Permalänk
Medlem
Skrivet av Valonen:

Sitter du och klämmer på skithusrullen?
Nej nu får alla ta och skärpa sig!

Hellre det än att köpa grisen i säcken.

Permalänk
Inaktiv

Älskar när foliehattar delar med sig av sina djupaste hemma-ligheter på forum!

Hushållsost är det rea på titt som tätt, så köper 2 stycken för halva priset och fyller på lagom till nästa utförsäljning.

Till er som handlar på ÖoB, Rusta, Dollarstore... vad köper ni för mög? Varje gång jag går in i nämna butiker förundras jag över hur allting på sin höjd är någon krona billigare ön på Ica Maxi och liknande - men då endast på produkter som jag aldrig skulle ta in i mitt hem. Det enda jag har köpt som var en "deal" var en tandkräm för 10 kronor, men är 99% säker på att det var mindre i deras stora tub än den vanliga man köper.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kyraal:

Konstig reaktion det där. Hur ska man annars veta hur kompakt rullen är? Vi vill ju inte betala för en massa luft som tar upp extra plats 😄

Skrivet av Finkelzvin:

Hellre det än att köpa grisen i säcken.

Tog 2 öl igår och tyckte jag var jäkligt rolig, håller såklart med om att man inte ska köpa luft.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon291473:

Älskar när foliehattar delar med sig av sina djupaste hemma-ligheter på forum!

Hushållsost är det rea på titt som tätt, så köper 2 stycken för halva priset och fyller på lagom till nästa utförsäljning.

Till er som handlar på ÖoB, Rusta, Dollarstore... vad köper ni för mög? Varje gång jag går in i nämna butiker förundras jag över hur allting på sin höjd är någon krona billigare ön på Ica Maxi och liknande - men då endast på produkter som jag aldrig skulle ta in i mitt hem. Det enda jag har köpt som var en "deal" var en tandkräm för 10 kronor, men är 99% säker på att det var mindre i deras stora tub än den vanliga man köper.

Håller med, man får verkligen ha tur om just det man vill ha ska råka finnas billigt, i storpack eller liknande. Sen kanske det inte alltid är så bra med storpack även om det är något billigare, jag köpte exempelvis "mitt" schampo i någon jätteflaska som inte fick plats på badkarskanten där allt annat sånt står, och jag har också köpt storpack av matvaror där man inte hinner få i sig ens hälften innan det har blivit dåligt, och då är det ju inte så billigt eller "klimatsmart".

Jag har köpt från matsmart några gånger, och det är lite samma läge där, men problemet görs värre av att de endast levererar en hel kartong liksom så det gäller ju att man fyller upp den ganska bra om det ska löna sig. Tyvärr blir det ofta en massa godis för det är mestadels det som är prisvärt. Men det går att göra fynd där så det är värt att kolla utbudet då och då förstås.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon291473:

Älskar när foliehattar delar med sig av sina djupaste hemma-ligheter på forum!

Hushållsost är det rea på titt som tätt, så köper 2 stycken för halva priset och fyller på lagom till nästa utförsäljning.

Till er som handlar på ÖoB, Rusta, Dollarstore... vad köper ni för mög? Varje gång jag går in i nämna butiker förundras jag över hur allting på sin höjd är någon krona billigare ön på Ica Maxi och liknande - men då endast på produkter som jag aldrig skulle ta in i mitt hem. Det enda jag har köpt som var en "deal" var en tandkräm för 10 kronor, men är 99% säker på att det var mindre i deras stora tub än den vanliga man köper.

Jag tömde ÖoB på Katrinelund samt Toftanäs(bägge i Malmö) samma dag på deras Dove refill för 15 kronor per paket. Exakt samma pakt kostade 24,95 just då hos Coop. Tyckte det var en bra affär och eftersom jag använder Dove som handtvål så passade det bra. Har fortfarande inte kört slut på dom.

På Toftanäs fick dom öppna en annan kassalinje för att kunna betjäna dom andra kunderna som köpte grejer som dom fick plats med i handen .

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.

Permalänk
Skrivet av snajk:

Håller med, man får verkligen ha tur om just det man vill ha ska råka finnas billigt, i storpack eller liknande. Sen kanske det inte alltid är så bra med storpack även om det är något billigare, jag köpte exempelvis "mitt" schampo i någon jätteflaska som inte fick plats på badkarskanten där allt annat sånt står, och jag har också köpt storpack av matvaror där man inte hinner få i sig ens hälften innan det har blivit dåligt, och då är det ju inte så billigt eller "klimatsmart".

Jag har köpt från matsmart några gånger, och det är lite samma läge där, men problemet görs värre av att de endast levererar en hel kartong liksom så det gäller ju att man fyller upp den ganska bra om det ska löna sig. Tyvärr blir det ofta en massa godis för det är mestadels det som är prisvärt. Men det går att göra fynd där så det är värt att kolla utbudet då och då förstås.

Matsmart är oftast ganska dyrt. Avråder från den sidan
/Snåljåp

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Ja det blir ju inte farligt på den tiden, sannolikt inte på väldigt lång tid, men fettet blir härsket och smakar därmed inte gott.

Som sagt minimivärden och det tar hänsyn till att det är du som fryser in i en vanlig plastpåse. Bra hanterat tar det bra mycket längre tid innan fettet härsknar i verkligheten och ja, jag har fryst gris i över 20 år nu. Sen är det skillnad på industripackat/fryst och privathanterat också. Betydligt längre hållbarhet på det första så ska man inte använda det direkt så köp gärna fryst

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Medlem

Snus! Blir i princip alltid en beställning om 2000prillor@ungefär 80 dosor om man räknar med 24 prillor/dosa. Finns här https://swedsnus.nu/

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

Permalänk
Medlem

ComfyBalls köper jag alltid ett gäng utav nu när jag fått testat dem tidigare, även storpack av strumpor. Snus köps också in runt 50 dosor per gång.

Sist men inte minst, toapapper (skall köra klämtest nästa gång)

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Skrivet av Mr_Lazy:

Bunkra och bunkra men storpack av schampo och tvättmedel går alltid åt

Jag skulle också köpa storpack av schampo om jag hade haft något hår kvar att tala om ...

Permalänk
Skrivmaskin

Jag och @Landmarks har fullständigt snöat in på hockeypulver, och med insikten att en burk kostar 10-12 kronor löst blev det ett större inköp för några veckor sedan. Nu har jag så att det räcker månaden ut, åtminstone!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nozomi:

Behöver man annat? Icas Basic tvål, en relativt liten droppe räcker till båda händerna.
Medans de dyrare lyxtvålarna kräver ofta en större pump med tvål för att fixa båda.

Skulle inte säga att de är vattniga, bara inte trögflytande som en hudkräm.

Det är ju lite olika vad man tycker om, jag har inte tyckt om de billiga som jag köpt men har inte provat alla sorterna.
Just Ldb gillar jag, och den tillverkas i Sverige också tror jag.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem

Glöm inte att Makrill i tomatsås oftast håller ca; 4 år enligt förpackning och är en bra stapelvara. Har väl ca: 200 konserver, när jag köper nytt så läggs de längst bak och så äter vi de närmaste. Då är det ändå 3 år kvar, så gillar detta.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Skrivet av vinylens:

Betyder att du dricker ca 4.5 liter om dagen

Minst, och jag har gjort så i över 15 år nu. Jag räknar inte med alla småflaskor eller burkar som man köper varje dag på jobbet. Kostnaden motsvarar över 60% av matbudgeten varje månad. När man har semester och är ledig hela dagarna så fördubblas nästan intaget.

Det går minst en flaska till varje måltid oavsett hur stor eller liten den är.

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av Wittwang:

Jag och @Landmarks har fullständigt snöat in på hockeypulver, och med insikten att en burk kostar 10-12 kronor löst blev det ett större inköp för några veckor sedan. Nu har jag så att det räcker månaden ut, åtminstone! https://i.imgur.com/L930yJV.jpg

Jag KAN ha beställt ett 60-pack jag med, men väntar fortfarande spänt på leveransen. Förstår inte hur jag kunde glömma detta väldigt viktiga bulk-köp! Hockeypulver för hela slanten

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wittwang:

Jag och @Landmarks har fullständigt snöat in på hockeypulver, och med insikten att en burk kostar 10-12 kronor löst blev det ett större inköp för några veckor sedan. Nu har jag så att det räcker månaden ut, åtminstone! https://i.imgur.com/L930yJV.jpg

Hur snöar man in på detta?

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon291473:

Älskar när foliehattar delar med sig av sina djupaste hemma-ligheter på forum!

Hushållsost är det rea på titt som tätt, så köper 2 stycken för halva priset och fyller på lagom till nästa utförsäljning.

Till er som handlar på ÖoB, Rusta, Dollarstore... vad köper ni för mög? Varje gång jag går in i nämna butiker förundras jag över hur allting på sin höjd är någon krona billigare ön på Ica Maxi och liknande - men då endast på produkter som jag aldrig skulle ta in i mitt hem. Det enda jag har köpt som var en "deal" var en tandkräm för 10 kronor, men är 99% säker på att det var mindre i deras stora tub än den vanliga man köper.

Brukar köpa Arla Gouda på Kvantum el Maxi när den kostar 40 el 50/kg. Bäst o godast och har lång hållbarhet, köpte häromveckan för 50 med bäst före i februari.

På ÖoB: Förr alkaline och platta litium batterier men nu har de blivit lika dyra som andra och har gått över till uppladdningsbara från Lidl.
Krossad svartpeppar och vitlöksgranulat i storburk 600 och 750g. Vitamintabletter och fiskolja. Bikarbonat i storburk 1350g. Kökssvamp 10 för 10:- och 1l fryspåsar.

Rusta: Kolsyrepatron när 20-25:-, tandkräm när 10:-, ledljus till kampanjpris (block o kron) för någon brandchef på TV sa att man ska inte använda levande ljus utan det istället. Mattor, kontaktgrill, ministekpanna för enstaka ägg o shoppingvagn till kampanjpris. 2l o 3l fryspåsar, plastfolie o Ajax spray när kampanjpris. Innestrumpor 10:- och stövelkängor 99:-. Guldbestick för halva priset.

Dollarstore: Förra året hade de 4 burkar för 10:- energidryck med engelsk flagga på. Blev ett flak.

Handlar som du ser nästan bara till kampanjpris på de ställena för som du säger de är annars inte mycket billigare till ord pris än andra.