Elbilar - Tråden för intresserade

Permalänk
Medlem

Woho, fick precis bekräftat att jag ska få låna en Megane E-tech i slutet på juni! Blev klart imponerad av den på mässan. Kändes modern och trevlig, tycker den ser riktigt bra ut också. Synd bara att dom prisat ihjäl sig på privatleasingen. Någon som beställt en?

Hämtar för övrigt en MG5 imorgon också så om någon undrar något så hojta! Lanseringspriset på 2695kr/mån tog slut igår så den kommer nog bli något mindre intressant nu. Börjar på 3499kr/mån hos Carplus, dock ingår 1500 mil och försäkring i priset. Även MG ZS EV har höjts till 3599kr/mån via Carplus.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

Alla porslinsäkringar om man inte köper speciella är tröga men råkar man starta lite för mycket kan man få dom att gå ändå speciellt om det är mitt i vintern och 20 grader kallt ute.

Nej de är dem inte, finns oftast 2 paket, ena är tröga och andra är vanliga. Båda brukar säljas i butiker.

Som jag nämnde högre upp så tål diazed långvarigt hög överström uppemot 38A i 60min. Att det är kallt gör det snarare att säkringen tar längre tid att lösa ut.

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chippen2188:

Woho, fick precis bekräftat att jag ska få låna en Megane E-tech i slutet på juni! Blev klart imponerad av den på mässan. Kändes modern och trevlig, tycker den ser riktigt bra ut också. Synd bara att dom prisat ihjäl sig på privatleasingen. Någon som beställt en?

Hämtar för övrigt en MG5 imorgon också så om någon undrar något så hojta! Lanseringspriset på 2695kr/mån tog slut igår så den kommer nog bli något mindre intressant nu. Börjar på 3499kr/mån hos Carplus, dock ingår 1500 mil och försäkring i priset. Även MG ZS EV har höjts till 3599kr/mån via Carplus.

Mitt första intryck av Megane var positivt men efter lite granskande så hittade jag för många tveksamma saker. Förarmiljön med skärmarna är väl stora pluset på den bilen. Har och har haft Renault och alltid plågats av diverse elfel på bilar och det är man ju inte ensam om. Ställer mig därför väldigt tveksam till en Renault elbil.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fetskaft:

Mitt första intryck av Megane var positivt men efter lite granskande så hittade jag för många tveksamma saker. Förarmiljön med skärmarna är väl stora pluset på den bilen. Har och har haft Renault och alltid plågats av diverse elfel på bilar och det är man ju inte ensam om. Ställer mig därför väldigt tveksam till en Renault elbil.

Haha, ja det kan jag väl förstå! Men dom har ändå sin Zoe som funnits i bra många år och säljer fortfarande bra Aldrig ägt en Renault dock så kan inte svara för det.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Nej de är dem inte, finns oftast 2 paket, ena är tröga och andra är vanliga. Båda brukar säljas i butiker.

Som jag nämnde högre upp så tål diazed långvarigt hög överström uppemot 38A i 60min. Att det är kallt gör det snarare att säkringen tar längre tid att lösa ut.

Inte om man nästan råkar hoppa upp till nästan 45ampers användning.
Sak samma proppen gick för att det startades för mycket saker som gick på samma fas på engång hemma just då.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022
Skrivet av Fetskaft:

Mitt första intryck av Megane var positivt men efter lite granskande så hittade jag för många tveksamma saker. Förarmiljön med skärmarna är väl stora pluset på den bilen. Har och har haft Renault och alltid plågats av diverse elfel på bilar och det är man ju inte ensam om. Ställer mig därför väldigt tveksam till en Renault elbil.

De har säkert haft Sir Joseph Lucas som inspirationskälla! Håll dig borta!! Haha

- Lucas innehar patent på både kortslutningen och glappkontakten

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Chippen2188:

Woho, fick precis bekräftat att jag ska få låna en Megane E-tech i slutet på juni! Blev klart imponerad av den på mässan. Kändes modern och trevlig, tycker den ser riktigt bra ut också. Synd bara att dom prisat ihjäl sig på privatleasingen. Någon som beställt en?

Hämtar för övrigt en MG5 imorgon också så om någon undrar något så hojta! Lanseringspriset på 2695kr/mån tog slut igår så den kommer nog bli något mindre intressant nu. Börjar på 3499kr/mån hos Carplus, dock ingår 1500 mil och försäkring i priset. Även MG ZS EV har höjts till 3599kr/mån via Carplus.

Var sugen på Megane E-Tech men som du säger så är leasingpriserna alldeles för höga för den. Vilket är synd för den verkar riktigt trevlig.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

Inte om man nästan råkar hoppa upp till nästan 45ampers användning.
Sak samma proppen gick för att det startades för mycket saker som gick på samma fas på engång hemma just då.

45A på 230V ger dig 10.350W belastning på en fas, vad drar du igång då? Och i så fall, varför har du all den floran av förbrukare på samma fas?

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁

Permalänk
Medlem

Fick min E-Niro igår och även fast den nya versionen verkar snäppet vassare så är jag grymt nöjd så här långt. Det är så grymt mycket roligare att köra en elbil än en trött gammal fossilare. Förhoppningsvis känner man samma sak om någon månad.

Och lukten av ny bil är bara mumma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bankai:

Fick min E-Niro igår och även fast den nya versionen verkar snäppet vassare så är jag grymt nöjd så här långt. Det är så grymt mycket roligare att köra en elbil än en trött gammal fossilare. Förhoppningsvis känner man samma sak om någon månad.

Och lukten av ny bil är bara mumma.

Jag upplever samma som dig. Hämtade ut min E-niro i november -21 och har kört dryga 500 mil i den och gillar den skarpt fortfarande.

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av SiD:

Jag upplever samma som dig. Hämtade ut min E-niro i november -21 och har kört dryga 500 mil i den och gillar den skarpt fortfarande.

Det var ju tur att du inte tröttnat på den än

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dizzö:

Aah läste det det du skrev. Sjukt segt!

Men snart får du den!

Fick höra igår av säljaren att den förmodligen inte kommer denna vecka heller 🤣 Den står kvar i Haninge. Första och sista gången jag beställer bil hos Hedin i Segeltorp. Det här är bara sjukt.

Visa signatur

Europeisk marknadschef för Pimax Technology.
SweViver - Min officiella VR Gaming & Review YouTube kanal: https://www.youtube.com/SweViver/
PC: Palit RTX 4090 Gamerock OC - AMD 5950x - 32GB DDR4 3600MHz - HX1000i
Go-to VR headset: Pimax 8KX & Pimax Crystal

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweViver:

Fick höra igår av säljaren att den förmodligen inte kommer denna vecka heller 🤣 Den står kvar i Haninge. Första och sista gången jag beställer bil hos Hedin i Segeltorp. Det här är bara sjukt.

Kan du inte ta pendeln ut och hämta den själv?

Permalänk
Medlem
Skrivet av fiskebulle:

Kan du inte ta pendeln ut och hämta den själv?

Tro mig jag hade gått på händerna hela vägen till Haninge om man fick göra så

Inga problem att ta sig dit. Handlar om att det är Hedins udda procedur. Bilen fraktas under 4 veckor (!) från Malmö till Haninge. Där förbereds (tydligen) det sista och sen "måste" den transporteras till Segeltorp för leverans till kund. Efter transporten till butiken måste man dessutom vänta 3 dagar till. Detta tar alltså ytterligare 2-3 veckor eller mer. Om jag får min bil i slutet på nästa vecka så har det gått exakt 7 veckor sen den reggades och kom till Sverige. Det tar alltså längre tid än själva resan med fartyg från Shanghai till Malmö.

Men. Samtidigt plockar MG kunder ut sina bilar inom 2-3 veckor (från att den landar i Sverige) hos andra Hedin-butiker runtom i landet, framförallt södra Sverige. Folk som beställde 2 månader efter mig har redan fått leveransdag kommande 1-2 veckorna. Många som beställde 1 månad efter mig har redan fått bilen.

Det här går alltså inte skylla på varken MG eller Hedin-concernen. Det är helt enkelt specifikt Hedin butiken i Segeltorp som fullständigt struntar i att prioritera sina kunder.

Hade jag vetat bättre hade jag hellre åkt ner till Hedin i Skåne eller Småland och beställt bilen där. Då hade jag haft den för typ en månad sen.

Visa signatur

Europeisk marknadschef för Pimax Technology.
SweViver - Min officiella VR Gaming & Review YouTube kanal: https://www.youtube.com/SweViver/
PC: Palit RTX 4090 Gamerock OC - AMD 5950x - 32GB DDR4 3600MHz - HX1000i
Go-to VR headset: Pimax 8KX & Pimax Crystal

Permalänk
Medlem

En liten random fråga bara, vad använder ni för att göra rent " fejk-läder " eller vad man kallar det(faux? syntetisk?).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dizzö:

Det var ju tur att du inte tröttnat på den än

Konstigare saker har väl hänt när man köpt "fel" bil genom åren 😉

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av SiD:

45A på 230V ger dig 10.350W belastning på en fas, vad drar du igång då? Och i så fall, varför har du all den floran av förbrukare på samma fas?

Frugan drog igång damsugaren samtig som frånluftdvärmepumpen ,ugn, och en fritör det var nog dom stora ström tjuvarna sedan var datorer och lita annar igång och då hade jag precis pluggat in bilen för laddning strax innan då han inte lastbalanseraren med, så bara dumt att vi inte tänkte innan men man lär sig av misstag.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av Bankai:

En liten random fråga bara, vad använder ni för att göra rent " fejk-läder " eller vad man kallar det(faux? syntetisk?).

Vanliga microfiber-dukar (som man kan köpa på Rusta, Dollarstore etc.) fuktade med vatten har fungerat riktigt bra att göra rent med i Teslan med sitt "veganläder" som de kallar det. Eller plast, som det egentligen är.

Det enda som var lite drygt var när frugan smörjt in sig utav bara helvete med solskyddskräm och det färgade av lite på armstödet. Då fick man gnugga rätt mycket, men det gick bort det också tillslut.

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Beror på vad för säkring, dvärgbrytare eller diazed. Då vi snackar huvudsäkringen brukar det vara diazed.
Diazed klarar dubbla strömmen i ca 1h. Se till att du kör med dem som är singel på som huvudsäkring.

20A diazed klarar 13% i konstant överlast
190% i max 60min
Samt löser inom 1min på 225%

https://www.fluxio.se/forum/elinstallationer/29693-utlosnings....

Täntke berätta att vi har kört 25A på 16A huvudsäkring många ggr utan problem, och det förklaras ju bra här! Däremote på en grupp blir snabbt problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bankai:

Fick min E-Niro igår och även fast den nya versionen verkar snäppet vassare så är jag grymt nöjd så här långt. Det är så grymt mycket roligare att köra en elbil än en trött gammal fossilare. Förhoppningsvis känner man samma sak om någon månad.

Och lukten av ny bil är bara mumma.

Fast en ny E-Niro luktar ju något kopiöst med plast, alltså riktigt fränt så det sticker i näsan. But to each their own right 😬

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobiasStockholm:

Den elbil jag reagerar över hur djävulskt snygg den är varje gång jag råkar se den är Skoda Enyaq. Åt motsatt håll tycker jag Kia EV6 ser brutalt snygg ut på bilder men varje gång jag ser den i verkligheten tänker jag för mig själv hur ful den är bakifrån. Någon mer som känner samma sak? 🤔

Håller helt med, enyaq:en är grymt snygg, EV6 asful "linje" där bak, usch! Jag älskar ioniq 5 också...

Man kan nog säga att Kias elbilar är lite polariserande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sandos:

Håller helt med, enyaq:en är grymt snygg, EV6 asful "linje" där bak, usch! Jag älskar ioniq 5 också...

Man kan nog säga att Kias elbilar är lite polariserande.

Ioniq 5 tycker jag helt klart är läckraste elbilen just nu, åtminstone om man inte börjar kolla på nån väldigt speciell sportbil typ Polestar o2 eller nåt sånt (som jag inte granskat så noga). Älskar den där retrofuturistiska Golf mk1-looken (hade en mk1 GTi som första bil och det är fortfarande den bil jag saknar mest), och jag älskar den där känslan av att en bil är billig och praktisk och lite svensson och egentligen inte så spännande, men ändå har designats spännande.

Kanske hör till att man fått barn och blivit gammal och egentligen bara vill ha nåt bekvämt och avkopplande att köra, men att få det paketet men ändå i nåt som sticker ut tilltalar mig något enormt Inget försök till att se ut som en sportig ungdomsbil, utan snarare bara annorlunda. Riktigt coolt!

Men jag är helt insnöad på Enyaq utan att ens ha kört den. Tycker den är snygg, inte lika futuristisk och den skriker väl inte direkt "Kolla här är en elbil!" men den är snygg så det räcker och blir över! Har gjort en ordentlig kalkyl med värdeminskning och lite olika scenarion där vi behåller dieseln i 8 år, köper elbil nu och har i 8 år, köper elbil om 3 år och köper elbil nu, och sen byter till en nyare begagnad om ett par år om nåt stort händer.

