Vill du bli SweClockers chefredaktör?

Permalänk
Konsolpleb 🕹

Men

Skrivet av anon338571:

Du får ursäkta mig om jag är lite trög eller så och har missuppfattat något, men bara för att så var jag nyfiket tvungen att snabbt gå in på Familjeliv.se för att kolla upp om det verkligen faktiskt är så hemskt som du påstår här på SweClockers nyhetsflöde.

Direkt kunde jag konstatera att SweClockers inte har rubriker som Hennes son vägde 6,5 kilo vid födseln: "Födde ett småbarn", Martins reaktion bakom kulisserna i Gift vid första ögonkastet: ”Det sjukaste” eller klassikern Bianca Ingrosso i kritikstorm: Vill adoptera barn – "eller hund" att tillhandahålla utan mer aktuella nyheter som påverkar oss alla.

Ta till exempel det senaste, Inget Intel XESS för Dolmen innan sommaren

Jag vill jättegärna veta vad jag ska göra med Dolmen till sommaren, en riktig klassisk nyhetsrubrik med ett ämne som är högst aktuellt tillhörande en bra välskriven artikel.

Min uppfattning är att det i grova drag finns tre falanger:

1 De som tycker att vi hyperfokuserat enbart borde skriva om komponenter och inget annat bör synas på siten. Avviker vi från detta är det inte förenligt med vad de tycker att SweClockers bör vara. Vilket jag uppfattar som en ganska liten skara sett till vad folk här faktiskt läser och diskuterar.

2 De som vill att vi skriver fokuserat om komponenter men att vi även räcker närliggande ämnen. Som kanske inte direkt bryr sig om saker som är off topic (tex om läskclockers eller trådar om växtodlingarna dyker upp en gång i veckan på förstasidan) men inte heller känner sig totalt skändade av att det existerar. Här skulle jag bedöma att majoriteten av besökarna befinner sig.

3 Som ovan fast istället för neutrala till ”off topic och bakom kulisserna”-innehåll så uppskattar de verkligen det.

Vi vill förstås inte dra iväg för extremt åt något håll här. Vissa dagar kan ju dock ett torftigt nyhetsflöde göra att vi kanske kompenserar med mer ”udda” innehåll än som som bör vara representativt för SweClockers. Vi hade en sådan dag nyligen där vi själva konstaterade ”så här bör det inte se ut på SweClockers förstasida”.

Men alla har ju sitt eget perspektiv:
Ser man SweClockers som enbart en nyhetskälla för datorprylar och absolut inget annat så förstår jag om det sticker i ögonen när man ser något som inte passar in på den beskrivningen.
Men SweClockers är ju primärt ett community och forum. Forumet står för den absoluta majoriteten av all trafik och aktivitet på sidan. Så har ”växtclockers”-tråden fått fart och är uppskattad så tycker vi att den hör hemma på förstasidan.

Som en kollega sa idag: (han sa det bättre och enklare dock )
Att ha ett gemensamt intresse kan innebära att man samlas runt en nisch och hittar likasinnade och det finns en poäng att också kunna diskutera saker tillsammans utanför den nischen men där just nischen är det som svetsat oss samman till att börja med och kan ge ett gemensamt perspektiv.

I dagsläget över tid så utgör den här typen av innehåll under 10% av allt som publiceras. Och det är ju ett tillägg till det som är ”Core” snarare än ersättning. Så det sker inte på bekostnad av något och dess frekvens gör att det inte är helt orimligt att tänka sig att man scrollar förbi det man inte gillar.

Men vad jag egentligen vill ha sagt är att vi respekterar kritiken. Och vi förstår den även om det inte innebär att vi direkt kommer att ändra på något omedelbart.
Men det är bra om folk håller oss in check om det är så att vi själva tappar kollen (vilket vi som sagt gjorde en dag nyligen då jag noterade att en handfull medlemmar reagerade på det med all rätt).

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Inaktiv

Tack för ett klockrent (Sweklockrent) svar, ni är grymma! Ta hand om varandra och njut av livet!

Permalänk
Medlem

Som en gammal "lurker" vill jag tacka för allt arbete alla på sweclockers gjort under årens lopp, ni har alla gjort våra liv lite roligare.

TACK!

Permalänk
Medlem

Ja detta är väl ett "community" och inte en nyhetssite? Uppskattar verkligen att alla möjliga ämnen får komma fram i nyhetsflödet. Det mesta är ju ändå teknikrelaterat, eller som en del av den "nörd"-kultur vi alla tillhör. Sen har ju alla olika intressen, men tycker man får tåla lite nyheter man kanske inte är intresserad av personligen för vi är ju ändå många medlemmar. Uppskattar verkligen att man kan få svar på, eller läsa om det mesta här på Sweclockers.

Visa signatur

B650M AORUS ELITE AX ICE | AMD Ryzen 7800X3D | Corsair H100i Elite Capellix White | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 6000MHz CL30 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual OC | Lian Li PC-O11 Dynamic Mini Snow Edition | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | 34" Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 3440x1440p 144Hz

Permalänk
Medlem

Inte för att jag förväntar mig ett officielt svar från Geeks men

Är det svårt att tillsätta postioner som chefredaktör på sweclockers?
Är det svårt för Geeks att behålla medarbetare?
Det har ju varit lite rotation på folk ändå.

Vad tror ni?

Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | GTX 680 | 16 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | Ibm Model M

Permalänk
Medlem
Skrivet av hölmiz:

Inte för att jag förväntar mig ett officielt svar från Geeks men

Är det svårt att tillsätta postioner som chefredaktör på sweclockers?
Är det svårt för Geeks att behålla medarbetare?
Det har ju varit lite rotation på folk ändå.

Vad tror ni?

Läs tråden, det verkar som alla haft egna orsaker, tror inte det är någon stor grej som hänt. Bara tillfälligheter och ’rona som fått folk att tänka om

Anton hittades ju fort när det begav sig, Kenneth har redan en ersättare (se senaste läskvideon) samma med jacob (andré), så jag tror det kommer rulla på fint

Permalänk
Medlem

Undrar om det kommer bli lika på Swec nu när folk slutar som varit på Swec länge. Hoppas dom som tar över kommer kunna göra ett lika bra jobb som dom erfarna.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Bazisten:

Undrar om det kommer bli lika på Swec nu när folk slutar som varit på Swec länge. Hoppas dom som tar över kommer kunna göra ett lika bra jobb som dom erfarna.

Det tror jag absolut. Jag är en smått avig person som ogillar förändringar. Men ingen av alla nya redaktörer under åren har gjort mig besviken på något sätt, eller chefredaktörer heller för den dele. Noelia till exempel är ju ett stjärnskott utan like redan från dag ett på sin tjänst. André verkar också vara en mycket vettig rekrytering och han har från dag ett engagerat sig väldigt mycket i Sweclockers community och att han också fått in sin hund på kontoret är ju något som gör en hundnörd som mig lite extra varm i hjärtat.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||