Permalänk
Medlem

Lurkade i början innan jag till slut reggade ett konto. Sedan lurkade jag med reggat konto. Och nu fnyser jag mest åt ungdomen

Permalänk
Medlem
Skrivet av PreacherMan:

Den gamla goda tiden då det fanns tillverkare av CPU-kylare som hette GlobalWIN och Alpha. CPU-fläktar på 60-70 mm som snurrade i över 4000 RPM ansågs inte vara något problem.

EDIT:
Och detta var på den tiden då man byggde sin fläktkontroller av komponenter från Elfa. Runda IDE-kablar gjorde man själv med hjälp av en mattkniv och eltejp, samt att plexiglaskit fick man importera från USA.

Kommer ihåg när jag var yngre körde jag med nån Coolermaster CPU fläkt som snurrade typ 4000 rpm och sov ju typ 1½ meter bort och datorn snurrade 24/7, no problem!

Hittade recension t.o.m! https://www.overclockersclub.com/reviews/xdreamheatinkreview/

Upp till 4800 rpm / 46 dB på 80 mm fläkt xD

Permalänk
Medlem

Har bara varit medlem sen 2007, och läsare sedan 2005, så vet inte om jag klassas som veteran. De är nog nått andra får bedöma.
Själv anser jag att de är en hatt som bara dom som varit med närmare 20 år får stoltsera med.

Permalänk
Medlem

Varit medlem sedan 2010. Det är lång tid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najk:

Och samma BF1942-avatar har du alltid haft. Bilderna blir en del av användarnas identitet efter ett tag.

Jo sen SweC och FZ dagens "moderna" forum drog igång har jag haft den

Permalänk
Medlem

Medlem sen 2008-08-11. Satan vad tiden går!

Permalänk
Medlem

Detta konto har jag haft sen 2006

Permalänk
Medlem

Det var bättre förr! Faktiskt! Och jag har fortfarande datorn i sign. kvar! Bara nytt passivt nätagg som lagts till. Tyckte överklockning förlorade charmen efter "Barton" perioden när det började bli standard med "automatisk överklocking" på alla moderkort.

Permalänk
Medlem

Höll på mkt back in the days, peltier kylning mm, swiftech vattenblock, det va grejer det!

Permalänk
Medlem

Firar 20 år som medlem i november. Skriver inte så mycket längre helt enkelt för att jag tycker hårdvara har blivit så mycket tråkigare. Med det menar jag att mycket är automatiserat och informationsutbytet medlemmar emellan är mindre.
Allt var inte bättre förr, men det var definitivt roligare 😉
Sen är det väl lite så att utvecklingen går så sakta framåt så det är sällan man känner wow när något nytt kommer. Även om det blivit lite bättre med den saken så är det ju i närheten av den procentuella progressionen vi hade förr.

Läser mest nyheter idag för att se om något kul är på gång 😊

Permalänk
Medlem

Jag har lurkat här sedan 2009. Det här blir mitt 11:e inlägg sedan jag blev medlem.

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är mest fantastisk att forumet överlevt och är aktivt än idag, det är inte många forum som jag var aktiv på för 20år sedan som existerar idag. Swec och svenska elektronikforumet är de enda som jag använde då som fortfarande är aktiva

Permalänk
Medlem

🙋‍♂️

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najk:

Och samma BF1942-avatar har du alltid haft. Bilderna blir en del av användarnas identitet efter ett tag.

Jag vet inte vad du pratar om

Permalänk
Medlem

Blev medlem oktober 2003 så får väl motvilligt erkänna mig som veteran Var läsare ett par år innan jag tog steget och registrerade mig.

Permalänk
Medlem

Varit medlem sedan 2004. Lurkade innan jag gjorde ett konto. Har inte varit aktiv senaste åren dock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

Den är för alltid satt till före juli 2003. Nybörjare!

phew, då klarar man sig undan som veteran då.

Permalänk
Medlem

Började hänga på sweclockers redan när sidan startade 99, men skapade inget konto förrän jag behövde hjälp med min dell dimension 8400 och krånglande drivrutiner haha https://www.sweclockers.com/forum/trad/520792-x850xt-pa-dell-...

Permalänk
Medlem

Över 20år registrerad, har för det mesta läst nyheterna, och ibland en liten fundering på forumet