Vi räknar nog ändå hem elbilen på en så lång tidshorisont förutsatt att dieseln är lika dyr som den är idag. Skulle även typ räkna hem att byta till någon billigare men nyare elbil om ett par år förutsatt att andrahandsvärdet ligger skapligt till. Tjänar inte just så mycket på att vänta 3 år med tanke på klimatbonusen och att dieseln lär rasa i värde den närmsta tiden, trots att bilarna ligger väldigt högt i pris just nu. Många gissningar i en sån här kalkyl men med tanke på att vi kan åka många fler mil utan att det kostar mer så är det nog värt att bara slå till!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bankai:

En liten random fråga bara, vad använder ni för att göra rent " fejk-läder " eller vad man kallar det(faux? syntetisk?).

Viktigare är att du använder mjuk borste och mikrofiberduk än exakt ett medel. Autodude har många olika interiörmedel att välja mellan. Denna är ny men King Carthurs produkter brukar vara bra: Länk

Jag blandar oftast själv i en egen sprayflaska. Min bil är en förlängning av mitt vardagsrum. Det är relativt rent i kupén ovan ankelhöjd. Därför behöver inte jag en hög koncentration av medel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lidodido:

Ioniq 5 tycker jag helt klart är läckraste elbilen just nu, åtminstone om man inte börjar kolla på nån väldigt speciell sportbil typ Polestar o2 eller nåt sånt (som jag inte granskat så noga). Älskar den där retrofuturistiska Golf mk1-looken (hade en mk1 GTi som första bil och det är fortfarande den bil jag saknar mest), och jag älskar den där känslan av att en bil är billig och praktisk och lite svensson och egentligen inte så spännande, men ändå har designats spännande.

Kanske hör till att man fått barn och blivit gammal och egentligen bara vill ha nåt bekvämt och avkopplande att köra, men att få det paketet men ändå i nåt som sticker ut tilltalar mig något enormt Inget försök till att se ut som en sportig ungdomsbil, utan snarare bara annorlunda. Riktigt coolt!

Men jag är helt insnöad på Enyaq utan att ens ha kört den. Tycker den är snygg, inte lika futuristisk och den skriker väl inte direkt "Kolla här är en elbil!" men den är snygg så det räcker och blir över! Har gjort en ordentlig kalkyl med värdeminskning och lite olika scenarion där vi behåller dieseln i 8 år, köper elbil nu och har i 8 år, köper elbil om 3 år och köper elbil nu, och sen byter till en nyare begagnad om ett par år om nåt stort händer.

Vi räknar nog ändå hem elbilen på en så lång tidshorisont förutsatt att dieseln är lika dyr som den är idag. Skulle även typ räkna hem att byta till någon billigare men nyare elbil om ett par år förutsatt att andrahandsvärdet ligger skapligt till. Tjänar inte just så mycket på att vänta 3 år med tanke på klimatbonusen och att dieseln lär rasa i värde den närmsta tiden, trots att bilarna ligger väldigt högt i pris just nu. Många gissningar i en sån här kalkyl men med tanke på att vi kan åka många fler mil utan att det kostar mer så är det nog värt att bara slå till!

Återigen gör Skoda den snyggaste kupé-versionen av MEB-bilarna med deras Enyaq Coupé RS iV. Interiören i den är också på en nivå som får Audin att skämmas. Enyaqen, coupé eller inte, är det objektivt bästa valet, men iD4/5 verkar vara det populära valet.

Båda jag och min vän satt i nya Coupé RS och kikade också på iD5: an (på eCar expo). Omedelbart var vi överens om att Skodan vinner hands down på utseende. ID-bilarna är så otroligt "meh" IMO.

Vad gäller billigare elbilar, lär det dröja. Den närmaste tiden (1-2 år) kommer priserna snarare fortsätta att gå upp.

Tillägg:
Hade jag kunnat få Enyaq Coupé med 300kW eller mer, och schyssta bromsar (ffa. inte trumbromsar bak) då hade den seglat upp på min topp 3-lista omedelbums.

Permalänk
Medlem

Hur ser det ut på tuning/styling-sidan med elbilar, är Mansory-kitten och ”chiptrim” ett minne blott eller kommer sånt att för alltid finnas kvar tro?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MP-Jan:

Återigen gör Skoda den snyggaste kupé-versionen av MEB-bilarna med deras Enyaq Coupé RS iV. Interiören i den är också på en nivå som får Audin att skämmas. Enyaqen, coupé eller inte, är det objektivt bästa valet, men iD4/5 verkar vara det populära valet.

Båda jag och min vän satt i nya Coupé RS och kikade också på iD5: an (på eCar expo). Omedelbart var vi överens om att Skodan vinner hands down på utseende. ID-bilarna är så otroligt "meh" IMO.

Vad gäller billigare elbilar, lär det dröja. Den närmaste tiden (1-2 år) kommer priserna snarare fortsätta att gå upp.

Tillägg:
Hade jag kunnat få Enyaq Coupé med 300kW eller mer, och schyssta bromsar (ffa. inte trumbromsar bak) då hade den seglat upp på min topp 3-lista omedelbums.

Gillar formspråket på id-bilarna på nåt vis, men som bil tycker jag enyaq känns bäst. Id4 ska väl ha lite mjukare fjädring men annars känns skoda bättre på alla tänkbara sätt.

Tror också det kommer dröja innan billigare, riktiga familjebilar dyker upp, och då blir de nog bara billigare för att de är mindre premium. Om 5 år kanske dagens 700k-bil kostar mer mot 500k, men är ändå lite tveksam nu då dom lyckats normalisera 700k som pris för en familjebil. Lite som att en telefon för 5000kr för 10 år sen kändes dyrt och nu börjar 13000kr kännas mer standard.

Nä det känns som att det är läge att slå till 🙂 vill bara kolla om man får med eventuella extra funktioner eller uppgraderingar på t.ex batterier som hinner komma innan bilen sätts i tillverkning. Ska fråga ut säljaren på torsdag då jag hämtar ut lånebilen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MP-Jan:

Återigen gör Skoda den snyggaste kupé-versionen av MEB-bilarna med deras Enyaq Coupé RS iV. Interiören i den är också på en nivå som får Audin att skämmas. Enyaqen, coupé eller inte, är det objektivt bästa valet, men iD4/5 verkar vara det populära valet.

Båda jag och min vän satt i nya Coupé RS och kikade också på iD5: an (på eCar expo). Omedelbart var vi överens om att Skodan vinner hands down på utseende. ID-bilarna är så otroligt "meh" IMO.

Vad gäller billigare elbilar, lär det dröja. Den närmaste tiden (1-2 år) kommer priserna snarare fortsätta att gå upp.

Tillägg:
Hade jag kunnat få Enyaq Coupé med 300kW eller mer, och schyssta bromsar (ffa. inte trumbromsar bak) då hade den seglat upp på min topp 3-lista omedelbums.

Tvåhjulsdrivna versionen av Enyaq har fördelen att de flyttat saker från kupén till tomrummet under huven, så den har aningen luftigare kupé än ID4. Vet inte hur de gjort med fyrhjulsdrivna varianten?

Visa signatur

- Om du är osäker, skriv dom! :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ghoti:

Tvåhjulsdrivna versionen av Enyaq har fördelen att de flyttat saker från kupén till tomrummet under huven, så den har aningen luftigare kupé än ID4. Vet inte hur de gjort med fyrhjulsdrivna varianten?

Vad har dom flyttat på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Def_Dog:

Hur ser det ut på tuning/styling-sidan med elbilar, är Mansory-kitten och ”chiptrim” ett minne blott eller kommer sånt att för alltid finnas kvar tro?

Ska ju finnas en efterfrågan och marknad för eftermarknadsdelar. Överlägset störst sortiment finns till Teslor, naturligtvis. Så ja, men det har inte sålts så många elbilar värda att "pimpa" ännu. Liten marknad alltså (förutom Tesla) men det kommer nog.
Chiptrim eller dyl finns också, på sätt och vis. Till Polestar 2 (samt Volvo-syskonen på sikt) kan man kunna köpa till mjukvara som låser upp 50kW, ungefär 70 extra hästar. Tesla har en acceleration upgrade via mjukvara. Det här är saker som nog kommer att dyka upp mer och mer, som sagt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Def_Dog:

Vad har dom flyttat på?

"Styrsystem och annat", om jag inte missförstått artikeln. Hjälp mig gärna tolka:
https://gronamobilister.se/tester/skoda-enyaq-el-april-2021/

Visa signatur

- Om du är osäker, skriv dom! :)