Permalänk
Avstängd

Dök upp min på FB wall för ett par timmar sedan

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av joakim99:

Nja, en del produkter känns lite tveksamm. Som t ex en 1.5 nätverkskabel för 498 kr.

Och du tror att den kabeln är tekniskt undermålig för användning?
Jag skrev bra produkter (sett ur ett absolut tekniskt perspektiv), inte att de är billiga eller ens prisvärda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olle P:

Och du tror att den kabeln är tekniskt undermålig för användning?
Jag skrev bra produkter (sett ur ett absolut tekniskt perspektiv), inte att de är billiga eller ens prisvärda.

Du skrev dock inte att du endast avsåg ett tekniskt perspektiv:
"HiFi-klubben säljer, så vitt jag vet, bara bra produkter."

Om man skall bedöma om en produkt är bra och inte säger något om vilka kriterier som avses så kan jag tycka att priset har betydelse huruvida en produkt är bra eller inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av joakim99:

Nja, en del produkter känns lite tveksamm. Som t ex en 1.5 nätverkskabel för 498 kr. Dock sålde de en nätverkskabel från Denon tidgare om jag minns rätt för att ännu högre pris.

"Anslut din musikstreamer med en bra nätverkskabel istället för via Wi-Fi så får du mycket bättre överföring och färre störningar i musiksignalen. "

https://www.hifiklubben.se/audioquest-pearl-natverkskabel/aqp...

Jag har dock handlat en hel del från hifiklubben och har ett positivt intryck av dom.

De säljer AudioQuest Cinnamon nätverkskabel 1,5m för 1198kr, jag har svår att se att produkten är prisvärd.
https://www.hifiklubben.se/audioquest-cinnamon-natverkskabel/...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snubb1:

De säljer AudioQuest Cinnamon nätverkskabel 1,5m för 1198kr, jag har svår att se att produkten är prisvärd.
https://www.hifiklubben.se/audioquest-cinnamon-natverkskabel/...

Det är ändå en Cat7 kabel och klarar 10Gbit över 100 meter.
Och jag tror nog en skulle kunna dra uppemot 125 meter med en kabel i den kvaliteten faktiskt, kostar inte mer än 35.000 kronor!

Permalänk
Medlem

Onkyo kommer tillbaka till Europa
Med Sharps hjälp

Hifi-tillverkaren Onkyo kommer tillbaka till Europa, efter att ha ansökt om konkurs i maj. Nu kommer varumärket drivas under gemensamt ägande av Sharp och Premium Audio Company (PAC). De två företagen har officiellt meddelat att Onkyo, tillsammans med Integra och Pioneer, snart kommer att finnas tillgängliga för distribution över Europa, Mellanöstern och Afrika. Försäljningen ska dra igång i höst.

Källa: Feber.se

Permalänk
Medlem

Hej

Jag har 2st Onkyo, en TX-NR807 och en TX-NR3007 som båda har den vanliga felet att bilden ibland blir "trasmatta" och ibland koppas ljuden inte fram.
807an har blivit repad på garanti en gång tidigare.
Om jag inte minns fel så berodde det på HDMI växeln som var ett BGA chip med tveksam kvalitet på monteringen.

Min fråga idag: Finns den någon verkstad idag som har kompetens att reparera detta typ av fel och kunskap om Onkyo som ni själva har erfarenhet av och kan rekommendera?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av rosenhof:

Hej

Jag har 2st Onkyo, en TX-NR807 och en TX-NR3007 som båda har den vanliga felet att bilden ibland blir "trasmatta" och ibland koppas ljuden inte fram.
807an har blivit repad på garanti en gång tidigare.
Om jag inte minns fel så berodde det på HDMI växeln som var ett BGA chip med tveksam kvalitet på monteringen.

Min fråga idag: Finns den någon verkstad idag som har kompetens att reparera detta typ av fel och kunskap om Onkyo som ni själva har erfarenhet av och kan rekommendera?

Jag hade börjat med att kontakta Servicepartner, det är de som har haft hand om Onkyoservicen.

Vi är auktoriserad verkstad & servicepartner för ONKYO Sverige.
SERVICEPARTNER AB

Norra Långebergsgatan 4
421 32 Västra Frölunda
Sverige

Tel: +46 (0)31-10 10 40
E-post: info@service-partner.se
onkyo@service-partner.se
Webb: service-partner.se

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Tack, den har jag redan hittat.
Tänkte närmast på om någon här har erfarenhet av den verkstaden eller någon annan.
Om kan minns rätt var det Anovo som lagade min 807 senast och de var också en officiell verkstad men felet återkom ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rosenhof:

Tack, den har jag redan hittat.
Tänkte närmast på om någon här har erfarenhet av den verkstaden eller någon annan.
Om kan minns rätt var det Anovo som lagade min 807 senast och de var också en officiell verkstad men felet återkom ändå.

De gjorde ett utmärkt jobb med min McIntosh-förstärkare iaf