Permalänk
Medlem
Skrivet av sleepyoh:

Det är precis så det är. Immortal är specifikt designat för att maximera vinst och krama ut varenda krona som finns från spelarna. Designat specifikt för att låta spelare komma in i spelet, känna att dom har investerat tid, för att sen erbjuda små rewards som man får betala för som gör saker mycket lättare och få dig hooked. Det är inget skämt med att påstå att dom har konsulterat psykologer som hjälpt till med att designa det för att maximera vinst och extrahera pengar. Netease som gjort Immortal följer samma formula för andra spel dom gjort. Det är som att spela på slots på en poker site förutom att du inte kan vinna pengar.

"Oj ett spel som är f2p va trevligt vad gnäller folk om". Det är snuskigt och jag välkomnar Nederländerna och Belgien's lagstiftning om loot lådor. Diablo roulette immortal.

Ja, jag har inte så mycket erfarenhet av F2P MMOs. Vet att det irriterat mig i andra mobilspel och att jag testat att lägga in lite pengar, men ganska snabbt konstaterat att det behövs mycket mer pengar än jag är villig att betala (några tusen i månaden) för att hänga med i det tempo som andra har.

Man behöver ju inte lägga pengar, men beroende på hur det är konstruerat kan det bli extremt seg progression om man inte gör det.

Permalänk
Medlem

Det som stör mig är att jag kan inte få fulla upplevelsen av endgame om jag inte pytsar i massor med pengar. Detta är sant för alla F2P P2W spel jag testat...

Undantagen är väl Path of Exile där jag la några kronor på mer inventory.
Genshin impact är väl åt det bättre hållet men även där är man låst.

Men Lost Arc och Phantasy Star Online droppade jag efter ett tag.

Så jag håller mig ifrån MMO framöver och föredrar trevliga singleplayer spel som inte kräver tusentals kronor utan det räcker med att man grindar lite

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Medlem

F2P vs. P2W, aka Don't you guys have phones wallets?

Ja spelet är gratis och ingen tvingar dig att betala för microtransactions.

Nej, jag har aldrig haft lägre tankar om Acti-Blizz än vad jag har just nu.
Denna "affärsmodellen" står för allt jag är emot när det kommer till spel och riskerar bara på att spä på den utvecklingen ännu mer. ("Ja spelet är gratis, men du får en myyycket bättre spelupplevelse om du spenderar pengar, fufu".)

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av MinscS2:

F2P vs. P2W, aka Don't you guys have phones wallets?

https://www.youtube.com/watch?v=7RWh6cxDKHY

Ja spelet är gratis och ingen tvingar dig att betala för microtransactions.

Nej, jag har aldrig haft lägre tankar om Acti-Blizz än vad jag har just nu.
Denna "affärsmodellen" står för allt jag är emot när det kommer till spel och riskerar bara på att spä på den utvecklingen ännu mer. ("Ja spelet är gratis, men du får en myyycket bättre spelupplevelse om du spenderar pengar, fufu".)

Såg det klippet och en del andra av Asmond och han har ju inte fel. "Mikro"transaktioner i all ära men detta är vääääldigt överdrivet.
Såg att någon skrev på fz att man tror det är en medveten strategi från blizzard och att man kommer backa om någon månad så man kan spela "Goodguy blizz"

stvafell
Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Wyatt Cheng 'aka' "Don't you guys phones"-killen: "In Diablo Immortal, there is no way to acquire or rank up gear using money"

*Tittar på videon i mitt förra inlägg*
Nä absolut inte...

Skrivet av NordhNet:

Såg att någon skrev på fz att man tror det är en medveten strategi från blizzard och att man kommer backa om någon månad så man kan spela "Goodguy blizz"

Ja det är inte helt omöjligt, dom gjorde ju något liknande med Real Money-AH när D3 släpptes.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Jag förstår fortfarande inte... vem bryr sig om drops i ett singleplayerspel? Alltså man kan väl spela i grupper om man vill, men i övrigt är det ju singleplayer.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Hulle:

Jag förstår fortfarande inte... vem bryr sig om drops i ett singleplayerspel? Alltså man kan väl spela i grupper om man vill, men i övrigt är det ju singleplayer.

/hulle.

Gear:en gör ju dig starkare, snabbare och att man luktar bättre. Sen är det ju pvp med (om man vill) som uppenbarligen är stort(?)

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Hulle:

Jag förstår fortfarande inte... vem bryr sig om drops i ett singleplayerspel? Alltså man kan väl spela i grupper om man vill, men i övrigt är det ju singleplayer.

/hulle.

Flexing har alltid varit poängen för de flesta med Diablo (och andra ARPG:s), så självklart spelar det enorm roll. Sen är det metoderna man gör det på som är det värsta, inte att elementen finns.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av Hellowiener:

Jag vill verkligen ha ett bra mobilspel, så jag ser fram emot detta och Elder Scrolls: Blades.
Men visst, vill ni bara spela candy crush så förstår jag att ni gnäller!

Va tyckte du om blades i slutändan?

Permalänk
Medlem

Hade jag varit väldigt rik hade jag lätt slängt ut några tusen på det, men som det är får det vara

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z790-E GAMING WiFi * I9-14900K
DDR5 64GB 6800 CL32 * NVIDIA RTX 3090 PNY XLR8 REVEL
Samsung NVMe M.2 990 PRO 2 TB & Samsung SATA 960 EVO 2 TB
Sound Blaster AE-7 * AW3423DW * Win 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Jag förstår fortfarande inte... vem bryr sig om drops i ett singleplayerspel? Alltså man kan väl spela i grupper om man vill, men i övrigt är det ju singleplayer.

/hulle.

Du kan inte spela endgame ensam. Hell 1 kräver ett party om 2 hell 2 kräver ett party om 4. Det går inte att öppna annars så det är definitivt 100% ett måste att vara i en grupp

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

Permalänk
Medlem
Skrivet av sleepyoh:

Du kan inte spela endgame ensam. Hell 1 kräver ett party om 2 hell 2 kräver ett party om 4. Det går inte att öppna annars så det är definitivt 100% ett måste att vara i en grupp

Är inte Hell en svårighetsgrad? Jag tänkte nog bara köra igenom det på vad det nu är för någon man börjar på.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Skrivet av Hulle:

Är inte Hell en svårighetsgrad? Jag tänkte nog bara köra igenom det på vad det nu är för någon man börjar på.

/hulle.

Så tänkte jag med. Men, det funkar så att svårighetsgraden ökar med hur många du spelar med. När du hoppar in i ett Rift så kan di joina ett tillfälligt party. Ju fler ni är, ju svårare blir de.

Det står olika svårighetsgrader medans du väntar på att partyt ska fyllas på och spelare droppar in.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Är inte Hell en svårighetsgrad? Jag tänkte nog bara köra igenom det på vad det nu är för någon man börjar på.

/hulle.

Skrivet av Downloader:

Så tänkte jag med. Men, det funkar så att svårighetsgraden ökar med hur många du spelar med. När du hoppar in i ett Rift så kan di joina ett tillfälligt party. Ju fler ni är, ju svårare blir de.

Det står olika svårighetsgrader medans du väntar på att partyt ska fyllas på och spelare droppar in.

Efter du nått 60 låser du upp Hell 1. Hell 1 motsvarar paragon lvl (d.v.s. lvl över 60) 1-20. Därefter når du Hell 2 osv. Det har alltså inte med hur många du är i ditt party. Att spela i Hell 1 är inte som i Diablo 2 där du helt enkelt kör om "storyn", utan du fortsätter att köra på med allt upplåst istället.

Dungeons blir svårare ju fler ni är i gruppen, så är det, men det aktiverar inte Hell 1/2/3/4 beroende på hur många man är. Det enda är att Hell 1 har ett krav på 2 personer, medan Hell 2 eller högre kräver att ni är 4 i gruppen för att ens starta.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem

Hur är det att spela på pc? Är storyn värd att följa? Måste man betala något för att se hela storyn?

Detta spel är ju för den kinesiska marknaden som är enorm med just dessa typer av spel = mycket pengar.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Hur är det att spela på pc? Är storyn värd att följa? Måste man betala något för att se hela storyn?

Detta spel är ju för den kinesiska marknaden som är enorm med just dessa typer av spel = mycket pengar.

