Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Gameplaymässigt, ja, enligt min mening. Speciellt om man jämför det med andra mobilspel. Även om man jämför det med tidigare diablo spel och tar i beaktning att det är ett mer casual spel.

Jag har haft kul iaf. Får se hur länge det varar. Hittils har jag inte slagit i "MTX-väggen", men vem vet, det kanske kommer.

Permalänk
Medlem

Jag tycker personligen att det är lite trevligt att det släpps ett bra mobilspel för en gångs skull. Har spelat några dagar nu och tycker det är riktigt kul. Är diablo 3 lika bra? Jag har aldrig spelat något diablo-spel förut. Funderar på Path of Exile också.

Permalänk
Medlem

Hur är storyn? Hört att det är voiceacting iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av omdull:

Hur är storyn? Hört att det är voiceacting iaf

Jag är kritiskt till massa saker i det här spelet men just voice actingen faktiskt väldigt bra.

Visa signatur

AMD RYZEN 5 5600X | RTX 3060Ti | MSI B450 GAMING PRO CARBON AC

I ett tidigare liv:
AMD 2600X | AMD 8350 | AMD Phenom II X2 555 Black edition | AMD Athlon 64 3700+ | Intel® Pentium® II | Intel® 486DX2-66

Permalänk
Medlem
Skrivet av katerina:

Jag tycker personligen att det är lite trevligt att det släpps ett bra mobilspel för en gångs skull. Har spelat några dagar nu och tycker det är riktigt kul. Är diablo 3 lika bra? Jag har aldrig spelat något diablo-spel förut. Funderar på Path of Exile också.

Du borde då testa D2R bästa av alla Diablo spelen.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av katerina:

Jag tycker personligen att det är lite trevligt att det släpps ett bra mobilspel för en gångs skull. Har spelat några dagar nu och tycker det är riktigt kul. Är diablo 3 lika bra? Jag har aldrig spelat något diablo-spel förut. Funderar på Path of Exile också.

Ja Diablo 3 är värt att testa om du gillar detta. Path of exile är inte speciellt likt.

Path of exile är nog mer komplext och tidskrävande medan Diablo 3 och Diablo immortal är lite enklare och mer casual.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimin:

Jag är kritiskt till massa saker i det här spelet men just voice actingen faktiskt väldigt bra.

Att höra cains röst igen var lite nostalgitripp, haha. Slänger till och med in lite "referenser" till de gamla spelen.

Spoilervarning:

Typ "I used to be very good at identifiying" och jag tror jag hörde något i stil med "You should stay a while and listen".

Dold text
Permalänk
Medlem

Jag spelade lite igår och stör mig på så sjukt mkt att det är så mobil-anpassat, det är ju ett mobilspel som går att spela på PC.

Vill spela igenom för storyn, men av principskäl av alla MTs i spelet så vetifan om jag vill.

Någon som kommit på ett sätt att få native ? verkar som att spelet renderar i någon intern upplösning sen skalar upp? suddigt som fan även med sharpening.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av meanh:

https://www.youtube.com/watch?v=0Y3Lb25MKqc&ab_channel=Bellul...

Har allvarlig allergi mot mikrotransaktioner på den nivå som spelet tycks ha, så kommer personligen inte spela efter att ha sett detta, hade tänkt testa innan jag såg hur illa det är.

Hade de lagt mikrotransaktionerna på en 10-del av vad de har gjort, så hade det varit för mycket för mig. Blev chockad av videon faktiskt.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem

Bara för Cain är med och Voice Acting blir det en genomspelning för Storyns skull som flera andra här ochså verkar göra. Inget jag kommer grinda efter det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Jag spelade lite igår och stör mig på så sjukt mkt att det är så mobil-anpassat, det är ju ett mobilspel som går att spela på PC.

Vill spela igenom för storyn, men av principskäl av alla MTs i spelet så vetifan om jag vill.

Någon som kommit på ett sätt att få native ? verkar som att spelet renderar i någon intern upplösning sen skalar upp? suddigt som fan även med sharpening.

Jag föredrar faktiskt att spela på PC ändå. Men de sjukt stora knapparna som dyker upp ibland och som är tagna från mobil-versionen rakt av är ju bara löjliga.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr Kantarell:

Jag föredrar faktiskt att spela på PC ändå. Men de sjukt stora knapparna som dyker upp ibland och som är tagna från mobil-versionen rakt av är ju bara löjliga.

