via satellittelefon där en hjälpsida skulle kosta 20kkr att ladda ner är inte tänkbart. Iridium, Thuraya och Inmarsat är svindyra för vanliga hemsidor. Kollade på det år 2013 och då skulle det kosta runt 10kkr för att öppna dåtidens Aftonbladets startsida.

Det stora problemet som jag upplever är alla blockeringar man måste lägga in i en 3:e parts brandvägg för att få Windows att vara exakt samma som när jag installerade det. Jag bestämmer nämligen själv när en uppdatering skall slå igenom. I Windows 7 och äldre kunde man styra detta helt själv via konventionella medel inbyggda i Windows 7(och äldre) utan att behöva blockera det i brandväggar.

Läser man här på forumet så får jag intrycket av att saker och ting kan ibland komma att sluta att fungera helt plötsligt när man låter t.ex. Microsoft bestämma, därav bestämmer jag över uppdateringar. Enda uppdateringar som jag släpper igenom fritt är antiviruset ifrån McAfee.

Och jag har aldrig sett så många internetanrop ifrån ett operativsystem som Windows 10, som sker när man själva inte klickat på att en Microsoft produkt skall ut på nätet, d.v.s. helt automatiskt men utan att informera mig först men något som 3:e parts brandväggen hoppar till på och frågar om jag skall släppa ut det utanför mitt nätverk. Windows 7 hade också en del men inte lika många. Windows XP var betydligt lugnare, Windows 2000 nästan knäpptyst och NT4 stendött. Windows 11, Vista och 8.x har jag aldrig testat. Windows 10 nätverksbeteende har en karaktär som påminner om malware/spyware, i alla fall när man kikar på anropen som kommer ifrån Microsoft produkter som jag inte klickat på där dessa vill ut mot Internet.

Inte heller bättre av att Windows 10 tror att den WiFi anslutning som jag ligger mot saknar Internet och kopplar ner sig ibland för att den inte förstår att jag har inloggningsportal som jag själva måste surfa mot och "köpa" lite tid för att få lov att ens komma vidare ifrån WiFi till det trådbundna nätverket(bortsett ifrån NTP och en egen mjukvara).

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Veni:

Windows 7 hade sin hjälp inbyggd.

Jag gick ifrån W7 till W10 i februari månad p.g.a. BankID spärrade sitt program på W7, alltså den enda anledningen.

För att komma åt hjälpen idag så kan man t.ex. inte vara på en plats där det saknas Internet(ja det finns sådana platser och jag har själv varit där). Internet via satellittelefon där en hjälpsida skulle kosta 20kkr att ladda ner är inte tänkbart. Iridium, Thuraya och Inmarsat är svindyra för vanliga hemsidor. Kollade på det år 2013 och då skulle det kosta runt 10kkr för att öppna dåtidens Aftonbladets startsida.

Det stora problemet som jag upplever är alla blockeringar man måste lägga in i en 3:e parts brandvägg för att få Windows att vara exakt samma som när jag installerade det. Jag bestämmer nämligen själv när en uppdatering skall slå igenom. I Windows 7 och äldre kunde man styra detta helt själv via konventionella medel inbyggda i Windows 7(och äldre) utan att behöva blockera det i brandväggar.

Läser man här på forumet så får jag intrycket av att saker och ting kan ibland komma att sluta att fungera helt plötsligt när man låter t.ex. Microsoft bestämma, därav bestämmer jag över uppdateringar. Enda uppdateringar som jag släpper igenom fritt är antiviruset ifrån McAfee.

Och jag har aldrig sett så många internetanrop ifrån ett operativsystem som Windows 10, som sker när man själva inte klickat på att en Microsoft produkt skall ut på nätet, d.v.s. helt automatiskt men utan att informera mig först men något som 3:e parts brandväggen hoppar till på och frågar om jag skall släppa ut det utanför mitt nätverk. Windows 7 hade också en del men inte lika många. Windows XP var betydligt lugnare, Windows 2000 nästan knäpptyst och NT4 stendött. Windows 11, Vista och 8.x har jag aldrig testat. Windows 10 nätverksbeteende har en karaktär som påminner om malware/spyware, i alla fall när man kikar på anropen som kommer ifrån Microsoft produkter som jag inte klickat på där dessa vill ut mot Internet.

Inte heller bättre av att Windows 10 tror att den WiFi anslutning som jag ligger mot saknar Internet och kopplar ner sig ibland för att den inte förstår att jag har inloggningsportal som jag själva måste surfa mot och "köpa" lite tid för att få lov att ens komma vidare ifrån WiFi till det trådbundna nätverket(bortsett ifrån NTP och en egen mjukvara).

Jo det blir tyvärr mer o mer telemetri i Windows, men det går ju att stänga av ganska mycket med hjälp av verktyg som WinAero Tweaker så blir det nog inte lika mycket skrik fram o tillbaka på nätet.
Men är hjälpen nåt du verkligen använder så pass ofta att verkligen måste ha tillgång till det även dom få gånger du är på en plats där internet inte finns?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurrrra:

Jo det blir tyvärr mer o mer telemetri i Windows, men det går ju att stänga av ganska mycket med hjälp av verktyg som WinAero Tweaker så blir det nog inte lika mycket skrik fram o tillbaka på nätet.
Men är hjälpen nåt du verkligen använder så pass ofta att verkligen måste ha tillgång till det även dom få gånger du är på en plats där internet inte finns?

Så pass ofta är det inte.

Sista skarpa situation var år 2017 på Påskön(andra sidan ön, bara satellittelefon som fungerar på vägbana-höjd där). Hade problem med att formattera ett SD-kort till drönaren. På hotellet och i byn/stan fanns där Internet men inte ute på fältet utanför byn, stendött på låg höjd. Bara på hög höjd fick man in mobiltelefonnät. Men att surfa där med utländskt SIM-kort är lite fel. Och köpa ett lokalt SIM-kort(nu i framtiden) bara för att hjälpen är offline finns inte på kartan.

Är en flitig användare utav F1 tangenten. Använde den sist idag för att kolla hur Keil µVision 3 fungerar. Inga bekymmer att få reda på hur man formatterar #DEFINE i en Target. Behövs ingen Google/Microsoft om hjälpfilen är fylld med information och man vet ungefär vad man letar efter, eller som i detta fall, trycka på Help så kommer direkt till rätt avsnitt i förhållande till formuläret som är öppet. Och det är en VM som inte har åtkomst alls till Internet.

Det kan ju inte vara svårt att bifoga dom filer som innehåller hjälpen vid installationen utav OS? Har ju fungerat sedan år 1993 när jag första gången öppnade en hlp fil i Windows och på senare tid chm filer.

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.

Permalänk

Någon som ligger som Windows Insider och som fått Windows 11 22H2 ?
Trodde jag hade gått ur programmet men tydligen inte då den dök upp som uppdatering nu ikväll och installerar just nu.

Visa signatur

Intel i7 12700KF, Asus Prime Z690-A, Gigabyte RTX 3070 Gaming OC, Corsair 32GB DDR5 5600Mhz, Noctua NH-D15 Chromax, Samsung 980 Pro M.2 NVMe 256 GB-OS, be quiet! Dark Base 900, Corsair RM 850X V2, LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorgeous-George:

Någon som ligger som Windows Insider och som fått Windows 11 22H2 ?
Trodde jag hade gått ur programmet men tydligen inte då den dök upp som uppdatering nu ikväll och installerar just nu.

Ja, jag har haft den ett tag, någon månad nu. Gå in under inställningarna för Windows Insider där kan du bocka i att när 22H2 släpps för allmänheten så går du ur insider på den datorn

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Skrivet av jnsson:

Ja, jag har haft den ett tag, någon månad nu. Gå in under inställningarna för Windows Insider där kan du bocka i att när 22H2 släpps för allmänheten så går du ur insider på den datorn

Ah, det brukar ju mest vara roligt med nytt så jag kan nog hänga kvar där.
Fick installera om ljuddrivrutinen men lite standard då det är ett rätt gammalt kort.

Visa signatur

Intel i7 12700KF, Asus Prime Z690-A, Gigabyte RTX 3070 Gaming OC, Corsair 32GB DDR5 5600Mhz, Noctua NH-D15 Chromax, Samsung 980 Pro M.2 NVMe 256 GB-OS, be quiet! Dark Base 900, Corsair RM 850X V2, LG UltraGear 32GP850

Permalänk

Windows 11

Mitt första intryck:

Windows update tillhandahåller bios-uppdateringar per automatik.
Efter detta hamnar datorn i ett svart felmeddelande-loop och tappar c:/-partitionen och jag fick formatera och installera på nytt med windows 10.

Nån som erfarit detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jlufanatic2000:

Mitt första intryck:

Windows update tillhandahåller bios-uppdateringar per automatik.
Efter detta hamnar datorn i ett svart felmeddelande-loop och tappar c:/-partitionen och jag fick formatera och installera på nytt med windows 10.

Nån som erfarit detta?