Det man främst betalar för är lategame och bättre loot, borde gå att spela hela storyn på normal utan att betala alls, men senare blir det nog tuffare

Edit: Hittade klippet som visar skillnaden (lite överdrivet att spendera över 3000kr, men ändå)

Det finns alltså mängder med vapen och loot man får mer av när man betalar och stora mängder loot och annat man inte ens kan få som gratisspelare

Permalänk
Medlem

Så lvl 29 på min Crusader nu. Hur går det för er? Vad är ni för lvl?

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Det man främst betalar för är lategame och bättre loot, borde gå att spela hela storyn på normal utan att betala alls, men senare blir det nog tuffare

Edit: Hittade klippet som visar skillnaden (lite överdrivet att spendera över 3000kr, men ändå)

Det finns alltså mängder med vapen och loot man får mer av när man betalar och stora mängder loot och annat man inte ens kan få som gratisspelare

https://www.youtube.com/watch?v=7RWh6cxDKHY

Mest bättre saker den handlar om som kan vara bra i nightmare och hell. Ska testas det är ju gratis och kanske har lite kul och bra lore.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Hur är det att spela på pc? Är storyn värd att följa? Måste man betala något för att se hela storyn?

Detta spel är ju för den kinesiska marknaden som är enorm med just dessa typer av spel = mycket pengar.

Pallade bara en timma på mobilen. På PC har jag kört bra mycket mer. Man märker dock att UI är anpassat för mobil även om det är mycket skönare att lira på PC. Hela storyn är gratis. Antar att PvP blir P2W. Kör man PvE blir nog enda skillnaden att det är lägre siffror om man inte betalar. Samma content.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bengtt:

Pallade bara en timma på mobilen. På PC har jag kört bra mycket mer. Man märker dock att UI är anpassat för mobil även om det är mycket skönare att lira på PC. Hela storyn är gratis. Antar att PvP blir P2W. Kör man PvE blir nog enda skillnaden att det är lägre siffror om man inte betalar. Samma content.

ja mobilen är lätt att man tröttnar, spelar enbart på den som tidsfördriv på buss, tåg eller liknade. Blir det nog en omgång sen när jag är klar med GDI kampanjen på tiberian sun

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Hur är det att spela på pc? Är storyn värd att följa? Måste man betala något för att se hela storyn?

Detta spel är ju för den kinesiska marknaden som är enorm med just dessa typer av spel = mycket pengar.

Skrivet av medbor:

Det man främst betalar för är lategame och bättre loot, borde gå att spela hela storyn på normal utan att betala alls, men senare blir det nog tuffare

Edit: Hittade klippet som visar skillnaden (lite överdrivet att spendera över 3000kr, men ändå)

Det finns alltså mängder med vapen och loot man får mer av när man betalar och stora mängder loot och annat man inte ens kan få som gratisspelare

https://www.youtube.com/watch?v=7RWh6cxDKHY

Du har allt upplåst som free2play-användare. Det klippet ovan avser har ingenting med ditt gear att göra alls. Det är legendary gems som droppar.

När man kör en "normal rift"(tänk Diablo 3) - eller elder rift som det heter här, så får du lägga in Crests för att utöka dropsen i riften. Dett påverkar däremot inte gear drops utan är endast din källa för legendary gems. Crests finns i två utföranden: rare och legendary.

Rare Crests gör att riften kommer droppa runes som du sedan kan crafta legendary gems för.
Legendary Crests gör att du garanterat får en legendary gem per crest(max 10 legendary crests per omgång)..

Som gratisspelare har du tillgång till EN legendary crest i MÅNADEN. Medan du har ett antal rare crests.

Det är alltså här som den största "pay 2 win"-väggen är. De med oändligt mycket pengar, kan alltså få oändligt många gems.

Anledningen till att gems är viktigt, är för att du måste ha väldigt många för att kunna uppgradera dina befintliga legendary gems.

Spelet går således att köra helt gratis (något som jag själv gör) men i slutändan kommer du aldrig att kunna utmana de med oändligt mycket pengar. Men att någon lägger in $100 kommer knappast påverka dig alls. Det är de med tusentals dollar som kommer kunna springa ifrån dig.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Du har allt upplåst som free2play-användare. Det klippet ovan avser har ingenting med ditt gear att göra alls. Det är legendary gems som droppar.

