Bahnhof, kö i 1,5 timme och bortklickad

Permalänk
Medlem

Bahnhof, kö i 1,5 timme och bortklickad

Ska ringa för att uppgradera bredbandet hos mina föräldrar med min far intill.
(funkar inte via hemsidan för tillfället)
1,5 timmes kö och därefter bortklickad! (2 samtal före!)

Det här något som jag fått känslan av har blivit bara sämre o sämre hos bahnhof.

Måhända integritetsriddare på internet men nu vette fasen.

... andra som upplever support/kundservice bara blir sämre å sämre hos bahnhof ?

Visa signatur

Laptop | Legion 7 32GB 3080 RTX Ryzen 9
Desktop | ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING | Intel Core i7 8700K | Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance | Palit GeForce GTX 1080 Ti Jetstream 11GB | Samsung 970 Evo | Samsung 850 pro 256 GB | WD Green 2 TB | Corsair RM750 750W | LG 27GL850-B | ASUS VG248QE

Permalänk
Medlem

Outsurcad support till lägstbjudande pris?

Har ingen aning men skulle väl inte vara första gången någon säljer tjänster mot företag och räknar ner sig så de inte har råd att hålla nivån..

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig stött på problem. Men jag skulle å andra sidan inte stått i kö i 1,5 timme till att börja med. Ring en annan tid, om möjlighet finns. Sen är, som du nämner, deras hemsida ett vrak. Typ inga funktioner som funkar. Men fått bra och snabb hjälp genom deras chattfunktion många gånger, med t.ex. deras domäntjänst o dyl.

Edit: Aldrig stött på problem med telefonsupporten ska understrykas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av furis:

Ska ringa för att uppgradera bredbandet hos mina föräldrar med min far intill.
(funkar inte via hemsidan för tillfället)
1,5 timmes kö och därefter bortklickad! (2 samtal före!)

Det här något som jag fått känslan av har blivit bara sämre o sämre hos bahnhof.

Måhända integritetsriddare på internet men nu vette fasen.<Uppladdad bildlänk>... andra som upplever support/kundservice bara blir sämre å sämre hos bahnhof ?

Ringde bahnhof för att få bredbandet aktiverat i ny fiberinstallation i villa. Dom svarade efter 10min, fick hjälp direkt och saken var löst efter totalt 30min i telefon.

Personligen har jag aldrig haft problem med Bahnhofs support. Tycker det är märkligt att så många har så stora problem.

Visa signatur

MB/Case: ASUS ROG Strix B350-F || FD R6
PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Platinum
CPU/Cooler: Ryzen 5600 || Noctua NH-U12S
RAM: G.Skill FlareX 16GB 3200 CL14
GPU: ASUS RX7800XT TUF OC

Permalänk
Medlem

Enda problemet jag haft med bahnof är en gång när dom inte förstod att jag inte var en helt vanlig okunnig kund. Jag hade spårat problemet till en närliggande nod och visste dessutom vart den var fysiskt. Efter mycket: "har du startat om modemet/routern/datorn/mm?" frågor insåg dom tillslut att jag inte bara kunde mer men även löst problemet. Dom skickade en tekniker till min beskrivning och problemet var löst.

Annars har det fungerat rätt bra.

Fick däremot mycket hat från en klass kompis(går YH) när jag sa att jag var nöjd med Bahnhof. Han kommer från norrland och där är dom tydligen inte speciellt bra.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Bahnof's support har väl aldrig varit något att hurra för?

Minns att de hade en större driftstörning i stockholm för några år sedan, Kollegan var drabbad och försökte få tag i dem.
Till en början var det enormt lång kö och efter typ en dag så stängde dem ned supporten helt tills problemet vart löst några dagar senare

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av furis:

Ska ringa för att uppgradera bredbandet hos mina föräldrar med min far intill.
(funkar inte via hemsidan för tillfället)
1,5 timmes kö och därefter bortklickad! (2 samtal före!)

Det här något som jag fått känslan av har blivit bara sämre o sämre hos bahnhof.

Måhända integritetsriddare på internet men nu vette fasen.<Uppladdad bildlänk>... andra som upplever support/kundservice bara blir sämre å sämre hos bahnhof ?

Är enda orsaken att supporten inte ville prata med dig eller hände något annat?

Permalänk

Jag pratade med Bahnhof i Torsdags, det var kö ja. Jag fick uppmaningen att lämna mitt telefonnummer dom ringde sedan upp efter ca 1 timme. Tjejjen i supporten fixade till mitt problem på studs. Hon bytte macaddress åt mig eftersom jag bytt utrustning.

Visa signatur

Main Computer:
CPU: Intel I9 12900K MB: Asus Prime Z690-P D4 Chassi: Obsidian 750D PSU: Corsair RM850x V2
CPU FAN: Noctua NH-U12A chromax black GPU: Gigabyte 1060 GTX RAM: 64GB DDR4 HD1 OS: MSI SPATIUM M480 PCIe 4.0 NVMe M.2 1TB HD2 VM-Ware: Kingston SSDNow A400 960GB HD3 Lagring: Western Digital Black - 2TB Chassi FAN: Noctuna 4x120mm

Permalänk
Medlem

Återigen ännu en tråd om supporten hos Bahnhof...
Prova med CHATTEN på hemsidan istället för att sitta i 1.5 timme i telefonkö.
Tog mig en kvart att få till en publik och fast ip låst, från det att jag ställde mig i kö.

Mina sidor & chatt
Logga in
Logga in på Mina Sidor för att chatta med oss.

Chatten är öppen vardagar kl 8-17.

Bahnhof Support

Visa signatur

Intel i5 12600K | 128 GB DDR4 3600 Mhz
ASUS TUF Z690-PLUS D4 | ASUS TUF VG32VQ 32" 1440p
XFX 6900 XT Merc 319 Black Limited
HP ProLiant DL380p Gen8 | HP MicroServer Gen 8 |
Mikrotik 10 GbE Networking

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceKey:

Återigen ännu en tråd om supporten hos Bahnhof...
Prova med CHATTEN på hemsidan istället för att sitta i 1.5 timme i telefonkö.
Tog mig en kvart att få till en publik och fast ip låst, från det att jag ställde mig i kö.

Mina sidor & chatt
Logga in
Logga in på Mina Sidor för att chatta med oss.

Chatten är öppen vardagar kl 8-17.

Bahnhof Support

CHATTEN var avstängd, hela eftermiddagen åtminstone

Visa signatur

Laptop | Legion 7 32GB 3080 RTX Ryzen 9
Desktop | ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING | Intel Core i7 8700K | Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance | Palit GeForce GTX 1080 Ti Jetstream 11GB | Samsung 970 Evo | Samsung 850 pro 256 GB | WD Green 2 TB | Corsair RM750 750W | LG 27GL850-B | ASUS VG248QE

Permalänk
Medlem

Nog har det blivit sämre men det gäller väl alla företag som växer snabbare än dom hinner med?

Permalänk
Medlem
Skrivet av furis:

CHATTEN var avstängd, hela eftermiddagen åtminstone

Antingen är jag för dum för att finna chatten eller så är den fortfarande avstängd.
"mina sidor" är överlag riktigt uselt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cerb:

Antingen är jag för dum för att finna chatten eller så är den fortfarande avstängd.
"mina sidor" är överlag riktigt uselt.

När man är inloggad på "Mina Sidor". Längst upp till höger. Tycker inte det är så dåligt.

Visa signatur

MB/Case: ASUS ROG Strix B350-F || FD R6
PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Platinum
CPU/Cooler: Ryzen 5600 || Noctua NH-U12S
RAM: G.Skill FlareX 16GB 3200 CL14
GPU: ASUS RX7800XT TUF OC

Permalänk
Medlem

Mina sidor / Chatta med oss.

Visa signatur

Intel i5 12600K | 128 GB DDR4 3600 Mhz
ASUS TUF Z690-PLUS D4 | ASUS TUF VG32VQ 32" 1440p
XFX 6900 XT Merc 319 Black Limited
HP ProLiant DL380p Gen8 | HP MicroServer Gen 8 |
Mikrotik 10 GbE Networking

Permalänk
Medlem

Det var ofta extremt lång kö till bahnhof support när jag hade de (flera år sedan)
Iaf när jag hade massor av problem med felaktiga faktureringar, typ 1h i kö minst 1-2 gånger per månad.

Sen gav jag upp och kommer aldrig återvända till bahnhofs skit.

Bra de äntligen fått chat support iaf då om de kan hjälpa till med allt där (allt ifrån fakturering, support etc).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Weuffelhjaern:

<Uppladdad bildlänk>

När man är inloggad på "Mina Sidor". Längst upp till höger. Tycker inte det är så dåligt.

Ehh, mina sidor har inte i närheten av det gui’t när jag loggar in.

Permalänk
Medlem

Över timmen när jag sist ringde för några år sen, som tur är har det varit strul 1-2 gånger på närmare 10 år så jag är nöjd ändå.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

Var utan internet 5 veckor förra sommarn. Bahnhofs support var inte till mycket hjälp. Jag hade själv konstaterat att felet inte var hos mig, utan antagligen i fiberkonvertern för lgh-huset eller längre bort. Men nej ... det fanns inget fel, de såg inget fel, de kunde inte göra nått, jag skulle bara vänta. Ringde och tjatade flera ggr i veckan.

Till slut gav jag den stackars supportpersonen en rejäl avhyvling och sa att de får för f-n skicka en tekniker. Och då till slut gick de med på det. Men då blev det strömavbrott dagen innan teknikern var bokad, så utrustningen i källaren startade om, och internet fungerade när elen kom tillbaks.

5 veckor tog det ... för att skicka en kille som bara hade behövt göra en norsk reset.

Ibland är man för trevlig, man ska tydligen bli otrevlig fortare.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem

Under all kritik. Bra internet och trevlig personal. Men jag bytte faktiskt leverantör pga. Telefonköerna.

Sjukaste jag varit med om. Ringde olika tider, varje dag under en veckas tid. Kom endast fram den dagen jag var pappaledig och hade tid att ha head-setet inkopplat i timmar. Någongång när jag var riktigt nära avbröts samtalet också. Riktigt retligt.

Och ja, chatten var inte tillgänglig.

Permalänk
Medlem

Bahnhof har haft bland den sämsta telefonsupporten (inom telecom) i flera år nu, inget nytt under granen.

Därför folk brukar säga att dem är bra, tills man behöver kontakt för vad som helst

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Bahnhof har haft bland den sämsta telefonsupporten (inom telecom) i flera år nu, inget nytt under granen.

Därför folk brukar säga att dem är bra, tills man behöver kontakt för vad som helst

Precis. Som att ge 10/10 i betyg till ett företag på t.ex. Prisjakt när varan kom på utsatt tid. Det är ju först när man behöver reklamera något det visar sig hur ett företag är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cerb:

Ehh, mina sidor har inte i närheten av det gui’t när jag loggar in.

https://beta.bahnhof.se/minasidor/#/

De har uppdaterat mina sidor så det inte ser ut som en hemsida från 90-talet längre Dock endast via beta.bahnhof.se, men det är ett skapligt lyft och jag blev väldigt förvånad när sidan faktiskt var användbar.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Enda problemet jag haft med bahnof är en gång när dom inte förstod att jag inte var en helt vanlig okunnig kund. Jag hade spårat problemet till en närliggande nod och visste dessutom vart den var fysiskt. Efter mycket: "har du startat om modemet/routern/datorn/mm?" frågor insåg dom tillslut att jag inte bara kunde mer men även löst problemet. Dom skickade en tekniker till min beskrivning och problemet var löst.