Jag kan inte minnas att jag fått någon BIOS uppdatering via Windows Update överhuvudtaget oavsett dator. Vad är det för dator du fått BIOS uppdatering via Windows Update?

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Jag använder den så kallade kontext-menyn väldigt ofta, vilken i Windows11 enerverande nog har lagts bakom det extra momentet ”Visa fler alternativ” (alternativt shift+f10). Kontext-menyn är förmodligen tänkt att framgent bli smart och med stegrad sannolikhet veta vad användaren vill genom att titta på filassociationer osv, men just nu är det oangenämt. Har sett att många är inne i registret å återtar kontext-menyn som huserar snabblänkar till funktioner, men jag sätter hoppet till klagosång via feedbackhubben.

Annars tänker jag inte så mycket på utformningen av menyer och annat; är en sådan där som trycker Windows-knappen och skriver första bokstäverna i det jag vill åt, följt av enter.

Min arbetshäst har P- och E-kärnor och tydligen görs en hel del hokus pokus angående sådant i Windows 11, så det är ju... bättre.

Visa signatur

Citera för svar :)

Permalänk
Medlem

Den här tråden dyker upp för mig med jämna mellanrum, och jag är fortfarnade nöjd. Ser fram emot att få tabbad explorer som nu ska finnas i dev-kanalen så lär dröja lite för mig innan det kommer till beta, men det mesta fungerar utmärkt. Lite småbuggar här och var då jag kör beta, men det är bara att vänta sig

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Avstängd

En väldigt trevlig liten sak som jag upptäckt sedan jag fick elvan på jobbdatorn är att det är väldigt lätt att dela ett fönster i teams. Är man i ett möte och håller över ett öppet fönster i aktivitetsfältet så kommer en "dela i teams"-knapp upp under miniatyren som det bara är att klicka på. På tian fick man välja i teams, vilket tog ett antal klick och dessutom fick man vänta på att alla fönster skulle komma fram i menyn när man väl valt att inte dela någon skärm utan ett fönster.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dussin:

Jag använder den så kallade kontext-menyn väldigt ofta, vilken i Windows11 enerverande nog har lagts bakom det extra momentet ”Visa fler alternativ” (alternativt shift+f10). Kontext-menyn är förmodligen tänkt att framgent bli smart och med stegrad sannolikhet veta vad användaren vill genom att titta på filassociationer osv, men just nu är det oangenämt. Har sett att många är inne i registret å återtar kontext-menyn som huserar snabblänkar till funktioner, men jag sätter hoppet till klagosång via feedbackhubben.

Annars tänker jag inte så mycket på utformningen av menyer och annat; är en sådan där som trycker Windows-knappen och skriver första bokstäverna i det jag vill åt, följt av enter.

Min arbetshäst har P- och E-kärnor och tydligen görs en hel del hokus pokus angående sådant i Windows 11, så det är ju... bättre.

Finns en fix för detta glömt var men finns ett reg edit så det fungerar som förr

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Skrivet av jnsson:

Jag kan inte minnas att jag fått någon BIOS uppdatering via Windows Update överhuvudtaget oavsett dator. Vad är det för dator du fått BIOS uppdatering via Windows Update?

En årsgammal hp 14s som pushade firmware dåvarande F.15A.

Blev helt ställd då detta aldrig tidigare inträffat!
Uppdateringen kom även i hp uppdateringsassistenten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jlufanatic2000:

En årsgammal hp 14s som pushade firmware dåvarande F.15A.

Blev helt ställd då detta aldrig tidigare inträffat!
Uppdateringen kom även i hp uppdateringsassistenten.

Efter lite sökning på google så verkar det vara något HP har hittat på och är alltså inte Windows som trycker in ny BIOS-version bara för att.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Efter lite sökning på google så verkar det vara något HP har hittat på och är alltså inte Windows som trycker in ny BIOS-version bara för att.

Får även jag bios uppdateringar på min MSI så det stämmer inte riktigt i Windows 11 under frivilliga uppdateringar.

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Medlem
Skrivet av palusa:

Får även jag bios uppdateringar på min MSI så det stämmer inte riktigt i Windows 11 under frivilliga uppdateringar.

Nu installerades det ju automatiskt vilket frivilliga uppdateringar inte gör?

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Skrivet av Pamudas:

Nu installerades det ju automatiskt vilket frivilliga uppdateringar inte gör?

För mig låg det som frivillig åtminstone ett tag, kördes ändå. Litar inte på det där och har stannat borta från 11 pga detta men läste igår att drivrutiner i windows update kan stoppas helt. Kanske är det dags att testa 11 igen, bör jag vänta på 22H2 istället?