Android 12 på min oneplus 8pro

Permalänk

Android 12 på min oneplus 8pro

Tjo,

Fick igår uppgraderingen till android 12 till min oneplus 8 pro. Men hur får jag bort att den tänder sig så fort jag rör vid mobilen. Så jäkla störande så det finns inte. Hittade en funktion som står starta vid lyft eller något liknande, men stänger jag av den funktionen så tänds mobilen ändå om jag bara rör vid den. Den tänds även om jag har stör ej läge på och rör vid mobilen.

Väldigt tacksam för hjälp.

/Force

Permalänk
Medlem

Har samma på min OP 8 Pro, och det är en bugg som kom med senaste uppdateringen.
Så är väl bara att vänta på en fix eller installera Android 11 istället tyvärr.

https://forums.oneplus.com/threads/oneplus-8-pro-on-android-1...

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Skrivet av Flutters:

Har samma på min OP 8 Pro, och det är en bugg som kom med senaste uppdateringen.
Så är väl bara att vänta på en fix eller installera Android 11 istället tyvärr.

https://forums.oneplus.com/threads/oneplus-8-pro-on-android-1...

Okej, jäkligt irriterande.

Tack för svaret.

Permalänk
Medlem

Nu var det ett tag sen jag körde android, men är det samma beteende som iOS hold to wake, dvs att så fort den känner av ditt ansikte så tänds skärmen?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av RVX:

Nu var det ett tag sen jag körde android, men är det samma beteende som iOS hold to wake, dvs att så fort den känner av ditt ansikte så tänds skärmen?

Nej, den tänds bara jag nuddar telefonen även om den inte ser ansiktet.

Permalänk

Jag har denna och flertalet andra buggar. Blir nog ingen mer OnePlus i framtiden. Tyvärr har det bara gått utför.

Inte mycket som fungerar efter uppdateringen !

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Skrivet av Ninotramp:

Jag har denna och flertalet andra buggar. Blir nog ingen mer OnePlus i framtiden. Tyvärr har det bara gått utför.

Inte mycket som fungerar efter uppdateringen !

Tänkte jag provar och kör en factory reset på telefonen ser om det hjälper. Så jäkla jobbigt bara med att köra backup på allt 😞

Permalänk
Medlem
Skrivet av forcevision:

Tänkte jag provar och kör en factory reset på telefonen ser om det hjälper. Så jäkla jobbigt bara med att köra backup på allt 😞

En återställning brukar kunna lösa många problem

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Hatar också uppdateringen och har övervägt att nedgradera. Men en sak som faktiskt funkar bättre i min erfarenhet är att innan uppdateringen hände det till och från att telefonen ibland tappade nätuppkopplingen (man fick slå av och på mobildata för att lösa det) eller rent av la på under samtal, otroligt irriterande om man suttit i telefonkö 20 minuter. Inga som helst problem med det nu, om det är slump vet jag inte än men upplever just den biten mycket bättre. Pest eller kolera?

Visa signatur

Data: B650 + 7800X3D + 4080 Super + 64GB (2x32) + 2TB T700 + 850W
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk
Medlem

Jag fick Android 12 för ett gäng månader sedan på min OP9 pro, men nedgraderade dagen efter till Android 11 igen.
För några veckor sedan började jag dagligen notiser om att "Android 12 redo för nedladdning!" Dessa notiserna kunde man inte bara swipea bort, utan man var tvungen att klicka på dem, låta mobilen söka upp den nya uppdateringen (igen) och därefter stänga ner sidan.

Tillslut gav jag upp och provade skiten igen. Kanske hade det blivit bättre? Snabbt konstaterade jag att nej, det är ingen skillnad och blir absolut ingen oneplus nästa gång. Känner mig faktiskt något lurad, hade programvaran varit så kass som den är nu när jag köpte den, hade jag köpt något annat.

Permalänk
Medlem

OP8 Pro, lider också av några problem med Android 12 så jag överväger starkt att nedgradera till Android 11 igen.
Trådlös Snabbladdning fungerar inte längre via min OnePlus Warp Charge 50, fungerar med kabel direkt i telefonen.
Har en gammal trådlösladdningsplatta som följde med min Samsung S6 som jag kört med på jobbet utan problem, ingen snabbladdning såklart men med Android 12 så fungerar den inte längre.

Får inga notiser om nya mail via gmail längre heller trots febril felsökning.

Hur nedgraderar man till Android 11 bäst?

Visa signatur

Asus X370 Rog Crosshair VI Hero | Ryzen 7 3700X | Noctua NH-D15 | G.skill TridentZ RGB 2x8GB CL16 3600 | Sapphire RX Vega 56 | Samsung EVO 500GB | Fractal Design C | Supernova G3 850W | AOC Q3279VWFD8 |

Permalänk
Medlem

Det jag stör mig mest på efter uppgraderingen är då jag har mina chattappar i samlad ikon, och nu i Android 12 då jag trycker på den gruppikonen så hamnar apparna långt upp på skärmen, i 11 så hamnade dom just ovanför gruppikonen. (Har gruppikonen på nedersta raden)

Mvh, Jakob

Visa signatur

Dator nr.1
CPU:R7 5800X GPU:RX 5700 Pulse MEM:16GiB 3600CL16 OS:Win 10 Pro Chassi:O11 Dynamic Mini
Dator nr.2
CPU:R5 1600X GPU:Powercolor RX 5600XT MEM:16GiB 3200CL16 OS:Win 10 Pro Chassi: Ghost S1 mkII, Pangea
Bärbar: Microsoft Surface Pro4

Permalänk
Skrivet av Kenta42:

OP8 Pro, lider också av några problem med Android 12 så jag överväger starkt att nedgradera till Android 11 igen.
Trådlös Snabbladdning fungerar inte längre via min OnePlus Warp Charge 50, fungerar med kabel direkt i telefonen.
Har en gammal trådlösladdningsplatta som följde med min Samsung S6 som jag kört med på jobbet utan problem, ingen snabbladdning såklart men med Android 12 så fungerar den inte längre.

Får inga notiser om nya mail via gmail längre heller trots febril felsökning.

Hur nedgraderar man till Android 11 bäst?

Jag får inte heller några notiser om mail. Missat många mail då jag inte sitter framför någon dator.

Är det smidigt att nergradera till android 11?

Är detta dödsstöten för OnePlus tro? Kanske andra märken har samma problem? Vad vet jag

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk

Jag sitter fortfarande med en OnePlus 6T som har Android 11.
När jag läser denna tråd så är jag glad att jag inte uppgraderat till en ny telefon än. Och precis som många säger så är jag osäker på om det är värt att köra OnePlus igen.

Permalänk
Skrivet av Ninotramp:

Jag får inte heller några notiser om mail. Missat många mail då jag inte sitter framför någon dator.

Är det smidigt att nergradera till android 11?

Är detta dödsstöten för OnePlus tro? Kanske andra märken har samma problem? Vad vet jag

Det får inte jag heller, startar jag om min op8 pro då får jag notiser att jag har mail annars får jag inga notiser.

Permalänk

Skall prova factory reset nu i helgen, se om det hjälper.

Permalänk

Fortsatt inga uppdateringar. Vad är det frågan om? Hur går det för er?

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Skrivet av Ninotramp:

Fortsatt inga uppdateringar. Vad är det frågan om? Hur går det för er?

Jag gjorde en reset och nu funkar telefonen bättre inte bra men bättre. Sedan för någon vecka sedan kom en ny stor uppdatering på ca 1,6gb efter den funkar notiserna vildigt dåligt. Får inga notiser när jag får mail, och vissa notiser ligger i statusraden när man drar ner rullisten men syns inte i statusraden. Batteri tiden fortfarande dålig även om den blivit bättre.
Nej... Detta håller inte

Permalänk

Nu var det någon nu uppdatering. Tror dock inte det fixade något men kan ha fel. Oneplus är tyvärr dött bara kolla efter nytt märke.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Så kan man dra slutsatsen att det är lite av att tänja på sanningen när man säger att telefonen får tre systemuppdateringar?

Visa signatur

Ryzen 7800X3D, be quiet! pure rock 2, RTX 4070 Ti Super, Corsair 32GB 6000MHz CL36, Corsair TX850M

Permalänk

Utfärdar en varning för nya uppdateringen. Nu fungerar det inte att starta om eller stänga av telefonen som vanligt. Det går bara att "starta om datorn i felsäkert läge". Blev lite pinsamt på ICA innan när man inte kunde betala.

Vilket skämt OnePlus blivit! Helt sjukt hur det kan gå så utför.

Fungerar att göra en soft reset för att starta den som vanligt.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||