När man kör en "normal rift"(tänk Diablo 3) - eller elder rift som det heter här, så får du lägga in Crests för att utöka dropsen i riften. Dett påverkar däremot inte gear drops utan är endast din källa för legendary gems. Crests finns i två utföranden: rare och legendary.

Rare Crests gör att riften kommer droppa runes som du sedan kan crafta legendary gems för.
Legendary Crests gör att du garanterat får en legendary gem per crest(max 10 legendary crests per omgång)..

Som gratisspelare har du tillgång till EN legendary crest i MÅNADEN. Medan du har ett antal rare crests.

Det är alltså här som den största "pay 2 win"-väggen är. De med oändligt mycket pengar, kan alltså få oändligt många gems.

Anledningen till att gems är viktigt, är för att du måste ha väldigt många för att kunna uppgradera dina befintliga legendary gems.

Spelet går således att köra helt gratis (något som jag själv gör) men i slutändan kommer du aldrig att kunna utmana de med oändligt mycket pengar. Men att någon lägger in $100 kommer knappast påverka dig alls. Det är de med tusentals dollar som kommer kunna springa ifrån dig.

Tack för klargörandet då kör jag det gratis helt enkelt

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Har kört till paragon 7 nu utan att betala nått. Allt i legendary och med 2 set-items. Som sagts tidigare. Man kan ej köpa gear eller få bättre droprate på gear. Enbart gems:)

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Du har allt upplåst som free2play-användare. Det klippet ovan avser har ingenting med ditt gear att göra alls. Det är legendary gems som droppar.

När man kör en "normal rift"(tänk Diablo 3) - eller elder rift som det heter här, så får du lägga in Crests för att utöka dropsen i riften. Dett påverkar däremot inte gear drops utan är endast din källa för legendary gems. Crests finns i två utföranden: rare och legendary.

Rare Crests gör att riften kommer droppa runes som du sedan kan crafta legendary gems för.
Legendary Crests gör att du garanterat får en legendary gem per crest(max 10 legendary crests per omgång)..

Som gratisspelare har du tillgång till EN legendary crest i MÅNADEN. Medan du har ett antal rare crests.

Det är alltså här som den största "pay 2 win"-väggen är. De med oändligt mycket pengar, kan alltså få oändligt många gems.

Anledningen till att gems är viktigt, är för att du måste ha väldigt många för att kunna uppgradera dina befintliga legendary gems.

Spelet går således att köra helt gratis (något som jag själv gör) men i slutändan kommer du aldrig att kunna utmana de med oändligt mycket pengar. Men att någon lägger in $100 kommer knappast påverka dig alls. Det är de med tusentals dollar som kommer kunna springa ifrån dig.

Att skilja mellan gems och gear känns lite som hårklyveri, gems ger dig också fördelar precis som items gör. Lite som charms i Diablo 2. Inte exakt samma sak, men de hjälper ju en karaktär lika mycket som allt annat gör, bara med ett annat namn

Men visst, pengarna påverkar inte drops till de 12 slottarna precis som ’dont you have phones’-mannen sa. Du kan fortfarande köpa dig bättre karaktär och det är det det handlar om

Det går absolut att spela utan att betala, men du hamnar hopplöst efter andra som betalar ganska fort, eller så får man lägga ner orimligt mycket tid. Så det blir tråkigt att spela i grupp om vissa betalar, och man måste spela i grupp för mycket lategame content...

Jag dissar inte spelat helt, förstår att det finns mycket att gilla, men att kalla allt betalande frivilligt är inte riktigt sant. De legendariska lådorna som gratisspelare får har inte samma nivå som de man köper heller

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Att skilja mellan gems och gear känns lite som hårklyveri, gems ger dig också fördelar precis som items gör. Lite som charms i Diablo 2. Inte exakt samma sak, men de hjälper ju en karaktär lika mycket som allt annat gör, bara med ett annat namn

Men visst, pengarna påverkar inte drops till de 12 slottarna precis som ’dont you have phones’-mannen sa. Du kan fortfarande köpa dig bättre karaktär och det är det det handlar om

Det går absolut att spela utan att betala, men du hamnar hopplöst efter andra som betalar ganska fort, eller så får man lägga ner orimligt mycket tid. Så det blir tråkigt att spela i grupp om vissa betalar, och man måste spela i grupp för mycket lategame content...

Jag dissar inte spelat helt, förstår att det finns mycket att gilla, men att kalla allt betalande frivilligt är inte riktigt sant. De legendariska lådorna som gratisspelare får har inte samma nivå som de man köper heller

Att betala gör inte att du automatiskt kommer låsa upp svårare nivåer. Du måste fortfarande grinda precis lika mycket som gratisspelare. För att få ditt gear måste du grinda högre Paragon. Detta kan du inte köpa. Du kan köpa power genom crests för gems ja, men att köpa ett fåtal gems ger dig med stor sannolikhet ingenting. Oddsen att få en 5-stjärnig gem (högsta) genom "pay-to-win" är enligt uppgifter något som motsvarar en investering på ca $2000. Eller typ 10 år för en gratisspelare 😅 sen gör inte gems att du automatiskt blir extremt stark. Du måste fortfarande ha dina items i de andra 12-slotsen och det får du enbart genom att spela som alla andra.

Vad menar du med att lådorna som en gratisspelare får inte är samma som det du köper? Det är ett item du använder när du startar riften. Det är ingen skillnad ö.h.t. mellan den nyckeln en gratisspelare får och den du kan köpa?

Jag försvarar inte Blizzard för deras val. Jag ser spelet för vad det är som en gratisspelare som spelar spelet själv istället för att lyssna på diverse hat-trådar/videos utan att ha provat det själv.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Att betala gör inte att du automatiskt kommer låsa upp svårare nivåer. Du måste fortfarande grinda precis lika mycket som gratisspelare. För att få ditt gear måste du grinda högre Paragon. Detta kan du inte köpa. Du kan köpa power genom crests för gems ja, men att köpa ett fåtal gems ger dig med stor sannolikhet ingenting. Oddsen att få en 5-stjärnig gem (högsta) genom "pay-to-win" är enligt uppgifter något som motsvarar en investering på ca $2000. Eller typ 10 år för en gratisspelare 😅 sen gör inte gems att du automatiskt blir extremt stark. Du måste fortfarande ha dina items i de andra 12-slotsen och det får du enbart genom att spela som alla andra.

Vad menar du med att lådorna som en gratisspelare får inte är samma som det du köper? Det är ett item du använder när du startar riften. Det är ingen skillnad ö.h.t. mellan den nyckeln en gratisspelare får och den du kan köpa?

Jag försvarar inte Blizzard för deras val. Jag ser spelet för vad det är som en gratisspelare som spelar spelet själv istället för att lyssna på diverse hat-trådar/videos utan att ha provat det själv.

Om jag förstod en video korrekt så finns det olika nivåer av legendariska gems/crests/whatever, kommer kanske ihåg namnet fel, men poängen var att man inte kunde komma över ’nivå två’ av fem när man spelade gratis, vilket gjorde en del saker omöjliga att uppnå utan att betala

Jag håller med om att spelet verkar gå att spela fint utan att betala, men ändå konstigt att man måste betala och spela i tusentals år för att kunna nå max. Känns som uppgjort för att missbruka svaga individer att investera sina livsbesparingar

Jag ska nog som många i tråden spela igenom det på singleplayer, men då såklart utan att betala

Gillar verkligen inte att man köper sig en sak för riktiga pengar och det enda man får för det är en chans att få något annat. Verkligen fullt lotteri. Visst måste man spela för att utnyttja sin lott, men det är verkligen bara onlinekasino med fler steg

Hade varit trevligare med en ’buy all’ för 99$ så man fick möjlighet att spela med allt content, inte låsa det bakom ett lotteri

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Om jag förstod en video korrekt så finns det olika nivåer av legendariska gems/crests/whatever, kommer kanske ihåg namnet fel, men poängen var att man inte kunde komma över ’nivå två’ av fem när man spelade gratis, vilket gjorde en del saker omöjliga att uppnå utan att betala

Jag håller med om att spelet verkar gå att spela fint utan att betala, men ändå konstigt att man måste betala och spela i tusentals år för att kunna nå max. Känns som uppgjort för att missbruka svaga individer att investera sina livsbesparingar

Jag ska nog som många i tråden spela igenom det på singleplayer, men då såklart utan att betala

Gillar verkligen inte att man köper sig en sak för riktiga pengar och det enda man får för det är en chans att få något annat. Verkligen fullt lotteri. Visst måste man spela för att utnyttja sin lott, men det är verkligen bara onlinekasino med fler steg

Nivåerna du pratar om är antalet stjärnor på ett gem. Detta är fortfarande något som både gratisspelare och betalande kan få. 5-stjärnig gem droppar endast i rift med en legendary crest aktiv, så oddsen för att en gratisspelare ska få den är minimal. Vad jag förstått så är dropraten ca 0.045%, och med ett försök i månaden.. well du förstår nog vad jag menar men sen kan man ju alltid vinna på lotto också.

Betalande kan lägga ut pengar för legendary crest. Detta kostar då 160 "orbs" per crest. Det är 60 orbs/€ i shoppen. Så 2.65€ per nyckel. Med 0.045% behöver du lägga ut 6000€ i nycklar för att få en 5-stjärnig. Sjuka siffror.

Det är exakt samma item som finns i shoppen. Du kan få 5star gem både som gratisspelare och betalande, men oddsen är i princip omöjligt för gratisspelare (och väldigt dyrt för betalande).

Det som är omöjligt att göra för en gratisspelare är att få "awakened" gem som då är en gem över rank 10. För att göra awakened måste du använda ett item som endast finns i shoppen på ett rank10 gem. Men detta ser åtminstone inte jag som ett problem, eftersom du knappast kommer nå rank10 på ett gem som gratisspelare p.g.a. bristen på legendary crests.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem

Bra sammanfattning.
https://youtu.be/BzvKUqDAfC8

Visa signatur

AMD RYZEN 5 5600X | RTX 3060Ti | MSI B450 GAMING PRO CARBON AC

I ett tidigare liv:
AMD 2600X | AMD 8350 | AMD Phenom II X2 555 Black edition | AMD Athlon 64 3700+ | Intel® Pentium® II | Intel® 486DX2-66

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Att skilja mellan gems och gear känns lite som hårklyveri, gems ger dig också fördelar precis som items gör. Lite som charms i Diablo 2. Inte exakt samma sak, men de hjälper ju en karaktär lika mycket som allt annat gör, bara med ett annat namn

Men visst, pengarna påverkar inte drops till de 12 slottarna precis som ’dont you have phones’-mannen sa. Du kan fortfarande köpa dig bättre karaktär och det är det det handlar om

Det går absolut att spela utan att betala, men du hamnar hopplöst efter andra som betalar ganska fort, eller så får man lägga ner orimligt mycket tid. Så det blir tråkigt att spela i grupp om vissa betalar, och man måste spela i grupp för mycket lategame content...

Jag dissar inte spelat helt, förstår att det finns mycket att gilla, men att kalla allt betalande frivilligt är inte riktigt sant. De legendariska lådorna som gratisspelare får har inte samma nivå som de man köper heller

Håller inte med faktiskt. För allt är styrt efter paragon nivå. Kör du dungeons i grupp under svårighet hell 1 tex så är det paragon 1-10 säger vi (kan inte nivåer utantill) hell 2 rekommenderar 10-20 i paragon.

Nu vet jag inte hur svårt det blir när man är paragon 10 och väljer hell 2. Men just nu är det enkelt.

Klarar mig lätt till plats 15 på topplistan på challenge rift tex. Vilket duger för mig.

Det som jag gillar är att när man hittar ny gear kan föra över alla uppgraderingar på befintlig. Samt att man kan flytta legendary powers från ett föremål till ett annat för enbart 3000 guld vilket är sjukt nice

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Avstängd

Mellan 200 och 500 tusen dollar för att maxa en karaktär alltså (möjligt, inte ett krav)?

Låter som rimligt implementerade microtransactions. Blizzard får EA att se bra ut, det är ändå en bedrift i sig.

Visa signatur

Mr. Scriptman