Permalänk
Medlem
Skrivet av Rich:

Någon som använder Rocker?

Har börjat kolla på kort som ger en cashback. Tanken är att betala allt varje månad med ett kort, och om kredit betala 100% på fakturan varje månad så klart, för att slippa ränteavgifter.

Jag är ute efter smidighet. Apple Pay är ett STORT plus. Vad jag förstod måste man mecka med att föra över pengar hela tiden till sin Rocker för att betala? Vore ju otroligt smidigt om Rocker-kontot gick att ansluta till sin bank.

Jag använder också Rocker och cashbacken väger upp nackdelen med att man får swisha in pengar då och då

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av olkarl:

Jag använder också Rocker och cashbacken väger upp nackdelen med att man får swisha in pengar då och då

Ok! Vad snittar du för utlägg och cashback i månaden, om man får fråga? 😎

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rich:

Ok! Vad snittar du för utlägg och cashback i månaden, om man får fråga? 😎

Har 3% cashback på köpen just nu, så 3-400 per månad brukar jag ligga på i kronor. Hur mycket jag handlar för får du räkna ut själv 😉

Mvh

Permalänk
Medlem

Refunder Pay verkar vara väldigt svåra att få.
jag blev nekad trots bra kreditbetyg och fläckfritt användande av kreditkort i 15 års tid, det var lite omständigt att få reda på varför, bollades runt mellan olika personer på kundtjänsten, någon dag senare så ringde dom upp och sa att jag blev nekad för att jag går minus i deras kalkyl, hur det nu går ihop, jag betalar alltid hela mina kreditkortsfakturor så jag betalar aldrig någon ränta

jag provar nu Remember Flex men allt för ofta så registreras inte bonusen, nu senast så blev ett köp från Däckonline nekat dessutom :s

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Cordinator:

jag betalar alltid hela mina kreditkortsfakturor så jag betalar aldrig någon ränta

Tror jag hittade varför. Kortavgifterna de får ta ut av handlarna täcker inte att ge 1% bonus, så de måste tjäna in det på annat sätt. att ha andra kunder som är mer #YOLO är ett sätt, men blir det för många gnetna jävlar som oss som skaffar det så går det inte ihop.

Kort som ger ännu högre återbäring kan du räkna med att de bränner investerarnas pengar för att bygga marknadsandelar, när de är slut kommer de sänka utbetalningarna.

Permalänk
Medlem

Inte riktigt kreditkort, men close enough. Har kollat efter billigaste bank för att använda som huvudsakligt bankkonto+kort. Northmill ser ut att ha detta helt gratis. Känns inte helt rimligt, är det något jag missar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hazelberg:

Inte riktigt kreditkort, men close enough. Har kollat efter billigaste bank för att använda som huvudsakligt bankkonto+kort. Northmill ser ut att ha detta helt gratis. Känns inte helt rimligt, är det något jag missar?

Låter OT. Men det som de erbjuder gör ju många andra också då det inte är fråga om något vanligt konto.

"Hur gör jag en överföring från personkontot?

Det går i dagsläget endast att göra överföringar från ditt personkonto till ditt rörliga sparkonto hos oss. Vi stödjer i dagsläget inte överföringar till andra banker men kommer att göra det i framtiden.".