Man får väl ha överseende att pc-klienten är beta, den blir nog bättre med tiden.

Har själv testat på spelet och är nu lvl 32. Det känns som ett diablo 3 för mobilen. Får se om jag orkar upp till max lvl eller om jag lägger ner innan.

Tycker det är tråkigt att de som spenderar pengar på spelet kommer vara de som har en chans att tävla på leaderboards. Förstår att blizzard är ett företag som måste tjäna pengar, men jag tycker det är gjort helt fel. Nu känns spelat som gjort för att mjölka spelberoende på pengar. Känns inte schyst.

Visa signatur

8700K | MAXIMUS X HERO | 1080TI | 960 EVO | 16GB 3600 G.SKILL | PG279Q

Permalänk
Medlem

Vad tusan är det man betalar för? Jag har visserligen inte spelat Diablo 3, men jag spelade 1 och 2.

Man spelar väl genom storyn, kanske nån gång till på högre svårighetsgrad, kanske med lite olika klasser. Men jag har aldrig förstått vad man skulle göra mer än det?

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Måste ändå säga att det är mer välgjort än jag trodde (installerade PC versionen). Det är lågupplöst tyvärr men man får ändå diablokänsla och voice actingen gör att det känns som ett riktigt spel och inget snabbt ihopkok.
Blir nog att lägga in på mobilen också..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haglund:

Dom ska skämmas över att presentera detta för sina trogna fans. Du "hörde" (läs: knäpptyst...) ju reaktionerna i publiken när detta presenterades. Självklart tycker jag att det är bra att det kan inbringa mer pengar, men om pengarna går till att utveckla spel som detta, kan du då förstå min och andras besvikelse? När detta mobilspel och en port av D3 till Nintendo är vad Diablo-divisionen arbetat med senaste tiden blir man ju uppgiven.

Som företag får de väl utveckla vilka produkter de vill. Det är vi som konsumenter som väljer om vi vill köpa produkter eller inte. Förstår inte ditt resonemang över att de ska skämmas när det är pengar som styr deras agenda först och främst.
Vidare tror jag att spelet är ämnat till Asien marknaden först och främst.

Permalänk
Moderator
Forumledare

Helt okej kul, påminner lite om D3.

”Mikro”transaktionerna är ju allt annat än smidiga och sjukt överdrivna i mitt tycke men men, ska köra genom storyn om det är kul, kostar ju inget (ännu) 🤷‍♂️

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Vad tusan är det man betalar för? Jag har visserligen inte spelat Diablo 3, men jag spelade 1 och 2.

Man spelar väl genom storyn, kanske nån gång till på högre svårighetsgrad, kanske med lite olika klasser. Men jag har aldrig förstått vad man skulle göra mer än det?

/hulle.

Det är samma gamla vanliga med deras spel nuförtiden. Du jagar i princip achievements. Exempel på ett achievement är att du ska varva hela spelet på under 1 timme. T.o.m jag har klarat det. Nu har de även säsonger. Är väll typ säsong 20 snart eller något i närheten nu. Det går ut på att du gör en ny gubbe, maxar den i allt, göra dungeons specefikt för din klass. Klara du dem får du några achievements som i sin tur ger dig op gear på posten. Skämtar inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Milec:

Som företag får de väl utveckla vilka produkter de vill. Det är vi som konsumenter som väljer om vi vill köpa produkter eller inte. Förstår inte ditt resonemang över att de ska skämmas när det är pengar som styr deras agenda först och främst.
Vidare tror jag att spelet är ämnat till Asien marknaden först och främst.

Du har svarat på ett inlägg jag skrev för fyra år sedan när jag var upprörd över att detta spel avtäcktes. Jag har gått vidare sedan dess, strunt i mitt resonemang.

Permalänk
Keeper of Traditions

Testade i ett par timmar, kändes som ett måste när det är nytt Diablo. Utöver story:n ser jag ingen som helst poäng med att spela detta istället för Lost Ark, i och med att det ändå är fullt med pay2win.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Sötast

Har inget emot spelet i sig, problemet är mest om det faktiskt blir populärt och drar in mycket pengar.
Om mikrotransaktionerna blir poppis så lär activision flytta budget och utvecklare ifrån 'riktiga' diablo till mobilspel med mikrotransaktioner istället.

