Fraktkostnad - fundering

Permalänk
Medlem

Fraktkostnad - fundering

Ska till och köpa mig en Nikon Coolpix 775. Har tagit upp frågan förrut ang. en fundering som jag då hade ang. frakten. Hittade inte det inlägget som jag då skrev, så jag tar upp det igen.

När jag nu har klickat på betställt, så får jag upp en förfrågan om vad jag vill ha för frakt alt. Och då finns det med ett som kallas för "brev". Men som jag tog upp förrut så är väl en produkt som får kallas för "brev", något som dumpas i brevlådan, eller hur ?

Och eftersom att jag nu vill komma undan så billigt som möljligt på frakten, och det går att köra med "brev", på 22 kr. Så lär jag väl kunna göra det, eller ? Jag lär ju endå få gå och hämta ut kameran på "posten".

Se bild.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Ring dem , eller maila dem och fråga!
Tror inte det går att ta brev , utan de skickar som postpaket även om du markerar brev.
Brev är om du köper ex ett minne till kamera......

Visa signatur

Racing to the limit , and beyond !!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Diesel
Ring dem , eller maila dem och fråga!
Tror inte det går att ta brev , utan de skickar som postpaket även om du markerar brev.

Mm... ja, men har just skickat ett mess till dom, så jag får vänta och se.

Är ju lite underligt att dom anger att man kan ta en frak som "post" för 22 kr, om den endå kommer att ta "postpaket" för strax under 100 lappen. Inte för att knappt 80 kronor är något att gnälla om, men endå.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk

Är inte säker men jag tror det är så att brev inte är "försäkrade" på nått sätt dvs om posten pajjar paketet eller om det kommer bort så får du stå för det själv.

Visa signatur

Core i7 @ 3.8GHz | Asus P6T Deluxe v2 | Corsair 3x2GB PC12800 | Radeon 5870 | Corsair 550W | 2x74 GB Raptor Raid 0 | Intel 160 GB SSD

Permalänk
Medlem

Fick svar..

Hej.

Alternativet brevfrakt skall inte finnas tillgängligt när det ligger varor för mer än 500:- i kundvagnen. Om du kan se detta alternativ som tillgängligt har det blivit något fel. För en kamera är bara postpaket eller hempaket det tillgängliga alternativen för privatpersoner.

/ ....

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10