Testpilot: MSI Clutch GM41 – trådlös lättviktare på piedestal

Permalänk
Melding Plague

Testpilot: MSI Clutch GM41 – trådlös lättviktare på piedestal

Testpiloten Joakim Pekkari tar sig an Clutch GM41, den senaste lättviktaren från MSI som vill gå på knock!

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Som vanligt en alldeles för liten mus. När ska det komma datormöss som passar män?

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av Varg:

Som vanligt en alldeles för liten mus. När ska det komma datormöss som passar män?

Är du en björn, eller nåt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Varg:

Som vanligt en alldeles för liten mus. När ska det komma datormöss som passar män?

Finns redan.

Förövrigt verkar det som en schysst mus. Bra skriven recension! 👏

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk

Angående DPI-knappen.
Har nyligen tittat lite på Logitech G pro wireless, den har också DPI-knappen på undersidan. Enligt en review på youtube så flyttades den till undersidan för att undvika att komma åt den av misstag, efter feedback från "pros".

Edit: Sen kan man förstås tycka det är konstig placering ändå. Själv hade jag nog hellre haft den på ovansidan, en extra knapp man kan programmera om till sitt tycke.

Visa signatur

MacBook Pro 13" 2018

Permalänk
Medlem
Skrivet av Varg:

Nej, men jag har inga kärringhänder som många verkar ha.

Tror de flesta mössen ute på marknaden passar de flesta män, så majoriteten har nog vad du kallar för ”kärringhänder”. Är nog snarare du isf som har träsktrolls-nävar.

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av Varg:

Nej, men jag har inga kärringhänder som många verkar ha.

Typ alla som läser detta just nu:

Men väl rutet @vargeEEEEn! Form och batteritid är väl oftast viktigast när typ alla använder samma sensor. Är ändå ett fan av placeringen av DPI-knappen. Kör Logitech Pro G där den också är placerad på undersidan och ändrar känslighet rätt sällan on the fly.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Varg:

Som vanligt en alldeles för liten mus. När ska det komma datormöss som passar män?

Aja, så liten är den inte, 130.1 x 67 x 38.3 mm
https://www.msi.com/Gaming-Gear/CLUTCH-GM41-LIGHTWEIGHT-WIREL...

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

intressant att dom vill att det ska vara en icke-high-end-mus till ett bättre pris och så: *bang* 999:-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hothep:

intressant att dom vill att det ska vara en icke-high-end-mus till ett bättre pris och så: *bang* 999:-

859:-
https://cdon.se/hemelektronik/msi-micro-star-international-cl...

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av Hothep:

intressant att dom vill att det ska vara en icke-high-end-mus till ett bättre pris och så: *bang* 999:-

Man får ju tänkta att möss och tillbehör dippar rejält i pris efter bara några månader. Men ja. Prisutvecklingen nu för tiden är härlig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Varg:

Jag har redan kollat alla specs och för mig är den fortfarande alldeles för liten. Det enda alternativet är att göra ett eget skal med en 3D-skrivare till en befintlig mus.

Hur "stor" behöver den vara enligt dig?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av JohnSmith13:

Angående DPI-knappen.
Har nyligen tittat lite på Logitech G pro wireless, den har också DPI-knappen på undersidan. Enligt en review på youtube så flyttades den till undersidan för att undvika att komma åt den av misstag, efter feedback från "pros".

Edit: Sen kan man förstås tycka det är konstig placering ändå. Själv hade jag nog hellre haft den på ovansidan, en extra knapp man kan programmera om till sitt tycke.

Skrivet av Enviro:

Typ alla som läser detta just nu:

https://uploads.dailydot.com/2019/08/Hannibal_buress_hands_meme-e1564751830321.png?auto=compress&fm=png

Men väl rutet @vargeEEEEn! Form och batteritid är väl oftast viktigast när typ alla använder samma sensor. Är ändå ett fan av placeringen av DPI-knappen. Kör Logitech Pro G där den också är placerad på undersidan och ändrar känslighet rätt sällan on the fly.

Ja det verkar ju tydligen vara något från proffsen, jag har aldrig upplevt att jag av misstag kommit åt en välplacerad DPI knapp, men men jag byter sällan DPI numera ändå.

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Varg:

Det här är en Qpad OM-75 och den har måtten 128 x 80 x 42 mm (längd, bredd, höjd). Alltså en av de större på marknaden. Jag skulle behöva 30 mm längre och åtminstone 5 mm högre för att få hyfsad "palm grip" på den.
https://i.imgur.com/D8tZg9M.jpg

Nej, inte direkt.

Men hur stora händer har du då? Från fingertoppen till vecket under handleden, hur många centimeter? Med lite mer info borde det gå att hitta en mus som passar dig bra.

Visa signatur

Smurf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Varg:

Som vanligt en alldeles för liten mus. När ska det komma datormöss som passar män?

Om inte mx master eller razer naga passar din hand så är de nog inte fel på män idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Om inte mx master eller razer naga passar din hand så är de nog inte fel på män idag.

Varken MX Master eller Razer Naga är särskilt stora möss dock.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Moderator
Testpilot

Nu släpper vi "män ska ha stora händer"-diskussionen och arkiveran den med Kenneth & the Knutters storhits.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Nu släpper vi "män ska ha stora händer"-diskussionen och arkiveran den med Kenneth & the Knutters storhits.

Ja, det är ju stor risk att diskussionen spårar ur bland alla dessa (17) inlägg i tråden.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Varg:

Ja, det är ju stor risk att diskussionen spårar ur bland alla dessa (17) inlägg i tråden.

Vi kan ha en diskussion om storleken på möss och vad man föredrar utan insinuationer om saker som inte har med ämnet att göra.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Jag fick många vibbar ifrån Razer Ultimate Viper musen, dockan, utformningen, det mesta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Om inte mx master eller razer naga passar din hand så är de nog inte fel på män idag.

Razer naga är ju rent av en väldigt liten mus. Har provat och jag kan inte ens använda 1-3 knapparna bekvämt och resten är omöjliga att nå.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Jag har rätt stora händer (typ storlek 10/11 i handskar) och har precis klämmt och kännt på en Steelseries Aerox 5 (luftigare version av Rival 5) och det måste jag erkänna att var bland dom bättre möss jag har lagt mina händer på! Vântar nu på att dom ska komma på rea, då jag tycker 1600kr är lite väl mycket för en mus (om man vill köpa av en lokal handlare med bra omdöme...)!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ingen gamingmus är komplett utan en rejäl mjukvarusvit

En del görs för att användas utan som t.ex möss av Zowie och Vaxee.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BadNewsBrod:

https://i.pinimg.com/originals/57/0a/aa/570aaa42c3d2ca7581e88e97b01ec9a3.jpg

Finns redan.

Förövrigt verkar det som en schysst mus. Bra skriven recension! 👏

Vad är det för mus?

Permalänk
Hedersmedlem

Har själv en Zowie EC1-A, och även här är DPI-knappen placerad på undersidan. Som några konstaterat ovan är det pga att inte komma åt den av misstag. Personligen hade jag inte velat ha den placerad någon annanstans.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe