Permalänk
Medlem

Mobo till 2500k

Behöver ett moderkort till en 2500k, det är till en medlem här på Swec.
Jag länkar tråden;

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1664631-bios-uppdateri...

Jag swishar + frakt

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Men i den tråden är det en z87a, alltså 1150 i stället för 1155, har ni fixat en ny CPU? Har ett oem från dell, dock inga oC möjligheter och kan inte köra ram snabbare än 1333.

Permalänk
Medlem

3570k + mobo + ram tror jag har liggandes. Intressant?

Visa signatur

Ok grabbar, vad e fel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av subonez:

Men i den tråden är det en z87a, alltså 1150 i stället för 1155, har ni fixat en ny CPU? Har ett oem från dell, dock inga oC möjligheter och kan inte köra ram snabbare än 1333.

Jag köpte moderkort och cpu, Asus P8P67 + i5 2500k här på Sweclockers, försökte uppdatera BIOS eftersom det var väldigt gammal version med diverse buggar, datorn frös i 30min+ så jag var tvungen att göra en omstart och då når den inte BIOS längre. Så jag har alltså en fungerande 2500k:a liggandes så det är därför Falcon erbjöd sig! Läxa lärd: försök aldrig uppdatera BIOS i Windows även om det är genom moderkorttillverkarens officiella programvara!

Permalänk
Medlem
Skrivet av hafsblau:

Jag köpte moderkort och cpu, Asus P8P67 + i5 2500k här på Sweclockers, försökte uppdatera BIOS eftersom det var väldigt gammal version med diverse buggar, datorn frös i 30min+ så jag var tvungen att göra en omstart och då når den inte BIOS längre. Så jag har alltså en fungerande 2500k:a liggandes så det är därför Falcon erbjöd sig! Läxa lärd: försök aldrig uppdatera BIOS i Windows även om det är genom moderkorttillverkarens officiella programvara!

Tillägger att en av dom största felen man kan göra när man flashar bios (i bios-läge eller Windows), är att glömma att resetta bios till default innan du flashar.
En överklockning kan sabba bios-inläsningen helt....

Visa signatur

🗄️ Corsair Carbide 100R Chassi] 🔲AMD® RYZEN™ 9 5950X] 🏬MSI X570 MAG TOMAHAWK WIFI] ❄️Arctic Cooling Liquid Freezer II 240] 🎞️Kingston Fury 128GB (4x32GB) DDR4 3600MHz/CL18.22.22 @CL 16.19.19 Beast] 🏴Powercolor Radeon RX 6950XT 16GB Red Devil] [Thermaltake Toughpower 1200W ] 💾Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 500GB] [Lexar NM700 M.2 NVMe SSD 4Tb] [Kingston NV2 M.2 NVMe SSD 4Tb ] [Samsung SSD 870 QVO 4Tb] [15 TB WD NAS RED 7200rpm Lagringsdiskar] 🖥️ASUS VP28U 4K 28" Skärm] 🔌Comhem 1000/1000Mbit fiber] [Windows 11 Pro SWE]

Permalänk
Medlem
Skrivet av herbamare:

Tillägger att en av dom största felen man kan göra när man flashar bios (i bios-läge eller Windows), är att glömma att resetta bios till default innan du flashar.
En överklockning kan sabba bios-inläsningen helt....

Jag hade allt på default förutom en sak; hade stängt av Marvell SATA controller därför att P8P67 har både Intel SATA och Marvell SATA och när jag startade datorn så kom det annars upp typ "Marvell Storage Controller couldn't find any disk"

Permalänk
Medlem

Kan nämna att en 2500K är värd kanske 50 kr, så att leta utbytesmoderkort värt 6 gånger så mycket till den kanske inte är den bästa investeringen. Lika bra att investera i en ny plattform då man ofta får i5:or nästan på köpet med moderkort till dessa äldre socklar.

Permalänk
Medlem

Annars om du beställer en sådan här kan jag köpa den av dig efteråt:
https://www.amazon.se/Flash-Chip-USB-programmerare-Flash-BIOS...

Då kan du programmera BIOS externt utan att moderkortet fungerar.

Permalänk
Medlem

Hejsan.
Finns det någon i Uddevalla som har ett bättre moderkort med cpu och orkar lösa med snabb frakt så måste de inte passa 2500k så läger gärna jag lite pengar för att hjälpa till när alla har vart så snälla här.
Jag betalar givetvis både frakten och kortet via Swish och all ära till dom som tog initiativet i tråden.

Hittas kort till 2500k så hjälper jag gärna @falcon att betala för så snabb frakt som möjligt även om de kostar lite.
Känns skönt att de finns så många som vill hjälpa till.
Mvh Thomas

Visa signatur

Livet är kort, så ta det lungt så räcker det längre =)

Permalänk
Medlem

Jag har ett Asrock extreme3 gen3 som inte används om någon är sugen!
Kan även slänga med processor och 16GB RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pooslice:

3570k + mobo + ram tror jag har liggandes. Intressant?

Pris?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pyxira:

Jag har ett Asrock extreme3 gen3 som inte används om någon är sugen!
Kan även slänga med processor och 16GB RAM

Pris?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Vad vill du ge?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Beror på vad du är intresserad av. Ska kolla vad det är för mobo specifikt. Gigabyte tror jag.

Visa signatur

Ok grabbar, vad e fel?