Ett skjutaspel utan massa annat? Vart är de gamla stuket?

Permalänk
Medlem

Ett skjutaspel utan massa annat? Vart är de gamla stuket?

Jag känner mig sugen på ett vanligt action fps spel. Typ som Quake, half life, kingpin, doom, duke nukem var.
Jag vill ifrån massa talentträd och vapen man ska uppgradera.

Finns det något hyffsat nytt som har detta? Spelade igenom nya Doom för inte alls så länge sedan, där var det ju lite meck med att uppgradera och göra annat. Jag vill bara plocka upp vapnet och köra på.

Permalänk
Medlem

OpenArena är väl ett sånt Spel? Grattis och Open Source

Xonotic också

Tyvärr lade Id ner unreal tournament när Fartnite blev populärt.

Permalänk
Medlem

Left for dead 2 om du inte spelat det. Röj, röj och röj. Inget trams.

Visa signatur

Old: NZXT Gurdian 921RB / 2500K 4.5MHz/ G.Skill Ripjaws 8GB 1600 MHz / 1TB Samsung SpinPoint F3 / Corsair Force 3 90GB / Asus P8Z68-V / AXP 850W / Zotac GTX580 1.5GB AMP 950 MHz / Samsung 22x DVDRW L/S / Windows 7 x64 / Artic Frezeer 13 pro.

New: NZXT 630 / MSI Z170A KRAIT GAMING 3X / 6600K 4.4 GHz/ Deepcool Captain 120 / Vengeance LPX White 16GB/ GTX1070 Dual 8GB / GQ 750W / Toshiba 1TB / WD Blue 2TB / Intenso 240GB / SteelSeries Apex 350 / Razer Abyssus / Acer Predator XB240H/ 6-pack Pripps.

Permalänk
Medlem

Finns en hel del som har Retrostuk. Har tänkt testa dessa, men har inte kommit dit än 😉
Ion Fury, Amid Evil, Hrot, Dusk, Dread Templar, Hellbound, Painkiller, med mera...

Visa signatur

CPU: Ryzen 3600 | RAM: 16GB (2x8GB) Crucial | MB: Gigabyte B550M AORUS PRO-P | GPU: RX 6700XT MERC 319 | Chassi: FD Arc mini R2 | PSU: CM700V | SSD: Gigabyte NVMe 1TB | Monitor: LG 27GN800 | Input: CM Quick Fire TK, Roccat Kone Pure Optical, Steam Controller | OS: Garuda Linux

Steam Deck har tagit över datorn :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lembritt:

Finns en hel del som har Retrostuk. Har tänkt testa dessa, men har inte kommit dit än 😉
Ion Fury, Amid Evil, Hrot, Dusk, Dread Templar, Hellbound, Painkiller, med mera...

Har kört igenom Ion fury, Amid Evil och dusk, och kan varmt rekommendera alla 3

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem

Flikar in med Serious Sam serien eftersom ingen nämnt den än.

Permalänk
Medlem

Jag undrar samma som TS. Dessa skill-träd och perks som typ alla singleplayer-FPS är begåvade med nuförtiden är ju bara tråkiga och tar fokus från spelupplevelsen i mitt tycke.

För att svara på frågan: Titanfall 2 och Bulletstorm kan du kolla på. Vill minnas att bägge var kul och saknade tröttsamt skill-träd.

Permalänk
Medlem

Instämmer med det TS skriver.

Flikar in med singularity, prodeus och nyversionerna av turok 1 och 2. Inga perks, skillpoints eller förmågor. Det är bara du med dina reflexer som avgör hur bra du är.

Har du inget emot äldre spel finns även unreal gold som efter man applicerat https://www.oldunreal.com/downloads/unreal/oldunreal-patches/ fungerar galant med nyare system.

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt