Hello IT - Det räcker med en rad kod... eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haptic:

Den är Disabled-grå på mina egna inlägg.

Tidigare var det väl
Disabled-grå på mina
grå på inlägg jag inte hade gillat
orange efter jag har gillat ett inlägg

eller har det alltid varit orange efter 3?

Har alltid varit orange när 3 eller fler gillat ett inlägg. Även ditt egna inlägg, då disabled-orange

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haptic:

Tidigare var det väl
Disabled-grå på mina

Något är annorlunda jämfört med förut iallafall, tror det nuvarande kom med senaste forumversionen.
Förut kunde man enkelt se ifall man själv gillat ett inlägg eller inte, om jag inte helt missminner mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haptic:

Tidigare var det väl
Disabled-grå på mina

Det var flera år sedan när man inte längre kan se om man gillat ett i lägg själv. Det ända sättet att se det är att testa och klicka, antingen ökar den eller minskar

Permalänk
Jobbar med data
Skrivet av m4gnify:

Något är annorlunda jämfört med förut iallafall, tror det nuvarande kom med senaste forumversionen.
Förut kunde man enkelt se ifall man själv gillat ett inlägg eller inte, om jag inte helt missminner mig.

Det fanns ett state innan vi lanserade responsiva designen där knappen "lös upp" när du tryckte på knappen.

Just nu har vi:
disable-grå (med grå/orange tumme)
grå-tumme
orange-tumme

Reagerar på följande vis:
Du har inte gillat inlägget; Den räknar upp 1 tumme (2 st om du skapat tråden)
Du har redan gillat inlägget; Ingenting händer (klicka igen för att räkna ned)

Permalänk
Medlem
Skrivet av jreklund:

Det fanns ett state innan vi lanserade responsiva designen där knappen "lös upp" när du tryckte på knappen.

Just nu har vi:
grå-tumme
orange-tumme

Visste inte att man hade dubbel tum-styrka i egna trådar... kul detalj!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jreklund:

Just nu har vi:
grå-tumme
orange-tumme

Skulle det gå att implementera igen? Jag tyckte det var bra. Händer ibland nu att man gillar ett inlägg igen, bara för att se räknaren gå neråt, och så måste man gilla igen

Permalänk
Jobbar med data
Skrivet av m4gnify:

Skulle det gå att implementera igen? Jag tyckte det var bra. Händer ibland nu att man gillar ett inlägg igen, bara för att se räknaren gå neråt, och så måste man gilla igen

Planen är att fixa den på riktigt, att den lyser när du gillat inlägget. Därför den inte lyser upp nu (för att släckas vid en F5).

Permalänk
Jobbar med data

Vi har nu utvecklat färdigt Bilduppladdning i forumet på respektive hemsida. Nu inväntar vi lite serveruppgraderingar innan vi sparkar igång den på riktigt. 🥳

Härnäst kommer vi fokusera på att förbättra verktygen som moderatorerna använder på SweClockers, vilket är ett projekt som kommer att hålla på under hela sommaren. Vi planerar att byta spår i augusti igen. Innan jag själv hoppar på de verktygen har idKollen släppt ett nytt API som vi ska implementera i marknaden.