Söker TV skärm utan tv mottagare för kontor

Permalänk

Söker TV skärm utan tv mottagare för kontor

Hej
Har för mig att jag har handlat för många år sedan på en butik som hade billiga skärmar för presentationer. TV skärmar utan TV mottagare, bara enkla skärmar... Kan inte minnas butiken men någon här kanske vet?

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av hjarterkung:

Hej
Har för mig att jag har handlat för många år sedan på en butik som hade billiga skärmar för presentationer. TV skärmar utan TV mottagare, bara enkla skärmar... Kan inte minnas butiken men någon här kanske vet?

Förr ville man undvika TV-mottagare pga av radiotjänst och licensen. Idag behöver man inte tänka på det och då kan en valfri TV i närmaste elektroniklada fungera exakt lika bra och kosta mindre. Finns egentligen ingen direkt anledning att köpa en "billig skärm" bara för att. Tvärtom kan en modern TV i basklassen ha rätt smidiga funktioner för att casta bilden till exempel.

Sedan finns det förstås displayer som är mer byggda för att gå som just presentationsskärmar och då går det under signage-segmentet. Men det är sällan billigare, snarare tvärtom.

Permalänk
Medlem

Kanske https://www.swedx.se/ du tänker på? Det var iallafall det första som poppade upp i min skalle.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Hedersmedlem

Dustin har en kategori för "publika skärmar"
https://www.dustinhome.se/group/hardvara/datorutrustning-till...

Det är bildskärmar som är gjorda för att stå på dygnet runt och visa information, ingen tvmottagare däremot en massa funktioner för styrning i företagsmiljöer. Philips D-line levereras t ex med android så att de funkar med flertalet mjukvaror för signage, bokningssystem för mötesrum och liknande. Det är däremot inte android tv eller någon som helst konsumentanpassad upplevelse, så förvänta dig inte att du ska kunna ladda ner netflix och chilla.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion