datorbutiken eller Komplet?

Permalänk
Medlem

datorbutiken eller Komplet?

vilken sida(butik) tycker ni e bäst?

Visa signatur

En värld utan möjligeter...

Permalänk

den här frågan har ställts 352 ggr. Sök så kommer du garanterat att hitta svar på frågan

Permalänk

Vilka sida som är bäst?
Du menar väll vilken butik som är bäst?
Om det var så du menade så har båda butikerna både plus och minus, så jag tror att det är ganska jämnt.
Men om du menade vilken hemsida som var bäst så tycker jag nog att datorbutiken.se ligger bäst till av alla datorbutik sidor jag besökt.
Jag har alltid tyckt att det är lättare att hitta saker man letar efter på deras sida och den har mycket mindre fel stavningar och liknande fel än vad komplett.se har.

Permalänk

Handlat från komplett 2 gånger, fick mina beställda varor på 2 arbetsdagar båda gångerna.
Handlat från Datorbutiken 1 gång, fick mina saker på 2 arbetsdagar där också. Dock behövde jag kontakta datorbutikens support och den kan jag säga var riktigt dålig, slutade med att dom bröt kontakten, och jag hade inte varit otrevlig eller något sådant.
Kompletts support har jag ingen erfarenhet.

Spelar nog ingen roll vilken butik du väljer.

Permalänk
Medlem

Datorbutiken: Dom må ha bra priser men resten suger, deras kundtjänst kan slänga sig iväggen.

Komplett: Har lite dyrare prisare men det får du igen genom att deras kundtjänst är fan så mkt bättre. Hade en Ibm 46gb som gick sönder skickade in den på garantin och fick en WDC 60GB tillbaka tyvärr har den nu också gått i graven.

Dustin: Är också en bra dator firma fast är nog mest lämpat för företag.

Visa signatur

Intel I7 8700K|Corsair H100i V2|Asus Z370-H GAMING|16GB Corsair|ASUS GeForce GTX 1080 Strix|Samsung 960 EVO 256GB|Samsung 840 EVO 500GB|4TB Seagate Barracuda|Fractal Design Define R5|EVGA 750W PSU

Permalänk
Medlem

datorbutiken är bäst så länge man inte ska hålla på med kundtjänsten.

Visa signatur

Internet är som ett stort bibliotek, men med en full bibliotekarie.

Permalänk
Medlem

Håller me.. inge kontakt med kundtjänst på datorbutiken bara.. Skrev till och med till "ledningsgruppen" en gång via ett formulär på hemsidan och fick griniga och korta fördummande svar tillbaka ... dessutom va det anonyma svar. Personen skrev inte under med sitt namn.

Permalänk
Medlem

Spelar inte så stor roll, de två butikerna hör till de bättre onlinebutikerna, personligen brukar jag handla mestadels på komplett.se, de har fungerat bra vad gäller returer och dyl så jag håller mig till komplett.se, men ibland om datorbutiken har något riktigt billigt så beställer jag där också.

Visa signatur

"Bättre att tiga och vara en misstänkt idiot, än att tala och undanröja alla tvivel"
Skriver jag konstigt eller osammanhängande, så beror det på koffeinet.

Permalänk
Medlem

Har faktiskt haft bra erfarenheter med Datorbutikens support när jag väl fick en direktadress. Kör på det biligaste säger jag

Permalänk
Avstängd

Komplett.

Visa signatur

Push the envelope, watch it bend.
www.stfun00b.tk

Permalänk
Medlem

Ringde Datorbutikens kundtjänst en gång. Tycker de var mycket bra och hjälpsamma.

Kanske var en sommarjobbare jag fick prata med.

För övrigt tycker jag att Datorbutiken.com har den mest välordnade hemsidan av alla datoraffärer, förutom Mycom.

Visa signatur

Light travels faster than sound. Is that why some people appear to be smart before they speak?
It's a big rock. I can't wait to tell my friends. They don't have a rock this big.

Permalänk

Komplett.se hemsida suger, på startsidan ser man tre datorer paket två av dom gick ut för länge sen men dom har inte hunnit uppdaterat sidan, och det finns många paket som titeln heter tillexempel celeron 2.0 men på specifikationen står det att det är en p2.4.
Men datorbutikens hemsida däremot uppdateras ofta men kundservicen suger.

Permalänk
Medlem

Jag röstar på datorbutiken som alltid eftersom jag aldrig har haft problem med dem. Har beställt där åtskilliga gånger nu. Senast beställde jag mina Corsairminnen där. Dom kom 2 dagar efter jag hade beställt dom.

Sen är datorbutiken billigare samt har billigare frakt än komplett. det är bra.

Permalänk

Varför inte pcbutiken?

Permalänk
Hedersmedlem

Absolut komplett, jag har handlat därifrån många gånger och kommer att fortsätta att göra det.

Visa signatur

We want to love, we want to dream, we want to be, rebuild the world with the knowledge we retrive. /Colony 5 - Future

Permalänk
Medlem

Skiljer det bara nån krona så väljer jag komplett annars blir det datorbutiken.
Enda internetbutik jag haft problem med är itbutikken.dk

Sen måste jag faktiskt säga att jag gillar kompletts hemsida bättre. Tycker det är underbart att kunna kolla historik över alla ordrar man haft där. Är även lättare att använda track & trace på komplett.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem

Men har någon av dom (datorbutiken/kompiett) någon försäkring?

Visa signatur

En värld utan möjligeter...

Permalänk
Medlem

Försäkring på datorprylar är ingen bra idé då värdet på en dator faller mycket på ett år. Så om du betalar för försäkring så kommer du relativt snabbt betala mer för försäkringspremien än vad datorn är värd. Dessutom så täcker hemförsäkringen det mesta som kan hända din dator.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem

Tack för ett fint svar Ykalon .

Visa signatur

En värld utan möjligeter...

Permalänk
Medlem

Gillar komplett
Beställde ett Radeon 9800 PRO samma vecka som de hade specialpris. Det stod obekräftat 1a Augusti på lagerstatusen. Ringde in till dom och frågade hur det skulle bli med priset. Jodå, fick det till extrapriset (3655:-). Inte bara det, utan det skickades även 24e Juli, och inte 1a Augusti som dom trodde