Snabbkoll: Använder du trådlöst headset till datorn?

Permalänk
Medlem

Det är för trångt i 2.5GHz-bandet i höghuset jag bor i så jag tror inte att ett trådlöst headset hade funkat.
Annars väger jag bekvämlighet och ljudkvalitet högre. Har vant mig vid att ha förlängningssladd.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem

Trådat. Mest för att jag tycker det är smidigt att bara plugga i och slippa tänka på laddning.

Visa signatur

JJ2 Multiplayer
JJ2 ZStats

[1] Ryzen 5800X | 5500XT | Kingston A2000 | Lenovo G24-10 144Hz [2] Ryzen 5700G | RX 560 | WD Blue SN550 [3] Ryzen 5600G | Kingston A2000 [4] Ryzen 3600 | GT 740 | 850 EVO [5] Ryzen 3600 | Geforce 405 | 850 EVO (alla är i bruk)

Permalänk
Medlem

Kör trådat. Och har inga som helst planer på att skaffa trådlösa lurar varken till mobil eller dator.

Främsta orsaken är för jag står inte ut med att hålla ordning på att ladda en massa skit samt batterier som ger upp med tiden när de blir gamla. Tycker det räcker gott med mobilen.

Plus att det är inte direkt hopp och lek jag sysslar med framför datorn utan sitter ju där stilla och spelar spel...så det är inte som att jag känner mig begränsad av kablarna ändå om vi säger så.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Vilken vältajmad tråd, håller just som bäst på att ta steget till ett hyggligt trådlöst headset. Anledning är att jag har skapliga trådade vanliga hörlurar men gillar bekvämligheten med trådlöst som jag har i jobbet.

Har nu testat följande:

Logitech G733
Schysst ljud, bekväma, bra räckvidd men RGB-effekt som inte går att slå av (jo visst i mjukvara men så fort man byter enhet så resettas belysning till "på") och som speglar sig i glasögon om man har det. Återlämnade.

Corsair HS80
Snygga men tunga och lite klumpiga, ljudet saknade botten i basen. Återlämnade.

Razer Blackshark v2 Pro
Bekväma, lätta på huvudet, trevligt ljud med bra botten i basen, men rätt fula, halvdan räckvidd och jag blir varm om öronen av dessa. Trots det, mest nöjd med dessa hittills!

Annars brukar jag lyssna i mina AKG K52 vid TV:n eller i Beyerdynamic DT770 Pro nere vid stora datorn

Förresten - sen jag skaffade Apple Airpods gen 3 till min mobil så kan jag inte leva utan dem. Gillar dem skarpt

Visa signatur

Spel: Intel i5 9600K@4,8GHz | Hydro H100i Pro | 32GB Vengeance RGB Pro 3000MHz | Z390 Gaming X | HX750 | GTX1060 6GB | MSI Optix G273QF | Corsair Obsidian 500D RGB | EVO 970 Pro 500GB + EVO 980 1TB
Barnens: Intel i7 920 | 16GB Corsair | GA-X58A-UD7 | HX520 | GTX460 SLI | P182 | EVO 840 256GB

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

Kör både och..

Trådlöst för gaming och med sladd för musiklyssning.
Var av uppfattningen ganska länge att man gott kan ha lurar med sladd vid datorn. Man sitter ju ändå ganska still på en stol liksom. Provade dotterns trådlösa för gaming och insåg ganska fort att det var sjukt trevligt att slippa att ha med sladden att göra när man spelar. Så ni som inte provat, gör det.

För musiklyssning däremot så är kompromissen fortfarande allt för stor med trådlösa (enligt mina preferenser). Lite gött med två olika lurar med olika inställningar för eq också.
Lyxproblem egentligen.. som så mycket annat.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Inte just nu, men nästa par hörlurar blir garanterat trådlösa.

Ju mindre sladdar desto bättre.

