Önskar tips på stereo-headset (EJ true wireless eller over-ear)

Permalänk
Medlem

Önskar tips på stereo-headset (EJ true wireless eller over-ear)

Har i många år använt Jabra Elite 65e och varit mycket nöjd med dem. Men så lyckades jag fastna med dem i en stege, så de har förpassats till elektronikhimlen.

Försökt få tag i nya men verkar vara förgäves. Fick ett par Evolve 65e, men de var sjukt mycket sämre… På samtliga punkter!

Köpte Supra Nitro X2, men magneten var värdelös och micen ännu sämre.

Då jag ofta jobbar på byggen så:
* Det bör vara hyfsad dämpning
* Brusreducerad mic.
* Får ej vara over-ear.
* Ett stort pluss om den kan paras med två lurar.

Och som det står i ämnesraden så är true-wireless uteslutet, så frustrerande dålig kvalitet på ljud och tal i dessa).

Budget upp till 3000kr +/-

Tack på förhand.

Permalänk
Rekordmedlem

Varför inte välja et par hörselskydd med headsetfunktion? De har för det mesta även möjlighet att släppa igenom omgivningsljud men med begränsat ljudtryck så man inte riskerar hörselskador tex av impulsljud typ spikande.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Varför inte välja et par hörselskydd med headsetfunktion? De har för det mesta även möjlighet att släppa igenom omgivningsljud men med begränsat ljudtryck så man inte riskerar hörselskador tex av impulsljud typ spikande.

Sorry, missade skriva det.
För att jag vill använda dem på fritiden också 🙃
Och ett headset väger en bråkdel av ett par hörselskydd.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Otori:

Sorry, missade skriva det.
För att jag vill använda dem på fritiden också 🙃
Och ett headset väger en bråkdel av ett par hörselskydd.

Men du ska väl ha hörselskydd på arbetet och arbetsgivaren ska tillhandahålla det så man brukar få åtminstone en del av kostnaden för mer avancerade hörselskydd betalda om de inte står för hela summan och så kan du ha nått annat privat.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Men du ska väl ha hörselskydd på arbetet och arbetsgivaren ska tillhandahålla det så man brukar få åtminstone en del av kostnaden för mer avancerade hörselskydd betalda om de inte står för hela summan och så kan du ha nått annat privat.

Det är bara en del av arbetet som sker på byggarbetsplatser.

Och Jabra Elite 65e var klockrena, riktigt trist att man gjorde om dem till det sämre med Evolve.

Permalänk
Medlem

Jag vet att true wireless är uteslutet men har du övervägt exempelvis Shure Aonic 215 tw2?
Har ej testat dem själv men de ska vara rätt så bra.

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av LudvigLindell:

Jag vet att true wireless är uteslutet men har du övervägt exempelvis Shure Aonic 215 tw2?
Har ej testat dem själv men de ska vara rätt så bra.

Tack för tips.
Ett av skälen till att inte ha true wireless är smidigheten att hänga av dem, att inte alltid ha dem i öronen.
Men det största skälet är att mikrofonen i 99.9% av fallen är totalt värdelös.
Shure-lurarna är säkerligen bra till musik, men det stannar nog tyvärr där.

Permalänk
Medlem

Tack för det, gissar att jag får hem ett par Evolve om jag beställer dessa, har redan hänt två gånger 😟😡

Permalänk

Ja då kan det säkert finnas en risk för det... Testa maila dom först och fråga kanske ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredrik Vikström:

Ja då kan det säkert finnas en risk för det... Testa maila dom först och fråga kanske ?

Kan ju vara värt, testar kasta iväg ett mail.