Hur många ggr tittar du i mobilen per dag?

Permalänk
Medlem

Jag tittar upp från telefonen kanske 20 gånger per dag.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Jag tycker jag har använt telefonen ovanligt mycket på sistone och jag verkar ligga mellan 90-180 upplåsningar.
Dem måste jobba på bra (eller dåligt beroende på hur man ser det) för att komma upp i 352.

Visa signatur

i7 6700K | RTX 2060

Permalänk
Medlem

För ofta.

Visa signatur

JJ2 Multiplayer
JJ2 ZStats

[1] Ryzen 5800X | 5500XT | Kingston A2000 | Lenovo G24-10 144Hz [2] Ryzen 5700G | RX 560 | WD Blue SN550 [3] Ryzen 5600G | Kingston A2000 [4] Ryzen 3600 | GT 740 | 850 EVO [5] Ryzen 3600 | Geforce 405 | 850 EVO (alla är i bruk)

Permalänk
Medlem

verkar snitta runt 120, mer än vad jag trodde men hade 10 idag bara på o byta låt på spotify så det plockar på fort haha. Synd att man inte kunde gå långt tillbaka på iphonen, vore kul o se vad jag hade innan jag köpte en apple watch, 70% av gångerna är det ju en helt oviktig notis som kommer.

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

10 - 20 ggr kanske, ibland mindre.

Visa signatur

ASRock X570 PG Velocita | AMD 5800X | Kingston 64GB CL16 3600 | AK620 w/ ROG STRIX XF 120
PowerColor Red Devil RX 6950 XT | Sound BlasterX AE-5 Plus | Enthoo Pro TG | D30 6x140mm | D30 2x120mm
BenQ PD3200Q | BenQ GW2480 | Sennheiser HD 560S | MOUNTAIN Everest Max | Roccat Kone XP

Permalänk
Medlem

115 ggr per dag räknat på snittet senaste 7 dagarna. Vidrigt.

Permalänk
Medlem

Kan inte vara mer än 10-15. Om det ringer eller om jag får ett sms.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

Ni som inte tittar mycket, verkar vara alla här inne, sitter ni mestadels vid datorn på dagarna? Känns mest troligt. Har inte kollat själv men tror absolut det är flera hundra gånger på en dag jag öppnar mobilen. Sitter man vid en dator en hel dag kanske jag tittar enstaka gånger, max.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D AIRFLOW | Moderkort: ASUS Prime Z790-P WIFI | Processor: Intel Core i7 13 700k 3.4 GHz | Processorkylare: Arctic Liquid Freezer II 280 A-RGB | RAM: DDR5 Corsair Vengeance 32 GB 5600 MHz | Grafikkort: Gigabyte GeForce RTX 4080 Gaming OC - 16 GB | Nätaggregat: NZXT GOLD C 1000 W | Hårddisk | WD Black SN850X 2 TB Gen 4

Permalänk

Jag kollar nog inte mer än en gång om dagen, men jag har en dumb-phone också. Skulle aldrig klara att uppvakta en smartphone så som många gör på daglig basis. Det verkar ju som slaveri! 😏

Visa signatur

📟 AMD Ryzen 9 7900X | Asus ROG STRIX X670E-A | 32 GiB Corsair Vengeance DDR5 | Noctua NH-D15 | GeForce RTX 3060 Ti | Samsung SSD 980 Pro 1 TB + 2 TB WD Black 7200 RPM | LG 27" UltraGear 27GP850 | Fractal Design Define R4 | Corsair RM1000x | Varmilo VEA88 Moonlight V2 (Cherry MX Brown) | Mionix Naos Pro

🎧 Sennheiser HD 650 | Topping E30 II DAC | Topping L30 II AMP | 🎤 Shure SM58 | MXL 770 | MOTU M4

Permalänk
Redaktion
Redaktör

Runt 150 när jag jobbar.
Ungefär 50 när jag är ledig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tobbe_hitman:

"klicka" på "horisontella färgglada stapeln" längst upp i Digitalt välbefinnande

Tack! 11 gånger sänger den.

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

Värt att nämna är att det blir en hel del jobb via mobilen, men ligger på mellan 150 och 200 upplåsningar på vardagar.

Permalänk
Medlem

Läser mest nyheter (lldeles för mycket i onödan) och kollar bankkontot typ. Avinstallerade alla sociala medier för längsen, sen dess har jag kollat mycket mindre. Riktigt skönt!

Permalänk
Medlem

50-150
Beror på om det mailas eller mycket snack i chatt.
Inget konstigt med det

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk
Medlem

Det beror väl på vad definitionen av "tittar i telefonen" är enligt TS källa.

Digitalt välmående räknar antal upplåsningar. Jag låser verkligen inte upp telefonen varje gång jag kollar på den. Verkar ligga runt 30-50 upplåsningar.

Permalänk
Medlem

Senaste 7 dagarna har det vart 1h:7m "skärmtid", 64 upplåsningar.
Sitter alltid vid en dator, då behövs inte mobilen.

Permalänk
Medlem

Gissar att dom där personerna i studien som låg över 300 inte har några datorer eller betalkort utan gör allt genom mobilen oavsett om det rör epost, telefonrelaterade saker eller handla i affären.

Permalänk
Medlem

varje dag på morgondagen man vaknar så kollar jag runt lite på FB, YT, SVT, Aftonbladet och några till de bero på vad som händer denna dag.
På kvällen så sitter jag spelar ett spel på kvällen innan jag somnar för att slappna av att ta lugnt sen är man så trött då slocknar man

Visa signatur

ASUS PRIME Z390-A. Intel Core i9 9900K Överklockad 5,65 GHz 16MB.
Corsair 64GB (4x16GB) DDR4 4133MHz CL16 Överklockad.
1x MSI GT 1010 Stream acrd, 1x MSI GTX 1080 TI Överklockad.
1x SSD Samsung 500 GB Win 11, 2TB MVMSSD Spel. 850 Watt PSU Gold.

Permalänk
Medlem

Kan man få reda på hur många gånger man tänder skärmen/låser upp varje dag? Jag får bara fram skärmtid per dag, snittskärmtid osv

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ca 50 upplåsningar per dag, och i runda slängar 2,5h skärmtid. Större delen av denna i form av slöswipande när underhållningen på TV är för dålig.

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FabriciusRex:

Jag läste en nyhetsartikel idag om att genomsnitts amerikanen tittar i mobilen 352 gånger per dag.

Jag är tveksam till den summan. De siffror jag sett tidigare har legat på 80-100 gånger per dag för unga och betydligt färre gånger än så för äldre.

Permalänk
Medlem

11 gånger idag, klockan är den mest använda appen.

Permalänk
Medlem

Tricket är ju att sitta med telefonen i över en timme varje gång man låser upp den så täcker man in hela dagen lätt på under 10 upplåsningar.

(jag verkar snitta typ 25, trodde det skulle vara mycket mer)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattiiss:

Ni som inte tittar mycket, verkar vara alla här inne, sitter ni mestadels vid datorn på dagarna? Känns mest troligt. Har inte kollat själv men tror absolut det är flera hundra gånger på en dag jag öppnar mobilen. Sitter man vid en dator en hel dag kanske jag tittar enstaka gånger, max.

Jobbar vid datorn så sitter mycket vid den ja, och har jobbnotiser endast på datorn så inget sånt kommer till telefon.
Och har notiser för SMS/Whatsapp på aktivitetsarmbandet så kan läsa dom utan att låsa upp telefonen med.

Permalänk
Medlem

Varje gång jag tar upp mobilen för att bara kolla något även om det är några sekunder, räknas det?

Då blir det kanske 100gg om dagen skulle vara min gissning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Runt 60. En orsak är aviseringar. Jag hör många säga att aviseringsfunktionen är så mycket bättre i Android än iOS. Men jag tycker den suger. Avisering ska endast ske när det är något viktigt som måste tas hand om direkt. Sedan kollar jag i min mobil och ser det är runt 150 st aviseringar per dag.
Problemet är ej enkelt att lösa, då programmen som skickar aviseringar ska göra det enbart vid viktiga saker och att inte min dator som jag sitter med får exakt samma.

Du kan ju själv ställa in vad som aviseras....

Visa signatur

4790K@4.5ghz, 16GB DDR3, GTX 1060 6GB.

Permalänk
Medlem

Visste inte att detta loggades även på iphone. Jag ligger visst på 80-100 per dag de senaste veckorna...alldeles för mycket. Ska försöka börja använda fokus-funktionen åtminstone några timmar per dag.

Permalänk
Outtröttlig köprådgivare

För gammal Android version för att ladda ner Digitalt Välmående appen. Lever lyckligt ovetande om både upplåsningar och skärmtid, haha.

Skrivet av Lehto:

Saknar led dioden som fanns på alla telefoner tidigare framförallt Oneplus som man kunde konfa precis hur man ville.
Då visste man om de var en viss färg som blinka att de var helt ointressant.

Har dioden på min OP2, stängt av den för att jag störde mig på att telefonen blinkade hela tiden, haha.

Visa signatur

|i5 6600K|Be-Quiet Dark Rock TF|Vengeance 2x8GB @2133MHz|2x850 EVO 500GB|Asus Z170I Pro Gaming|Lian Li PC-Q10|
Acer CB290Cbmidpr 29" 2560x1080 @76Hz|Infinity ErgoDox w/ Gateron Clear|Corsair K65 RGB w/ Cherry MX Red|Logitech M570|Steam Controller|Wii Remote Plus|Sennheiser HD 558|Antlion ModMic 4.0|

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweClockers:

@FabriciusRex undrar hur ofta just du låser upp och tittar på din telefon på daglig basis.

Det var inte riktigt vad han skrivit i första inlägget... Min telefon är annars inte mycket att titta på:

Min 7G-mobil tittar jag inte på alls just nu. Den ligger i en låda efter att ett av snörena gått av när jag öppnat fönstret. Jag funderar också på att uppgradera med fler grejer (G:n av faner) från Panduro när jag får vägarna förbi.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem

Någon gång om dagen för att kolla om jag fått SMS. Ibland inte alls och det är då jag brukar få SMS.