Visa signatur

ASUS ROG Strix B450-F Gaming | AMD Ryzen 7 3700X
ASUS GeForce RTX 2070 SUPER ROG Strix AD
32GB DDR4 Corsair Vengeance 3200mhz
LG 27'' UltraGear 27GL850 QHD Nano IPS 144 Hz
AOC 27" 27G2U IPS 144 Hz

Permalänk
Medlem

Jag gick direkt från högtalare till trådlöst, det är ingen mening för mig att ha trådat headset.
Man måste ju besöka köket och toa lite då och då.
Roxcore ANC från Kjell har fungerat några år nu.
Det enda som stör är rösten, hade kunnat vara pip istället.
"Battery Low" kan inte vara så strömsnålt att tjöta.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Plus att det inte finns så många trådade headset med RGB så utbutet är aningens begränsat där.

🤣🤣🤣
Eller var du seriös...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Japp. Smidigt att inte behöva ta av sig headsetet bara för att gå till kylen och hämta en pilsner eller snus. Plus att det inte finns så många trådade headset med RGB så utbutet är aningens begränsat där.

Går du till kylen varje gång du ska ta en / byta en snus?
Jag får panik om inte min dosa är inom räckhåll 24/7

Förövrigt kör jag själv helst trådat för mitt användnings område. Trådlöst blir det till telefonen.

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Medlem

Sony xm3 här men de ligger mest i fodralet då mikrofonen är så dålig.

Permalänk
Medlem

G933.
2st G930 innan dess.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

Jajamensan, mer trådlöst till folket
Razer BlackShark V2 Pro vita.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Förutsätter att frågan avser området där man sitter och gamear eftersom att det är Sweclockers forum vi dräller runt på nu.

Har ett par hyperx cloud alpha (tror jag) headset, funktionen där man kan koppla från kabeln till medföljande adapter som ansluts i datorn är ganska trevlig då man också kan nyttja headsetet till konsol osv.

Trådlöst headset är för mig ganska funktionslöst utan att ha reservbatterier som man enkelt kan byta. Inte så värst trådlöst om man nu måste ansluta kabeln för laddning om man råkar glömma av att ladda det efter en session nång gång, hela poängen med trådlöst försvinner litegrann. Hade tidigare ett Steelseries wireless H (modellen bytte namn någon gång), där följde det med ett extrabatteri som laddades i den lilla "stationen" som medföljer. Klick klick klart att byta batteri för fortsatt bruk. Jag förstår i ärlighetens namn inte varför inte fler tillverkare anammar detta extremt FUNKTIONELLA attribut när de designar sina headset, icke, äckel-rgb ska det vara.

/Minirant-start
Fy fan vad less jag blir när form går framför funktion, så jävla kasst.
/Minirant-end

Prövade nyaste trådlösa ditot från steelseries men helvete vad brus det var i de lurarna, hade även samma problem med astro a50 som jag hade tidigare. Verkar lite 50/50 om man märker av de störningarna (white-noice) som är ganska vanliga i trådlösa headset från vad jag förstått efter lite grund läsning

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Inaktiv

Kvalitet och praktiskt går inte han i hand, så Wire it is.

Permalänk
Medlem

Oväntat jämn omröstning, trodde verkligen det skulle vara fördel för ett av alternativen

Permalänk
Medlem

Kör trådat just nu, men nyligen bytt till trådlöst tangentbord (och redan kört med trådlös mus ett bra tag) så jag tror trådlöst headset kan bli nästa steg.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ashzala:

🤣🤣🤣
Eller var du seriös...

Ja. Jag älskar RGB och finns det på någon produkt inom en viss kategori så brukar det diskcakifucera produkter som inte har det. Men det handlar alltså inte om rainbow puke som de flesta som inte gillar RGB verkar tro utan det fina är ju att man kan välja färg och mönster efter tycke och smak.

Enda undantaget är väl att jag fortfarande kör Noctuas fläktar. Men det finns ju liksom ingen annan tillverkare som är ens nära vad gäller prestanda så det får vara så. Och då kör jag deras originalfärger.

Skrivet av BadNewsBrod:

Går du till kylen varje gång du ska ta en / byta en snus?
Jag får panik om inte min dosa är inom räckhåll 24/7

Förövrigt kör jag själv helst trådat för mitt användnings område. Trådlöst blir det till telefonen.

Är man ute så är det inte mycket att välja på. Men är man hemma är det godast om det är kallt och fuktigt tycker jag. Håller längre dessutom. Fesljummet torrt snus är ingen höjdare.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Varken headset, tangentbord eller mus är trådlöst, känns skönt att inte behöva tänka på batteriet. Det enda trådlösa är routern.

Permalänk
Medlem

Logitech PRO X Wireless

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Better Sweclockers

Permalänk
Medlem

Trådlöst till mobil/dator i datarummet, trådat till mobilen i sängen, då det headsetet ligger där.

När jag använder headset till datorn är det jätteskönt att inte ha någon kabel i vägen längre. Särskilt smidigt att kunna sätta det på vår lille 3-åring, så man slipper höra alla sånger och count to 100 och colours colours of the raiiiinboooow! hela tiden när han kollar på YouTube XD

Fick ett JBL Tune nånting i födelsedagspresent på 42-årsdagen förra året som funkar bra. Enkelt och bekvämt och inte för tungt.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem

Trådlös Sony 1000XM4 till mobilen, trådad Sennheiser HD598 till datorn tillsamans med SXFI AMP.

Permalänk
Medlem

En av de bättre saker jag gjort är att klippa navelsträngen till headsetet. 😊
Har utbytbart batteri också så nertiden är minimal.

Tangentbord känner jag inte samma behov av att ha trådlöst.
Men en trådlös mus hade jag nog kunnat tänka mig.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av norrby89:

Yes kör ett par steelseries arctis 7 wireless och kommer aldrig gå tillbaka till trådat!

Möjligheten att va kvar i diskutionen eller lektioner medans man går på toa, hämtar något ur kylskåpet eller för min del fixar med reptilerna är guld värt!

Har samma fungerar helt kanon. Inget trådat här inte.

Visa signatur

AMD

Permalänk
Medlem

Har givetvis vanliga högtalare (Logitech Z533) till datorn, men även trådlösa Sennheiser RS180. De saknar mikrofon, men är löjligt bekväma att ha på sig. Har även Steelseries Artic 7 liggandes, men tycker de sitter lite väl löst på skallen så används inte så mycket. Att köra med trådbundna lurar skulle kännas väldigt begränsande.

Permalänk
Medlem

Hade för länge sedan. Ser dock ingen mening med det då jag ändå sitter någorlunda still framför datorn.

"Beyerdynamics 990 (shotgun kondensatormik på bordet)"

Permalänk
Medlem

Trådlöst
Använder nu ett ett Logitech Pro X wireless och är väldigt nöjd! Kommer inte gå tillbaka till trådat headset.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av epatnor:

Vilken vältajmad tråd, håller just som bäst på att ta steget till ett hyggligt trådlöst headset. Anledning är att jag har skapliga trådade vanliga hörlurar men gillar bekvämligheten med trådlöst som jag har i jobbet.

Har nu testat följande:

Logitech G733
Schysst ljud, bekväma, bra räckvidd men RGB-effekt som inte går att slå av (jo visst i mjukvara men så fort man byter enhet så resettas belysning till "på") och som speglar sig i glasögon om man har det. Återlämnade.

Corsair HS80
Snygga men tunga och lite klumpiga, ljudet saknade botten i basen. Återlämnade.

Razer Blackshark v2 Pro
Bekväma, lätta på huvudet, trevligt ljud med bra botten i basen, men rätt fula, halvdan räckvidd och jag blir varm om öronen av dessa. Trots det, mest nöjd med dessa hittills!

Annars brukar jag lyssna i mina AKG K52 vid TV:n eller i Beyerdynamic DT770 Pro nere vid stora datorn

Förresten - sen jag skaffade Apple Airpods gen 3 till min mobil så kan jag inte leva utan dem. Gillar dem skarpt

Skrivet av Mangee75:

Jajamensan, mer trådlöst till folket
Razer BlackShark V2 Pro vita.

Kör också med BlackShark V2 Pro, som påpekats kunde räckvidden varit lite bättre, funkar utan problem i samma rum som datorn står i men kommer det en vägg mellan så försvinner ljudet ganska snabbt.

Men, förutom det så är jag grymt nöjd! Ljudet är i mina öron väldigt bra för spelande och micen verkar göra att man hörs tydligt utan att de jag pratar med hör omgivningsljuden hemma.

Självklart är de inte det bästa för att lyssna på musik i men det gör jag aldrig vid datorn i varje fall.

Permalänk
Medlem

Samma trådade Sennheisers sedan 12år!
Fan vad jag älskar produkter som har lång livslängd och är bra över tid, ett samhälle där alla prylar och produkter höll över lång tid borde vara högsta prio i en värld av resursbrister.

Permalänk
Medlem

Kört trådlöst.. Minst senaste 5 åren.

Började med Steelseries 840 -> Steelseries Arctis Pro Wireless -> (fick ett 2:a par på garanti) Steelseries Arctis Pro Wireless, HyperX Cloud Flight S (tillfälliga men överraskade positivt för iaf spel) -> Audeze Penrose X. Jag är väldigt nöjd med var jag hamnat gällande modell.

Dessa är de jag kan komma på att jag ägt senaste åren. Haft lite trådade när det skarvat vid byten, text mina Sennheiser 360 SE etc, Beyerdynamic MMX 300 II. Trådlöst är dock framtiden, känns otroligt konstigt att ha på sig trådade lurar/eller ha på sig när man laddar via USB.

Till mobil, podcasts osv när latency eller sync inte är jätteviktigt och jag går runt lite (eller bara vill ha det knäpptyst om jag ska koncentrera mig så är ANC kärlek) så har jag ett par Sony WH-1000XM3, och innan dess ett par Marshall Major II BT. Ska man spela med XM3:orna på högre nivå lär man behöva använda 3.5mm-sladden.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Sen en tid tillbaka så gott som uteslutande trådlöst. På jobbet har jag kört ett par WH-1000XM3 och hemma till jobbdatorn Corsair HS70 Pro. Till stationära har det varit Razer Blackshark v2 Pro kombinerat med Beyerdynamic DT 990 250 Ohm ibland (mer och mer sällan senaste tiden dock).

Så sent som igår ersattes dock båda trådlösa lurarna här hemma med ett par Arctis Nova Pro Wireless med basstationen kopplad till både stationära och jobbdatorn. Dels för just den funktionen att kunna ha två datorer kopplade till dom men även möjligheten att kunna byta batteriet mot det som laddas i basstationen för att slippa ladda det med kabel. Sen att dom även har blåtand och kan vara kopplade till mobilen samtidigt är en bonus.

Kör även Elgato Wave 1 mic:ar på armar till båda datorerna här hemma då jag avskyr mic:ar som sitter på headsetet.

Visa signatur

Stationära | Define 7 Compact | RM750x White | X570S AERO G | Ryzen 5 5600x | NH-D15 Chromax | Flare X 4x8GB 3200MHz | GTX 1080 G1 Gaming | MP600 1TB | 980 1TB | A2000 1TB | 970 EVO 500GB | 850 EVO 500GB |
Acer X34A + 2x Dell U2719D | Wave 1 | Arctis Nova Pro Wireless |

Macbook Air M1 2020 | 16GB | 256GB |
LG 34WN80C | Sony A5100 + Camlink 4K | 2x Elgato Key Light | Wave 1 |