Problemet är väl inte att dom inte förstod, de är som alltid på supporter beroende på kunskapen till den du kommer.
Fick höra mycket "du läser väl bara av ett papper" när jag jobbade på Bredbandsbolaget/Telia, medans jag ställde kvalificerade frågor.
Dessutom är det många som bullshittar, hade en "Nätverkstekniker" som inte visste vad MAC adressen på hans nic var eller hur man tittade.

Visa signatur

Battlestation: 12700k - RTX3090 - 32gb ram - 1tb M2 990 PRO - 2TB M2 crucial
Server: 2x Xeon E5-2670 - 64GB Ecc ram

Permalänk
Medlem
Skrivet av basn:

Problemet är väl inte att dom inte förstod, de är som alltid på supporter beroende på kunskapen till den du kommer.
Fick höra mycket "du läser väl bara av ett papper" när jag jobbade på Bredbandsbolaget/Telia, medans jag ställde kvalificerade frågor.
Dessutom är det många som bullshittar, hade en "Nätverkstekniker" som inte visste vad MAC adressen på hans nic var eller hur man tittade.

Så är det, men det är extremt träligt när man faktiskt har kunskapen och bemöts av någon som uppenbarligen bara läser av ett papper med standardfrågor som är helt redundanta.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av basn:

Problemet är väl inte att dom inte förstod, de är som alltid på supporter beroende på kunskapen till den du kommer.
Fick höra mycket "du läser väl bara av ett papper" när jag jobbade på Bredbandsbolaget/Telia, medans jag ställde kvalificerade frågor.
Dessutom är det många som bullshittar, hade en "Nätverkstekniker" som inte visste vad MAC adressen på hans nic var eller hur man tittade.

Han borde ha lyssnat på mig tidigare. han mer eller mindre rabblade sin frågor i min mun när jag försökte få en mer vettig kontakt med honom. Nästan som en robot. Efter han lyssnade så insåg han ju snabbt att jag kunde. hade han lyssnat från början hade allt blivit lättare.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Han borde ha lyssnat på mig tidigare. han mer eller mindre rabblade sin frågor i min mun när jag försökte få en mer vettig kontakt med honom. Nästan som en robot. Efter han lyssnade så insåg han ju snabbt att jag kunde. hade han lyssnat från början hade allt blivit lättare.

Håller med, en del kan inte lyssna... tyvärr är det så att man blir trött på allt tjafs när man sitter med det också, tänk er deras position.

Visa signatur

Battlestation: 12700k - RTX3090 - 32gb ram - 1tb M2 990 PRO - 2TB M2 crucial
Server: 2x Xeon E5-2670 - 64GB Ecc ram

Permalänk
Medlem
Skrivet av basn:

Håller med, en del kan inte lyssna... tyvärr är det så att man blir trött på allt tjafs när man sitter med det också, tänk er deras position.

Ja kan tänka mig att det är många idioter som ringer och säkert väldigt många som "kan data".
Var techsupport en kort period över telefon, sitter hellre fängelse än går tillbaka till det usch.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

@Aka_The_Barf: Mycket ligger ju externt. Bahnhof kan inte felanmäla problem på enbart din beskrivning utan skulle bara bli tillfrågade att göra en ny komplett felanmälan mot tredje part själva om det saknas uppgifter tredje part har som absolut krav. Din beskrivning kan säkert vara till stor nytta alltså, men den är till noll nytta om den du talar med inte kan fylla i felanmälan för att du inte svarar på frågor.

Permalänk

Jag ringde för att ändra i min tjänst och kan bekräfta att väntetiderna för att komma fram är orimligt långa. 16 personer före i kön och det blev en mindre person i kön var 6-7:e minut. Kanske de som väntade tröttnade och lade på luren. Jag lade på efter en halvtimme. Man har ju annat att göra. Jag får väl fakturera dom för min förlorade arbetstid.

Permalänk

Tillgängligheten på deras support är ojämn, kan man väl säga. När jag behövt kontakta dem har det generellt sett varit oerhört professionellt och rimligt snabbt, men första sommaren svärfar hade fiber var det galet jobbigt att få tag på dem och få saker rätt vad gällde specifikt IP-telefoni.