Permalänk

Milda och användbara svordomar

Hejsan clockers!

Har ni några favoritsvordommar som är extremt milda men "gets the job done" eller hur man ska säga

Spelar golf online så man måste vara försiktig minst sagt

I mitt fall började det med att mitt f-ord blev "fudgesicles!"...... och i det där konstiga landet i väster kan t.om det uppfattas som olämpligt.... men det går vi definitivt inte in på mer.

Ett som funkar är "For Pete's sake!" som är både roligt och "gets the job done!"

Permalänk
Keeper of the Bamse

Ska det då vara svenska eller engelska? På svenska är ju "Tusan", "sjutton" och "attans" väldigt bra. Varför får du inte svära när du spelar onlinegolf förresten?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO 12G PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer DeathAdder v3 Pro Wireless
Mousepad:
InfinityMice Speed V2 Keyboard: Wooting Two HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem

På svenskar brukar jag skrika ut "FANTA" istället för "Fan" när det är professionella sammanhang eller om barn är i närheten

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

"Frick" tycker jag är ett ganska bra ord, tror det kom med Battlestar Galactica (?) och används istället för "Fuck"

"Satan i Gatan" har av någon anledning fastnat i min skalle

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

På svenskar brukar jag skrika ut "FANTA" istället för "Fan" när det är professionella sammanhang eller om barn är i närheten

Helvetica, jag har slut på typsnitt!

Permalänk
Medlem

Sablar Järnspikar!
Ditt (jävla) Ålarens!
Pågasnöre!
För Bövelen!

Fast om det är engelska så kan du bara köra på vilka svenska svordomar som helst, dom lär ju inte fatta

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Necrophor:

"Satan i Gatan" har av någon anledning fastnat i min skalle

Veronica Maggios kreationer brukar vara av den typen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

På svenskar brukar jag skrika ut "FANTA" istället för "Fan" när det är professionella sammanhang eller om barn är i närheten

Min motsvarande nödlösningsersättare för Satan är Sören
*edit*
Och kan få för mig att nödersätta kuken med küchen. (dvs kök på tyska )

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Necrophor:

"Frick" tycker jag är ett ganska bra ord, tror det kom med Battlestar Galactica (?) och används istället för "Fuck"

"Satan i Gatan" har av någon anledning fastnat i min skalle

Var d inte "frack"

Visa signatur

Gaming: Playstation 5 | Server: FreeBSD | Core i5-3570k | Fractal Design Define C | Corsair 16GB RAM | HTPC: RPi5 | LibreElec | Chromecast | Laptop: MacBook Air M1 2020 | Phone: iPhone 13 Mini | AP: Ubiquity Unifi | Router: Vanilla FreeBSD + Packet Filter FW

Permalänk
Medlem
Skrivet av ztenlund:

Helvetica, jag har slut på typsnitt!

Denna gillar jag

FANTA HELVETICA, behöver läsk och byta typsnitt.

Nice, ska använda detta!

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Satfläsk är ett bra ord

Permalänk
Skrivet av Printscreen:

Ska det då vara svenska eller engelska? På svenska är ju "Tusan", "sjutton" och "attans" väldigt bra. Varför får du inte svära när du spelar onlinegolf förresten?

Vissa som är där i konversationen blir skiträdda och sen 2 sekunder senare börjar någon referera till bibeln. Finns alltid en…

EDIT: Hade inte spelat någon roll vilket f-ord man använt så hade resultatet blivit det samma

Permalänk
Skrivet av Gelantious:

Sablar Järnspikar!
Ditt (jävla) Ålarens!
Pågasnöre!
För Bövelen!

Fast om det är engelska så kan du bara köra på vilka svenska svordomar som helst, dom lär ju inte fatta

En jag jobbade med förut hade en variant på det:

”Lasse ditt jävla/gamla ålbete!”

Permalänk
Medlem

Minns en snickare som klappade till sin tumme med hammaren så den blev helt platt...
Han var religiös och sa "järnspikars järnspikar".

Skulle själv aldrig kunna prestera lika snällt...

Visa signatur

Gigabyte RTX 3070 | Samsung 980 | AMD 5950x
32GB 3600MHz CL14 | Corsair RM850X | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO
Skärm: Acer 27" ConceptD CP3271KP IPS 4K HDR 144 hz

Skriv gärna ett svar om ditt problem löste sig.

Permalänk
Medlem

Shut the front door!
Darn you all to heck!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quim:

Var d inte "frack"

Jo, när man säger frick tänker jag nog mest på Elliot i Scrubs

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Jo, när man säger frick tänker jag nog mest på Elliot i Scrubs

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Rackarns!

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Avstängd

Farbror eländes elände, kommer från barnböckerna om familjen kanin.

Annars har jag inte så stort behov av snälla svordomar, det förtar liksom effekten.

Permalänk
Medlem

Bävrar!
von Lueder!

lite sånt funkar

Visa signatur

⚙️ Asus ROG Strix Maximus 13 Hero; Core i9, (11900K); ASUS ROG Ryujin 360mm; RTX 3090 ROG Strix; G.Skill Trident Z Royal DDR4-4600 CL20 DC - 64GB ; Samsung 980 Pro 2TB M.2; PSU: ASUS ROG Thor 1200W. CASE: ASUS ROG Strix Helios GX601. 🖥️Asus ROG PG279Q 2560x1440 🖥️, 🖥️🖥️HTC Vive Cosmos Elite, Vive Wireless. ⌨️Steelseries Apex Pro 🖱️Steelseries Rival 600

Permalänk
Medlem

En kompis brukade lägga till "som Bengt!" efter grejer. Typ "Aj som Bengt!", hans pappa heter lustigt nog Bengt som lite av ett sammanträffande..

Själv slutade jag svära för många år sen, blir mest tusan eller liknande. Förutom när jag slappnar av och pratar sport, då kan enstaka "så -svordom- bra" det var slinka fram.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem

Glömmer aldrig denna milda svordom som en grannkompis drog när han blev arg:

Fjädrans blåmesar!

(Funkar inte lika bra på engelska dock)

Permalänk
Gallerikonnässör

Bomber och granater!
Mer eller mindre allt som Kapten Haddock säger är bra svordommar.

Har denna godingen hemma:

Hade missat ett b i bomber
Visa signatur

Ryzen 5 5600X | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | ASRock B550M-ITX/ac | Noctua NH-L12S 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FLAXMANNEN:

Bomer och granater!
Mer eller mindre allt som Kapten Haddock säger är bra svordommar.

Har denna godingen hemma:
https://www.jpsmedia.se/wp-content/uploads/2020/08/Bjorn-Wahlberg-Kapten-Haddocks-ordbok.jpg

En annan klassiker är ju Mossbergs svordomar i (inte nyöversatta) Gaston-albumen. Exempelvis "rogntudju". Jag tror det var några franska svåröversättliga svordomar som de hittade på nya ord för.

Permalänk
Medlem

Fullkorn (hel-vete) 🙄

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Skrivet av FLAXMANNEN:

Bomber och granater!
Mer eller mindre allt som Kapten Haddock säger är bra svordommar.

Har denna godingen hemma:
https://www.jpsmedia.se/wp-content/uploads/2020/08/Bjorn-Wahlberg-Kapten-Haddocks-ordbok.jpg

Haha.... epic.... ska försöka se om den finns på engelska

Permalänk
Gallerikonnässör
Skrivet av snajk:

En annan klassiker är ju Mossbergs svordomar i (inte nyöversatta) Gaston-albumen. Exempelvis "rogntudju". Jag tror det var några franska svåröversättliga svordomar som de hittade på nya ord för.

https://2img.net/h/maliphane.free.fr/images/gaston10.jpg

Inte läst mycket Gaston, men kan tänka mig att det finns bra "svordomar" där med.

Skrivet av lasseedsvik:

Haha.... epic.... ska försöka se om den finns på engelska

Lycka till!

Visa signatur

Ryzen 5 5600X | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | ASRock B550M-ITX/ac | Noctua NH-L12S 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

Permalänk

En gång brann det till lite även i en lugn människa som jag och jag svor på svenska. Och de fattade ingenting. Google translate hjälpte inte mycket när ett ord blev "grenade".

Permalänk
Medlem
Skrivet av ztenlund:

Veronica Maggios kreationer brukar vara av den typen...

Nu är ju den frasen använd långt tidigare, om jag skall vara helt härlig kan jag inte minnas något hon gjort eller hur hennes musik låter. Har själv använt den frasen sedan tidigt 90-tal ^^

Skrivet av Quim:

Var d inte "frack"

Det kan du ha helt rätt i! Som någon nämnde i tråden kan Frick vara från Scrubs

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal