Barnspel till win95/98?

Permalänk

Kommer ihåg att min syrra som då var i samma ålder spelade ett spel som heter pixelina.

https://www.youtube.com/watch?v=xnQ1eYo1Gtc

Permalänk

Något jag tänkt på är muminspelen som fanns, för en mumin-älskare var de helt fantastiska. "Kurragömma med mumintrollen" samt "på kryss med haffsorkestern" hette de

Visa signatur

Main rig: Ryzen 7 9800X3D, Asus Prime OC RX 9070 XT 16GB, ASRock B650I PG Lightning WiFi, 32GB Corsair Vengeance DDR5 6000Mhz, 4TB Crucial P3 Plus, 4TB Kingston Renegade, Fractal Terra.

SFF FFS.

Permalänk
Skrivet av D.:

Mer begränsad erfarenhet av barnspel, även om jag känner igen titlarna och nog har installerat flera av dem åt folk, men överskattar inte många här en fyraårings förmågor?
Spel där man måste kunna läsa el tänka logiskt osv är en bra bit över vad en fyraåring klarar av.
Spelen bör nog vara väldigt enkla för att gradvis bygga upp.
För att spel är färgglada och ljusa betyder inte nödvändigtvis att de är för små barn.

Haha joo nog kan vissa förslag vara rätt orimliga, om än välmenande för en fyraåring. Backpacker var riktigt kul, fast svårt, när jag var kring åtta år.

Men jag har fått många bra tips som jag tackar er alla för. Mumin, Pippi och Hugo hamnade mycket högt upp på listan så de ska prövas, men det var fler bra grejer ni sa. Ett spel jag kom ihåg som funnits på flera skolor i olika delar av landet som jag därför anar att ni kan komma ihåg är Chefrens Pyramid. Inte lämpligt för en fyraåring men jag kom att tänka på det när jag åkte på en mental nostalgirunda i och med allas svar här. Good times, det fick vi spela på lektionstid.

Börjar man bli gammal när man tycker att det var bättre förr? Barnprogram och barnspel är så "hyper" nuförtiden att jag oroar mig för att det ska leda till ADHD längre fram. Jag har nog blivit gammalt helt enkelt hehe.