Knappast win-win för pc-gamers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Jag spelade lite igår och stör mig på så sjukt mkt att det är så mobil-anpassat, det är ju ett mobilspel som går att spela på PC.

Vill spela igenom för storyn, men av principskäl av alla MTs i spelet så vetifan om jag vill.

Någon som kommit på ett sätt att få native ? verkar som att spelet renderar i någon intern upplösning sen skalar upp? suddigt som fan även med sharpening.

Kört både på PC och mobil och som många säger ser det klart bäst ut på mobil, antagligen pga den lilla skärmen för vem vet vilken upplösning det körs i där. På PC däremot ser det förjävligt ut med gigantiskt UI som täcker halva skärmen. Och som du säger känns det som det renderas i 720p vilket inte verkar gå att ändra. Avinstallerade på PC efter 5 minuter.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Testade lite. Min åsikt säkert roligt men inget för mig på en pytteliten 6,7" mobil som jag har. Ungdomar kan dock lättare jobba med små saker.
Spelet är säkerligen bra på en surfplatta.

Permalänk
Hedersmedlem

Spelat till lvl 35.

Upplevelsen är en hel del bättre på mobil ja. Känns stolpigare på datorn. Men det är en beta på dator fortfarande. Blir säkert bättre.

För att vara ett mobilspel är det jättebra! Spela något på mobilen var läge sedan jag gjorde. Det här funkar ändå vilket är väldans ovanligt. Cred där! Fightingen är tight som tusan och spelet ser bra ut. Över förväntan på de två.
Tillgång till rifts tidigt var roligt också.
Funkar bra att hoppa in med andra spelare till events också.

Men det måttet säger nog mer om mobila spel generellt. Jämfört med de andra diablospelen är det några grejer som inte är nå vidare

Det främsta är väl "claim your reward". En relevant del av progression sker via menyer där man ska klicketiklicka hem sina rewards istället för loot drops. Detta för att lära spelaren att det är i menyerna man klickar fram progression för att göra steget till köpgrejerna mindre.
Och känslan av enarmad bandit.
Det är spelmekanik som är byggd runt free to play men inte behövs. Det bryter dessutom inlevelsen för min del.
Och daily rewards. För att spelet ska forcera att man stratar det carje dag. Clicketiclick claim daily.
Lite för många currencies också.

Som vanligt inflation i stats på utrustning. Hlö nere siffrorna mer (tycker jag då). Fantasiljonhöga siffror ser jag ingen mening med. Här var D2 bättre.

Egna val för karaktären är ganska få. Man tar på sig de grejer som har en grön markör att den är bättre. Skills får man utomtiskt utan val. Och utrustningsuppgraderingar är generiska.
Gems är enda området med egna val som jag sett so far.

Aja. Jag kommer fortsätta slöspela på mobilen. Ett av få spel som är kul nog på mobil.

Jämfört med mobilspelsmarknaden - grejt. Jämfört med övriga diablospel - inte så bra.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Nu har jag faktiskt testat spelet och är lvl 10.

Det är princip Diablo 3 fast på mobil. Vilket är helt sjukt att det lyckats med så bra. Tycker verkligen alla ska testa det. Skit samma om det är mikro transaktioner. Det är ändå värt att spela. Nu har man nåt o göra i trötta sammanhang när man inte är hemma.

Detta spel ger verkligen hopp för framtiden om att spela på mobilen, vilket jag ALLTID vart skeptisk mot. Släpp era trötta principer och testa spelet istället för att titta på 50 youtube videos om varför vi borda bomba blizzards huvudkvarter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av omdull:

Nu har jag faktiskt testat spelet och är lvl 10.

Det är princip Diablo 3 fast på mobil. Vilket är helt sjukt att det lyckats med så bra. Tycker verkligen alla ska testa det. Skit samma om det är mikro transaktioner. Det är ändå värt att spela. Nu har man nåt o göra i trötta sammanhang när man inte är hemma.

Detta spel ger verkligen hopp för framtiden om att spela på mobilen, vilket jag ALLTID vart skeptisk mot. Släpp era trötta principer och testa spelet istället för att titta på 50 youtube videos om varför vi borda bomba blizzards huvudkvarter.

Håller med att det är över förväntan för att vara ett mobilspel.
Nu kör jag på PC och bortsett från den lägre upplösning och förenklade spelmekaniken jämfört med spel gjort för PC känns det som ett riktigt Diablo spel. Världen är stor och detaljerad, bra variation av fiender och roliga bossar. Mellansekvensera är top notch och voiceactingen på NPC:er är mycket välgjord.

Kommer inte lägga en spänn men som en gratis upplevelse för någon som gillar Diablo är det toppen.
Har man kört 2:an är det kul att höra fortsättningen och träffa många NPC:s från det spelet. Nostalgi tripp!

Det dåliga är alla menyer man måste navigera hela tiden för att claima saker. Där märkts det att det är ett mobilspel. Massor av
rewards hela tiden så man ska bli hooked. Man blir konstant påmind om att man kan köpa saker för att få bättre rewards osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av omdull:

Nu har jag faktiskt testat spelet och är lvl 10.

Det är princip Diablo 3 fast på mobil. Vilket är helt sjukt att det lyckats med så bra.

?

Diablo 3 är 10 år gammalt nu. Att skapa en kopia av D3 (som knappast var banbrytande ens när det var nytt) för dagens handhållna datorer är inte speciellt imponerande.

Permalänk
Medlem

Man behöver inte betala för att spela, så jag kan inte klaga.

Permalänk
Medlem

Spelade till lvl 16 på mobilen. Testade inte på PC.

För att vara ett mobilspel är det snyggt. Flyter på bra på min Pixel 6.

Spelmässigt är det bra tempo, men att spela med fingrarna i vägen för skärmen är sådär när det händer lite mer än vanligt (bossfajter). Att använda skills är lite störigt pga touch också, då det för mig är lätt att råka dra fingret lite fel och använda fel skill. Tänker att actionspel på mobilen inte är för mig.

Rollspelsmekaniken är extremt begränsad. Man låser upp nya skills vid level up. Det enda man kan påverka med sin karaktär är genom utrustningen. Typ som D3, så i princip ett actionspel med lite rollspelssmak.

Storyn har jag inte hört så mycket av än, så kan ej kommentera så mycket om den. Starten kändes lite ointressant, men det gäller ju de flesta MMOs.

Achievements för att låsa upp belöningar är oerhört irriterande för mig. Det är i en meny och har ingenting med spelet i övrigt att göra, utan känns som ett sätt att träna användare att hitta till butiken.

Har inte behövt microtransactions alls på så kort tid, men reklamen var störig.

Totalt sett: Bra för att vara F2P MMO, dvs helt ok spel, men inte värt min tid. Det finns roligare och intressantare spel och aktiviteter att lägga min tid på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nasso:

Att höra cains röst igen var lite nostalgitripp, haha. Slänger till och med in lite "referenser" till de gamla spelen.

Spoilervarning:

Typ "I used to be very good at identifiying" och jag tror jag hörde något i stil med "You should stay a while and listen".

Dold text

nu fick du mig orolig

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klarspråkarn:

Achievements för att låsa upp belöningar är oerhört irriterande för mig. Det är i en meny och har ingenting med spelet i övrigt att göra, utan känns som ett sätt att träna användare att hitta till butiken.

Det är precis så det är. Immortal är specifikt designat för att maximera vinst och krama ut varenda krona som finns från spelarna. Designat specifikt för att låta spelare komma in i spelet, känna att dom har investerat tid, för att sen erbjuda små rewards som man får betala för som gör saker mycket lättare och få dig hooked. Det är inget skämt med att påstå att dom har konsulterat psykologer som hjälpt till med att designa det för att maximera vinst och extrahera pengar. Netease som gjort Immortal följer samma formula för andra spel dom gjort. Det är som att spela på slots på en poker site förutom att du inte kan vinna pengar.

"Oj ett spel som är f2p va trevligt vad gnäller folk om". Det är snuskigt och jag välkomnar Nederländerna och Belgien's lagstiftning om loot lådor. Diablo roulette immortal.

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian