PermalÀnk
●
Skrivet av Yorgo_:

Tjena alla!

TĂ€nkte dra ut till DrĂ€ngsjön i Åkersberga med grabben för att meta lite bĂ„ge/öring.
Gillar mest att meta med fryst rÀka och dubbelkrok, men nu Àr det sÄ att man inte fÄr köra dubbelkrok pÄ den sjön, sÄ tÀnkte passa pÄ att frÄga er vad ni rekommenderar för riggar som funkar bÀst för just detta fiske?

Brukar köra med gummistopp, gliderflöte, tyngd och sedan kroken med bete.
Har ni nÄgra andra tips pÄ riggar eller bete?
Samt, ni som har fiskat i denna sjö, vilket djup rekommenderar ni under dagtid?

Powerbait och dubbelkrok Àr strikt förbjudet.
Tack alla pÄ förhand!

Om de Àr varmt sÄ testa bottenmete dÄ bÄgen gillar kallt vÀder och kan trycka pÄ botten

Visa signatur

-"Robots are the future".

Marknadsreferenser:
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1079311/sok?searchid=f...

PermalÀnk
Medlem
●
Skrivet av Yorgo_:

Tjena alla!

TĂ€nkte dra ut till DrĂ€ngsjön i Åkersberga med grabben för att meta lite bĂ„ge/öring.
Gillar mest att meta med fryst rÀka och dubbelkrok, men nu Àr det sÄ att man inte fÄr köra dubbelkrok pÄ den sjön, sÄ tÀnkte passa pÄ att frÄga er vad ni rekommenderar för riggar som funkar bÀst för just detta fiske?

Brukar köra med gummistopp, gliderflöte, tyngd och sedan kroken med bete.
Har ni nÄgra andra tips pÄ riggar eller bete?
Samt, ni som har fiskat i denna sjö, vilket djup rekommenderar ni under dagtid?

Powerbait och dubbelkrok Àr strikt förbjudet.
Tack alla pÄ förhand!

Jag har haft bra fiske med Micetail & enkelkrok(flöte men kan Àven bottenmetas) annars spinnare som hÀmtas hem sakta över botten.

PermalÀnk
Medlem ★
●

BestÀllde hem ett Dragon-spö (ProGuide X, 3-18g) till nya sustain-rullen. Hoppas pÄ en drömcombo sÄ att man kan sluta hetsa runt efter nya prylar

NÄgon som skall tÀvla i 08ABBORREN förresten?

Visa signatur

Grubblare

PermalÀnk
Medlem
●
Skrivet av deviantart:

Hej alla fiskebitna!

Har sedan lÀnge fiskat med haspel men har pÄ sista tiden blivit intresserad av flugfiske.
TÀnkte försökte sÀtta ihop ett nybörjarkit (dvs spö,rulle,lina, fluga - the whole nine yards) med fokus pÄ vÀrde för pengarna.

Har mina damer och herrar nÄgra rekommendationer pÄ utrustning och vad man bör köpa, antingen som ett fÀrdigt kit eller separat i delar? GÀrna som sagt nybörjarvÀnligt och till en skÀlig prislapp utan att tumma alltför mycket pÄ kvalité.

Tacksam för alla rekommendationer och tankar!

NÀr du vÀl börjar nosa pÄ flugfiske sÄ nosa lite pÄ multiplikatorrullar med. BÀttre kontakt, bÀttre precision, mindre slitage, Kan kasta en hel dag utan skavsÄr pÄ pekfingret, bÀttre i trÄnga utrymmen, oftast (alltid) starkare bromsar jÀmfört med haspel i samma storlek.

Lite krÄngligare, men bÀttre.
Multiplikator Àr inte svÄrt heller, men som allt annat handlar det om intresse.

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F

PermalÀnk
Medlem
●
Skrivet av Jonny Myran:

Jag gillar att meta abborre jag. Kör med ett bambuspö och en vinkork som flöte KÀnns inte som att vi riktigt ligger pÄ samma nivÄ utrustnings- och kunskapsmÀssigt, men ÀndÄ.
Har Àven fiskat en hel del strömming i Stockholms skÀrgÄrd, men det Àr rÀtt trÄkigt. Att fiska abborre och gÀdda genom att meta eller kasta med lite skeddrag uppe vid "vÄr" lilla sjö i Norrland Àr dock sjukt roligt och avkopplande.

Man fiskar med och det man njuter av! SvÄrare Àn sÄ Àr det inte. Du metar sÀllan gÀdda om du inte har löja/nors/smÄmört som bete. Men det Àr inte fiske, fiske Àr aktivt.

Mete, nÀt och trolling. Det kan jag vara utan och lÀgger du nÀt nÀra Äar/Àlvar sÄ kommer jag vara dÀr och "snekasta".

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F

PermalÀnk
Medlem ★
●

Var i Älvdalen under helgen, hyfsat lĂ„gt vattenstĂ„nd

PermalÀnk
Medlem
●

tÀnkte testa fiska lite med nylonlina, har ni nÄ tips pÄ linor som Àr bra? Àr ute efter 0.16mm - 0.20mm.

PermalÀnk
●
Skrivet av piivo:

tÀnkte testa fiska lite med nylonlina, har ni nÄ tips pÄ linor som Àr bra? Àr ute efter 0.16mm - 0.20mm.

beror ju pÄ vad du ska fiska efter?

Visa signatur

-"Robots are the future".

Marknadsreferenser:
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1079311/sok?searchid=f...

PermalÀnk
Medlem
●

Öring/harr ska fiska med mikro jigg pĂ„ 1gram med ett flöte(eller utan) och UL spö

PermalÀnk
Medlem ★
●

KÀnner att jag har lagt fisket pÄ en helt annan nivÄ i Är... :-/
Förra mÄnaden la jag ut nÄgon stans mellan 6-7000kr pÄ fiskegrejer och igÄr nÀstan 5000kr och har ytterligare nÀrmare tvÄ tusen pÄ gÄng, som jag ska betala. Tror jag fÄr nöja mig snart... brukar nog lÀgga ut för en tusing om Äret annars, om jag inte köper spön/rulle. Har ju inte ens börjat investera i flugfiskegrejer Ànnu, vilket var inplanerat i Är.

Visa signatur

Hemma hos mig Àr det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
BĂ€rbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av DaBone:

KÀnner att jag har lagt fisket pÄ en helt annan nivÄ i Är... :-/
Förra mÄnaden la jag ut nÄgon stans mellan 6-7000kr pÄ fiskegrejer och igÄr nÀstan 5000kr och har ytterligare nÀrmare tvÄ tusen pÄ gÄng, som jag ska betala. Tror jag fÄr nöja mig snart... brukar nog lÀgga ut för en tusing om Äret annars, om jag inte köper spön/rulle. Har ju inte ens börjat investera i flugfiskegrejer Ànnu, vilket var inplanerat i Är.

Been there, done that, keeps doing it đŸ˜ŠđŸ€Ł

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av DaBone:

KÀnner att jag har lagt fisket pÄ en helt annan nivÄ i Är... :-/
Förra mÄnaden la jag ut nÄgon stans mellan 6-7000kr pÄ fiskegrejer och igÄr nÀstan 5000kr och har ytterligare nÀrmare tvÄ tusen pÄ gÄng, som jag ska betala. Tror jag fÄr nöja mig snart... brukar nog lÀgga ut för en tusing om Äret annars, om jag inte köper spön/rulle. Har ju inte ens börjat investera i flugfiskegrejer Ànnu, vilket var inplanerat i Är.

Skönt att höra att nÄgon Àr vÀrre Àn mig. Ligger rejÀlt i lÀ till och med!

Slog till pÄ ett ABU Garcia Beast X 40-140g med korkhandtag för 1429:- igÄr trots att jag sagt att jag inte skulle köpa nÄgot mer den hÀr sÀsongen. I vintras blev det mycket drag, bland annat en Muiras Mouse som krÀvde stöddigare spö. Sedan köpte jag ju nytt abborrspö för nÄgon mÄnad sedan, ABU Garcia Strike Pro för strax över 2000:-.

Men nu, nu har jag handlat klart!

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | SkÀrm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Otori:

Been there, done that, keeps doing it đŸ˜ŠđŸ€Ł

Min tanke sedan i vintras var ju att bara investera i flugfiskegrejer i Är, dÄ det gÄr pÄ en hel del.
Men sÄ kommer polaren och vill att man ska vara med i fisketÀvlingar.......

Skrivet av Henrik-W:

Skönt att höra att nÄgon Àr vÀrre Àn mig. Ligger rejÀlt i lÀ till och med!

Slog till pÄ ett ABU Garcia Beast X 40-140g med korkhandtag för 1429:- igÄr trots att jag sagt att jag inte skulle köpa nÄgot mer den hÀr sÀsongen. I vintras blev det mycket drag, bland annat en Muiras Mouse som krÀvde stöddigare spö. Sedan köpte jag ju nytt abborrspö för nÄgon mÄnad sedan, ABU Garcia Strike Pro för strax över 2000:-.

Men nu, nu har jag handlat klart!

Har funderat pÄ Muiras Mouse och Àven tÀnkt köpa den, men den har varit slutsÄld nÀr jag kollat.
Har du provat den? NĂ„got att ha?

Visa signatur

Hemma hos mig Àr det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
BĂ€rbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av DaBone:

Min tanke sedan i vintras var ju att bara investera i flugfiskegrejer i Är, dÄ det gÄr pÄ en hel del.
Men sÄ kommer polaren och vill att man ska vara med i fisketÀvlingar.......

Har funderat pÄ Muiras Mouse och Àven tÀnkt köpa den, men den har varit slutsÄld nÀr jag kollat.
Har du provat den? NĂ„got att ha?

Jag har bara testat den en gĂ„ng och dĂ„ orkade mitt spö inte dra ivĂ€g det mer Ă€n typ 10-15m. SĂ„ jag fick inget pĂ„ den. Å andra sidan fick jag inget pĂ„ nĂ„got drag den dagen.

Ska utvĂ€rdera den mer. 🙂

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | SkÀrm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

PermalÀnk
●
Skrivet av piivo:

Öring/harr ska fiska med mikro jigg pĂ„ 1gram med ett flöte(eller utan) och UL spö

Varför inte flÀtlina med en flourcarbon tafs?

Visa signatur

-"Robots are the future".

Marknadsreferenser:
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1079311/sok?searchid=f...

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av piivo:

Öring/harr ska fiska med mikro jigg pĂ„ 1gram med ett flöte(eller utan) och UL spö

Jag Àr inte mycket för att fiska smÄfisk egentligen men ska man tvunget göra det sÄ Àr torrfluga det överlÀgset mest underhÄllande fisket. Du borde prova det.
För er som inte fiskat torrfluga sÄ Àr det som uppströms mete "evolved 2.0". Och som vanligt med flugfiske sÄ kan man nörda ner sig pÄ en nivÄ som passar en sjÀlv.
https://www.youtube.com/watch?v=NNrkCAJprdQ
https://www.youtube.com/watch?v=ZY0a6D7NHtQ

PermalÀnk
Medlem
●
Skrivet av Powerjimmy:

Varför inte flÀtlina med en flourcarbon tafs?

Fiskar ju oftast sĂ„, aldrig testat nylon sĂ„ vill prova nĂ„got nytt. Och vinden tar rĂ€tt mycket i flĂ€tlinor nĂ€r man metar sĂ„ hoppas nylon Ă€r lite bĂ€ttre. Precis börjat fiska med trout magnet’s och fĂ„r sjukt mycket smĂ„fisk đŸ€Ł men Ă€ven braxar or lite större borrar vill hugga pĂ„ dem. Har inte hunnit testa dem pĂ„ öringar Ă€n dock!

PermalÀnk
Medlem ★
●

Har varit ute ett par gÄnger nu och testat mina nya jiggar och wobblers i olika sjöar och Àven stÀllt in min nya Revo Beast.
Tjena vad bra man kastar med den, nu nÀr den Àr instÀlld pÄ rÀtt sÀtt!
Kom Àven fram till att naturliga fÀrger Àr valet för de flesta gÀddor. Fick Àven en del pÄ motoroil-fÀrg, men ljusa/silvriga fungerade bÀst. Flertalet gÄnger som det small till bara 2-4 meter frÄn bÄten och man sÄg huggen.

Visa signatur

Hemma hos mig Àr det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
BĂ€rbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

PermalÀnk
Medlem
●

Fick 3 bÄgar till idag, börjar tröttna lite pÄ regnbÄge nu.. Hoppas jag kan ut och fiska borre med bÄt snart, Àr jigg bÀsta sÀtt att fÄ borre pÄ?

PermalÀnk
Medlem ★
●

Som flugfiskare Àr det direkt lÀmpligt att lÀgga i en högre vÀxel hÀr i Maj och Juni i troféjakt pÄ torrfluga.

HÀr en sjukt trevlig Röding frÄn igÄrkvÀll:

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av DaBone:

Min tanke sedan i vintras var ju att bara investera i flugfiskegrejer i Är, dÄ det gÄr pÄ en hel del.
Men sÄ kommer polaren och vill att man ska vara med i fisketÀvlingar.......

Har funderat pÄ Muiras Mouse och Àven tÀnkt köpa den, men den har varit slutsÄld nÀr jag kollat.
Har du provat den? NĂ„got att ha?

IgÄr testade jag den igen med mitt nya spö. Fick inget pÄ den dÄ heller men nu fick jag i alla fall ivÀg den lite lÀngre. Den gÄr vÀldigt grunt och passar antagligen bÀst nÀr gÀddorna Àr beredda till ythugg. Man kan veva hem den galet lÄngsamt.

Om nĂ„gon funderar pĂ„ ABU Garcia Beast X sĂ„ kan jag rapportera att den modellen jag köpte (45-140g med korkhandtag och 30 tons klinga) fixade 55-95g drag bra. Faktiskt riktigt skön pĂ„ de lĂ€ttare dragen som jag trodde att den skulle vara för styv för. Bra lĂ€ngd Ă€ven om jag inte riktigt vant mig vid det lĂ„nga handtaget Ă€nnu. ÅterstĂ„r att landa en fisk med det ocksĂ„.

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | SkÀrm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

PermalÀnk
●
Skrivet av piivo:

Fick 3 bÄgar till idag, börjar tröttna lite pÄ regnbÄge nu.. Hoppas jag kan ut och fiska borre med bÄt snart, Àr jigg bÀsta sÀtt att fÄ borre pÄ?

https://i.ibb.co/K9VF0X9/IMG-9028.jpg

Nu pÄ försommaren tar du dem pÄ poppers pÄ grunda varma vikar

Visa signatur

-"Robots are the future".

Marknadsreferenser:
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1079311/sok?searchid=f...

PermalÀnk
Medlem
●

Ville ha abborre men fick denna urlekta gÀdda pÄ en 10g myran spinnare.
103cm 5.5kg
LÀngsta fisken jag fÄtt, men satan va smal den var. Trodde det var en 10kg's nÀr den var i vattnet.

Tog hem till mamma dÄ hon hellre Àter gÀdda Àn regnbÄge :s

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av piivo:

Ville ha abborre men fick denna urlekta gÀdda pÄ en 10g myran spinnare.
103cm 5.5kg
LÀngsta fisken jag fÄtt, men satan va smal den var. Trodde det var en 10kg's nÀr den var i vattnet.
https://i.ibb.co/sjZKqQH/gedd.jpg
https://i.ibb.co/g9d14cs/gedda.jpg
Tog hem till mamma dÄ hon hellre Àter gÀdda Àn regnbÄge :s

Grattis! Fantastiskt att spinnaren höll!

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | SkÀrm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

PermalÀnk
Medlem
●

Tips pÄ flÀtlina som inte ger sÄ mycket linbÄge? tÀnker att kanske fireline Àr bra dÄ den verkar vara mer Ät nylonhÄllet?
Kör med berkley x9 nu iaf och det Àr enorma linbÄgar drygt nÀr man skall jigga!

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av piivo:

Tips pÄ flÀtlina som inte ger sÄ mycket linbÄge? tÀnker att kanske fireline Àr bra dÄ den verkar vara mer Ät nylonhÄllet?
Kör med berkley x9 nu iaf och det Àr enorma linbÄgar drygt nÀr man skall jigga!

Har sjÀlva linan sÄ stor betydelse nÀr man fÄr mycket linbÄge? Jag tÀnker spontant att man försöker motverka det genom att vinkla ner spötoppen eller möjligtvis gÄ upp i vikt pÄ bete/jiggskalle. Kanske att tjocklek pÄ lina kan ha betydelse i viss mÄn men dÄ Àr det nog grövre storlekar.

Jag kör en vÀldigt "stel" flÀtlina frÄn Fireline som jag inte minns namnet pÄ just nu, men den ger linbÄge om det blÄser pÄ. 0,10 mm har jag för mig att det Àr, kanske 0,12.

Spöt ner i vattnet om det blÄser, sÄ brukar jag göra

Visa signatur

Grubblare

PermalÀnk
Medlem
●
Skrivet av DaBone:

KÀnner att jag har lagt fisket pÄ en helt annan nivÄ i Är... :-/
Förra mÄnaden la jag ut nÄgon stans mellan 6-7000kr pÄ fiskegrejer och igÄr nÀstan 5000kr och har ytterligare nÀrmare tvÄ tusen pÄ gÄng, som jag ska betala. Tror jag fÄr nöja mig snart... brukar nog lÀgga ut för en tusing om Äret annars, om jag inte köper spön/rulle. Har ju inte ens börjat investera i flugfiskegrejer Ànnu, vilket var inplanerat i Är.

Börja fiska karp istÀllet... DÀr snackar vi pengar. Haha.
Bara boilies som du praktiskt taget kastar i sjön, kostar typ 100-200kr kilot.. o det gÄr ju en del kilon pÄ en sÀsong. Sen Àr det ju allt annat runtomkring med. Bara ett sjysst bivvy (tÀlt) gÄr ju loss pÄ 4-5 tusen. SÄ du fÄr nog anse dig som lyckligt lottad som sysslar med spinn istÀllet:)

PermalÀnk
Medlem
●
Skrivet av drwlz:

Har sjÀlva linan sÄ stor betydelse nÀr man fÄr mycket linbÄge? Jag tÀnker spontant att man försöker motverka det genom att vinkla ner spötoppen eller möjligtvis gÄ upp i vikt pÄ bete/jiggskalle. Kanske att tjocklek pÄ lina kan ha betydelse i viss mÄn men dÄ Àr det nog grövre storlekar.

Jag kör en vÀldigt "stel" flÀtlina frÄn Fireline som jag inte minns namnet pÄ just nu, men den ger linbÄge om det blÄser pÄ. 0,10 mm har jag för mig att det Àr, kanske 0,12.

Spöt ner i vattnet om det blÄser, sÄ brukar jag göra

Ja du har nog rÀtt, Àr rÀtt ny med jiggfisket sÄ har mest kört med 45 graders vinkel och bara vevat med rullen mest. Men var ute i helgen och tycker de fungerar bÀttre nÀr man hÄller ner spötoppen tom, man krokar enklare iaf!

Har ni nÄ tips pÄ jiggar? och helst med skallar som passar till.

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av piivo:

Ja du har nog rÀtt, Àr rÀtt ny med jiggfisket sÄ har mest kört med 45 graders vinkel och bara vevat med rullen mest. Men var ute i helgen och tycker de fungerar bÀttre nÀr man hÄller ner spötoppen tom, man krokar enklare iaf!

Har ni nÄ tips pÄ jiggar? och helst med skallar som passar till.

Alla har ju sina favoriter och jag föresprÄkar starkt att du kikar runt lite och vÀljer form och fÀrg efter vad du sjÀlv tycker kÀnns "hett" (det Àr ju hela tjusningen ), men en som ofta fungerar för mig dÀr jag fiskar Àr stanley the stickleback frÄn Westin:
https://jiggar.nu/beten-efter-marke/westin/stanley-the-stickl...

Har Àven haft riktigt bra fiske pÄ den hÀr:
https://www.sporting.se/sv/artiklar/esox-gear-curly-lucy-10-c...

Jag fiskar ofta pÄ ganska djupt vatten (7-9 meter) och dÄ Àr vÀl nÀstan allting svart ÀndÄ, sÄ jag vet inte om fÀrgerna gör sÄ mycket i mitt fall

Visa signatur

Grubblare

PermalÀnk
Medlem
●

Nice har testat stickleback, de vibrerar extremt mycket för mig ifall jag anvÀnder dem i kombination med ett litet beteslÄs frÄn biltema, dÄ jag vet att betet fortfarande sjunker utan att jag ens behöver se linan

Blir att skaffa en i motoroil fÀrgen dock, ser riktigt heta ut.

Har dock fÄtt mest fisk pÄ berkley power swimmer soft, men de gÄr sönder sÄ lÀtt.. GÄr knappt att anvÀnda med vissa jiggskallar dÄ de bara spricker upp :s
tex westins roundup skallar förstör jiggen direkt man försöker trÀ pÄ den..

Bara fÄtt dem att hÄlla pÄ dessa skallar:
https://jiggar.nu/tillbehor/jiggskallar/20/owner-ultra-head-2...